|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik snap wat je bedoeld, maar je misbruikt het woord 'design' als je 'hipster' bedoeld. De verheerlijking van de ruige 70s biker, de bloedende black metallier, de kotsende punker, etc. waar Jolly Roger 666 het over heeft zijn ook typische hipster-trekjes. Het zijn de "authentic elements" uit dit moeilijke citaat: "hipsterism fetishizes the authentic" elements of all of the "fringe movements of the postwar era—beat, hippie, punk, even grunge," and draws on the "cultural stores of every unmelted ethnicity" and "gay style", and "regurgitates it with a winking inauthenticity." Echt ruig dus *ahum*, met een baardje en een truckerspet, maar wel met een gay sjaaltje en Björn Borg onderbroekje achter een Apple laptopje op schoot. |
|
Die apple loosers met een sjaal zie ik ook vaak in de koffieshop. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Dit fenomeen wordt ook beschreven in dit filmpje: |
|
Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Oh ja, Starbucks is goed, en dan Polaroid foto's bekijken van dikke bikers op een designerblog. Oude cassettebandjes beluisteren via je iPhone is ook cool. |
|
quote: Ah kijk, graphic tees, dat is dus wat Zelthor bedoelde met z'n "gedesignede t-shirts". |
|
De ultieme hipster metalband |
|
quote: Wat ik bedoelde was dat visuele designers (niet per se hipsters) meer en meer elementen uit de 'ruige culturen' zijn gaan halen. Wat je dus in hippe shirtjes terugziet, websites, et cetera. Dát vind ik er leuk uitzien, daar ben ik dus blij mee omdat ik er persoonlijk wat aan heb. Dat bepaalde hipsters of de trendvolgers er mee aan de haal gaan op een niet-authentieke manier is inderdaad een tikje sneu, maar boeit me eigenlijk verder niet zoveel. Vind ik er nog steeds leuker uitzien dan een niet-ruige hipster, dus dat is ook winst Ze moeten alleen niet verhalen tegen mij op gaan hangen alsof ze weten waar het over gaat, hoewel dat ook bijzonder vermakelijk kan zijn Daarnaast zijn de 'ruige culturen', bijvoorbeeld metal, meer een meer aandacht aan visueel design gaan besteden (wat overigens al een erg lange 'trend' is). Je ziet meer en meer bands die echt moeite doen om mooie shirtjes en artwork te maken. Daarmee bedoelde ik níet per se de 'graphic tees' die jij aanhaalt, hoewel dat ook een deel kan zijn. Dus, ruigerds zijn wat hipper geworden en hipperds zijn wat ruiger geworden (die over een aantal jaar natuurlijk weer een andere kant op gaan ). Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Klopt wel, en vette band. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: zou ze er oojk naar luisteren? |
|
quote: Wel hip, ze hebben een vrouw in de band. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nog hipper: de vrouw is gedrongen van postuur en draagt een bril. |
|
quote: OK, maar wat versta je onder "hip"? Kun je es een foto van een ruige hipperd en/of een hippe ruigerd posten? Is dit nu hip? |
|
30 jaar geleden wel. Helaas. En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Ik weet niet of dat hip is, maar ik hoop het niet Hipperds: Ruigerds: Zoiets? Geef wel toe dat het nog vooral op vlak van t-shirts/(ander) artwork is, dat design verder en verder doordringt. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Kijken jullie op shows alleen naar het publiek ipv van de band zelf? |
|
quote: Nee. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ultieme vorm van hipster zijn is toch wel het afgeven op (andere) hipsters [Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 05-09-2010 21:12] |
|
quote:Tsk. Alsof de band zelf alleen naar het publiek kijkt. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Bingo, allemaal hipsters. |
|
quote: Hehehe, touché. Maar soortgelijk geklede lui kom je ook wel van 'authentiekere' inslag tegen, heb ik het idee. quote: Klopt. Ik geef op niemand af, ik ben heel schoon. [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 05-09-2010 21:27] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Dat idee heb ik niet. Ze zijn niet zo zeikerig; ze zijn ook niet echt "anti" iets. Ze mijden het woord hipster wel als de pest. Het is in mijn ogen dan ook meer een zeitgeist dan een echte subcultuur. |
|
fficial&ei=LOOETI_rMIbEOOSvmNkO&start=0&sa=N" target="_blank" class="url3" rel="nofollow">http://www.google.nl/search?q=hipster+wolves+in+the+throne+room&hl=nl&client=firefox-a&hs=kpb&rls=org.mozilla:nlfficial&ei=LOOETI_rMIbEOOSvmNkO&start=0&sa=N IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: En heeft een behoorlijke lekkere scream/growl. [Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 06-09-2010 16:21] "Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!" |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |