IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Trends binnen Metal Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-09-2010 13:41 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Waarom balen?

When your people matter, menstrual health matters

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 03-09-2010 13:41 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

En de "oude" garde in de originele line-up....

Bazzio Attacks!!!

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-09-2010 13:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is best wel een trend om je af te zetten tegen veel dingen in de metal die zich op hun beurt afzetten tegen dingen in mainstream. Ik ga me nu daar weer tegen afzetten in de hoop dat dat ook een trend wordt.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 13:42 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:36 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Met andere woorden; heavy metal cultuur is eenzelfde pop-cultuur als bijvoorbeeld hip hop of punk. Het begint underground en uiteindelijk wordt het mainstream. Balen he?

Haha, fijne provocatie Op zich heb je ook wel een punt.

Maar het blijft deels underground, of er nu bepaalde prominente elementen naar de mainstream doorschieten of niet. Zeker omdat er, zoals je zegt, teruggegrepen wordt naar oude zaken wat betreft metal sla je de plank een beetje mis.

Dit doet overigens niks af aan het feit dat we allemaal schapen zijn

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:42 schreef ElitE het volgende:
Het is best wel een trend om je af te zetten tegen veel dingen in de metal die zich op hun beurt afzetten tegen dingen in mainstream. Ik ga me nu daar weer tegen afzetten in de hoop dat dat ook een trend wordt.

Misschien moet je weer als een breezah gaan typen.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

rotor
Usericon van rotor
Posted 03-09-2010 13:47 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 03-09-2010 13:47 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 3 september 2010 13:42 schreef ElitE het volgende:
Hehe

When your people matter, menstrual health matters

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 13:50 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

Metalheads moeten niet schijnheilig doen. De hypes en trends volgen elkaar het snelst op in de underground.

Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 03-09-2010 13:52 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:50 schreef galspuug het volgende:
Metalheads moeten niet schijnheilig doen. De hypes en trends volgen elkaar het snelst op in de underground.

Vol raak!
Trends zijn in het begin vaak obscuur (en dus nog geen trend). Maar obscuur = 'elite', en daar wil iedereen bij horen. Even kort door de bocht, maar volgens mij is dat het systeem.

Ja hoor...

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 13:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:50 schreef galspuug het volgende:

Als iets snel voorbij is, is het dan nog een trend?

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 13:55 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:52 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Vol raak!
Trends zijn in het begin vaak obscuur (en dus nog geen trend). Maar obscuur = 'elite', en daar wil iedereen bij horen. Even kort door de bocht, maar volgens mij is dat het systeem.

Dit klopt wel, van dat soort sentimenten maakt een band als Urfaust ook handig gebruik. Die hebben toch wel een soort minitrend gecreëerd.

Niet dat ik dat per se afkeur, overigens.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:55 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:53 schreef ZelThoR het volgende:

Dat hangt af van de definitie van 'snel'.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:57 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:55 schreef ZelThoR het volgende:
Dit klopt wel, van dat soort sentimenten maakt een band als Urfaust ook handig gebruik. Die hebben toch wel een soort minitrend gecreëerd.

Niet dat ik dat per se afkeur, overigens.

Eens! Urfaust is gewoon een fucking marketing-machine.

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 03-09-2010 13:57 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

is het dan geen rage mensen?

waar is de folkmetal rage gebleven

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 03-09-2010 13:58 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:53 schreef ZelThoR het volgende:

Jij wil vanavond wegkomen met de zin: "Sorry schat, maar het is nu eenmaal een trend."

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 13:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:57 schreef HgarrothwulfF het volgende:

Rage is kort, ja.
quote:
Op 3 september 2010 13:58 schreef Count Usher het volgende:
Jij wil vanavond wegkomen met de zin: "Sorry schat, maar het is nu eenmaal een trend."

Hehehe

Maar, nee, een trend duurt dus juist langer; zeker in mijn geval

Jolly Roger 666
Posted 03-09-2010 13:59 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:

Men kwam er achter dat folk metal echt te belachelijk voor woorden is!

Dat is overigens ook nooit een trend buiten de scene geworden, volgens mij.

Ja hoor...

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 13:59 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:

Een rage is meer een 'doen' terwijl trend een verschijnsel is. Een korte trend zou ik trouwens een hype noemen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2010 14:01 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 13:59 schreef Onweerwolf het volgende:
Een rage is meer een 'doen' terwijl trend een verschijnsel is. Een korte trend zou ik trouwens een hype noemen.

Hype is weer wat anders, daar zit de connotatie bij dat de populariteit/waardering niet verdiend is en erg wordt opgeblazen.

Dat kan zeker overlap hebben met een trend of rage, maar in principe zit er in die termen geen oordeel over de werkelijke kwaliteit.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 03-09-2010 14:02 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Southern Lord

HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 03-09-2010 14:02 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

een trend is een langdurig proces, denk aan de opkomst van deathmetal medio '80 t/m nu. De rage/hype is dan een uitstapje van een deathmetalband naar techno overlapping.... Gaat dit topic nou over de trend metal (welke begon met een rage, lang leve wikipedia en Jolly Roger) met diens uitzaaiïngen met enkele benamingen (heavy, thrash, black, death, gothic) of die rages/hypes die weer voortkomen uit de trend zelf?

Er wordt veel door elkaar gehaald hier

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 03-09-2010 14:09]

We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 14:03 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

Goed jongens, als jullie de definities uitgepuzzeld hebben gaan we wel weer verder. In other news: "Lindsay Lohan geen spat veranderd". Heu!

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 03-09-2010 14:05 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 14:01 schreef ZelThoR het volgende:
Hype is weer wat anders, daar zit de connotatie bij dat de populariteit/waardering niet verdiend is en erg wordt opgeblazen.

Een hype is een bewust veroorzaakte situatie. Dat dat in vele gevallen niet verdiend is wil niet zeggen dat dat per definitie zo is.

Jolly Roger 666
Posted 03-09-2010 14:07 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 14:02 schreef HgarrothwulfF het volgende:
een trend is een langdurig proces, denk aan de opkomst van deathmetal medio '80 t/m nu. De rage/hype is dan een uitstapje van een deathmetalband naar techno overlapping.... Gaat dit topic nou over de trend metal met diens uitzaaiïngen met enkele benamingen (heavy, thrash, black, death, gothic) of die rages/hypes?

Er wordt veel door elkaar gehaald hier

Een trends is vaak een gevolg van een rage.

De trend in de visuele cultuur op veel design blogs is dat het beeld ruiger, rauwer en 'echter' wordt. Veel meer confronterend. Wat is er nu echter dan een bloedende gek op het podium, een dronken thrashy in een plas kots, etc.

Wat je ook veel ziet is 70'er jaren polaroid fotografie van bikers. Ook ruig, hard en goor. EN tattoos. Geen strakke, gezellige new school tattoos, maar gekke, ruige Maniac-achtige tattoos.

Dus door de visuele trend dat alles ruiger en harder is, ontstaat de hype dat iedereen er zo bij gaat lopen.

Ja hoor...

galspuug
Usericon van galspuug
Posted 03-09-2010 14:08 by galspuug Wijzig reactieProfiel van galspuugQuote dit bericht

Volgens Wikipedia vinden rages vooral plaats in de zomer.

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com