![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Dat zegt niet alles. Het gaat niet alleen om het aantal uren maar vooral de hoeveelheid verzette arbeid per uur (arbeidsproductiviteit?). In Amerika werken ze bijvoorbeeld ook meer uren dan hier. Een docent van me heeft daar een tijdje gezeten en vertelde ons dat Amerikanen zich daarover nogal op de borst klopten als ze zichzelf vergeleken met on s kikkerlandje. Daarentegen lachte hij zich een rotje om de werkdruk van die 'harde werkers.' Maar goed, waarschijnlijk is de Amerikaanse (of Turkse, aldus, Ghoullie) wel gezonder. Touché, pussycat! ![]() |
|
grappig dat zoveel mensen hier naar scandinavië willen. ikzelf ben ook van plan ooit eens naar stockholm te verhuizen. het zal misschien toch (deels) door scandinavische metal-scene komen?? mijn vriendin komt uit spanje en is hier vorig jaar komen wonen. ik denk dat de meeste van jullie niet moeten onderschatten dat spanje (en andere zuid-europese landen) een behoorlijk lagere welvaart en werkgelegenheid hebben dan nederland. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... ![]() |
|
Ik wil niet uit Nederland weg, maar ik vind het hier wel erg druk en zoals MBMarduk zegt overal zie je wel iets van beschaving hier een stuk bos zonder hek, bordje of paadje is er niet meer. Als dat nog erger wordt ga ik misschien wel eens kijken wat mijn kansen in het Noorden van Duitsland zijn. Tijdens de reis naar Wacken vorig jaar zag ik dat daar nog wel veel ruimte is. ~* www.SpoOken.nl *~ ![]() |
|
na de zomer ben ik van plan te emigreren van België naar Nederland. Mijn vriend woont in Nederland vandaar. We zijn het er nog niet helemaal over eens wie naar wiens land gaat komen maar we willen in ieder geval samen zijn. Toch baart me het af en toe een beetje zorgen hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Moet me nog goed informeren denk ik zo ![]() Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not. ![]() |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door wild cat op 22-04-2003 18:43] Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not. ![]() |
|
quote: Nou, alvast welkom zou ik zeggen! de verschillen zijn echt wel overbrugbaar. alleen zijn in nederland de winkels wel dicht op zondag. ![]() ![]() |
|
quote: In België ook. ![]() Not all who wander are lost. - JRR Tolkien ![]() |
|
keb ooit 3 jaar in wenen gewoont, en je ontwikkeld je toch wel veel sneller in een buitenland (deels omdat je vaker alleen bent, dus niet mee loopt sneller je eigen mening vormt etc) Na mn vwo wil ik graag naar nieuw zeeland, of iets in die richting. vooral om de reden dat ik zelfstandig wil worden, en omdat ik voor mezelf wil bewijzen dat ik dat dus ook kan, en wil zien wat de wereld is behalve nederland (wat een nogal saai land is, imo) ook wil ik daar gaan duiken (ben nu duik opleiding aan t doen) de grootste reden is eigenlijk dat ik niet in de sleur van de routine school-opleiding-vriend-werk-kinderen ( ![]() ![]() maargoed, da's het plan ... ![]() |
|
quote:Ja maar jullie hebben in Nederland wel koop-avonden he ![]() Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not. ![]() |
|
quote: o, ik dacht dat die dan in belgië open waren! Bij No mercy was de supermarkt naast Hofterloo gewoon opne in ieder geval. ![]() |
|
quote: Vreemd.. Hmm.. Er zijn wel nachtwinkels open op zondag, maar supermarkten e.d. zijn normaal gezien dicht. ![]() (Misschien moet ik ook maar eens een beetje reizen in eigen land) ![]() Not all who wander are lost. - JRR Tolkien ![]() |
|
quote: ja, belgie is toch een mooi en fijn land (zij het dat de ruimtelijk ordening soms niet al te schitterend is) maar toch nog veel mooie natuur en ook mooie steden met mooie historische centra. ![]() |
|
quote: Niet in amsterdam, rotterdam, den haag, hulst, ... Zenial ![]() |
|
quote: Maar die sleur kun je in een ander land net zo goed tegenkomen. Je hoeft niet perse naar een anderland om daar niet in terecht te komen lijkt mij. Ligt een beetje aan jezelf denk ik. En op jezelf wonen om je zelf te bewijzen, net na je vwo, oei, de kans is erg groot dat je jezelf dan keihard tegen gaat komen. Maar mocht je slagen dan is dat natuurlijk super, en duiken zal daar ook wel super zijn. ![]() ![]() |
|
Supermarkten in Belgie zijn OPEN op zondagvoormiddag... allemaal weer iets bijgeleerd ![]() ![]() |
|
de super de boer is hier ook open op zondag (vanaf 16.00) en de AH op het station is alle dagen open ![]() edit: in Nijmegen dus [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 22-04-2003 19:15] ![]() |
|
Ben in Israel, Amerika, Frankrijk, Spanje, Jordanie, Italie Zwitserland Denemarken etc ect. geweest, maar geen enkel land heeft een wet die zo relaxed is als hier. Nederland is het dichtste wat we ooit bij een ideale samenleving zullen komen binnen 100 jaar, dus waarom zou je emigreren? Maar aan de andere kant, Spanje en Italie zijn wel heel mooi... Dan zou ik toch eerder kiezen om er een jaar te wonen, niet 'indefinitely'... Dit slaat nergens op. ![]() |
|
... jammer .. ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Weg.. jaa, kan niet wachten ![]() Ik wil al lang verhuizen naar frankrijk, definitief wel te verstaan. Maar goed, het is voor mij wel makkelijk want ik heb er de noodzakelijke relaties wonen. Dus over 1.5 jaar ben ik weg naar mijn gehucht in het Zuiden van Frankrijk. En emigreren = weglopen? Helemaal niet; als de andere omgeving beter bij je past en je dat weet is het m.i de beste keuze die je kunt maken. MuayThaigerrr!! ![]() |
|
yep als je vlucht houd het dan maar op reizen, want dan word ge het nieuw land gewoon even snel moe en is de kans groot dat je eerder vlucht voor uzelf dan de mensen rond zichzelf Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij. ![]() |
|
quote: Werken in Frankrijk lijkt me anders wel vrij stressy (heb zelf ooit voor een Frans bedrijf samengewerkt met Fransen => stress!), maar misschien is het wel anders in Zuid-Frankrijk.. En in elk geval is veel ruimte en natuur, en véél tijd om te tafelen. ![]() Not all who wander are lost. - JRR Tolkien ![]() |
|
quote:Ik vind het wel meevallen met de ruimte, maar dat geldt dan wel voornamelijk voor het noorden. Ik voel me hier verder heel erg thuis, dus heb niet de behoefte weg te gaan. Als iemand anders die behoefte wel heeft, moet ie vooral gaan. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 22-04-2003 21:12] Touché, pussycat! ![]() |
|
Altijd als ik in het buitenland ben, komt er een vreemd gevoel in me op. Of het nou een dag is, of een paar weken, het gevoel is altijd aanwezig, en verdwijnt pas weer zodra ik terug in Nederland ben. Dit gevoel is in dorpen / steden sterker als in de natuur. Het gevoel is heel moeilijk uit te leggen: het is geen heimwee, maar een soort van onwennigheid. Daarom zal ik dus nooit naar het buitenland verhuizen ![]() Ich aber nicht, ich verliebe mich immer im Herbst. Diese zeit ist so unglaublich, hoffnungslos. Und ich sehe sie nie wieder. Aber selbst wenn der Feind jeden Menschen auf der Erde tötet, den Herbst wird es immer geben... ![]() |
![]() |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |