IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Emigreren, waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
Tongerloft
Usericon van Tongerloft
Posted 16-09-2005 11:27 by Tongerloft Wijzig reactieProfiel van TongerloftQuote dit berichthttp://www.baumstrunk.org/joensuu

Ik woon in Finland, tegen de Russische grens.

Waarom emigreren? Nederland is te dichtbevolkt en er is te weinig ruimte/natuur. Bovendien is er voor mij nauwelijks werk te vinden (=bosbouw)

Al dat geouwehoer: Ik ga over X jaar naar Y... Je doet het NU en in je uppie anders komt het er toch niet van. Met je gezin/vriendin? Een brok ellende. Beter gewoon je vriendin achterlaten heb ik ook gedaan (na 4,5 jaar relatie)



[Dit bericht is gewijzigd door Tongerloft op 16-09-2005 11:29]


Back to the Baumstrunk


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 16-09-2005 12:16 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik ben getrouwd met een poolse en die vind het ook super om naar Noorwegen te verkassen.

Maar ik wil ff wat centjes vergaren.plus wel werk in de wegenbouw vinden.(iets anders kan ik niet)lol.. Maar papieren heb ik al binnen...dus komt het er echt wel van.

Nederland is inderdeed te krap..en de regelgeving gaat gewoon te ver...


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 16-09-2005 12:17 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 16 september 2005 11:27 schreef Tongerloft het volgende:
Ik woon in Finland, tegen de Russische grens.


Al dat geouwehoer: Ik ga over X jaar naar Y... Je doet het NU en in je uppie anders komt het er toch niet van


Dat valt mij ook op, veel mensen roepen dat ze weg willen uit klotelandje. Maar daden blijven uit


Don't blush when I rip you open


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-09-2005 13:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 11:27 schreef Tongerloft het volgende:
Beter gewoon je vriendin achterlaten heb ik ook gedaan (na 4,5 jaar relatie)


Goed zo!


Rythm3
Usericon van Rythm3
Posted 16-09-2005 13:30 by Rythm3 Wijzig reactieProfiel van Rythm3Quote dit bericht

Ik ga naar India.. Waarom? tradities ik moet daar trouwen en mijn leven opbouwen.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 16-09-2005 13:40 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 13:30 schreef Shakeel het volgende:
Ik ga naar India.. Waarom? tradities ik moet daar trouwen en mijn leven opbouwen.

Voor de verandering iemand die niet naar scandinavië verhuisd.


mvg wk10


slome
Usericon van slome
Posted 16-09-2005 14:00 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 13:30 schreef Shakeel het volgende:
Ik ga naar India.. Waarom? tradities ik moet daar trouwen en mijn leven opbouwen.


En je vriendin + koter dan? Of was dat een hoax?


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 18-09-2005 21:14 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 1:32 schreef Myth of Fury het volgende:
Nudy bar waarin jij mag dansen?

Eehr... Nee.

quote:
Op 16 september 2005 13:40 schreef windkracht10 het volgende:
Voor de verandering iemand die niet naar scandinavië verhuisd.

Alsof Gambia in Scandinavië ligt...

@Slome; Hoax ja.

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 18-09-2005 21:14]


Disko Disko Partizani


slome
Usericon van slome
Posted 18-09-2005 21:17 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2005 21:14 schreef IJsregen het volgende:



Alsof Gambia in Scandinavië ligt...


Wat vind je eigenlijk zo speciaal aan Gambia?

quote:
@Slome; Hoax ja.


Toch wel... Irritant figuur


IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 18-09-2005 21:22 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2005 21:17 schreef slome het volgende:
Wat vind je eigenlijk zo speciaal aan Gambia?

Het land is prachtig, de mensen enorm sociaal en gastvrij. Hun hele houding tegenover 't leven is veel positiever. En men behandelt elkaar er met respect. Ouderen worden hier ook wel gerespecteerd, maar als je het naast de bezigheden daar plaatst, kan men het hier wel vergeten.
[Edit; Oh en hiermee wil ik niet zeggen dat het nergens anders op de wereld zo gaat, maar goed. Gambia... Daar willen we naar toe. ]

quote:
Toch wel... Irritant figuur



[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 18-09-2005 21:23]


Disko Disko Partizani


slome
Usericon van slome
Posted 18-09-2005 21:28 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2005 21:22 schreef IJsregen het volgende:
Het land is prachtig, de mensen enorm sociaal en gastvrij. Hun hele houding tegenover 't leven is veel positiever. En men behandelt elkaar er met respect. Ouderen worden hier ook wel gerespecteerd, maar als je het naast de bezigheden daar plaatst, kan men het hier wel vergeten.
[Edit; Oh en hiermee wil ik niet zeggen dat het nergens anders op de wereld zo gaat, maar goed. Gambia... Daar willen we naar toe. ]



Wat wil je daar gaan doen dan? Ontwikkelingswerk oid? Een carriere opbouwen lijkt me daar nl haast niet mogelijk.



IJsregen
Usericon van IJsregen
Posted 19-09-2005 16:00 by IJsregen Wijzig reactieProfiel van IJsregenQuote dit bericht

Geen carriere zoals in Nederland nee, maar dat lijkt me meer dan logisch. We hebben nog een poos om na te denken of we iets van een project oid op gaan zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door IJsregen op 19-09-2005 16:00]


Disko Disko Partizani


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 19-09-2005 16:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 19-09-2005 16:04]


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 26-10-2006 15:47 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Schop!

Vanochtend in mijn mailbox de blije mededeling ontvangen dat ik in februari welkom ben bij de University of Auckland (Nieuw-Zeeland). Dit voor een stage van 22 weken.

Nu dus druk bezig met regelen, regelen en regelen...


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-10-2006 16:00 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2005 21:14 schreef IJsregen het volgende:
Alsof Gambia in Scandinavië ligt...

...alsof Finland in Scandinavië ligt.

Edit: + succes dermee, arrebar.

[Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 26-10-2006 16:02]


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 26-10-2006 16:05 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2006 16:00 schreef Jällö het volgende:
...alsof Finland in Scandinavië ligt.



Voor ons hier wel ja


Scandinavië is een gebied in het noorden van Europa. De term Scandinavië heeft een aantal verschillende betekenissen:

1. Het Scandinavisch schiereiland: Noorwegen en Zweden
2. Denemarken, Noorwegen en Zweden
3. De lidstaten van de Noordse Raad: Denemarken, Finland, IJsland, Noorwegen en Zweden.

De derde betekenis is in het Nederlands het gebruikelijkst;


[Dit bericht is gewijzigd door Argus op 26-10-2006 16:05]


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-10-2006 16:38 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Tja, Nederlanders noemen de walvis ook een vis. Dat betekent niet dat het correct is.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 26-10-2006 16:39 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2006 15:47 schreef arrebar het volgende:
Schop!

Vanochtend in mijn mailbox de blije mededeling ontvangen dat ik in februari welkom ben bij de University of Auckland (Nieuw-Zeeland). Dit voor een stage van 22 weken.

Nu dus druk bezig met regelen, regelen en regelen...


VET ZEG!!! Congrats


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-10-2006 11:31 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 26 oktober 2006 16:39 schreef Snaack het volgende:
VET ZEG!!! Congrats
Hoe zit het eigenlijk met jouw NZ plannen, heb je nog steeds het idee om ooit te gaan?


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-10-2006 14:21 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2006 11:31 schreef arrebar het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met jouw NZ plannen, heb je nog steeds het idee om ooit te gaan?


Momenteel absoluut niet omdat het leven hier momenteel gewoon veels te gaaf is

Ga er volgend jaar wel naar toe denk ik, een vriendin is er naar geëmigreerd (Christchurch) en een bevriend stel verkast in januari naar NZ (Auckland).


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-10-2006 17:07 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Je moet maar een harde gil geven als je van de zomer in Auckland zit, straks zie ik ineens zomaar een snaack rondlopen


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-10-2006 17:14 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ik denk dat we dan beiden vreemd op zouden kijken. Zit je aan de fokking andere kant van de wereld, kom je alsnog een ZM-er tegen


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 27-10-2006 21:39 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

Rien zit er momenteel ook, in NZ. Wellington geloof ik.


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 27-10-2006 21:40 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2005 13:30 schreef Rythm3 het volgende:
Ik ga naar India.. Waarom? tradities ik moet daar trouwen en mijn leven opbouwen.


Kut voor je. Dat soort tradities zijn kut.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 06-02-2007 22:50 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Jaah jaah jaah, nu eindelijk in Nieuw Zeeland aangekomen. Niet echt emigreren maar half jaartje stage maar toch.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen