IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Dragonforce Vorige pagina | Volgende pagina
Burzum
Usericon van Burzum
Posted 19-10-2005 16:20 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 19-10-2005 16:48 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Is de nieuwe plaat dan al uit?
Ik dacht dat 'ie pas begin volgend jaar zou uitkomen? Toch kijk ik er wel naar uit, ik hoop dat ze Sonic Firestorm ver achter zich laten. Toch een van de teleurstellingen van 2004. Niet dat die slecht was, maar haalde bij lange na niet het niveau van het debuut.


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 19-10-2005 16:51 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

Ik heb een promo.
En hij komt inderdaad pas in 2006 uit, de titel zal "Inhuman Rampage" zijn.


heavy metal is the law


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 19-10-2005 19:34 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 16:48 schreef Tormented soul het volgende:
Is de nieuwe plaat dan al uit?
Ik dacht dat 'ie pas begin volgend jaar zou uitkomen? Toch kijk ik er wel naar uit, ik hoop dat ze Sonic Firestorm ver achter zich laten. Toch een van de teleurstellingen van 2004. Niet dat die slecht was, maar haalde bij lange na niet het niveau van het debuut.


grapjas, overtrof het debuut op alle vlakken! ok, op de balad na. De snelheid kwam veel beter tot z'n recht, de stijl is veel beter uitgekristaliseerd. Was hèt powermetal hoogtepunt van 2004. Had tenminste niet zo'm walgelijk nr als 'Starfire' of dat gruwelijk misplaatste 'moderne swingende' tussenstuk van 'Disciples of Babylon'
Sonic Firestorm heerscht bruut hard


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 19-10-2005 19:35 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 16:51 schreef High Voltage het volgende:
Ik heb een promo.
En hij komt inderdaad pas in 2006 uit, de titel zal "Inhuman Rampage" zijn.


Promo al uit? ogen ophouden op Soulseek dus


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 20-10-2005 11:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 19 oktober 2005 19:34 schreef neefherbert het volgende:
grapjas, overtrof het debuut op alle vlakken! ok, op de balad na. De snelheid kwam veel beter tot z'n recht, de stijl is veel beter uitgekristaliseerd. Was hèt powermetal hoogtepunt van 2004. Had tenminste niet zo'm walgelijk nr als 'Starfire' of dat gruwelijk misplaatste 'moderne swingende' tussenstuk van 'Disciples of Babylon'
Sonic Firestorm heerscht bruut hard


Dat 'swingende' stukje op Disciples of Babylon heerschte juist superzwaar! Ik vind de composities van Valley of The Damned vele malen boeiender dan Sonic Firestorm, en ze zijn wellicht technisch vooruit gegaan, maar hebben nooit meer eendergelijk catchy, energiek en über- oplevend nummer gemaakt als Black Winter Night. Starfire vond ik nieteens zo erg, het was typisch iets van 'even gas terugnemen' en er dan weer de nitrogen knop indrukken. heerlijk!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-10-2005 11:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 juli 2004 23:06 schreef Chelman het volgende:
Godverdomme. Ik heb het net nog een kans gegund en die nummers van hun site beluisterd. Wat een hyperactief, zenuwachtig, zielloos, ongeïnspireerd gepingel is dit zeg.





KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


High Voltage
Heavy Metal Attack!
Usericon van High Voltage
Posted 20-10-2005 11:43 by High Voltage Wijzig reactieProfiel van High VoltageQuote dit berichthttp://Dat heb ik niet, en nu?

quote:
Op 19 oktober 2005 19:35 schreef neefherbert het volgende:
Promo al uit? ogen ophouden op Soulseek dus

Of Bittorent! http://www.newnova.org heeft 'm al!


heavy metal is the law


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-01-2006 16:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

FU-KIN-HELL

Wat een gepingel!!!!!! Die nieuwe is HYPER
GAYPER zo je wil, maar errug willd


signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-01-2006 20:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Haha ja ik heb ook maar even een nummer van die nieuwe opgezet, in het kader van "hoe was dat ook al weer met die power metal". Allejezus wat kut haha... Dat genre kunnen we weer met een veilig en voldaan gevoel mijden het komende decennium .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 11-01-2006 22:48 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Hehe steeds als ik iets over deze band lees moet ik weer aan dat optreden op Wacken denken.

Zit je daar een bierje te drinken hoor je ineens "HIIIIIIEEEEEEEEEEEEEEE" op een toon waarbij je bij een normaal mens eerst zijn zak moet amputeren om dat voor elkaar te krijgen.

Tering.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-01-2006 23:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

lol


signature


yelmer
Usericon van yelmer
Posted 17-01-2006 12:21 by yelmer Wijzig reactieProfiel van yelmerQuote dit berichthttp://erebus.nl

Heb net inhumane rampage gehoort, jezus...eindelijk meer variatie, maar nu nog meer malmsteen gepingel technische muziek is leuk, maar je kan het ook overdrijven



JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 17-01-2006 12:28 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

5 maart treden deze heren op in de W2 in Den Bosch!


Op je knie en pijp voor genade!


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 17-01-2006 13:38 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 17 januari 2006 12:28 schreef JuronymouS het volgende:
5 maart treden deze heren op in de W2 in Den Bosch!

En ook een keer in Amsterdam

Met Sabaton als voorprogramma, een zeer goede band. Power/Speed metal. En niet gay!


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 31-01-2006 22:00 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Hoeveel muzikale subgenres heb ik het afgelopen jaar geluisterd? Het verbreden van mijn muzikale horizon gaat nog steeds voort. Na de verschillende soorten hardcore, ambient en sporadisch wat jazz tot aan de progrock werd het steeds minder pure metal, en dan vooral de powermetal waarmee ik jaren terug in de metal was begonnen. Power metal liet me destijds zien (=horen) dat er meer was dan alleen hersenloos gerag maar dat er ook mooie melodieën en emoties onder gitaargeweld verstopt zaten.

Een van de beste powermetalplaten (naast werk van Sonata Arctica, Stratovarius en Iced Earth) was het slecht geproduceerde debuut Valley of The Damned. Ik heb die schijf helemaal plat gedraaid. Ranzendsnelle (extreme!) powermetal met clichéteksten en vooral supergave melodieën. Halsbrekende gitaarsolo's kunnen wel 4 minuten duren en het geheel werkte zo opzwepend en oppeppend dat het zéér veel gedraaid werd, zeker in de zomermaanden.

Het vervolg viel me tegen. Sonic Firestorm was nóg sneller en overdonderend maar miste die mooie melodieën. Een van de grootste tegenvallers van 2004. Sinds die plaat heb ik amper meer naar powermetal geluisterd, en toen ik vandaag naar de winkel ging voor het nieuwe album van Devin Townsend gebeurde het: de zon scheen op mijn gezicht, ik zat lekker in mn vel en miste die übersoundtrack die Dragonforce daaraan toevoegt. Na één nummer te hebben geluisterd heb ik m aangeschaft, mijn eerste powermetalplaat in een jaar tijd. En het gevoel lééft! Inhuman Rampage heerscht! Ze halen nogsteeds dezelfde trucjes uit, het gitaarmasturberen is nóg erger geworden maar de nummers blijven hangen! Nostalgisch maar verpletterend raast Inhuman Rampage nu door mijn speakers als een olifant door een porseleinkast, en ik voel me geweldig!

Let op, dit is geen geniaal meesterwerk. Het is ook absoluut geen jaarlijst kandidaat (niet hoog iig). het is niet origineel en het is niet de beste Dragonforce plaat. Maar het gevoel... OMFG wat hou ik daarvan. CHARGE!!!!!!!!!!!!


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 31-01-2006 22:12 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2006 22:00 schreef Tormented soul het volgende:
Hoeveel muzikale subgenres heb ik het afgelopen jaar geluisterd? Het verbreden van mijn muzikale horizon gaat nog steeds voort. Na de verschillende soorten hardcore, ambient en sporadisch wat jazz tot aan de progrock werd het steeds minder pure metal, en dan vooral de powermetal waarmee ik jaren terug in de metal was begonnen. Power metal liet me destijds zien (=horen) dat er meer was dan alleen hersenloos gerag maar dat er ook mooie melodieën en emoties onder gitaargeweld verstopt zaten.

Een van de beste powermetalplaten (naast werk van Sonata Arctica, Stratovarius en Iced Earth) was het slecht geproduceerde debuut Valley of The Damned. Ik heb die schijf helemaal plat gedraaid. Ranzendsnelle (extreme!) powermetal met clichéteksten en vooral supergave melodieën. Halsbrekende gitaarsolo's kunnen wel 4 minuten duren en het geheel werkte zo opzwepend en oppeppend dat het zéér veel gedraaid werd, zeker in de zomermaanden.

Het vervolg viel me tegen. Sonic Firestorm was nóg sneller en overdonderend maar miste die mooie melodieën. Een van de grootste tegenvallers van 2004. Sinds die plaat heb ik amper meer naar powermetal geluisterd, en toen ik vandaag naar de winkel ging voor het nieuwe album van Devin Townsend gebeurde het: de zon scheen op mijn gezicht, ik zat lekker in mn vel en miste die übersoundtrack die Dragonforce daaraan toevoegt. Na één nummer te hebben geluisterd heb ik m aangeschaft, mijn eerste powermetalplaat in een jaar tijd. En het gevoel lééft! Inhuman Rampage heerscht! Ze halen nogsteeds dezelfde trucjes uit, het gitaarmasturberen is nóg erger geworden maar de nummers blijven hangen! Nostalgisch maar verpletterend raast Inhuman Rampage nu door mijn speakers als een olifant door een porseleinkast, en ik voel me geweldig!

Let op, dit is geen geniaal meesterwerk. Het is ook absoluut geen jaarlijst kandidaat (niet hoog iig). het is niet origineel en het is niet de beste Dragonforce plaat. Maar het gevoel... OMFG wat hou ik daarvan. CHARGE!!!!!!!!!!!!


Een collega van me heeft 'm. Vorige week reed ik met hem mee en toen had-ie 'm op staan in de auto.

Maar ik vond het best cool eigenlijk. Een van de betere power metal platen wat mij betreft. Ik denk dat ik toch een keer allebei de Dragonforce cd's ga aanschaffen.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 31-01-2006 22:16 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Kan me niet vinden in het verhaal van Tormented S. Ik kende Sonic Firestorm al enkele maanden en daarna hoorde ik Valley pas voor 't eerst. Ik vond het debut zwaar minder. Sonic was m'n nr 1 van 2004.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 01-02-2006 1:18 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2006 22:12 schreef altx het volgende:
Een collega van me heeft 'm. Vorige week reed ik met hem mee en toen had-ie 'm op staan in de auto.

Maar ik vond het best cool eigenlijk. Een van de betere power metal platen wat mij betreft. Ik denk dat ik toch een keer allebei de Dragonforce cd's ga aanschaffen.


alle drie



altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 01-02-2006 8:30 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 1 februari 2006 1:18 schreef Tormented soul het volgende:
alle drie




Hmz, wat gaat dat hard...


Dat krijg je met supersnelle power/speed metal...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 15-02-2006 8:52 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl



Bruce Banner


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-02-2006 9:42 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:52 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=P8Msk6L_Avo&search=dragonforce


Throught the wire


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 15-02-2006 9:45 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht



JuronymouS
Usericon van JuronymouS
Posted 15-02-2006 16:16 by JuronymouS Wijzig reactieProfiel van JuronymouSQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2006 8:52 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=P8Msk6L_Avo&search=dragonforce


Heersch! Dat wordt gaaf 5 maart!

Edit: vooral die (dubbele) gitaarsolo op het eind van het nummer is erg leuk in beeld gebracht.

[Dit bericht is gewijzigd door JuronymouS op 15-02-2006 16:23]


Op je knie en pijp voor genade!


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 15-02-2006 19:01 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

dat nonchalante bierdrinken van Sam heerscht


Bruce Banner


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen