IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Emigreren, waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 22-04-2003 9:54 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 9:45 schreef Gunman het volgende:
Daar kan ik wel inkomen (zo begon ik mn eerder post toch), mja, ik zie wel wat ik met mn leven wil aanvangen, maar ik ga liever véél reizen i.p.v. definitief weg te trekken.


Sorry... kwilde niet offensive zijn! Ieder zijn eigen weg zou ik zo zeggen! Maar voor mij is het echt een ervaring die ik nooit in zou willen ruilen!

En Zweden is gewoon ERRUG cool!


I Find That I Am Not There...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-04-2003 13:25 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2003 19:27 schreef Dwaallicht het volgende:
Die 'rat race' hoor ik meer mensen noemen... maar Nederlanders werken het minst hard van de west-Europeanen hoor. In Frankrijk, Engeland, Duitsland etc. werkt men meer uren per week.
Dat zegt niet alles. Het gaat niet alleen om het aantal uren maar vooral de hoeveelheid verzette arbeid per uur (arbeidsproductiviteit?). In Amerika werken ze bijvoorbeeld ook meer uren dan hier. Een docent van me heeft daar een tijdje gezeten en vertelde ons dat Amerikanen zich daarover nogal op de borst klopten als ze zichzelf vergeleken met on s kikkerlandje. Daarentegen lachte hij zich een rotje om de werkdruk van die 'harde werkers.'

Maar goed, waarschijnlijk is de Amerikaanse (of Turkse, aldus, Ghoullie) wel gezonder.


Touché, pussycat!


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 22-04-2003 13:55 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

grappig dat zoveel mensen hier naar scandinavië willen. ikzelf ben ook van plan ooit eens naar stockholm te verhuizen. het zal misschien toch (deels) door scandinavische metal-scene komen??

mijn vriendin komt uit spanje en is hier vorig jaar komen wonen. ik denk dat de meeste van jullie niet moeten onderschatten dat spanje (en andere zuid-europese landen) een behoorlijk lagere welvaart en werkgelegenheid hebben dan nederland.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 22-04-2003 17:43 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ik wil niet uit Nederland weg, maar ik vind het hier wel erg druk en zoals MBMarduk zegt overal zie je wel iets van beschaving hier een stuk bos zonder hek, bordje of paadje is er niet meer. Als dat nog erger wordt ga ik misschien wel eens kijken wat mijn kansen in het Noorden van Duitsland zijn. Tijdens de reis naar Wacken vorig jaar zag ik dat daar nog wel veel ruimte is.



wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 22-04-2003 17:58 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

na de zomer ben ik van plan te emigreren van België naar Nederland. Mijn vriend woont in Nederland vandaar. We zijn het er nog niet helemaal over eens wie naar wiens land gaat komen maar we willen in ieder geval samen zijn. Toch baart me het af en toe een beetje zorgen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Moet me nog goed informeren denk ik zo


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 22-04-2003 17:58 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door wild cat op 22-04-2003 18:43]


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-04-2003 18:32 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 17:58 schreef wild cat het volgende:
na de zomer ben ik van plan te emigreren van België naar Nederland. Mijn vriend woont in Nederland vandaar. We zijn het er nog niet helemaal over eens wie naar wiens land gaat komen maar we willen in ieder geval samen zijn. Toch baart me het af en toe een beetje zorgen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Moet me nog goed informeren denk ik zo


Nou, alvast welkom zou ik zeggen!

de verschillen zijn echt wel overbrugbaar. alleen zijn in nederland de winkels wel dicht op zondag.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-04-2003 18:34 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 april 2003 18:32 schreef attila_de_hun het volgende:
alleen zijn in nederland de winkels wel dicht op zondag.

In België ook.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Griffin
Usericon van Griffin
Posted 22-04-2003 18:37 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

keb ooit 3 jaar in wenen gewoont, en je ontwikkeld je toch wel veel sneller in een buitenland (deels omdat je vaker alleen bent, dus niet mee loopt sneller je eigen mening vormt etc)
Na mn vwo wil ik graag naar nieuw zeeland, of iets in die richting. vooral om de reden dat ik zelfstandig wil worden, en omdat ik voor mezelf wil bewijzen dat ik dat dus ook kan, en wil zien wat de wereld is behalve nederland (wat een nogal saai land is, imo) ook wil ik daar gaan duiken (ben nu duik opleiding aan t doen)
de grootste reden is eigenlijk dat ik niet in de sleur van de routine school-opleiding-vriend-werk-kinderen ( ) terecht kom ik wil dus ook absoluut geen kinderen

maargoed, da's het plan ...


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 22-04-2003 18:44 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 18:34 schreef mislyd het volgende:
In België ook.
Ja maar jullie hebben in Nederland wel koop-avonden he


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-04-2003 18:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 18:34 schreef mislyd het volgende:
In België ook.


o, ik dacht dat die dan in belgië open waren! Bij No mercy was de supermarkt naast Hofterloo gewoon opne in ieder geval.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-04-2003 18:48 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 22 april 2003 18:45 schreef attila_de_hun het volgende:
o, ik dacht dat die dan in belgië open waren! Bij No mercy was de supermarkt naast Hofterloo gewoon opne in ieder geval.

Vreemd.. Hmm.. Er zijn wel nachtwinkels open op zondag, maar supermarkten e.d. zijn normaal gezien dicht.
(Misschien moet ik ook maar eens een beetje reizen in eigen land)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-04-2003 18:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 18:48 schreef mislyd het volgende:
Vreemd.. Hmm.. Er zijn wel nachtwinkels open op zondag, maar supermarkten e.d. zijn normaal gezien dicht.
(Misschien moet ik ook maar eens een beetje reizen in eigen land)


ja, belgie is toch een mooi en fijn land (zij het dat de ruimtelijk ordening soms niet al te schitterend is) maar toch nog veel mooie natuur en ook mooie steden met mooie historische centra.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 22-04-2003 19:05 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 22 april 2003 18:32 schreef attila_de_hun het volgende:
alleen zijn in nederland de winkels wel dicht op zondag.

Niet in amsterdam, rotterdam, den haag, hulst, ...


Zenial


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2003 19:11 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 18:37 schreef Griffin het volgende:
keb ooit 3 jaar in wenen gewoont, en je ontwikkeld je toch wel veel sneller in een buitenland (deels omdat je vaker alleen bent, dus niet mee loopt sneller je eigen mening vormt etc)
Na mn vwo wil ik graag naar nieuw zeeland, of iets in die richting. vooral om de reden dat ik zelfstandig wil worden, en omdat ik voor mezelf wil bewijzen dat ik dat dus ook kan, en wil zien wat de wereld is behalve nederland (wat een nogal saai land is, imo) ook wil ik daar gaan duiken (ben nu duik opleiding aan t doen)
de grootste reden is eigenlijk dat ik niet in de sleur van de routine school-opleiding-vriend-werk-kinderen ( ) terecht kom ik wil dus ook absoluut geen kinderen

maargoed, da's het plan ...

Maar die sleur kun je in een ander land net zo goed tegenkomen. Je hoeft niet perse naar een anderland om daar niet in terecht te komen lijkt mij. Ligt een beetje aan jezelf denk ik.
En op jezelf wonen om je zelf te bewijzen, net na je vwo, oei, de kans is erg groot dat je jezelf dan keihard tegen gaat komen.

Maar mocht je slagen dan is dat natuurlijk super, en duiken zal daar ook wel super zijn.


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 22-04-2003 19:14 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Supermarkten in Belgie zijn OPEN op zondagvoormiddag... allemaal weer iets bijgeleerd


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2003 19:15 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

de super de boer is hier ook open op zondag (vanaf 16.00) en de AH op het station is alle dagen open

edit: in Nijmegen dus

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 22-04-2003 19:15]


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 22-04-2003 19:21 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Ben in Israel, Amerika, Frankrijk, Spanje, Jordanie, Italie Zwitserland Denemarken etc ect. geweest, maar geen enkel land heeft een wet die zo relaxed is als hier.

Nederland is het dichtste wat we ooit bij een ideale samenleving zullen komen binnen 100 jaar, dus waarom zou je emigreren?

Maar aan de andere kant, Spanje en Italie zijn wel heel mooi... Dan zou ik toch eerder kiezen om er een jaar te wonen, niet 'indefinitely'...


Dit slaat nergens op.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-04-2003 19:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... jammer ..


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-04-2003 19:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 22-04-2003 21:05 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

Weg.. jaa, kan niet wachten

Ik wil al lang verhuizen naar frankrijk, definitief wel te verstaan. Maar goed, het is voor mij wel makkelijk want ik heb er de noodzakelijke relaties wonen. Dus over 1.5 jaar ben ik weg naar mijn gehucht in het Zuiden van Frankrijk.

En emigreren = weglopen? Helemaal niet; als de andere omgeving beter bij je past en je dat weet is het m.i de beste keuze die je kunt maken.


MuayThaigerrr!!


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 22-04-2003 21:09 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

yep als je vlucht houd het dan maar op reizen, want dan word ge het nieuw land gewoon even snel moe en is de kans groot dat je eerder vlucht voor uzelf dan de mensen rond zichzelf


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 22-04-2003 21:10 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 21 april 2003 19:09 schreef Dwaallicht het volgende:
In het zuiden hoop ik op complete rust (en mooi weer, en een cultuur/levensstijl die wat beter bij me past).

Werken in Frankrijk lijkt me anders wel vrij stressy (heb zelf ooit voor een Frans bedrijf samengewerkt met Fransen => stress!), maar misschien is het wel anders in Zuid-Frankrijk.. En in elk geval is veel ruimte en natuur, en véél tijd om te tafelen.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 22-04-2003 21:10 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2003 17:43 schreef 1i1ith het volgende:
Ik wil niet uit Nederland weg, maar ik vind het hier wel erg druk en zoals MBMarduk zegt overal zie je wel iets van beschaving hier een stuk bos zonder hek, bordje of paadje is er niet meer. Als dat nog erger wordt ga ik misschien wel eens kijken wat mijn kansen in het Noorden van Duitsland zijn. Tijdens de reis naar Wacken vorig jaar zag ik dat daar nog wel veel ruimte is.
Ik vind het wel meevallen met de ruimte, maar dat geldt dan wel voornamelijk voor het noorden. Ik voel me hier verder heel erg thuis, dus heb niet de behoefte weg te gaan. Als iemand anders die behoefte wel heeft, moet ie vooral gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 22-04-2003 21:12]


Touché, pussycat!


Aart
Usericon van Aart
Posted 22-04-2003 22:16 by Aart Wijzig reactieProfiel van AartQuote dit bericht

Altijd als ik in het buitenland ben, komt er een vreemd gevoel in me op. Of het nou een dag is, of een paar weken, het gevoel is altijd aanwezig, en verdwijnt pas weer zodra ik terug in Nederland ben. Dit gevoel is in dorpen / steden sterker als in de natuur. Het gevoel is heel moeilijk uit te leggen: het is geen heimwee, maar een soort van onwennigheid.

Daarom zal ik dus nooit naar het buitenland verhuizen .


Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben...


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen