IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : De Nieuwe Aeternus Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 11-04-2003 16:00 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Hier via www.quintessence.sh de eerste recensie die ik kon vinden over de aankomende nieuwe cd van Aeternus getiteld: "A Darker Monument"

A Darker Monument
Nocturnal Art Productions

Thanks to Lestat, the webmaster of the ultimate Aeternus fansite "Raven and blood pages", I got hold of the new Aeternus album before the promo`s were send out. I have to thank him a lot for that because I consider Aeternus to be one of the best Norwegian bands ever since I first heard their Dark Sorcery EP from 1995. So I was very curious how the new album would sound, their first one for Nocturnal Art after they left Hammerheart since the last album Ascension of Terror. Once again aeternus managed to record a killer album in their own typical dark metalstyle. It`s the logical follow-up to Ascension of Terror with the exception that A Darker Monument contains more slow parts. This just is a great mixture between death, black and doom metal, which you can simply call dark metal for that matter. Mainman Ares once again composed 9 great songs that fans of the band will appreciate, without doubt. One of the new things is the way Ares uses his vocals on some tracks, like on "Slavestate". It`s a mixture of layered vocals that have a darkbrown sound it. Really cool to hear that. It`s a bit hard to explain so I just have to say, listen to it. The artwork of this album is superb, it looks really cool. I only can advise you to get this album, especially when you`re into Aeternus. Last but not least this album is the first album featuring new bassist V`Gandr, who has done a great job replacing Morrigan. Last words.
Get this as soon as it`s out. The release date has been set on May fifth

hebbuh, hebbuh, hebbuh!

I Find That I Am Not There...

Morbidaeth
Usericon van Morbidaeth
Posted 11-04-2003 16:01 by Morbidaeth Profiel van Morbidaeth

indeed

wuust robuust

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 11-04-2003 16:05 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Klinkt weer goed.
5 mei worden we bevrijd van de nieuwsgierigheid!

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Thyran
Soul of Blasphemy
Usericon van Thyran
Posted 11-04-2003 16:07 by Thyran Profiel van Thyranhttp://www.opgeroth.tk

Ik heb hem ook al op mp3

I welcome you to a world pitch black

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 11-04-2003 16:12 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Dude!! waar hep je hem gedowned dan? ken hum op kazaa niet vinden!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-04-2003 16:13 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 11 april 2003 16:12 schreef rvanderholst het volgende:
Dude!! waar hep je hem gedowned dan? ken hum op kazaa niet vinden!

tsss....echt geen geduld, maar ik wil 'm ook wel eens horen.

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 11-04-2003 16:14 by Elfensteen Profiel van Elfensteen

klinkt aardig

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-04-2003 16:41 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Vet! Daar zit ik al een tijdje op te wachten. En die langzame gedeeltes zijn ook welkom. Ik vond ze namelijk iets te veel op een standaard death metal band gaan lijken de laatste tijd.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-04-2003 16:55 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 11 april 2003 16:41 schreef XnegativeX het volgende:
Vet! Daar zit ik al een tijdje op te wachten. En die langzame gedeeltes zijn ook welkom. Ik vond ze namelijk iets te veel op een standaard death metal band gaan lijken de laatste tijd.

Mmh, standaard zou ik het niet gaan noemen,maar met tragere tussenposes wordt de Aeternus-sound wel terug meer herkenbaar denk ik.

XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 11-04-2003 16:57 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://https://www.facebook.com/dennis.janssen.946

Tsja, ik vind ...and so the night became nogsteeds hun beste cd. En daar komen geen blastbeats op voor. Niet dat de BB's een negative invloed hebben gehad maar door de muziek er helemaal mee vol te proppen ging dat ten koste van de duistere sfeer.

I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 11-04-2003 17:11 by Gunman Profiel van Gunman

idd, benieuwd of ze de sfeer van "Beyond..." en "And so the night..." weer wat ophalen...zalige albums gewoon.

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 11-04-2003 22:23 by Heer Krieg Profiel van Heer Krieg

Standaard Death Metal???????
Jajajajajajajajajajajajajaja

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-04-2003 22:28 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 11 april 2003 22:23 schreef Heer Krieg het volgende:
Standaard Death Metal???????
Jajajajajajajajajajajajajaja

Hehe, niet echt inderdaad. Standaard Death Metal cd's beginnen niet met prachtige piano intro's for one

Aeternus noemt hun eigen muziek ook geen Death Metal, maar Dark Metal. Hoewel het natuurlijk gewoon Death Metal is, maar dan iets meer open-minded dan de zoveelste "Rotting Decomposing GutSpilling-BloodBath" band...

Goeie band, maar ik vond hun een-na-laatste cd Ascension of Terror al wel wat minder interessant. Ben benieuwd, gelukkig gaan we ze live zien

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-04-2003 22:30 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik vond 'Ascension of Terror' stukken beter dan 'Shadows of Old'. SoO hinkte wat op twee gedachten, er was geen duidelijke richting, geen eenheid. Wel een paar toffe individuele knallers...

Dit is één van de weinige hedendaagse death metalbands die mij zeerrrrr weten te boeien. Hmmm, moet nog steeds die oude CD's eens op de kop tikken.

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-04-2003 22:33 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Shadows of Old was de eerste Aeternus cd waar ik mee in contact kwam, vandaar mijn voorliefde ervoor denk ik.

Maar inderdaad, over het algemeen boeit ie niet 100%, maar het heeft toffe nummers, zoals 'Under the Eternal Blackened Sky' en 'Prophecy of the Elder Reign'...

Over het algemeen zet ik het liefst 'Beyond the Wandering Moon' op. Cd klinkt lekker zwaar en "vol".

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Heer Krieg
Verban Heer Krieg onmiddelijk, nee toch i love ZM.
Usericon van Heer Krieg
Posted 11-04-2003 22:37 by Heer Krieg Profiel van Heer Krieg

En u noemt zich een Death Metal liefhebber.
Piano intro's even op een rij.
1. Luciferion - Demonication

2. Sinister - Agressive Measures

3. Diabolic - Subterraneal Magnitude
Uw oren spitsen dank u!!!!!!!

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 11-04-2003 22:42 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 11 april 2003 22:37 schreef Heer Krieg het volgende:
En u noemt zich een Death Metal liefhebber.
Piano intro's even op een rij.
1. Luciferion - Demonication

2. Sinister - Agressive Measures

3. Diabolic - Subterraneal Magnitude
Uw oren spitsen dank u!!!!!!!

Oh nee, ik ben zeker geen Death Metal liefhebber. Maar als u zegt dat de bovengenoemde bands een soortgelijke originele inbreng in het begrip Death Metal brengen, ben ik er wel in geinteresseerd...

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 11-04-2003 23:39 by altx Profiel van altx

quote:
Op 11 april 2003 22:30 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik vond 'Ascension of Terror' stukken beter dan 'Shadows of Old'. SoO hinkte wat op twee gedachten, er was geen duidelijke richting, geen eenheid. Wel een paar toffe individuele knallers...

Dit is één van de weinige hedendaagse death metalbands die mij zeerrrrr weten te boeien. Hmmm, moet nog steeds die oude CD's eens op de kop tikken.

* altx realiseert zich weer eens dat-ie nog steeds het verschil tussen black en death metal niet weet...

Maar kan iemand misschien even duidelijk uitleggen waarom Ascension of Terror meer de death metal kant uit gaat, terwijl de laatste cd van Immortal toch nog steeds als black metal gezien wordt (toch?). I am somewhat clueless...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-04-2003 0:26 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 11 april 2003 23:39 schreef altx het volgende:
* altx realiseert zich weer eens dat-ie nog steeds het verschil tussen black en death metal niet weet...

Maar kan iemand misschien even duidelijk uitleggen waarom Ascension of Terror meer de death metal kant uit gaat, terwijl de laatste cd van Immortal toch nog steeds als black metal gezien wordt (toch?). I am somewhat clueless...

Da's wel een beetje maf. Ik vind die laatste paar platen van Immortal echt weinig meer met black metal te maken hebben.

Ja, tuurlijk, er is paint enzo, en Abbaths gekrijs, en wat 'koude mineur-akkoorden', maar verder rockt het de sokken van je cock, zeg maar. Opbouw, structuur e.d. is die van festival-achtige heavy metal. Duisternis & kwaadaardigheid zijn echter ver te zoeken.

Aeternus had flink wat black metal elementen, en nog steeds wel een paar. Op die oude platen heerst echt een black metal sfeer, maar vanaf Shadows of Old zijn de nrs. veel minder uitgesponnen en is men veel meer volgens de precisiebombardement-aanpak van death metal gaan werken. Al blijft het wel een heel aparte vorm van death metal.

En tja, als je toch ECHT het verschil niet kunt horen tussen black en death metal, moet je maar eens 'Pure Holocaust' van Immortal en 'Pierced From Within' van Suffocation (om maar iets te noemen) back-to-back draaien.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 12-04-2003 10:26 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik ben bij hun enige 2 promotieconcerten voor "Ascension of terror" geweest in Bergen(releaseparty) en Oslo en deze waren echt superbruut Hopelijk kunnen ze de nieuwe nummers ook zo strak en vet spelen.Zo ja,dan word het een waar slachtveld in de pit

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 12-04-2003 18:56 by altx Profiel van altx

quote:
Op 12 april 2003 0:26 schreef Dwaallicht het volgende:
(...)
En tja, als je toch ECHT het verschil niet kunt horen tussen black en death metal, moet je maar eens 'Pure Holocaust' van Immortal en 'Pierced From Within' van Suffocation (om maar iets te noemen) back-to-back draaien.

Okay, dat zal ik een keer doen!

Ik moet bekennen dat ik nog niet zo lang interesse heb voor black en death metal. Death metal is eigenlijk pas echt de laatste maanden gekomen. Mijn eerste 'echte' death metal cd heb ik namelijk deze maand pas gekocht (is trouwens Creative Killings van Sinister).

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Posted 05-05-2003 13:18 by rvanderholst Profiel van rvanderholst

Heb iemand um al???

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-05-2003 13:33 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 mei 2003 13:18 schreef rvanderholst het volgende:
Heb iemand um al???

Ja Thyran heeft hem. En ik heb hem als ie nog ff op DC blijft

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-05-2003 15:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Ik krijg 'm waarschijnlijk morgen binnen.
Ik heb net Ascension of Terror weer even gedraaid...ter voorbereiding

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 05-05-2003 15:09 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Nou dan zullen we dit is gaan downloaden, ik ken het vooralsnog niet

"This one is older than shit, heavier than time!"

Thyran
Soul of Blasphemy
Usericon van Thyran
Posted 05-05-2003 15:43 by Thyran Profiel van Thyranhttp://www.opgeroth.tk

quote:
Op 5 mei 2003 13:18 schreef rvanderholst het volgende:
Heb iemand um al???

je kunt hem al kopen, en ik heb hem al op mp3, nog een weekje sparen en ik zal hem ook aanschaffen.

Aeternus - Slavestate

I welcome you to a world pitch black

Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com