IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Waarom is Nederlands publiek zo fucking saai???!!! Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-02-2003 18:06 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

En ik heb er nooit problemen mee om debiel te doen en eigenlijk ook niet om te gaan bangen (zonder haar)....

Sommige bands zijn gewoon te kut om waar te zijn.

Dit slaat nergens op.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-02-2003 18:25 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Saai of niet, is wat je er zelf van maakt. En in België is het denk ik niet slechter of beter dan in Nederland, ik amuseer me aktijd wel tijdens een goed optreden. Als ik op een klein festival ben, kan ik zelfs aan voor mij iets mindere groepen plezier beleven.
Ambiance maak je zelf.
Meestal is bangen bij de openers van een avond wat eenzaam, maar dat raakt me niet.

Enne,..als er veel volk stilstaat, laat dat dan zo: Moshers die een aanloop kunnen nemen, da's gewoon klote . Niet dat ik niet mosh, integendeel , maar af en toe liever stilstaan dan echt op elkaar gaan rammen (gebeurt het dan toch, ram ik met plezier terug )

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-02-2003 18:29 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Moshen zuigt idd als er te veel ruimte is.

Ik ben laatst trouwens in Duitsland op een Metal-feest geweest, was deathmetal, en daar sloeg het helemaal nergens op. In de pit gingen mensen aan de kant voor je, en ze zeggen SORRY!!!

Da's pas slap

Maar ach, daar was de sfeer wel heel goed (op dat mosjen na dan)

<edit> Typo's <\/edit>

[Dit bericht is gewijzigd door mörke op 26-02-2003 18:37]

Dit slaat nergens op.

Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 26-02-2003 18:32 by Nibiru Wijzig reactieProfiel van NibiruQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 18:29 schreef mörke het volgende:

Ik ben laatst trouwens in Duitsland op een Meal-feest geweest

Bratwurst.

"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 26-02-2003 18:36 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Nee, Freibier

Dit slaat nergens op.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-02-2003 18:52 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

Nederlands publiek is niet saai, het is kieskeurig.

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 26-02-2003 20:14 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 17:57 schreef Meulen35 het volgende:
Ik was bij Amorphis in Het Poduim in Hardenberg... er waren in totaal 30 mensen max, dan ga je niet zelf in het midden staan in je eentje, en dan dat doe je niet...

Ja, maar dat ligt meer aan Amorphis dan aan het lauwe kleine publiek .

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-02-2003 20:16 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Wat ook niet helpt is dat 013 en Willem 2 op zondagmiddag concerten plannen! Waardeloze tijd is dat, iedereen is zaterdag uitgeweest, komt net uit zn bed, en staat half slaperig half brak naar de band te staren... argh

Zenial

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 20:17 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik ga eerder bij kleinere optredens uit mn dak dan bij grote happenings. Bij festivals eigenlijk nooit. Ik kan mij alleen herinneren dat ik op Dynamo in de pit bij Enslaved en Emperor ben gesprongen (kwam er ook aardig beschadigd weer uit)

I can't shoot straight unless I've had a pint!

Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 26-02-2003 20:19 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 20:16 schreef Zenial het volgende:
Wat ook niet helpt is dat 013 en Willem 2 op zondagmiddag concerten plannen! Waardeloze tijd is dat, iedereen is zaterdag uitgeweest, komt net uit zn bed, en staat half slaperig half brak naar de band te staren... argh

Zelfde in de Baroeg... Maarja, liever op zondag een concert dan helemaal geen concert

I can't shoot straight unless I've had a pint!

Pil
Horned is the Hunter
Usericon van Pil
Posted 27-02-2003 0:57 by Pil Wijzig reactieProfiel van PilQuote dit berichthttp://elfwood.lysator.liu.se/loth/p/i/pilon/pilon.html

Hm, meestal sta ik bij de eerste bands inderdaad gewoon met een biertje toe te kijken, ten eerste gaat moshen/headbangen met bier in je klauwen niet zo goed, en bovendien kost het mij vaak het een en ander aan promillage voordat ik er zin in krijg (en de mate van zatheid die nodig is hangt natuurlijk ook van de muziek en mijn stemming en die van de rest van het publiek af). Moshen doe ik niet vaak, en als ik het doe ben ik vaak vrij zat, en blijf ik ook niet al te lang in de pit. Bij headbangen hangt het er ook vanaf hoeveel ruimte er is, en natuurlijk of de muziek een beetje lekker is om op te bangen.

Verder denkmk ik dat de verwendheid zeker meespeelt, na een tijdje is gewoon een bak herrie niet altijd meer genoeg.

Een pit begin ik zelden (omdat ik zelf dus ook niet zo'n pitganger ben), headbangen in m'n eentje doe ik nog wel (maar meestal niet aan de podiumrand).

NP: Wizard - Head Of The Deceiver

For in each delve and greenwood far wiser creatures play. And in their veins and sinews live the Gods of yesterday.

Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 27-02-2003 8:09 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 10:55 schreef Da Bastard het volgende:
In vergelijking met andere landen is Nederland gewoon een vet saai land om te spelen. Waarom staan alle mensen als een dood schaap te kijken in een kring om het podium om achteraf naar de band toe te gaan om te vertellen hoe geweldig ze het wel niet vonden??! Beweeg dan! Speel maar es in Frankrijk, Tjechie, Slovakije, Polen of Duitsland... daar weten ze hoe het moet! Nederland is saai! H.A.A.T.!!!

[ff je spelling in de topic titel aangepast]
Kom eens een keer kijken in Vera te Groningen als er iets leuks speelt. Is weer wat anders dan in je plaatselijke randstedelijke biertoko!

What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 27-02-2003 11:23 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

Vlamme! Dan komt Lord Belial eindlijk eens terug naar België, staan er toch wel 8 mensen te bangen,........... (en kbedoel niet hun optreden in Gent, wel da in Torhout geweest).

Probleem ligt trouwens soms bij een te grote zaal. Maar dat wil niet zeggen dat een kleine zaal steeds garantie is voor bangende metalheads!

Je kan me de bout hachelen!

mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 27-02-2003 11:27 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Nee, wel voor biergooifestijnen, maar dat heb je eigenlijk alleen in achterhoeken en tenten

Dit slaat nergens op.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-02-2003 11:33 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 26 februari 2003 17:24 schreef Hub de Gallier het volgende:
Jawel,er waren nu een aantal dingen die nog uitgewerkt moesten worden met het label.
Hier een tekstfragment welke Sverre mij heeft geschreven:

...Now we've found a record company te release the Mysticum/Audiopain split,and the final negotiations on the contract is soon over.I will make sure to keep an amount of 20 copies for you,and I hope I can give them to you at the Infernofestival...

Met No Mercyfestival ben ik terug in Nederland en heb ik 20 stuks voor de verkoop.

Verder krijg ik de Audiopain/Amok split tape uitgebracht op een label uit Thailand.Zeer gelimiteerd.
Amok is de band van Radek(Aeternus) en Tormod(Taake,Cult of Catharsis,ex-Helheim).

duurt nog wel even dus, maar geduld is een schone zaak

Je moeder.

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 27-02-2003 11:43 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 26 februari 2003 10:59 schreef campske666 het volgende:
kom maar eens in Belgie spelen, DAN weet je wat een saai publiek is.

Niet in Wallonië, wel in Vlaanderen.

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Nimroth
Reign I forever
Usericon van Nimroth
Posted 27-02-2003 11:54 by Nimroth Wijzig reactieProfiel van NimrothQuote dit berichthttp://CIRITH GORGOR: www.cirithgorgor.nl

Het Nederlandse publiek is inderdaad tè verwent! Er zijn per weeekend minstens 5 concerten waar je naar toe kan.Dat zal in de ons omringende landen ook vast wel zijn, maar die landen (op België na dan) zijn natuurlijk vele malen groter waardoor concerten wat exclusiever zijn dan in Nederland. En bij exclusieve optredens in het publiek fanatieker en daardoor niet saai!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-02-2003 20:56 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:

nederland zeikt teveel, is het een keer niet doordeweeks, is het weer niet goed...

Je moeder.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-02-2003 20:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik vind zondagmiddagconcerten vet relaxed! Ben je net ONTbrakt (als je uit bent geweest that is), lekker een pilsje drinken en metal kijken op zondagmiddag. En op tijd weer thuis.

En publiek saai? Tja, zal wel. Als ik geen zin heb om uit m'n plaat te gaan stoor ik me er niet aan, en als ik uit m'n dak ga merk ik de rest niet op, heh. Sim-pel.

Filthgrinderr
Usericon van Filthgrinderr
Posted 27-02-2003 21:08 by Filthgrinderr Wijzig reactieProfiel van FilthgrinderrQuote dit bericht

quote:

juist niet! ik vind het elke zondag in de 013 supergezellig! (en als er in de W2 wat te doen is ook natuurlijk)
iedereen is nog halflam, maar als de band wat is dan komt er vanzelf altijd actie..
en er zijn altijd wel de vaste mensen waar je lekker mee kunt ouwehoeren als de band ruk is..

1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 28-02-2003 9:48 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2003 8:09 schreef Greycloak het volgende:
Kom eens een keer kijken in Vera te Groningen als er iets leuks speelt. Is weer wat anders dan in je plaatselijke randstedelijke biertoko!

Dat is waar. In het Noorden is het bij een concert van een beetje metal band altijd weer een bang- moshfestijn (bijvoorbeeld Satyricon in Vera anderhalve week terug)! Dat HEERSCHT! Geen Randstedelijke arrogantie.

Over concerten op zondag: op zondag 20 april is er weer een Noordschok met o.a. INRI, Altar en Monolith. Vorig jaar was het Noordschok zwaar relaxed! Op den zondagmiddag fijne bieren drinken, wat bandjes kijken etc. Ik kan me weinig betere zondagen voorstellen

[Dit bericht is gewijzigd door 1i1ith op 28-02-2003 9:51]

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 28-02-2003 11:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Hmmm... ik zag in december Anathema kort na elkaar zowel in Belgie als in Nederland, ik moet wel zeggen dat het publiek in Belgie echt véél enthousiaster was dan in 013... geen idee hoe dat kwam, Anathema was twee keer super, in Belgie was het vooraan één en al gespring, getrek en geroep (het leek bijna een moshpit... jaaajaaa, bij Anathema ja ), en in Nederland stond iedereen erbij als n lamme zoutzak...

Metal
Usericon van Metal
Posted 28-02-2003 12:26 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

Zou dit dan als bewijs gelden?

After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-02-2003 12:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Misschine heeft nedrlands publiek gewoon beter smaak

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 28-02-2003 14:26 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2003 11:33 schreef Vintersorg het volgende:
Ik denk niet het het Nederlandse publiek saai is maar verwend! Woon je in een gehucht in Frankrijk en er komt eens in het half jaar een metalband spelen ga je natuurlijk helemaal uit je dak. Woon je onder de rook van Rotterdam en elke maand kun je zeker naar 5 vette metalbands kijken in de Baroeg is het natuurlijk vrij logisch dat over het algemeen iets minder uit je pan staat te gaan bij elk concert.....

en zo is het..

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com