IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Emigreren, waarom? Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 10-08-2003 8:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ja, laten we allemaal ergens anders gaan wonen en de hele multi-culturele soep vervolledigen.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 10-08-2003 10:19 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Bestaan er op dit forum ook nog mensen die niet willen emigreren?

Ik ben wel tevreden met Nederland, later verhuis ik hooguit wat meer naar het zuiden des lands. In het buitenland is de situatie niet veel beter dan hier, mensen zijn overal hetzelfde heb ik het idee. Hooguit doe je het voor de natuur, maar dat ga je ook al snel normaal vinden als je daar woont.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 10-08-2003 12:31 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Ik zou wel willen emigreren, maar over twee jaar ga ik eerst richting groningen om te studeren. (teminste dat is het plan) En voorlopig vind ik dat ver genoeg. Als ik ooit veel geld heb koop ik wel een extra huis in ijsland of noorwegen om de zomermaanden door te brengen. En anders blijf ik waarschijnlijk voor de rest van mijn leven Nederland als thuisbasis gebruiken.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 10-08-2003 12:42 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ach al dat gepraat dat je altijd maar in nederland zou blijven... je weet nooit wat je op je pad tegenkomt, zo ben ik ook in zweden beland. en ik kan je zeggen dat het me wel bevalt! ook al was ik huiverig in het begin!

zeg nooit NOOIT!


I Find That I Am Not There...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-08-2003 13:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2003 12:42 schreef rvanderholst het volgende:
zeg nooit NOOIT!

Jawel, ik hoop nooit mezelf in een Nederlandse spiegel aan te kijken en de spijt in mijn ogen te zien dat ik toen niet gegaan ben .

Maarreh, zou je, als je tijd en zin hebt, even wat van m'n vragen kunnen beantwoorden die ik in een eerdere post gesteld heb? (gisteren of eergisteren gemaakt, vrij achteraan in dit topic...) Bij voorbaat dank .


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 10-08-2003 14:32 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ok, Dwaallicht. hier mijn antwoorden op je vragen.

1. wat vond je het moeilijkst om in het land te komen en gesettled te raken?

hmmm... het moeilijkst. Het echt settle-en in een ander land komt eigenlijk pas nadat je er een poosje woont. De inwoners van dat land waar je mee omgaat moeten eerst van het buitenlander idee af komen, dwz. Ze moeten je zien als vriend en niet dat je snel weer weg zal gaan. Daar heb je wat aan en ik merk heel erg dat het met de zweden moeilijk vrienden maken is in het begin, nu na 2 jaar begint dat toch te komen omdat je toch meer ingeburgerd bent, weet wat van het land en begrijpt het als ze over hun land hebben. en toch heb ik hier meer internationale vrienden, maar dat komt denk ik omdat ik op een zeer internationaal onderzoeksinstituut werk, mijn spreektaal op het werk is dus ook engels, maar mijn zweeds is goed genoeg om ook buiten mijn werk het goed te redden!

2. eenmaal gesettled, wat vond je daarna het moeilijkst?

Nu ik me toch lekker thuisvoel in Stockholm, vind ik eigenlijk niet zo veel moeilijk. (ja behalve dan dat mijn vriendin in San Fransisco woont... ). De cultuur shock, zweden nederland is niet zo groot. ik denk dat als je echt naar een ander land met een heel andere cultuur verhuisd je het veel moeilijker zal hebben. Nu zal Frankrijk wel mee vallen denk ik alhoewel ze er verrekte slecht engels kunnen en eigenlijk allemaal vreselijk arrogant zijn

3. ook belangrijk: hoeveel geld heeft het je ongeveer gekost om over te gaan, incl. nieuwe woning, verhuizen van je spullen, vergunningen etc? 2000 euro? 5000? 10000?

geld, tja... nieuwe woning heb ik via studentennhuisvesting stockholm geregeld alhoewel je je daar wel 2 jaar van te voren moet ininschrijven anders heb je nog niks. dat heeft me vrij weinig gekost en de huur is te overzien. Ik heb geen spullen verstuurd omdat ik in een gemeubileerd apartement woon. dat scheelt ook weer. de reis, ik ben gaan interrailen met mijn toen-vriendin en heb 2 volle koffers en 2 volle rugzakken meegenomen. en daarna op vakantie gegaan in noord zweden. dus in combinatie kostte het echte "gaan" ook vrij weinig!
verder zijn er wat kosten aan administratie en formele dingen in het burocratische zweden. Persoonsnummer, bankrekening, verzekering en dergelijke. dat moet je wel voor elkaar hebben als je gaat!

Sja en verder ben ik vrij gemakkelijk aan mijn werk gekomen. via via zeg maar, dat was wel handig. Eerst stage gelopen in 99 en toen in 2001 voor mijn AIO schap er naar toe terug gegaan Nooit gepland om te gaan maar nu ik er zit: nooit geen spijt gehad!

khoop dat je dur wat mee kan!


I Find That I Am Not There...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-12-2004 21:23 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*kick*

Ik speel al een tijd met de gedachte te gaan emigreren. Grootste kanshebber momenteel is Nieuw Zeeland.

Volgend jaar eerst eens een maand rondkijken als we bij een vriendin op bezoek gaan.

Maar goed, er zijn zoveel dingen die ik nog wil weten:
* hoe is de werkgelegenheid
* hoe is de verhouding maandlasten/ inkomen
* hoe zijn de sociale voorzieningen/ gezondheidszorg

etc etc etc

Maar goed, als ik zie dat een huis als dit omgerekend 3 ton euro's kost:





Mijn god.. Daar koop je hier net een appartement tussen de satelietschotels voor



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-12-2004 21:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 21:23 schreef Snaack het volgende:
*kick*

Ik speel al een tijd met de gedachte te gaan emigreren. Grootste kanshebber momenteel is Nieuw Zeeland.




dat lijkt me idd een zeer prettig land. maar je band(e) dan???

als ik ga emigreren is het richting noorwegen/zweden.


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-12-2004 21:31 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Als ik ooit eens ga emigreren is het denk ik naar Schotland of ergens anders op het Britse eiland. Prachtig daar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-12-2004 21:33 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 21:27 schreef attila_de_hun het volgende:
dat lijkt me idd een zeer prettig land. maar je band(e) dan???


"Is mijn band belangrijk genoeg om ervoor in Nederland te blijven" is een vraag die ik mezelf serieus gesteld heb.

Ik denk dat ik de band zeker zal missen, zeker aangezien ik daar met 1 van mijn beste vrienden, die ik al sinds mijn 12e ken, inzit.

Maar goed, ik kan in NZ ook weer in een bandje gaan spelen natuurlijk

"Nee!" dus. Het leven daar lijkt me op alle fronten stukken plezieriger dan hier.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-12-2004 21:35 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 21:31 schreef Moordlustige Hamster het volgende:
Als ik ooit eens ga emigreren is het denk ik naar Schotland of ergens anders op het Britse eiland. Prachtig daar.


Een vriend van me is een paar maanden terug naar Schotland ( --> Glasgow) verhuisd.

Hij heeft het daar enorm naar zijn zin


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-12-2004 21:37 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 21:35 schreef Snaack het volgende:
Een vriend van me is een paar maanden terug naar Schotland ( --> Glasgow) verhuisd.

Hij heeft het daar enorm naar zijn zin

Lijkt me ook geweldig om daar te wonen. Misschien later een paar jaartjes doen, lijkt me best leuk.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-12-2004 21:38 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 december 2004 21:33 schreef Snaack het volgende:
"Is mijn band belangrijk genoeg om ervoor in Nederland te blijven" is een vraag die ik mezelf serieus gesteld heb.

Ik denk dat ik de band zeker zal missen, zeker aangezien ik daar met 1 van mijn beste vrienden, die ik al sinds mijn 12e ken, inzit.

Maar goed, ik kan in NZ ook weer in een bandje gaan spelen natuurlijk

"Nee!" dus. Het leven daar lijkt me op alle fronten stukken plezieriger dan hier.


maar het zal nooit een band zijn met je beste vriend (en dus structureel anders). en dat is net een belangerijk punt wat emigreren betreft. in een ver land ga je toch van die "kleine" dingen missen, die wij voor lief nemen denk ik. daarom is het een stap die niet te licht moet worden genomen (in het algemeen). maar ik begrijp de behoefte die veel mensen hebben om NL de rug toe te keren .


el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 14-12-2004 21:41 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

He Angela Mortis, help me s ff met wat van die relaties in zuid frankrijk, kan ik hier ook weg. Hebben ze daar nog behoefte aan een meubelmaker/vormgever toevallig?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 0:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

New England, Pacific North West zijn DE plekken voor mij.

Tevens komt natuurlijk een terugkeer naar Polen (momenteel zelfs zeeeeer) serieus in aanmerking.


edit: maar op zeer korte termijn (10 minuten) ga ik emigreren naar mijn slaapkamer

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-12-2004 0:04]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-12-2004 10:23 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik ga binnen nu en een jaar of twee emigreren naar Engeland. Mijn vriendin is Engelse dus het was of zij hierheen of ik daarheen. En Engeland lijkt me wel wat dus het wordt het laatste.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 15-12-2004 10:44 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

Als ik eenmaal genoeg heb gehad van alle geweldige metal gigs en concerten hier.
Het lijkt me echt vre-se-lijk om het nu nog allemaal te moeten missen. Eerst een ouwe-lul gevoel krijgen dus (en zelfs DAN nog).

Maar uiteindelijk zal mijn altijd aanwezige drang om mijn eigen droomhuis te bouwen (en de absurde kosten in NL) mij hier weg drijven.



el mariachi
Live to burn, ride the fire
Usericon van el mariachi
Posted 15-12-2004 12:09 by el mariachi Wijzig reactieProfiel van el mariachiQuote dit bericht

@ Celman, Hoezo terug naar polen? Economische of heimwee motieven of een mix daarvan. Heb wel gehoord dat polen errug mooi land is, erg divers


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 12:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Het is eerder een mix inderdaad. Alleen zou ik het niet direct heimwee noemen. Ik heb naast Polen en NL ook al in andere landen gewoond en ben het gewend om rond te trekken. Het is eerder een...hmmm...gevoel van: 'he hoe zou het daar alweer zijn?'

De economische voordelen zijn er ook. Er liggen daar meer kansen voor ondernemers en zelfs in mijn gewone werk kan ik via mijn netwerk aldaar nominaal hetzelfde verdienen als hier maar wel gepaard gepaard met lagere levensonderhoudkosten en een overheid die het stimuleren van luiheid en werkeloosheid niet tot een doel verheven heeft waardoor de belastingen iets lager zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2004 13:33 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de infrastructuur is natuurlijk om te janken in Polen en feyenoord is er ook afwezig(wat wel voor een pluspunt is).

maar ik denk dat Polen wel behoefte heeft aan jonge ondernemers die de economie een trap in de goede richting geven.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 15-12-2004 15:01 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 12:23 schreef Chelman het volgende:
waardoor de belastingen iets lager zijn.

iets lager, of veel lager?

is er in een land als polen eigenlijk vraag naar arbeidskrachten uit andere landen? ik heb begrepen dat economie daar in de lift zit, maar dat het daar ook stikt van de hoog-opgeleide mensen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 15-12-2004 15:41 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Voor mij was een reden om emigratie te overwegen m'n toenmalige vriendin in Zweden. Ze had een dochtertje, dus verhuizen had voor haar heel andere gevolgen dan voor mij. Stockholm is een schitterende stad en ik had er met plezier gewoond, vermoed ik zo.
De redenen voor emigratie die ik nu heb is om de wereld te zien. Of dat een goede reden is of niet, kan me niet zoveel schelen, eigenlijk.

@Mark: Je houdt wel een logeerkamer over voor je oude maten, toch ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 15-12-2004 16:21 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Ik begin hoe langer hoe meer het idee te krijgen dat fucking Helgië voor mij heeft afgedaan. Redenen : hier wonen teveel achterlijke boeren die bij me wonden hebben geslagen die nooit meer genezen.Heb zelfs geïnformeerd of ik niet naar Australië of Nieuw-Zeeland kon verhuizen om daar te werken. Het grote probleem is wel dat je een startkapitaal moet hebben voor je huisvesting,onder andere.Plus : een kennis van me heeft het ook geprobeerd, maar is zwaar teleurgesteld moeten terugkeren...


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-12-2004 16:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 16:21 schreef madeline usher het volgende:
Ik begin hoe langer hoe meer het idee te krijgen dat fucking Helgië voor mij heeft afgedaan. Redenen : hier wonen teveel achterlijke boeren die bij me wonden hebben geslagen die nooit meer genezen.Heb zelfs geïnformeerd of ik niet naar Australië of Nieuw-Zeeland kon verhuizen om daar te werken. Het grote probleem is wel dat je een startkapitaal moet hebben voor je huisvesting,onder andere.Plus : een kennis van me heeft het ook geprobeerd, maar is zwaar teleurgesteld moeten terugkeren...


tip voor een emigratieland: Nederland


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-12-2004 17:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 15 december 2004 15:01 schreef El Chulo het volgende:
iets lager, of veel lager?



Drie basisschijven van:

19%
30%
40%

Met als leuke regeling dat wanneer je zelfstandig bent je altijd enkel 19% betaalt....en in een mgmt. positie ben je in Polen dus ALTIJD zelfstandig...

Er is ook een bijzonder tarief van 50% voor mensen die meer dan 650.000PLN (150K euro) belastbaar verdienen. Dit geldt echter enkel voor mensen die het vanwege allerlei formele reden geen mogelijkheid gezien hebben om als een 'zelfstandige' aan de slag te gaan en betreft naar schatting 5000 man (top bestuurders en topambtenaren). Hehehe...wederom een bewijs dat het volk altijd slimmer is dan de overheid. De rijkste man in Polen (pakweg 5 miljard euro) betaalt ook gewoon 19%. Heheh heersch.

quote:

is er in een land als polen eigenlijk vraag naar arbeidskrachten uit andere landen? ik heb begrepen dat economie daar in de lift zit, maar dat het daar ook stikt van de hoog-opgeleide mensen.


In polen is er een groot probleem: veel hoger opgeleiden, veel lager opgeleiden en weinig in het midden.

Wat de vraag naar buitenlandse arbeidskrachten betreft is die er wel maar voornamelijk bij (mgmt.)consulting en bankbedrijven die graag mensen uit hun thuisland voor een periode in het buitenland ervaring willen doen opdoen.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 15-12-2004 18:03]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen