IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : "Welke Noorse band speelt nog true Black Metal?" Vorige pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 13-08-2003 17:40 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 16:36 schreef Hub de Gallier het volgende:
Absu heeft inderdaad een wereld drummer die erg afwijkende drumritmes gebruikt...geniaal.Mijn favoriet nog altijd "Sun of Tiphareth"

Maar om weer on-topic te zijn:
Nebular Mystic is ook een erg gave band uit Noorwegen en hun stijl valt het beste te vergelijken met de allereerste plaat van Ancient
Ik heb alleen nog tara van absu. Ik heb nog meer goeds gehoord van die cd "Sun of Tiphareth".
Toch misschien nog is aanschaffen.

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 13-08-2003 21:40 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2003 17:40 schreef wladimir het volgende:
Ik heb alleen nog tara van absu. Ik heb nog meer goeds gehoord van die cd "Sun of Tiphareth".
baratrum is ook gaaf

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 13-08-2003 21:50 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:

Sun of Tiphareth...1995 *zucht*...één van mijn eerste black metal platen ooit.

Feis Mor Tir Na N'ogg!!! (ofzoiets)

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Legatius
The Crypt has Eyes
Usericon van Legatius
Posted 13-08-2003 21:53 by Legatius Wijzig reactieProfiel van LegatiusQuote dit berichthttp://drink.to/tswaertderduusternesse

quote:

Misschien?

Je kan me de bout hachelen!

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-08-2003 21:05 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

True Norwegian Blackmetal band Koldbrann interview nu online op vampire magazine

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 20-08-2003 23:12 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

Grenjar
Nasheim
Vinterheim
Vesen
Koldbrann
Vantro
Jernbyrde
Slavia
Vidsyn
Graabein

Zijn allen in meer of mindere mate veelbelovende Noorse bands.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 21-08-2003 9:40 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 23:12 schreef Gangrad het volgende:
Grenjar
Nasheim
Vinterheim
Vesen
Koldbrann
Vantro
Jernbyrde
Slavia
Vidsyn
Graabein

je vergeet Disiplin!

Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.

paling
Usericon van paling
Posted 21-08-2003 10:39 by paling Wijzig reactieProfiel van palingQuote dit bericht

Yep, maar de meeste van die bands zijn toch technisch buitengewoon zwak terwijl het "pioneer-zijn" ook al niet meer aan de orde is. En ik neem pas een band serieus als de band ook daadwerkelijk iets tastbaars met professionele instelling heeft uitgebracht, dus niet 2 rehearsaltapes en 3 puberale interviews voor 'true' underground 'zines (met een oplage van 66 of minder) met flarden tekst van Nietzsche. Zoals Euronymous het ooit terecht zei: "We don't need more bands, we need terrorists."

-=SpIrIt=-
We come before Thee wearing serpent headed Masks..
Usericon van -=SpIrIt=-
Posted 21-08-2003 10:55 by -=SpIrIt=- Wijzig reactieProfiel van -=SpIrIt=-Quote dit bericht

Ik vind Dimmu Borig toch wel heel true

Just Kidding, ik denk dat ik van alle bands die ik voorbij heb zien komen in dit topic toch Carpathian Forest en Darktrone de besten vind.

[Dit bericht is gewijzigd door -=SpIrIt=- op 21-08-2003 10:56]

It's Too Bad Stupidity Isn't Painfull

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 21-08-2003 14:11 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

quote:
Op 21 augustus 2003 10:39 schreef paling het volgende:
Yep, maar de meeste van die bands zijn toch technisch buitengewoon zwak terwijl het "pioneer-zijn" ook al niet meer aan de orde is. En ik neem pas een band serieus als de band ook daadwerkelijk iets tastbaars met professionele instelling heeft uitgebracht, dus niet 2 rehearsaltapes en 3 puberale interviews voor 'true' underground 'zines (met een oplage van 66 of minder) met flarden tekst van Nietzsche. Zoals Euronymous het ooit terecht zei: "We don't need more bands, we need terrorists."

Grenjar is zeker veelbelovend. Momenteel bezig aan een tour door Oost-Europa met Koldbrann, in november met (ahem) Dimmu Borgir en daarna weer met Forgotten Tomb in Glasgow.

Verder binnenkort een album op Desolate Landscapes en een split met Vantro via ons.

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Hub de Gallier
Posted 21-08-2003 18:56 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2003 23:12 schreef Gangrad het volgende:
Grenjar
Nasheim
Vinterheim
Vesen
Koldbrann
Vantro
Jernbyrde
Slavia
Vidsyn
Graabein

Hele mooie lijst

Ik zal 'em maar effe aanvullen:

Nebular Mystic
Hatepulse
Nattefrost
Ljá
Deathcon V
Hellish Orkestra
Grimm
Opus Forgotten
Furze
Audiopain
-M-
Trelldom
Gaahlskagg
Raven

[Dit bericht is gewijzigd door Hub de Gallier op 22-08-2003 17:14]

Hub de Gallier
Posted 26-03-2004 15:02 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik zag dat Isvind geen eigen topic had maar dat de zoekfunctie rechtstreeks hier naar toe gaat.
Maar goed, de nieuwe Isvind EP is uit en het is een split met Orcrist geworden en godverdomme wat een lekker schijfje.
Noorse blackmetal van weleer, oude tijden herleven weer
Voor de geinteresseerden:snel zijn want er zijn er maar 300 van.

Dolen
Usericon van Dolen
Posted 26-03-2004 15:57 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Ik heb de eerste cd van Isvind, Dark Waters Stir, een heleboel jaren geleden gekocht, volgens mijn '96 ofzo. Kut, ik word oud... maar in ieder geval, een van de betere black cds. Intelligente composities, goede teksetn en meer aggressie dan de meeste huidige bands bij elkaar. Een aanrader!!!

Hub de Gallier
Posted 26-03-2004 17:11 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 26 maart 2004 15:57 schreef Dolen het volgende:
Ik heb de eerste cd van Isvind, Dark Waters Stir, een heleboel jaren geleden gekocht, volgens mijn '96 ofzo. Kut, ik word oud... maar in ieder geval, een van de betere black cds. Intelligente composities, goede teksetn en meer aggressie dan de meeste huidige bands bij elkaar. Een aanrader!!!
Yep,zeker een aanrader.En hun nieuwe nummer knalt al net zo hard als het oude werk
Orcrist op kant B is trouwens net zo gaaf

Dolen
Usericon van Dolen
Posted 26-03-2004 17:41 by Dolen Wijzig reactieProfiel van DolenQuote dit bericht

Ik ben benieuwd!!

Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com