IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : toch een CDA, VVD en LPF regering? Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 17-04-2003 15:52 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

oke...

"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 17-04-2003 17:46 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 17 april 2003 13:49 schreef Sporty Voleg het volgende:
Iedere politieke partij praat de populaire opinie naar de mond en doet vervolgens iets heel anders (omdat ze daar zin in hebben en omdat ze consensus moeten vinden).
Ow ja? Ik vraag me af of partijen als de SP en D'66 hierop te betrappen zijn... Voor de "grote 3" plus de LPF, LNP en conservatieven.nl gaat dit verhaal inderdaad wel op ja...

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 17-04-2003 17:48 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

alles behalve LPF graag

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-04-2003 18:18 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 22:33 schreef Phriar het volgende:
Goh Jim, wij hebben nu een fantatsisch aanbod voor de kijkers niet waar? Ja Jane het is werkuluk fan-tas-tisch:

"Dames en Heren wij presenteren u: het liberalisme. De ultieme maatschappij naar amerikaans voorbeeld. NU EENMALIG gratis bij dit weergaloze aanbod: het creperende werklozen foto album. Bewaar nu al u fijne herinneringen aan de mooie tijd dat een man een man was en een zwerver een brugje over de goot."

Nog EEN KEER: er zijn genoeg mensen op deze aardkloot die door andere omstandigheden dan hun eigen inzet falen in het krijgen van een goede baan, het verdienen van genoeg geld voor een normaal bestaansniveau.

Het rauwe liberalisme is een vorm van egoisme, van: het maakt niet uit als andere mensen het slecht hebben zolang ik het maar goed heb.

Sorry hoor, maar ik blijf het kortzichtig vinden.

(maar er is nog steeds en voor je op het zm-feest hoor) Ik ben namelijk geen liberalist

hahahaha, je hebt er echt GEEN verstand van. Wie denk je dat mensen eerder aan een baan helpen, een rechtse regering of een linkse die de bedrijven eens lekker met extra kosten wil opzadelen zoals bv. een milieu heffing. Het mag duidelijk zijn dat bijv. een VVD het goed voor heefd met de bedrijven en dat is tevens in het voordeel van de minder bedeelde, maar de politiek correcte nederland(lees links) kijkt hier lekker overheen en zeikt zoals gewoonlijk weer als een aap zonder kop. Het is gewoon onzin dat de VVD puur de rijke bevoordeelt, get over it

"This one is older than shit, heavier than time!"

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-04-2003 19:11 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2003 15:16 schreef Snaack het volgende:
Hahahahahahahahahahahaha!!!

Ik was natuurlijk even vergeten dat rechtse(re) partijen TEGEN verbeteringen in de zorg zijn, zowel betreffende de kwaliteit van de zorg als de arbeidsvoorwaarden van mensen die in de zorg werken.

Kzeg niet dat de rechtsere tegen verbeteringen in de zorg zijn, maar ik krijg wel degelijk het idee dat het voor die partijen een minder grote prioriteit heeft.

quote:

*rolt huilend van de lach over de grond*

Goeie! Chapeau!

Nou, maakt mij dat hypocriet dan?

So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 17-04-2003 19:13 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

sorry, ik word niet graag hypocriet genoemd door iemand die mij verder totaal niet kent.

Maarruh, wat generaliseren 'ze' toch altijd he!?

(op de uitspraak dat mensen die links stemmen hypocriet zijn)

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 9:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 19:13 schreef Chantalie het volgende:
sorry, ik word niet graag hypocriet genoemd door iemand die mij verder totaal niet kent.

Moet ik me nu aangesproken voelen ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-04-2003 9:18]

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 12:12 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

tja, jij roept dat mensen die links stemmen hypocriet zijn, 'k kan er niks aan doen dat jij dat zegt.

Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 18-04-2003 12:33 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 17 april 2003 17:46 schreef Judge M. het volgende:
Ow ja? Ik vraag me af of partijen als de SP en D'66 hierop te betrappen zijn... Voor de "grote 3" plus de LPF, LNP en conservatieven.nl gaat dit verhaal inderdaad wel op ja...
In mindere mate, idd. De SP ervaar ik de laatste tijd heel erg als een partij die heel erg goed de vinger op zere plek kan leggen bij anderen, maar waarbij een stukje zelfkritiek vaak ontbreekt. Van D'66 vind ik de ommezwaai nogal tekenend. Eerst principieel alleen maar in de oppositie willen. Nu staat de deur op een klein kiertje, en grijpt men gelijk de gelegenheid aan om toch weer te gaan regeren.

Touché, pussycat!

Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-04-2003 14:47 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 17 april 2003 18:18 schreef 0Tolerence het volgende:
hahahaha, je hebt er echt GEEN verstand van. Wie denk je dat mensen eerder aan een baan helpen, een rechtse regering of een linkse die de bedrijven eens lekker met extra kosten wil opzadelen zoals bv. een milieu heffing. Het mag duidelijk zijn dat bijv. een VVD het goed voor heefd met de bedrijven en dat is tevens in het voordeel van de minder bedeelde, maar de politiek correcte nederland(lees links) kijkt hier lekker overheen en zeikt zoals gewoonlijk weer als een aap zonder kop. Het is gewoon onzin dat de VVD puur de rijke bevoordeelt, get over it

Omdat ik in een goede bui ben zal ik rustig reageren...

De BASIS, de absolute BASIS van het liberalisme is zelfverantwoordelijkheid. Nu heb ik daar op zich geen problemen mee, maar het wordt in de huidige maatschappij (net zoals in het verleden) als excuus gebruikt waarbij de mensen die het minder hebben natuurlijk het ALTIJD aan zichzelf te danken hebben.

Dit is waar ik problemen mee heb, Dit is datgene wat mij stoort, dat de overheid die claimt liberalistisch te zijn WEL de bedrijven helpt maar niet voor de zwakkeren op komt in de samenleving. Dit is hypocrisie.

Natuurlijk moet het bedrijfsleven gestimuleerd worden, en natuurlijk moeten er banen gecreeerd worden, maar tegen welke prijs? Dat het milieu nog meer belast wordt, dat de centen uit het onderwijs geknepen moet worden waardoor wij over tien jaar met een grof tekort aan kennis in deze maatschappij hebben zij het voor de elite die het nog kunnen bekostigen hun kinderen naar school te sturen.

Natuurlijk is het zo dat deze tijd economisch moeilijk is en het gaat niet goed met het bedrijfsleven, maar jij die de "linksen" hebt beticht van kortzichtigheid en gezanik moet ook toegeven dat niet ALLES moet wijken voor de oh zo heilige huis van de Wirtschaft.

Goed, ik dikte mijn vorige post aan omdat ik in een speelse bui was en een beetje wilde steken naar de VVD e.d., maar kom op zeg, een beetje relativeringsvermogen kan toch ook geen kwaad 0tolerence?

Of zegt je screen-naam alles over wie je bent?

De VVD is en blijft een partij die het vooral moet hebben van de steun die zij geven aan de economisch invloedrijke personen, bedrijven en instanties, en zij zullen er alles aan doen om die te bevoordelen.

"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 14:52 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 12:12 schreef Chantalie het volgende:
tja, jij roept dat mensen die links stemmen hypocriet zijn, 'k kan er niks aan doen dat jij dat zegt.

Quote de post waarin ik dat heb geroepen dan eens als je wilt

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 14:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik word steeds pessimistischer ten aanzien van de toekomst van dit land. Niet vanwege aanstaande kabinetten, maar omdat ik nu weer lees dat de AOW door de vergrijzing onbetaalbaar wordt.

Begint een beetje te lijken op 'het ene gat vullen met het andere'.

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 15:07 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:47 schreef Phriar het volgende:
De BASIS, de absolute BASIS van het liberalisme is zelfverantwoordelijkheid. Nu heb ik daar op zich geen problemen mee, maar het wordt in de huidige maatschappij (net zoals in het verleden) als excuus gebruikt waarbij de mensen die het minder hebben natuurlijk het ALTIJD aan zichzelf te danken hebben.

Hoe ver zou de verzorgingsstaat moeten gaan dan in Nederland? Money for nothing?

quote:

Dit is waar ik problemen mee heb, Dit is datgene wat mij stoort, dat de overheid die claimt liberalistisch te zijn WEL de bedrijven helpt maar niet voor de zwakkeren op komt in de samenleving. Dit is hypocrisie.

Als je al gelijk hebt (wat ik betwijfel) is er niets mis mee om bedrijven te helpen; als een groot bedrijf dankzij overheidssteun bijv. niet failliet gaat kan het personeel in dienst blijven. Wat is daar niet sociaal aan dan?

Kan je trouwens het 'niet voor de zwakkeren opkomen' toelichten?

quote:

Natuurlijk moet het bedrijfsleven gestimuleerd worden, en natuurlijk moeten er banen gecreeerd worden, maar tegen welke prijs? Dat het milieu nog meer belast wordt, dat de centen uit het onderwijs geknepen moet worden waardoor wij over tien jaar met een grof tekort aan kennis in deze maatschappij hebben zij het voor de elite die het nog kunnen bekostigen hun kinderen naar school te sturen.

Stereotiepe linkse post

Zuivere speculatie tenzij je hier onderzoek naar hebt gedaan?

quote:
De VVD is en blijft een partij die het vooral moet hebben van de steun die zij geven aan de economisch invloedrijke personen, bedrijven en instanties, en zij zullen er alles aan doen om die te bevoordelen.

*gaaaaaaaaaaaaaaap*

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-04-2003 15:08]

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-04-2003 15:08 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 14:55 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik word steeds pessimistischer ten aanzien van de toekomst van dit land.
Ik heb alle hoop al opgegeven...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 15:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:08 schreef Judge M. het volgende:
Ik heb alle hoop al opgegeven...

Ik overweeg serieus te gaan emigreren.

Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 18-04-2003 15:10 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:08 schreef Snaack het volgende:

Pas ik in je koffer?

Some cause happiness wherever they go , others whenever they go

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:10 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mijn manager op het werk, die gediplomeerd actuaris is en extreem-links (heh!! inderdaad) zorgt ook altijd voor leuke discussies.

Wat hij bv. zegt is dat de economie gebaat is bij het feit dat een vrachtwagen met Nederlandse tomaten naar Duitsland rijdt, en een vrachtwagen met Duitse tomaten naar Nederland. De mensen zijn hier natuurlijk niet bij gebaat, en het milieu wordt er zelfs slechter door.
De VVD is economisch (inderdaad/wellicht) goed doortimmerd, maar verliest volgens hem dus uit het oog dat wat goed is voor de economie, niet altijd redelijkerwijze goed is voor andere, ook belangrijke zaken.

Klopt zijn redenering? Argumenten graag... ik heb ze nog niet, nog te weinig over nagedacht.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 18-04-2003 15:11]

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:

Op een dag ben ik ook weg hoor. Ik wil al jaren naar het zuiden.

Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 15:12 by Chantalie Wijzig reactieProfiel van ChantalieQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 14:52 schreef Snaack het volgende:
Quote de post waarin ik dat heb geroepen dan eens als je wilt

Het spijt me echt vreselijk: dat heb je niet gezegd, dat was iemand anders.
Je reageerde op een post van mij waarin ik op iemand reageerde die zei dat mensen die links stemmen hypocriet zijn. Blijkbaar ging ik er van uit dat jij dezelfde persoon was. Oerstom van me.
Nogmaals mijn excuses en ik neem bij deze m'n woorden terug. Sorry, sorry, sorry.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-04-2003 15:12 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Jij?? Laat me raden.. Je wilt zelf eens de buitenlander gaan uithangen zodat je alles wat nu in de grote boze randstad woont eens een keer lekker kunt terugjennen?

Of was je ook echt van plan te gaan integreren enzo?

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 15:15 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:12 schreef Judge M. het volgende:
Jij?? Laat me raden.. Je wilt zelf eens de buitenlander gaan uithangen zodat je alles wat nu in de grote boze randstad woont eens een keer lekker kunt terugjennen?

Neen, sorry, ik was niet van plan naar (Noord) Afrika te emigreren

quote:

Of was je ook echt van plan te gaan integreren enzo?

LOL!

Wat denk je zelf..

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-04-2003 15:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:12 schreef Chantalie het volgende:
Het spijt me echt vreselijk: dat heb je niet gezegd, dat was iemand anders.
Je reageerde op een post van mij waarin ik op iemand reageerde die zei dat mensen die links stemmen hypocriet zijn. Blijkbaar ging ik er van uit dat jij dezelfde persoon was. Oerstom van me.

Yeap!

quote:

Nogmaals mijn excuses en ik neem bij deze m'n woorden terug. Sorry, sorry, sorry.

Voor deze keer zal ik het door de vingers zien dan.

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 18-04-2003 15:19 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 18 april 2003 15:15 schreef Snaack het volgende:
Neen, sorry, ik was niet van plan naar (Noord) Afrika te emigreren
En ik had laatst gelezen dat er zo'n 170 nationaliteiten in jouw R'damn wonen.. Keus genoeg lijkt me zo..

quote:
LOL!

Wat denk je zelf..
Ik heb werkelijk geen idee.. zegt u het zelf eens...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 15:20 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 april 2003 15:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Mijn manager op het werk, die gediplomeerd actuaris is en extreem-links (heh!! inderdaad) zorgt ook altijd voor leuke discussies.

Wat hij bv. zegt is dat de economie gebaat is bij het feit dat een vrachtwagen met Nederlandse tomaten naar Duitsland rijdt, en een vrachtwagen met Duitse tomaten naar Nederland. De mensen zijn hier natuurlijk niet bij gebaat, en het milieu wordt er zelfs slechter door.
De VVD is economisch (inderdaad/wellicht) goed doortimmerd, maar verliest volgens hem dus uit het oog dat wat goed is voor de economie, niet altijd redelijkerwijze goed is voor andere, ook belangrijke zaken.

Klopt zijn redenering? Argumenten graag... ik heb ze nog niet, nog te weinig over nagedacht.

Niemand enig idee??

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-04-2003 15:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 april 2003 15:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmm.. goed voor de economie.. goed voor de economie. Dat is een beetje kortzichtig (let wel: het punt dat ie maakt wordt er absoluut niet door ontkracht).

Het voordeel van een dergelijke constructie is dat de bedrijven subsidies voor export vangen. Sterker nog, er zijn zelfs constructies van bedrijven die groente en fruit naar Duitsland exporteren, daar een jaar lang in een vrieskast stoppen en dan weer terug 'exporteren' naar Nederland, om zowel van Nederland als Duitsland deze subsidies te vangen.

Voor het bedrijf in kwestie is dat inderdaad 'goed', economisch gezien. Het bedrijf maakt winst op de transactie, ondanks de transport-, overslag- en opslagkosten.

Maar wat is er nou kortzichtig aan? Dat geld dat ze verdienen moet ergens vandaan komen. Juist, die subsidies komen van de overheid. De overheid maakt hierdoor dus overbodige kosten en dat komt indirect weer op de burger en de bedrijven terug. En natuurlijk is het goed dat er werkgelegenheid meekomt met hun uitgaven, maar aangezien dat altijd minder geld oplevert dan wat de kosten van de overheid zijn (en omdat een deel van die uitgaven in Duitsland gedaan worden) weegt dat nooit tegen elkaar op.

I'm not being rude. You're just insignificant.

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com