|
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | ||||
Auteur: |
|
|
Nee, je hebt gelijk niemand kan ook advies geven. Voor een variabele rente dan moet je wel een ardig inkomen hebben om dat risico te kunnen nemen. Mijn oom had een een variabele rente van 2,1 en die ging naar later naar 5,8. Dat heeft hij wel aardig in zijn portomonee gevoeld. De bank geeft ook niet iedereen een variabele rente. Ik heb voor 1/2 een spaar hyptheek en de andere helft aflossingvrij. Ik denk dat ik gewoon voor die 3 jaar ga kiezen en dan tegen die tijd wel weer zie. In die tussentijd kan ik wel weer verhuisd zijn. Maja aan de andere kant als ik weer een nieuw huis wil kopen dan kan ik natuurlijk ook mijn rente contract mee laten verhuizen. Mss toch die 5 jaar dan maar. american psycho |
|
quote: Die renteschommelingen betaal je ook als je de rente vast zet. Waarom denk je dat je een hoger percentage betaalt als je de rente vast zet? Of dacht je dat de bank je de mogelijkheid biedt je rente vast te zetten omdat ze jou zo graag matsen? Nee, hier blijft hij mooi variabel. Owja: Denk je er even aan dat je bij een variabele rente meestal op elk gewenst moment je rentevast periode kunt wijzigen? Dus zodra je het idee krijgt dat de rente wel eens kon gaan stijgen prik je hem vast en tot die tijd geniet je lekker van je lage variabele rente. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-06-2010 13:09] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Laat ik het nog even anders verwoorden: Ga eens uit van een hypotheek van een ton. Variabel moet kunnen voor 3.5 % Dan betaal je dus 3500 per jaar aan rente. Bij 4.1 % uit het voorstel wat je hebt gekregen betaal je al 4100 per jaar per 100.000 euro hypotheek. Da's al een verschil van 50 euro per maand. (Per ton) Reken zelf aan de hand van je geleende bedrag maar uit hoeveel jij per maand extra kwijt bent voor dat stukje 'zekerheid'. Ik denk persoonlijk dat meer dan 5% van je inkomen geen onredelijke schatting is. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 30-06-2010 13:35] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Mijn oom ging van ongeveer 450 euro naar 1100 door zijn variabele rente. Hij kon zijn rente wel vast laten zetten, maar dan betaalde hij nog steeds bijna zoveel. Dat moet je wel kunnen missen elke maand als het ineens om hoog gaat. Ik heb dan toch liever een vaste rente. Trouwens de bank geeft me toch geen variabele rente vanwege het risico. american psycho |
|
quote: Neem dan meteen even de hypotheekrenteaftrek mee in je 'berekening'. |
|
@Peer: wat ik niet terug zie ik je overpeinzingen, en mogelijk wel degelijk tot lagere maandlasten zou kunnen leiden, is het overstappen naar een andere hypotheekverstrekker. Vaak krijg je vooral bij je eerste hypotheek veel kortingen, en als ze je eenmaal binnen hebben geven ze je een dure verlenging. Garantie heb je nooit, maar volgens mij kun je in ieder geval zonder kosten eens een andere offerte opvragen bij een concurrent. Let uiteraard ook daar weer op de voorwaarden, en het oversluiten kost natuurlijk ook geld, dus uiteindelijk zul ja naar het totaalplaatje moeten kijken om te zien wat de beste keuze is. |
|
quote: Vanwege het risico? Vaag. Ik vraag me af of dat risico bij 1 jaar vast, waar je wel een voorstel voor hebt gekregen, echt veel lager is voor je bank dan bij variabel. quote: owja, en ook nog even vergeten dat als je rente stijgt je spaarpremie vermoedelijk ook wat lager wordt. Maargoed, omdat de rente aftrek toch ter discussie staat tel ik dat fiscale voordeel zelf eigenlijk liever niet mee. Leuk mee genomen voor zolang het duurt maar ik zou er niet van afhankelijk willen zijn en het risico lopen mijn huis opeens niet meer te kunnen betalen. Net als het volledig meetellen van het inkomen van de partner of een tophypotheek afsluiten. Ben ik ook geen voorstander van. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Morgen met 'din kijken naar een erg leuk huissie! Boeiender |
|
ben blij dat ik er naar 6 jaar vanaf ben en misschien binnenkort wel in een tuinhuisje te 'Attem woon! |
|
quote: Nou een [insert nummer] A komt er zeker ja. Boeiender |
|
quote: Nice. Waar ga je zoeken, Zwolle? |
|
'Attem a.k.a. Hattem! |
|
quote: En wijde omgeving. Nu iets leuks in Hattem gezien. Oh, en een mooie vakantie gewenst Vin, ook aan Naath doorgeven! Boeiender |
|
dat zeg ik, 'Attem! |
|
quote: Hou nou eens op vervelende vent. Boeiender |
|
sorry, meneer uut 'Asselt! |
|
quote: Zullen we samen op jacht gaan? Worden we buren. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Wel gaaf, ik een buurman die niet zeikt over muziek en waarmee ik prima een kan drinken, jij een buurman die niet klaagt over slijptollen en freesbanken, en waarmee je prima een kan drinken. Boeiender |
|
Wat vind je van de Noordoostpolder? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Als je je huis niet als investering ziet, kan je dat best doen, lekker goedkoop daar. Je moeder. |
|
Jawel meneer. Hoe we dat over 30 jaar doen zie ik dan wel weer. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Mooi kut als je opgebouwde pensioenvoorziening onder 3 meter water ligt over 40 jaar. Je moeder. |
|
Dan is er vast wel 1 of ander fonds. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
Ik gok er niet op. Je moeder. |
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |