IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Trends binnen Metal Vorige pagina | Volgende pagina
Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-09-2010 12:42 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 3 september 2010 12:41 schreef MR. N het volgende:
Hoor veel bandjes metalcore spelen de laatste tijd. Vermoeiende muziek over het algemeen.

of deathcore ook heel erg.

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-09-2010 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en van die akoestische black metal bands.. zzzzzzzz

signature

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-09-2010 12:45 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

De laatste paar jaar zijn er een hoop nieuwe "old school" thrash bandjes bijgekomen. Niet écht een trend, maar wel een goeie ontwikkeling als je het mij vraagt.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-09-2010 12:45 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 september 2010 12:42 schreef Black Jew het volgende:

of deathcore ook heel erg.

Ja.

Weet je, er zijn best metalcorebands of deathcorebands die ik wel leuk vind. Maar de tigtig copieën met nummers die op elkaar lijken en standaard structuren gebruiken, word ik een beetje moe van.

Boeiender

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-09-2010 12:46 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 3 september 2010 12:45 schreef MR. N het volgende:
Ja.

Weet je, er zijn best metalcorebands of deathcorebands die ik wel leuk vind. Maar de tigtig copieën met nummers die op elkaar lijken en standaard structuren gebruiken, word ik een beetje moe van.

ik ook. Ik ben dan ook erg trendy.

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 03-09-2010 12:46 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ik zie steeds meer Trash bandjes.

Bazzio Attacks!!!

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-09-2010 12:46 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 3 september 2010 12:46 schreef bazzio het volgende:
Ik zie steeds meer Trash bandjes.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-09-2010 12:47 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 3 september 2010 12:45 schreef verstikking het volgende:
De laatste paar jaar zijn er een hoop nieuwe "old school" thrash bandjes bijgekomen. Niet écht een trend, maar wel een goeie ontwikkeling als je het mij vraagt.

Sja, ik vind het origineel vaak toch een stuk beter, al hebben ze nu vaak betere producties.

Ook zoiets, waarom klinken zoveel bands in een bepaald genre qua productie hetzelfde?

Boeiender

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 03-09-2010 12:49 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

quote:
Op 3 september 2010 12:47 schreef MR. N het volgende:
Sja, ik vind het origineel vaak toch een stuk beter, al hebben ze nu vaak betere producties.

Ik geniet ook meer van de bands die hun strepen vroeger verdient hebben. Maar bands als Gama Bomb, Municipal Waste, Violator, Fueled By Fire en ga zo maar door doen het hier toch ook verrekte goed.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-09-2010 12:51 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:37 schreef ZelThoR het volgende:
Als je DT op een hoop gooit met BmtH dan is het antwoord 'ja'

Niet suggererend dat ze beiden dezelfde muziek maken, maar wel in het feit dat ik vind dat ze beiden kutmuziek maken en toch als geniaal worden beschouwd, en dan vooral DT.

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 03-09-2010 12:51]

Black seeds of bunny!

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-09-2010 12:51 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 3 september 2010 12:42 schreef Hypnos het volgende:
en van die akoestische black metal bands.. zzzzzzzz

ja man. of post blackmetal.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-09-2010 12:52 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:45 schreef verstikking het volgende:

Suicidal Angels!

Black seeds of bunny!

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 12:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:51 schreef Nyghtslave het volgende:
Niet suggererend dat ze beiden dezelfde muziek maken, maar wel in het feit dat ik vind dat ze beiden kutmuziek maken en toch als geniaal worden beschouwd, en dan vooral DT.

DT ís ook geniaal, in ieder geval de eerste paar platen. En dat ze zo lang nog überhaupt goed werk blijven afleveren is ook knap. Maar goed, dat is smaak natuurlijk. Weleens hun album The Gallery geluisterd?

BmtH heeft die status nog lang niet bereikt in ieder geval

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 03-09-2010 13:05 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Hoor veel bandjes metalcore spelen de laatste tijd. Vermoeiende muziek over het algemeen.

Klopt. Is volgens mij ook typisch een genre wat momenteel héél erg hot is, maar waar over twee jaar niemand meer naar luistert.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-09-2010 13:08 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:55 schreef ZelThoR het volgende:
DT ís ook geniaal, in ieder geval de eerste paar platen. En dat ze zo lang nog überhaupt goed werk blijven afleveren is ook knap. Maar goed, dat is smaak natuurlijk. Weleens hun album The Gallery geluisterd?

BmtH heeft die status nog lang niet bereikt in ieder geval

Zoals gezegd, heb DT live gezien, vond het vreselijk... En de zanger leek wel een T-rex clawing, muffintopping, gay cousin van Chad Kroeger ( @ Chad)

Black seeds of bunny!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:09 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:32 schreef Nyghtslave het volgende:
Mij valt het de laatste tijd op dat je buiten de boot begint te vallen als je niet naar Dark Tranquillity luistert. Ik heb ze 1 keer gezien omdat ze toevallig na Swashbuckle speelden, maar ik moest moeite doen om wakker te blijven! Iedereen daar ging helemaal uit zn dak, maar ik vind het echt kutmuziek.
Ben ik dan zo debiel of wat?
En zo zijn er nog wel meer van die bands; Bring me the Horizon enzo. Heb toen nog zo'n band gezien, maar ben de naam kwijt...

Ik persoonlijk ben de laatste tijd echt into oudere bands, met helaas als nadeel dat de line-ups dan wel es veranderen :/

Uhm, DT & BMTH?

Dat is net zo iets als Bon Jovi vergelijken met Cannibal Corpse.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:

+1

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-09-2010 13:11 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:09 schreef Onweerwolf het volgende:
Uhm, DT & BMTH?

Dat is net zo iets als Bon Jovi vergelijken met Cannibal Corpse.

Nogmaals, noemde ze beiden omdat ik ze beiden zwaar overrated vind, ik probeer niet te zeggen dat ze dezelfde muziek maken

Black seeds of bunny!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 12:51 schreef Nyghtslave het volgende:

Dat komt omdat DT inderdaad geniale melodieuze death is, terwijl BMTH waardeloze kindercore is.

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-09-2010 13:14 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:11 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat komt omdat DT inderdaad geniale melodieuze death is, terwijl BMTH waardeloze kindercore is.

Ik heb het echt al vaak geprobeerd, DT, maar ik kan er ECHT niks mee...
En smaken verschillen nzo, maar soms heb je van die muziek waar je je gewoon niet kan voorstellen wat een ander dr in hemelsnaam in ziet, en dat is DT voor mij

Black seeds of bunny!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 03-09-2010 13:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

probeer Damage Done, die vind ik anders dan de anderen, meer catchy en eiglijk hun sterkste imho

de rest kan ik ook niet zo donders veel mee

signature

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:14 schreef Nyghtslave het volgende:
Ik heb het echt al vaak geprobeerd, DT, maar ik kan er ECHT niks mee...
En smaken verschillen nzo, maar soms heb je van die muziek waar je je gewoon niet kan voorstellen wat een ander dr in hemelsnaam in ziet, en dat is DT voor mij

Dan nog, DT is niet bepaald een trendy band zoals BMTH.

Dark Tranquillity bestaat al 21 jaar, was een van 'the originators' van de 'Gothenburg sound' en hebben met 9 studio albums hun strepen al dubbel en dwars verdiend.

nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 03-09-2010 13:30 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:18 schreef Onweerwolf het volgende:
Dan nog, DT is niet bepaald een trendy band zoals BMTH.

Dark Tranquillity bestaat al 21 jaar, was een van 'the originators' van de 'Gothenburg sound' en hebben met 9 studio albums hun strepen al dubbel en dwars verdiend.

Dit. Bovendien heb ik het idee dat die Gothenburg death metal 'trend' (voor zover je daarvan kunt spreken) meer iets van een aantal jaar terug is, tegenwoordig hoor je daar voor zover ik het zie niet al te veel meer over.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 13:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:08 schreef Nyghtslave het volgende:
Zoals gezegd, heb DT live gezien, vond het vreselijk... En de zanger leek wel een T-rex clawing, muffintopping, gay cousin van Chad Kroeger ( @ Chad)

Ja, dat live begreep ik; probeer het eens op album te luisteren
quote:
Op 3 september 2010 13:30 schreef nuclearwarfare het volgende:
Dit. Bovendien heb ik het idee dat die Gothenburg death metal 'trend' (voor zover je daarvan kunt spreken) meer iets van een aantal jaar terug is, tegenwoordig hoor je daar voor zover ik het zie niet al te veel meer over.

Melodische death bestaat nog steeds, denk dat de Gothenburg-scene daar veel aan bijgedragen heeft.

En los van de toenmalige trend blijft de muziek van DT prima overeind staan, voor mij dan Ik heb die trend ook helemaal niet meegemaakt, haha.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-09-2010 13:36 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Leuk topic.

Natuurlijk heb je binnen de scene trends. Eén van de laatste jaren is inderdaad dat de thrash metal bandjes terugkomen (zie Municipal Waste, o.a.). Daarnaast natuurlijk black metal en u.s. death metal. Bij BM zie je steeds vaker dat satan buiten de deur wordt gehouden en er andere occulte zaken worden aangeboord.

Veel interessanter is wat de heavy metal cultuur buiten de scene doet. Ik check voor mijn werk (en interesse) veel design blogs. Wat je daar veel ziet is dat het rouwe, smerige van heavy metal erg populair is geworden. Alleen al de hele black metal hype buiten de scene (Peter Beste's boek, uitgebracht op het Vice label). Veel kunstenaars die enorm geïnspireerd zijn door deze beweging. Maar ook het hippe uiterlijk van Thrash metal kids is erg populair. En had H&M niet een aantal jaren terug shirts van Kiss, Motorhead en Led Zeppelin in het assortiment?

Met andere woorden; heavy metal cultuur is eenzelfde pop-cultuur als bijvoorbeeld hip hop of punk. Het begint underground en uiteindelijk wordt het mainstream. Balen he?

Ja hoor...

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com