IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Trends binnen Metal Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 15:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Maw: het is eerst kut en blijkt later alsnog niet kut te zijn?

Nee, dat zeg ik ook niet.
quote:
Tsja, dan moet je het zelf weten.

Zelf weten Zelfthor.

Hey, even normaal hè Jij denkt ergens anders over dan ik, ik geef aan waarom ik denk wat ik denk, en jij wil niet uitleggen waarom je dat denkt. Dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof ik degene ben die halsstarrig vast blijft houden aan z'n eerste gedachte

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-09-2010 15:33 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 14:48 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Jeweutok!

Wat ook een trend is, en dat doe jij ook, is dat gezwaai met gitaren op het podium. Ik zag the Dillinger Escape plan er eens mee beginnen in de kleine zaal van 013, vervolgens steken er meer gitaarhalzen de lucht in dan ik ooit had kunnen denken. Er wordt veel meer 'frontaal' gespeeld. Vind ik qua podiumpresentatie een enorme vooruitgang.

Ik vond het alleen wel jammer dat mij het met mijn drumkit niet wilde lukken...

jup, ik heb meer foto's met de gitaar in de lucht als daadwerkelijk in mijn hand.
What gives? Nu nog tegelijk leren spelen net als DEP aaaand were done!

"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."

rotor
Usericon van rotor
Posted 03-09-2010 15:35 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hype | Origin: 1925–30, Americanism ; in sense “to trick, swindle”
Hyper- | from Gk. hyper (prep. and adv.) "over, beyond, overmuch"

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 15:35 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:28 schreef Onweerwolf het volgende:
Heb jij ook iets zinnigs te melden verder?

Heb ik iets zinnigs te melden? Ik wil nu vooral weten hoe het jou lukt om een gangbare definitie [hype] te herkennen door juist alle verwijzingen naar die zelfde gangbare definitie te negeren, zoals ZelThoR je laat zien in zijn post.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 15:38 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Nog een voorbeeldje dan Zellie:

Uit je freedictionary linkje:

quote:
To publicize or promote, especially by extravagant, inflated, or misleading claims: hyped the new book by sending its author on a promotional tour.

Ten eerste staat daar 'especially'. Niet 'exclusively'.

Ten tweede wordt er een voorbeeld aangehaald dat al per definitie niets zegt over de inhoud van het gehypte product.

Als we jouw stelling aannemen dat zouden we dus vinden dat de schrijver hier geen boek heeft geschreven van een dusdanige kwaliteit die rechtvaardigt dat hij op promotie tournee gaat. Dat kan. Maar is dat in alle gevallen zo, wanneer een schrijver op tournee gestuurd wordt om zoveel mogelijk van zijn boeken te verkopen? Dat lijkt me dus niet. Sommige hypes zijn gewoon gerechtvaardigd door de kwaliteit van het product en sommige niet.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 15:39 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:35 schreef galspuug het volgende:
Heb ik iets zinnigs te melden? Ik wil nu vooral weten hoe het jou lukt om een gangbare definitie [hype] te herkennen door juist alle verwijzingen naar die zelfde gangbare definitie te negeren, zoals ZelThoR je laat zien in zijn post.

Dat dacht ik al.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 15:42 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:29 schreef ZelThoR het volgende:
Nee, dat zeg ik ook niet.

Hey, even normaal hè Jij denkt ergens anders over dan ik, ik geef aan waarom ik denk wat ik denk, en jij wil niet uitleggen waarom je dat denkt. Dat is prima, maar dan moet je niet doen alsof ik degene ben die halsstarrig vast blijft houden aan z'n eerste gedachte

Nee is prima, ik bedoel het ook niet slecht, maar dat weet je best.

Maar ik ben gewoon wel uitgeluld verder, ik heb mijn argumenten gegeven. Meer heb ik er niet.

Ik snap alleen het eerste gedeelte niet. Het oordeel over een fenomeen kan veranderen. Zeg je daarmee dan niet dat het inderdaad klopt dat een hype niet per se onterecht hoef te zijn?

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 15:43 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

ZTR, wil jij deze jongen ook gelijk de definitie van 'especially' uitleggen?

Schaep
Usericon van Schaep
Posted 03-09-2010 15:47 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Vrij veel mensen op dit forum die niet weten wat een trend is, zo te zien.

Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-09-2010 15:50 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:33 schreef jbassist het volgende:
jup, ik heb meer foto's met de gitaar in de lucht als daadwerkelijk in mijn hand.
What gives? Nu nog tegelijk leren spelen net als DEP aaaand were done!

Zeker. Vette shit hoor. Ik ben voor podiumpresentatie. Dan maar wat minder noten spelen!

Ja hoor...

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-09-2010 15:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ wolproductiefabriek: lijkt een trend te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-09-2010 15:51]

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 15:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:43 schreef galspuug het volgende:
ZTR, wil jij deze jongen ook gelijk de definitie van 'especially' uitleggen?

hehehe

http://www.merriam-webster.com/dictionary/especially
quote:
Op 3 september 2010 15:38 schreef Onweerwolf het volgende:
Ten eerste staat daar 'especially'. Niet 'exclusively'.

Ik geef toe dat het breder gebruikt kán worden. Maar meestal (zie betekenis van especially hierboven ) wordt het gebruikt in de nauwe definitie.

En ik ben er erg voor om het duidelijkste woord te gebruiken Als je niet wil dat de connotatie van onterechtheid/overdrevenheid er bij zit kun je dus beter 'gepromoot' ipv 'gehyped' zeggen.
quote:
Op 3 september 2010 15:42 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik snap alleen het eerste gedeelte niet. Het oordeel over een fenomeen kan veranderen. Zeg je daarmee dan niet dat het inderdaad klopt dat een hype niet per se onterecht hoef te zijn?

Ik zeg daarmee dat als blijkt dat een hype niet onterecht was, dat het dus eigenlijk geen hype was

Net als dat als je na een paar jaar erachter komt dat een album dat je slecht vond eigenlijk heel goed is, dat album dus eigenlijk nooit slecht geweest is.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2010 15:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:05 schreef nuclearwarfare het volgende:
Klopt. Is volgens mij ook typisch een genre wat momenteel héél erg hot is, maar waar over twee jaar niemand meer naar luistert.

Laat antwoord, maar de metalcore-hype is al lang over het hoogtepunt heen. Zelfs deathcore is niet meer zo 'hot' als pakweg twee jaar geleden.

Ik weet ook niet hoeveel keer ik het al gezegd heb, maar de term 'metalcore' wordt op veel verschillende manieren ingevuld. Zo kan ik een groot onderscheid waarnemen tussen bands in de categorie 'Killswitch Engage' en de categorie 'Earth Crisis'. Beiden totaal andere muziek, en de 'KsE'-variant is al jaren op sterven na dood. De variant die bands als Earth Crisis, All Out War, Merauder, Born From Pain, Walls of Jericho, Sworn Enemy en dergelijke spelen is meer hardcore-getint en leeft nog steeds.

Deathcore is zwaar gehypet door platen als Count Your Blessings (Bring Me the Horizon, vooral populair geworden door het snoetje van die zanger), The Cleansing (Suicide Silence) en in Noord-Amerika Doom (Job for a Cowboy). Maar de laatste jaren zijn vele belangrijke pioniers gestopt (Despised Icon, Elysia, ...) of overgeschakeld naar reguliere death metal (Job for a Cowboy, Annotations of an Autopsy, Whitechapel, ...). Er zijn nog steeds talloze kopieën te vinden, maar die krijgen enkel wat bekendheid door MySpace. Er zijn af en toe nog enkele pure deathcoreplaten die uitkomen (Carnifex en Suffokate, onder andere), maar de beste jaren waren toch 2007 en 2008.

Of neem ik het nu te serieus?

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 15:59 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

Echte trend:

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 03-09-2010 16:00 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Op je 14e Nu-metal luisteren en het helemaal Über OMG vinden, waarna je op je 16e datzelfde genre figuurlijk uitkotst, om een aantal jaar later tot de conclusie te komen dat het toch wel erg leuke muziek was.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-09-2010 16:00 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

wat is dat toch voor trend dat mensen van de muur hier om de hoek komen kijken?

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

herrie
Usericon van herrie
Posted 03-09-2010 16:00 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:53 schreef BenKnuckles het volgende:

Deathcore is zwaar gehypet door platen als Count Your Blessings (Bring Me the Horizon, vooral populair geworden door het snoetje van die zanger), The Cleansing (Suicide Silence) en in Noord-Amerika Doom (Job for a Cowboy).
Of neem ik het nu te serieus?

als je als band de naam Doom gebruikt, ben je niet alleen enorma aan het "hypen", maar ook enorm schandalig aan het jatten...

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2010 16:02 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Doom is de naam van het album, Job for a Cowboy de naam van de band

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 03-09-2010 16:05 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 3 september 2010 16:00 schreef herrie het volgende:
als je als band de naam Doom gebruikt, ben je niet alleen enorma aan het "hypen", maar ook enorm schandalig aan het jatten...

ga eens achterover zitten en deze clip goed bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=GQ95z6ywcBY

ken je am al?

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-09-2010 16:06 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 16:02 schreef BenKnuckles het volgende:
Doom is de naam van het album, Job for a Cowboy de naam van de band
Die hele band is ruk, zonder die hype had er geen kip naar gekraaid.

Postrock/core idem dito.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 03-09-2010 16:07 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Vreemd, want het was die band die in Noord-Amerika die hype deed aanwakkeren ipv dat de hype de populariteit van de band deed aanwakkeren.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 16:10 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 15:53 schreef ZelThoR het volgende:
hehehe

http://www.merriam-webster.com/dictionary/especially

Ik geef toe dat het breder gebruikt kán worden. Maar meestal (zie betekenis van especially hierboven ) wordt het gebruikt in de nauwe definitie.

En ik ben er erg voor om het duidelijkste woord te gebruiken Als je niet wil dat de connotatie van onterechtheid/overdrevenheid er bij zit kun je dus beter 'gepromoot' ipv 'gehyped' zeggen.

Waarom wil jij per se een enge definitie aanhouden in een discussie waarin iemand anders stelt dat er juist uitzonderingen zijn?

Het gaat om het fenomeen 'hype', niet om de subklasse van hypes veroorzaakt door overdreven of onterechte promotie.

Iets kan ook gehyped worden door bv een marketingstrategie die er op is gespitst om de daarvoor ontvankelijke doelgroep het gevoel te geven dat men er niet bij hoort als ze het product niet aanschaffen.

Toen ik op de lagere school zat, had je de roly-kit, een plastic oprolbaar etui voor pennen, potloden, etc. Dat ding werd toen behoorlijk gehyped door de speelgoedbranche en ik wilde er per se een hebben voor Sinterklaas, mede omdat al mijn klasgenootjes hem ook hadden. Dit zegt echter niets over de kwaliteit van het product en zo'n ding was best handig aangezien al je verschillende types schrijfgerei in hun eigen vakje bleven liggen. Die hype was dus niet onterecht, want het product was gewoon goed en dat men daar vervolgens geld aan verdient lijkt me dan ook meer dan prima.

quote:
Ik zeg daarmee dat als blijkt dat een hype niet onterecht was, dat het dus eigenlijk geen hype was

Je knipoog doet me opnieuw twijfelen over wat je nu werkelijk bedoelt.

Als je dit serieus meent, hoe je noem je een dergelijk verschijnsel dan?

quote:
Net als dat als je na een paar jaar erachter komt dat een album dat je slecht vond eigenlijk heel goed is, dat album dus eigenlijk nooit slecht geweest is.

maw: voor jou bestaat er dus een aparte categorie voor verschijnselen die in origine werden gezien als een hype, maar later, met terugwerkende kracht, toch niet als dusdanig aangemerkt mogen worden?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 16:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 16:10 schreef Onweerwolf het volgende:
Waarom wil jij per se een enge definitie aanhouden in een discussie waarin iemand anders stelt dat er juist uitzonderingen zijn?

Het gaat om het fenomeen 'hype', niet om de subklasse van hypes veroorzaakt door overdreven of onterechte promotie.

Eng in de zin van specifiek, niet beperkt Het is ook geen subklasse, hoe kom je daar toch bij? Het is de belangrijkste betekenis van het woord hype; wat mensen dus in het algemeen bedoelen als ze dat woord gebruiken om een fenomeen te beschrijven.
quote:
Iets kan ook gehyped worden door bv een marketingstrategie die er op is gespitst om de daarvoor ontvankelijke doelgroep het gevoel te geven dat men er niet bij hoort als ze het product niet aanschaffen.

Toen ik op de lagere school zat, had je de roly-kit, een plastic oprolbaar etui voor pennen, potloden, etc. Dat ding werd toen behoorlijk gehyped door de speelgoedbranche en ik wilde er per se een hebben voor Sinterklaas, mede omdat al mijn klasgenootjes hem ook hadden. Dit zegt echter niets over de kwaliteit van het product en zo'n ding was best handig aangezien al je verschillende types schrijfgerei in hun eigen vakje bleven liggen. Die hype was dus niet onterecht, want het product was gewoon goed en dat men daar vervolgens geld aan verdient lijkt me dan ook meer dan prima.

Wat mij betreft beschrijf jij wel een hype, er worden kenmerken aan het product toegeschreven die duidelijk buiten de waarde van het product gingen met als doel om nog meer te verkopen en de populariteit is ook erg snel opgekomen.

Volgens mij snap ik nu wel waar ons meningsverschil (deels) zit. Je hebt gelijk dat of iets gehyped wordt niet zegt over of iets goed of slecht is. Het zegt dat hoe het product gepresenteerd/gezien wordt sterk overdreven / misleidend is en dat het product dus niet zoveel voorstelt als men doen wil voorkomen.

Net als met The Da Vinci Code. Daar werd op een gegeven moment zo over gesproken alsof het de diepste complotten aan het licht bracht / een niet te missen literair werk was. Terwijl het 'slechts' een prettig geschreven vlot te lezen quasi-historische detective was. Ik heb het gelezen en vond het leuk, een prima tussendoortje, maar het was gewoon een hype.

Klinkt als een gaaf ding, trouwens, heb je hem nog steeds?
quote:
Je knipoog doet me opnieuw twijfelen over wat je nu werkelijk bedoelt.

Als je dit serieus meent, hoe je noem je een dergelijk verschijnsel dan?

Dat iets eerst een hype genoemd werd en dat dat later onterecht bleek omdat het écht zo goed was als voorgesteld? Geen idee, daar heb ik geen naam voor.

Nou ja, 'voorheen onderschat' zou ik het kunnen noemen dan Maar serieus, daar verzin ik geen aparte categorie voor. Ik zou ook niet weten waarom.

Verder ga ik NOOIT met jou over hypes praten

Jeroentjuh
Usericon van Jeroentjuh
Posted 03-09-2010 16:55 by Jeroentjuh Wijzig reactieProfiel van JeroentjuhQuote dit berichthttp://nu.nl

de trend is toch dat metal lekker mainstream is?
Was laatst op een festival met Guus Meeuwis en My Dying Bride.

Het moet niet gekker worden?

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-09-2010 16:57 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Volgens mij is Guus Meeuwis steeds meer underground aan het worden.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com