|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nope, herverpakte Joyo. Erg blij met mijn 29 euro Tubescreamer. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Analoge delays zijn vaak zo digitaal als wat, maar zijn zo gemaakt dat ze klinken als oude tapedelays. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Interessant. Ik verkeer in de veronderstelling dat analoge delay zoals Boss DM2 het signaal niet omrekent naar digitale informatie in bits, maar het signaal opslaat zoals het binnenkwam, weliswaar in hapjes maar niet in enen en nullen. Deze geluidsfragmenten worden van condensator naar condensator doorgegeven, net zoals men vroeger een brand bluste door emmers water door te geven. Vandaar de term "bucket brigade technology". De condensatoren zijn in een chip bij elkaar gezet. Gek genoeg gebruikt een analoge delay dus een chip, maar het geluid wordt niet digitaal bewerkt. Cheers. Only sick music makes money today - Nietsche. |
|
Maar dan is het niet digitaal, omdat er nergens een AD conversie plaatsvindt. Die Bucket Brigade Devices geven inderdaad gevoon het signaal vertraagt door. Dit levert wat verlies op, maar vaak op een manier die door ons als 'warm' ervaren wordt. Als ze het een analoge delay noemen, mag je er vanuitgaan dat het signaal door het apparaat nergens naar nulletjes en eentjes omgezet wordt. Anders is het een digitale delay met analoog simulatie (Kunnen ook erg goed klinken). Digitale delays zijn vaak veel helderder. maakt ze ook geschikter voor verschillende toepassingen. Ik ben namelijk helemaal weg van m'n Maxon AD-999 (analoog) voor op een cleaner geluid, maar voor een lead vind ik het wel fijn als je met een langere delay-time de helderheid blijft houden. Daar werkt een digitale voor mij weer beter. In Brunssum ligt nog een Boss-DD3 te koop. Binnenkort eens uitproberen. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Aha, dank voor de uitleg. Dus mijn EH memory toy is in essentie dus wel analoog. Ik had inderdaad de redenering chip=digitaal gevolgd. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Chip betekent niet automatisch Microprocessor . De beste delay die ik op dit moment gehoord heb moet toch wel de T-rex replica zijn. Kan heel overtuigend doen alsof 'ie analoog is, maar met de helderheid/lange delay-time mocht je het willen en Tap-tempo. Stinkduur overigens. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Ik heb er verder weinig ervaring mee, maar ik kan niet klagen over m'n EH memory toy. Alleen die modulation schakelaar is net wat te heftig afgesteld, maar dat schijn je aan te kunnen passen met een interne trimpot. Maarja, ik heb ook een chorus, dus ik vind het niet echt nodig. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Moet weer eens flink aan de gang met mijn Rocktron effecten, de boel is flink in de war. Boeiender |
|
Een beetje maar haha. Damn, wat een herrie! En dan doel ik niet op Herrie. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Haha, sja, ik moet de midi weer even goed zetten, zodat hij de juiste effecten pakt bij de juiste patch... Volgende keer neem ik de Line6 mee, voor de midi aansturing. Blijft leuk klooien! Boeiender |
|
Laat mij maar tapdansen! "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
quote: Och, ik vind het wel ideaal, de Replifex en de Marshall JMP1 kan ik dus met 1 tapdansje aansturen, werkt erg fijn! Heb het alleen een tijd niet nodig gehad, met Grindbashers is het alleen distortion, en gaan met die banaan..... Even wennen weer dus. Boeiender |
|
Onze gitarist bij Retribution heeft ook zo'n high tech setup. ENGL invader, TC-electronic G-Major, voodoo labs schakelkast met extra effect loops. Heeft volgens mij 3 of 4 noisegates/reducers in z'n chain (en nodig). Leuk als het werkt . "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Ik heb momenteel een Diezel Herbert te koop staan, zo'n beetje de ultieme high-gain amp. In perfecte staat, prijs o.t.k. Mocht iemand interesse vertonen: spirit_crusher_777 AT yahoo.com |
|
quote: Haha, je kan ook overdrijven...... Boeiender |
|
Volgens mij was z'n standaard distortion geluid ongeveer zo: Gitaar-->VHT Valvulator (Soort buizenbufferiets)-->MXR compressorpedaal-->Decimator NR-->Tubescreamer (Maxon OD-808)-->Boss Noisegate-->ENGL Invader (Met ook weer de gate op het eind). Compleet platgeslagen, ik kan er ook niet mee spelen. Geen enkele dynamiek meer vanuit de vingers. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Waarom zou hij dat willen? En met wat voor reden gebruikt hij een compressor? Om 'm meer uit te vlakken of voor sustain? "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Beetje van allebei meen ik. Volgens mij om het signaal hoog te houden en zo te voorkomen dat de gates te vroeg aanslaan. Heeft als extra effect dat je van die superkorte (onnatuurlijke ) dempstukken ook live kan doen. Joepie. Moet ik ook zeggen dat ik het niet gek vind dat ruis een probleem is als je standaard een compressor en een tubescreamer op een ENGL gain kanaal hebt. Hele setup idee komt volgens mij van die Periphery gast af. Ik kan er zelf niet zoveel mee. "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
En t blijft natuurlijk Tom!! Waarom makkelijk doen als t moeilijk kan :p |
|
Daarom houden we van 'em . "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma ) |
|
Bovenste is van Jbassist, de andere 2 zijn van mij. De 2 van mij zijn eigenlijk uit de combo's gehaald. De 2x12 cabs heb ik dus ook. Gekke aan deze is, dat ik een channel switch heb gekocht die op geen van de amps werkt. Ze zien er dan ook qua aansluiting alledrie anders uit. Lekker raar. Hier een pica van de switch: |
|
Zo, vandaag een ENGL Road 710 50 watt buizentop op de kop getikt, precies wat ik zocht voor Grindbashers, vette sound. Boeiender |
|
kurk = blij! I am mine own redeemer...! |
|
quote: Dat zeker, hij hoeft mijn loodzware rack niet meer te dragen bij Grindbashers. Boeiender |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |