|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Valt dik mee. Altar stond ook altijd als een beest op het podium en toch stond het publiek er bij alsof de rollators in onderhoud waren. Probleem is dat 95% van het publiek musikant is en staat te kijken of er wat van te leren valt. Wat wel gedeeltelijk door de bands komt is dat veel metal tegenwoordig "hogere wiskunde" moet zijn.. Veel tempowisselingen en solo's waardoor je de cd minimaal 10 keer moet horen om niet precies in een dood moment het publiek in te duiken.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
hoe meer je richting het oosten gaat, hoe meer het publiek uit zijn dak gaat, lijkt het. en die lijn zet nog verder door in duitsland. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Nee dan de klassieke concertzalen, daar gaat het er pas echt wild aan toe. Duiken over die stoelen, rammen en bangen, ben altijd blij als ik er weer levend uitkom. Nederlands publiek is misschien wat stugger over het algemeen. We hebben hier ook raar bedachte regeltjes, 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. Moet je eens kijken hoe het er op een gemiddelde verjaardag aan toegaat. Iedereen zit elkaar aan te staren met een gebakje op schoot. Na het gebak en de koffie komt het fris of een kleine alcoholische versnapering op tafel, met wat worst of kaas en misschien gaat er zelfs een klein achtergrondmuziekje aan. Rond een uur of 10, half 11 word je geacht weer op te tiefen. Niet alle feestjes en verjaardagen zijn natuurlijk zo, maar iedereen kent ze en ze zijn volgens mij wel kenmerkend voor het temperament van de gemiddelde Nederlander. We durven ons niet meer te laten gaan omdat dat er zo ingebakken zit. Brrrr |
|
Nederlanders hebben de menthaliteit van ik leef om te werken. En de rest van de wereld werkt om te feesten . Wij zijn rijk maarja wat heb je eraan als je het toch niet uitgeeft ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik vond altijd dat het Belgische publiek redelijk saai was, tot ik in Nederland enkele concertjes meemaakte. Nederlanders zijn blijkbaar bang om zich belachelijk te maken..? Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Misschien heeft het iets te maken met de oerhollandse instelling "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg." Touché, pussycat! |
|
Bij Helloween in Podium was het publiek trouwens bij lange na niet saai!! Haha, iedereen brulde uit volle borst mee en was superenthousiast ... Was echt heel gaaf, de gemiddelde leeftijd daar lag dan ook behoorlijk hoog en het waren stuk voor stuk Helloween-fans... ..."Hate can only create more hate"... |
|
quote: Dit was reeds opgemerkt... quote: ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
het best publiek was nog op rock am ring vorig jaar, en dat waren over het algemeen duitsers inderdaad |
|
quote:Oeps... Touché, pussycat! |
|
Uit het Dissection in Baroeg topic: quote: quote: quote: quote: quote: quote: Komt een behoorlijk bekende band na maar liefst 6 jaar voor een vrij exclusief optreden naar NL...is het publiek verwend of zo en/of worden metalfans steeds meer -zuipende- zombies? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
liever lam dan alleen maar irritante stuiterende klootzakken in de pit en daarbuiten... NL publiek valt reuze mee, het ligt vaker aan de band dat het publiek niet reageert en dat is vrij normaal. Moet je als band maar je best doen! |
|
Vorige week in Arnhem met een paar Ieren gesproken die met Primordial mee waren. Zij vertelden mij dat het publiek in Nederland verhoudingsgewijs tot Ierland erg enthousiast is. MOET JE VOORSTELLEN. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
quote: Hoe is het daar dan? Ligt het publiek in slaapzakken te pitten in de zaal? |
|
quote: Duitsers zijn volgens mij wel ergere kuddedieren dan nederlanders, op Wacken ist elke keer weer een sport om met 2 gasten mee te gaan staan klappen, 9 van de 10 keer krijg je zo een hele zooi duitsers mee Misschien dat in NL het gewoon lastig is mensen mee te krijgen (stelletje individuele eikels ) "Zugabe" roepen werkt trouwens ook erg goed daar |
|
quote: Ben jij er dan meer dan 1 keer geweest? |
|
quote: heheh lul neen maar 1 keer tot nu toe, maar dan nog kan je het vaker proberen in die drie dagen |
|
Ik hou gewoon van jouw pesten |
|
quote: Nou afgelopen week was het echt rammen in de pits waar ik in zat. Enthousiast genoeg dacht ik zo, het verschilt nog wel is, dat is wel zo "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Vergeet het softdrugs gebruik in nederland niet. Oud Vuil. |
|
quote: Dan zou je toch eerder in de sfeer van de muziek moeten komen? The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ik ga op 2 manieren uit mijn dak: 1. de band speelt strak en de muziek bevalt me 2. ik heb teveel gedronken en vind alles leuk ik denk dat vele deze mening delen... en inderdaad, in andere landen (bijv. duitsland) is het publiek veel leuker, maar dat ligt niet aan het publiek hehe...) |
|
quote: Haha, ja en het feit dat als je in je eentje gaat headbangen vooraan laterna nog voor "poser" uitgemaakt wordt en nog klappen kunt verwachten. Want zo zijn een aantal "metalfans" dan ook wel weer. don't mistake lack of talent for genius |
|
jaaa imago's moeten blijven he! |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |