IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Trends binnen Metal Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 04-09-2010 12:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2010 14:07 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Een trends is vaak een gevolg van een rage.

De trend in de visuele cultuur op veel design blogs is dat het beeld ruiger, rauwer en 'echter' wordt. Veel meer confronterend. Wat is er nu echter dan een bloedende gek op het podium, een dronken thrashy in een plas kots, etc.

Wat je ook veel ziet is 70'er jaren polaroid fotografie van bikers. Ook ruig, hard en goor. EN tattoos. Geen strakke, gezellige new school tattoos, maar gekke, ruige Maniac-achtige tattoos.

Dus door de visuele trend dat alles ruiger en harder is, ontstaat de hype dat iedereen er zo bij gaat lopen.

Persoonlijk vind ik dat wel vet, dat tikje gelikte ruige wat je -inderdaad- meer en meer ziet. Hopen dat die trend nog een tijdje aanhoudt dus

En wat bovenstaande betreft heb ik het idee dat ook metal zelf meer de designkant opgegaan is. Het lijkt nu te mogen dat je probeert echt gedesignede shirtjes en artwork maakt. Zo is de visuele cultuur meer de ruige kant opgegaan en 'tegelijkertijd' de metal 'cultuur' meer de designkant opgegaan.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

rotor
Usericon van rotor
Posted 04-09-2010 15:20 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik snap wat je bedoeld, maar je misbruikt het woord 'design' als je 'hipster' bedoeld.

De verheerlijking van de ruige 70s biker, de bloedende black metallier, de kotsende punker, etc. waar Jolly Roger 666 het over heeft zijn ook typische hipster-trekjes. Het zijn de "authentic elements" uit dit moeilijke citaat:

"hipsterism fetishizes the authentic" elements of all of the "fringe movements of the postwar era—beat, hippie, punk, even grunge," and draws on the "cultural stores of every unmelted ethnicity" and "gay style", and "regurgitates it with a winking inauthenticity."

Echt ruig dus *ahum*, met een baardje en een truckerspet, maar wel met een gay sjaaltje en Björn Borg onderbroekje achter een Apple laptopje op schoot.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-09-2010 15:21 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Die apple loosers met een sjaal zie ik ook vaak in de koffieshop.

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-09-2010 15:23 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dit fenomeen wordt ook beschreven in dit filmpje:

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 04-09-2010 15:30 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

rotor
Usericon van rotor
Posted 04-09-2010 16:13 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 15:21 schreef Black Jew het volgende:
Die apple loosers met een sjaal zie ik ook vaak in de koffieshop.

Oh ja, Starbucks is goed, en dan Polaroid foto's bekijken van dikke bikers op een designerblog. Oude cassettebandjes beluisteren via je iPhone is ook cool.

rotor
Usericon van rotor
Posted 04-09-2010 16:24 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 15:23 schreef Nimbus het volgende:
Dit fenomeen wordt ook beschreven in dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=9g9BJ33KJRI

Ah kijk, graphic tees, dat is dus wat Zelthor bedoelde met z'n "gedesignede t-shirts".

rotor
Usericon van rotor
Posted 05-09-2010 11:36 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

De ultieme hipster metalband

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 14:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 15:20 schreef rotor het volgende:
Ik snap wat je bedoeld, maar je misbruikt het woord 'design' als je 'hipster' bedoeld.

De verheerlijking van de ruige 70s biker, de bloedende black metallier, de kotsende punker, etc. waar Jolly Roger 666 het over heeft zijn ook typische hipster-trekjes. Het zijn de "authentic elements" uit dit moeilijke citaat:

"hipsterism fetishizes the authentic" elements of all of the "fringe movements of the postwar era—beat, hippie, punk, even grunge," and draws on the "cultural stores of every unmelted ethnicity" and "gay style", and "regurgitates it with a winking inauthenticity."

Echt ruig dus *ahum*, met een baardje en een truckerspet, maar wel met een gay sjaaltje en Björn Borg onderbroekje achter een Apple laptopje op schoot.

Wat ik bedoelde was dat visuele designers (niet per se hipsters) meer en meer elementen uit de 'ruige culturen' zijn gaan halen. Wat je dus in hippe shirtjes terugziet, websites, et cetera. Dát vind ik er leuk uitzien, daar ben ik dus blij mee omdat ik er persoonlijk wat aan heb.

Dat bepaalde hipsters of de trendvolgers er mee aan de haal gaan op een niet-authentieke manier is inderdaad een tikje sneu, maar boeit me eigenlijk verder niet zoveel. Vind ik er nog steeds leuker uitzien dan een niet-ruige hipster, dus dat is ook winst Ze moeten alleen niet verhalen tegen mij op gaan hangen alsof ze weten waar het over gaat, hoewel dat ook bijzonder vermakelijk kan zijn

Daarnaast zijn de 'ruige culturen', bijvoorbeeld metal, meer een meer aandacht aan visueel design gaan besteden (wat overigens al een erg lange 'trend' is). Je ziet meer en meer bands die echt moeite doen om mooie shirtjes en artwork te maken. Daarmee bedoelde ik níet per se de 'graphic tees' die jij aanhaalt, hoewel dat ook een deel kan zijn.

Dus, ruigerds zijn wat hipper geworden en hipperds zijn wat ruiger geworden (die over een aantal jaar natuurlijk weer een andere kant op gaan ).

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 14:16 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 11:36 schreef rotor het volgende:

Klopt wel, en vette band.

herrie
Usericon van herrie
Posted 05-09-2010 14:34 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2010 10:16 schreef Black Jew het volgende:
http://blogs.riverfronttimes.com/atoz/2010/03/lady_gaga_is_really_into_crust_punk_doom_gism_void_kesha_minor_threat_kristen_stewart.php

zou ze er oojk naar luisteren?

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-09-2010 15:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 september 2010 11:36 schreef rotor het volgende:

Wel hip, ze hebben een vrouw in de band.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 05-09-2010 15:47 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 15:02 schreef ElitE het volgende:

Wel hip, ze hebben een vrouw in de band.

Nog hipper: de vrouw is gedrongen van postuur en draagt een bril.

rotor
Usericon van rotor
Posted 05-09-2010 20:00 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 14:15 schreef ZelThoR het volgende:
Dus, ruigerds zijn wat hipper geworden en hipperds zijn wat ruiger geworden (die over een aantal jaar natuurlijk weer een andere kant op gaan ).

OK, maar wat versta je onder "hip"?
Kun je es een foto van een ruige hipperd en/of een hippe ruigerd posten?

Is dit nu hip?

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-09-2010 20:19 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

30 jaar geleden wel. Helaas.

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 20:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 20:00 schreef rotor het volgende:
OK, maar wat versta je onder "hip"?
Kun je es een foto van een ruige hipperd en/of een hippe ruigerd posten?

Is dit nu hip?

Ik weet niet of dat hip is, maar ik hoop het niet

Hipperds:

Ruigerds:

Zoiets?

Geef wel toe dat het nog vooral op vlak van t-shirts/(ander) artwork is, dat design verder en verder doordringt.

LEchappee
Usericon van LEchappee
Posted 05-09-2010 20:59 by LEchappee Wijzig reactieProfiel van LEchappeeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/LEchappee

Kijken jullie op shows alleen naar het publiek ipv van de band zelf?

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 21:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 20:59 schreef LEchappee het volgende:

Nee.

KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 05-09-2010 21:12 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Ultieme vorm van hipster zijn is toch wel het afgeven op (andere) hipsters

[Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 05-09-2010 21:12]

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-09-2010 21:13 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 20:59 schreef LEchappee het volgende:

Tsk. Alsof de band zelf alleen naar het publiek kijkt.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

rotor
Usericon van rotor
Posted 05-09-2010 21:17 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 20:37 schreef ZelThoR het volgende:
Zoiets?

Bingo, allemaal hipsters.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 05-09-2010 21:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 21:17 schreef rotor het volgende:
Bingo, allemaal hipsters.

Hehehe, touché. Maar soortgelijk geklede lui kom je ook wel van 'authentiekere' inslag tegen, heb ik het idee.
quote:
Op 5 september 2010 21:12 schreef KHPLF het volgende:

Klopt.

Ik geef op niemand af, ik ben heel schoon.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-09-2010 21:27]

rotor
Usericon van rotor
Posted 05-09-2010 21:51 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 21:12 schreef KHPLF het volgende:

Dat idee heb ik niet. Ze zijn niet zo zeikerig; ze zijn ook niet echt "anti" iets. Ze mijden het woord hipster wel als de pest. Het is in mijn ogen dan ook meer een zeitgeist dan een echte subcultuur.

Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 06-09-2010 14:49 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK

Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 06-09-2010 16:17 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2010 15:47 schreef Hexegot het volgende:
Nog hipper: de vrouw is gedrongen van postuur en draagt een bril.

En heeft een behoorlijke lekkere scream/growl.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 06-09-2010 16:21]

"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com