|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Saai of niet, is wat je er zelf van maakt. En in België is het denk ik niet slechter of beter dan in Nederland, ik amuseer me aktijd wel tijdens een goed optreden. Als ik op een klein festival ben, kan ik zelfs aan voor mij iets mindere groepen plezier beleven. Ambiance maak je zelf. Meestal is bangen bij de openers van een avond wat eenzaam, maar dat raakt me niet. Enne,..als er veel volk stilstaat, laat dat dan zo: Moshers die een aanloop kunnen nemen, da's gewoon klote . Niet dat ik niet mosh, integendeel , maar af en toe liever stilstaan dan echt op elkaar gaan rammen (gebeurt het dan toch, ram ik met plezier terug ) I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Moshen zuigt idd als er te veel ruimte is. Ik ben laatst trouwens in Duitsland op een Metal-feest geweest, was deathmetal, en daar sloeg het helemaal nergens op. In de pit gingen mensen aan de kant voor je, en ze zeggen SORRY!!! Da's pas slap Maar ach, daar was de sfeer wel heel goed (op dat mosjen na dan) <edit> Typo's <\/edit> [Dit bericht is gewijzigd door mörke op 26-02-2003 18:37] Dit slaat nergens op. |
|
quote: Bratwurst. "Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn." |
|
Nee, Freibier Dit slaat nergens op. |
|
Nederlands publiek is niet saai, het is kieskeurig. |
|
quote: Ja, maar dat ligt meer aan Amorphis dan aan het lauwe kleine publiek . |
|
Wat ook niet helpt is dat 013 en Willem 2 op zondagmiddag concerten plannen! Waardeloze tijd is dat, iedereen is zaterdag uitgeweest, komt net uit zn bed, en staat half slaperig half brak naar de band te staren... argh Zenial |
|
Ik ga eerder bij kleinere optredens uit mn dak dan bij grote happenings. Bij festivals eigenlijk nooit. Ik kan mij alleen herinneren dat ik op Dynamo in de pit bij Enslaved en Emperor ben gesprongen (kwam er ook aardig beschadigd weer uit) I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: Zelfde in de Baroeg... Maarja, liever op zondag een concert dan helemaal geen concert I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
Hm, meestal sta ik bij de eerste bands inderdaad gewoon met een biertje toe te kijken, ten eerste gaat moshen/headbangen met bier in je klauwen niet zo goed, en bovendien kost het mij vaak het een en ander aan promillage voordat ik er zin in krijg (en de mate van zatheid die nodig is hangt natuurlijk ook van de muziek en mijn stemming en die van de rest van het publiek af). Moshen doe ik niet vaak, en als ik het doe ben ik vaak vrij zat, en blijf ik ook niet al te lang in de pit. Bij headbangen hangt het er ook vanaf hoeveel ruimte er is, en natuurlijk of de muziek een beetje lekker is om op te bangen. Verder denkmk ik dat de verwendheid zeker meespeelt, na een tijdje is gewoon een bak herrie niet altijd meer genoeg. Een pit begin ik zelden (omdat ik zelf dus ook niet zo'n pitganger ben), headbangen in m'n eentje doe ik nog wel (maar meestal niet aan de podiumrand). NP: Wizard - Head Of The Deceiver For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday. |
|
quote:Kom eens een keer kijken in Vera te Groningen als er iets leuks speelt. Is weer wat anders dan in je plaatselijke randstedelijke biertoko! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Vlamme! Dan komt Lord Belial eindlijk eens terug naar België, staan er toch wel 8 mensen te bangen,........... (en kbedoel niet hun optreden in Gent, wel da in Torhout geweest). Probleem ligt trouwens soms bij een te grote zaal. Maar dat wil niet zeggen dat een kleine zaal steeds garantie is voor bangende metalheads! Je kan me de bout hachelen! |
|
Nee, wel voor biergooifestijnen, maar dat heb je eigenlijk alleen in achterhoeken en tenten Dit slaat nergens op. |
|
quote: duurt nog wel even dus, maar geduld is een schone zaak Je moeder. |
|
quote: Niet in Wallonië, wel in Vlaanderen. Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive! |
|
Het Nederlandse publiek is inderdaad tè verwent! Er zijn per weeekend minstens 5 concerten waar je naar toe kan.Dat zal in de ons omringende landen ook vast wel zijn, maar die landen (op België na dan) zijn natuurlijk vele malen groter waardoor concerten wat exclusiever zijn dan in Nederland. En bij exclusieve optredens in het publiek fanatieker en daardoor niet saai! |
|
quote: nederland zeikt teveel, is het een keer niet doordeweeks, is het weer niet goed... Je moeder. |
|
Ik vind zondagmiddagconcerten vet relaxed! Ben je net ONTbrakt (als je uit bent geweest that is), lekker een pilsje drinken en metal kijken op zondagmiddag. En op tijd weer thuis. En publiek saai? Tja, zal wel. Als ik geen zin heb om uit m'n plaat te gaan stoor ik me er niet aan, en als ik uit m'n dak ga merk ik de rest niet op, heh. Sim-pel. |
|
quote: juist niet! ik vind het elke zondag in de 013 supergezellig! (en als er in de W2 wat te doen is ook natuurlijk) iedereen is nog halflam, maar als de band wat is dan komt er vanzelf altijd actie.. en er zijn altijd wel de vaste mensen waar je lekker mee kunt ouwehoeren als de band ruk is.. |
|
quote: Dat is waar. In het Noorden is het bij een concert van een beetje metal band altijd weer een bang- moshfestijn (bijvoorbeeld Satyricon in Vera anderhalve week terug)! Dat HEERSCHT! Geen Randstedelijke arrogantie. Over concerten op zondag: op zondag 20 april is er weer een Noordschok met o.a. INRI, Altar en Monolith. Vorig jaar was het Noordschok zwaar relaxed! Op den zondagmiddag fijne bieren drinken, wat bandjes kijken etc. Ik kan me weinig betere zondagen voorstellen [Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 28-02-2003 9:51] ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
Hmmm... ik zag in december Anathema kort na elkaar zowel in Belgie als in Nederland, ik moet wel zeggen dat het publiek in Belgie echt véél enthousiaster was dan in 013... geen idee hoe dat kwam, Anathema was twee keer super, in Belgie was het vooraan één en al gespring, getrek en geroep (het leek bijna een moshpit... jaaajaaa, bij Anathema ja ), en in Nederland stond iedereen erbij als n lamme zoutzak... |
|
Zou dit dan als bewijs gelden? After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
Misschine heeft nedrlands publiek gewoon beter smaak |
|
quote: en zo is het.. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |