|
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | ||||
Auteur: |
|
|
Hmm zijn die nummers beetje de moeite? Nooit gehoord namelijk... Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Niet slecht! |
|
quote:idd, The Enforecer en First Strike staan samen op 1 re-remease met twee bonus nrs, geïntreseerden mailen ik kan'm rippen bang that heaaaaaadd Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk |
|
Kheb beide LPs (Noise meen ik) ooit voor een mazzeltje goedkoop kunnen scoren.. goede staat.. Ben vooral gek op die riffs! Net zoals bijv. op Armed and dangerous van RAZOR (wilde riffs, zoals op het nummer Hot Metal) of vengeance of hell! Gitaarwerk in nummers als heavy metal hurricane, geniaal!! En dan nog maar niet te spreken van de eerste Exciter platen!! Ik, Wil Schuurman |
|
Exciter is idd ook geweldig! |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door lykle_wolfheart op 21-06-2004 0:33] no text supplied |
|
armagedda - the final war approaching marduk - panzer division marduk ancient rites - dim carcosa negro butcher - afrocalypse dub buk - hay ha bbi gotmoor - vlaamsche premitieven infinity - nostalgia for the dark age blacklodge - login: satan astarte - doomed dark years absurd - totenlieder zoiets momenteel. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: WHAT... THE... FUCK? Afrikaanse versie van Maniac Butcher? |
|
quote:Voor Nederlandse begrippen een zeer foute cd, maar pure haat, hij klinkt lekker ziek en de ''plotieke'' boodschap kan ik gedeeltelijk delen. edit: ik gaat nooit meer aangesvhoten achter een oru zitten [Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 15-11-2003 23:01] Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
nee, maar oru's zijn dan ook het werk van de duivel this user is dead |
|
quote: HAHahahaha goed dat je dat effe erbij zegt! |
|
quote:Ik dacht van wotan Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
mijn niet geheel metal top 5: Can – Tago Mago (1971) Misschien wel het beste wat Duitsland op muziekgebied heeft voortgebracht, nu is dat wel een boute uitspraak, maar Can heeft dan ook nooit de erkenning gekregen die ze verdienen. Mede met Faust, Neu! en Kraftwerk hebben ze van krautrock een begrip gemaakt. Psychedelische rock, R&B/soul en blues worden tot één geheel gesmeed tot betoverende nummers met een gemiddelde lengte van tien minuten. Wat begint met nummers die diep in de roots liggen eindigt met avant-gardische Stockhausen composities. Deze plaat verbreedt je muzikale horizon en Can begeleid je op deze free trip naar het muzikale paradijs. Black Sabbath – Black Sabbath (1970) Waar Can op experimenteel gebied grenzen verlegd, doet Black Sabbath dit met de blues. De plaat begint met een stemmig onweer waarmee dan ook meteen de toon is gezet voor de resterende tijd. Beklemmende haast claustrofobisch duivelse gitaarriffs worden over je uitgestort. De maniakale vocalen van Ozzy zorgen voor rillingen over je rug, daarnaast snijden de gitaarsolo’s Tony Iommi haast je keel door…….De plaat kent niet veel variatie, maar maakt deze tekortkoming ruimschoots goed met een uniek geluid en dito sfeer. Black Sabbath geeft met een obsessie voor de duivel heavy metal voor het eerst een gezicht. De band geldt dan ook als een blauwprint voor vele andere heavy zoniet heavier bands. Mr. Bungle – Disco Volante (1995) Mr. Bungle lijkt op niets wat je ooit gehoord hebt, omdat ze alles zijn wat je ooit gehoord hebt en dat tegelijkertijd. Pfoeh…..de band combineerd zoveel stijlen muziek met elkaar dat het haast niet te verantwoorden valt. Gelukkig klinkt het bij mij als muziek in de oren, lo-fi death metal dat overgaat in sullige easy listening waar abrupt een einde aan wordt gemaakt via hyper kinetisch jazz thrash. Het is ook bijna niet uit te leggen waar Mike Patton en consorten mee bezig zijn. Terwijl Faith No More een hit heeft met het tenenkrommende Easy komt Mr. Bungle tegelijkertijd met nummers als Desert Search For Techno Alla en worden instrumenten als tablas, kanjira, glockenspiel, sistrums, tenor sax en nog veel meer afgewisseld met gitaar, drums, bas en ongelofelijk gevarieerde zang. De plaat is niet weggelegd voor tere zieltjes, maar je kunt het altijd nog iemand cadeau doen als gezonde stress opwekker in de ochtend. Koop dan wel de vinyl versie, want die kent nog een leuke verassing waar je niet zo snel achter komt, puzzelkunde is gewenst. Amon Tobin – Supermodified (2000) De van origine Braziliaan Amon Tobin krijgt het voor elkaar om op zeer organische manier drum ‘n bass te combineren met jazz, hip hop en dub. De composities klinken op het eerste gehoor simpel, maar zitten zeer vernuftig in elkaar en kennen vele verschillende lagen. Een lekkere groove en een vrij donkere melangolische loungy sfeer zijn kenmerkend voor deze plaat die nooit echt over de top gaat. En dat is in dit geval precies goed, een muzikale trip die zorgt voor rust in je hoofd, maar wel je hersenen aan het werk zet. De plaat is niet alleen gemaakt om in je eentje naar te luisteren, het is ook zeer geschikte achtergrond muziek. Mastodon – Remission (2002) Crusher Destroyer, dat is de titel van het eerste nummer van deze nogal ongewone plaat, maar het dekt wel de lading. Dit is metal van de bovenste plank. Met muziekanten die weten hoe je een instrument moet beheersen, ingetogen en gevoelig, maar ook hyper agressief als dat moet. De plaat walst als het ware tergend langzaam over je heen waarbij je alle details tot het laatst zowel geestelijk als lijfelijk meemaakt, vandaar ook de bandnaam denk ik. De muziek is een verhikel met stoner rock, death/thrash metal elementen waarbij je eenvoudig weg niet stil kunt zitten. Met een drummer die zo jazzy kan drummen dat hij de bijnaam ‘octopus’ heeft lukt dat ook niet, ongelofelijk wat die allemaal kan. Zowel op plaat als live is de band overdonderend. Gaat dat zien als ze in de buurt zijn! This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
Absurd - Totenlieder Galgeras - Maan Galgeras - Uwer ter Ere Galgeras - Rehearsel I (Magdestein) Lugubrum - De Vette Cuecken Lugubrum - De Totem Mordaehoth - Bloedwraak (Verdoem al 't Christelijk Leven) Temnozor - Horizons... Von - Satanic Blood Zonnewiel - Bloed en Bodem |
|
Ben jij Zuipschuit, als zijnde de Zuipschuit van de metalfanmeeting? |
|
01. Dissection - Storm Of The Light's Bane 02. Dream Theater - Scenes From A Memory 03. Moonspell - Irreligious 04. Dimmu Borgir - Enthrone Darkness Triumphant 05. Anathema - A Fine Day To Exit 06. My Dying Bride - The Dreadful Hours 07. Sentenced - The Cold White Light 08. Savatage - Streets 09. In Flames - The Jester Race 10. Angels & Agony - Eternity no text supplied |
|
Bolt Thrower - The IVth Crusade Mourning Beloveth - The Sullen Sulcus Gorguts - Obscura Cryptopsy - None So Vile Kataklysm - Sorcery Disembowelment - Transendence Into the Peripheral Grave - Into the Grave Death - Leprosy Consolation - Brave Melvin from the Southern Point Sodom - Persecution Mania Kirkjur Skola Brenna --- http://www.xs4all.nl/~kmachine/ http://www.urdland.com http://twitter.com/gavinspearhead |
|
Bolt Thrower - The IVTh Crusade Cryptopsy - And Then You'll Beg Pantera - Vulgar Display Of Power Nocturnus - The Key Deeds Of Flesh - Path Of The Weakening Sepultura - Arise Testament - The Legacy Suffocation - Pierced From Within Morbid Angel - Altars Of Madness Death - Human Dit zijn er wel ff 10 die me goed bevallen, verder zijn er vast nog meer die in deze lijst zouden kunnen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
01. Metallica - ...And justice for all 02. Megadeth - Rust in peace 03. Testament - The Legacy 04. Slayer - Reign in blood 05. Opeth - My arms, your hearse 06. Exodus - Bonded by blood 07. Death - Human 08. Children of Bodom - Hatebreeder 09. Satyricon - Volcano 10. Morbid Angel - Altars of madness Zoiets ofzo. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Wel wat overeenkomsten zie ik "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Hier kan ik me wel in vinden, maar all time favourites? :/ hmm.. Weenonnie Masturbation is not the same. |
|
Hehe idd. Prosit. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Katatonia - Discouraged Ones Type O Negative - Bloody Kisses Moonspell - Sin My Dying Bride - Angel and the Dark River Anathema - A Fine Day To Exit Joy Division - Unknown Pleasures The Cure - Disintegration Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas Darkthrone - Under A Funeral Moon Arcturus - The Sham Mirrors one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
1. AC/DC - High Voltage 2. Judas Priest - painkiller 3. Sodom - Agent Orange 4. Razor - Shotgun Justice 5. Black Sabbath - Volume 4 6. Laaz Rockit - Nothings Sacred 7. PanterA - Cowboys from hell 8. Motorhead - Overkill 9. hallows Eve - Death and Insanity 10. Tankard - fat, Ugly and Live |
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |