|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Beetje kortzichtig Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
PLBRRR No meat is sweater |
|
Ik snap heel goed dat je het als optredende band leuk vind als er wat beweging in het publiek zit. Als bezoeker van een optreden is het ook leuker als niet iedereen er als een zoutzak bijstaat. Maar ik kan het ook heel goed begrijpen als je aan de zijkant van het podium staat, en gewoon "passief" van de muziek geniet. Je kan niet van iedereen verlangen dat als ze het tof vinden ze moeten headbangen blasten, double-bass, en dat zo snel mogelijk!!!! |
|
dat mienst net??!! Trieste gast |
|
quote: Bij Taake in Metropool hadden ze anders wel een volop verneukte geluidsman (meer een parodie op een man). Maar goed, ik ging hoe dan ook wel uit m'n dak. Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor |
|
quote:Ik ging bij Taake ook compleet uit mijn dak Ik bedoelde dat ik het kortzichtig vind om de geluidsman de schuld te geven van het saaie publiek.Het is altijd zo makkelijk om met de vinger naar iemand anders te wijzen.(ik moet wel toegeven dat er veel slechte geluidsmensen rondlopen). Zoals eerder al vermeld is het nederlandse publiek te verwend met concerten,bijna elke dag is wel ergens wat te doen in dit kleine landje.Dat speelt natuurlijk mee,maar ik denk dat men eerst eens bij zichzelf moet kijken alvorens anderen ergens van te beschuldigen(zoals een band,geluidsman,lichtman en noem maar op).En dat geld voor iedereen,ook voor mij. [Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 28-02-2003 20:57] Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
nederlands publiek is zeker erg saai, ik speel liever voor wat jonger publiek, die gaan uit hun dank. de oudere vinden het ook tof, maar bewegen niet (met uitzonderingen daar gelaten... hub en heuy!!!) |
|
quote: Speel je zelf in een band? Ik speel al een aantal jaren in bands en treed regelmatig op. Ik heb dan ook al heel wat bands gezien (beginners tot pro's), maar wat mij opvalt is dat het gros niet eens weet hoe ze hun eigen backline fatsoenlijk moeten laten klinken. Een geluidsman kan daar dan nog weinig aan doen! Natuurlijk rennen er ook prutsers rond op geluidstechniek gebied, maar mijn ervaring is bovenstaande. |
|
quote: Je hebt gelijk! Ik heb zelfs 1 keer een band gezien die hun optreden onderbrak met de vraag: 'kan iemand uit het publiek mijn gitaar stemmen' Maar er zijn geluidsmannen bij, die er echt niets van snappen. Het geluid in de Baroeg is bijvoorbeeld echt altijd slecht! Don't blush when I rip you open |
|
Zelf ook eens in de baroeg gespeeld en die kerel die daar toen mixte begreep ik ook niet helemaal. Hier in Limburg worden we vaak gemixt door Mr. Sound Support en die is echt . |
|
Het ligt er heel erg aan WAAR je in Nederland speelt.. Ik heb alles bij elkaar zo'n 50 optredens gedaan in NL met mijn bands en dan zie je het verschil toch wel heel duidelijk.. In het Oosten (Metropool Hengelo maar vooral de Atak in Enschede) breken ze de tent af. Doet er haast niet toe wat er speelt, men gaat er daar helemaal voor.. Aan de andere kant als je speelt in tenten als de Elektra in Sliedrecht daar geldt meer het principe "Wat de boer niet kent dat vreet hij niet" en staat de hele zaal als een stel lamme takken met de armen over elkaar.... |
|
quote:Vergeet niet dat die kerel van de Baroeg in zijn eentje zowel het zaal als het podiumgeluid moet doen in veel gevallen en das geen makkelijke opgave.. Maar inderdaad.. Baroeg staat niet bepaald bekend om hun fantastische geluid... |
|
dan moet ie iemand erbij vragen ofzo |
|
quote: Ok, in je eentje alles doen is niet echt optimaal nee, maar dan nog.. |
|
het vriendinnetje van Frietbal probeerde gister duidelijk te maken dat het niet normaal is dat er bij metalconcerten geheadbangd wordt. haha en het Lomp legioen heeft ook nooit bestaan. Als je niet "geduwd" wil worden, dan moet je niet vooraan gaan staan! |
|
quote: Het LOMP-legioen bestaat namelijk NOG STEEDS Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Heb je liever dat ze niet vertellen hoe geweldig ze het vonden? They will have been reduced to the status of domestic animals. http://www.cyphercore.com |
|
ja das kut man .. moet je met je publiek praten enzo .. erg minder ... |
|
quote: hehehe hij heeft het door! |
|
Campske, ge moet nie lullun jong, gij zijt toch niet troe. Fuelled By The Venom Of Hatred |
|
Als er niemand iets doet moet je gewoon zelf beginnen...werkt altijd Ik had vorige week een optreden, opening van een nieuwe metal/rock tent in Dordrecht. Ze hadden nog geen podium, dus we speelden op dezelfde hoogte als het publiek. Voor de zekerheid hadden we dus met van die langwerpige tafels een stuk afgezet, tegen de damage enzo... Nou die hele zaal stond vol en er kwam zo'n agressieve pit dat er de hele tijd mensen tegen die tafels vlogen, zodat onze zanger ze nogal een vast stond te houden. Er gingen dus ook gewoon mensen dwars door die tafels heen, misten gelukkig net ons gitarenrekje... Aan het eind hadden twee tafels dus geen poten meer... Zo kan het dus ook nog... |
|
Men moet zichzelf maar niet zo 'te cool om zich uit te leven' vinden. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Juist! Jij snapt het. Gisteren bij Biohazard staan er ook een paar stoere jongens te lachen om de jongens die op de dansvloer staan. Dan denk ik, als je van jezelf vind dat je het beter kunt, doe het dan eens voor. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Jah, triest is dat.. Dat zijn mensen die zelf niet goed weten hoe zich te bewegen, en uit schaamte anderen uitlachen of scheef bekijken. Dat heb je eigenlijk alleen bij een metalpubliek. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |