IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : het varanen topic Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ben benieuwd of hier nog meer varanen liefhebbers zitten.Ik zelf heb 7 varanen.

2 steppevaranen (lengte tot 1.20 m)
2 zwartkeelvaranen(lengte tot 1.70m)
1 mangrovevaraan(lengte tot1.60m)
1 nijlvaraan(lengte tot 2.50m)
1 watervaraan(lengte tot 3.00m)

Nog meer liefhebbers van deze fantastische carnivore hagedissen hier??


spelfout weggehaald...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-07-2003 0:18 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim



Het is een fetisj als n ander natuurlijk...


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 31-07-2003 0:18 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Ik ben op Komodo geweest. Geweldige beesten, maar best eng als zo'n beest op je af komt lopen...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-07-2003 0:20 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Zitten die allemaal in een hok op je kamer


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:22 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:18 schreef Bintmeister het volgende:
Ik ben op Komodo geweest. Geweldige beesten, maar best eng als zo'n beest op je af komt lopen...


Geloof ik graag.Mijn grootsten tot nu zijn mijn zwartkelen(nu 1.50 lang)en het hanteren om de bak schoon te maken of iets dergelijks blijft altijd weer spannend,maar ik heb nog steeds al m'n vingers.De grootste die ik heb is de watervaraan(Varanus salvator)en deze zal uiteindelijk ongeveer 2.50 tot 3.00 meter gaan worden met een gewicht van 60 kilo,dusss ik hoop deze een beetje rustig te krijgen.....


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:23 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:20 schreef ~Narsil het volgende:
Zitten die allemaal in een hok op je kamer


Nee,ik heb de schuur geisoleerd,en daar staan allemaal aparte verblijven per soort.Ze hebben per soort namelijk verschillende omstandigheden qua temperatuur en luchtvochtigheid nodig....


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2003 0:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hoe groot zijn de terraria die je hebt dan wel niet?

een beest van een meter heeft echt wel fikse ruimte nodig.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-07-2003 0:24 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Ow, dat bijt ofzo


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 31-07-2003 0:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik ken alleen de Suske en Wiske "De Nare Varaan"


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:24 schreef Jenje het volgende:
Hoe groot zijn de terraria die je hebt dan wel niet?

een beest van een meter heeft echt wel fikse ruimte nodig.


M'n grootsten zitten in bakken van 2.50x1.00x1.00 maar binnenkort ga ik weer nieuwe verblijven bouwen.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Per maand ben ik trouwens zo'n 150 euro kwijt aan voer(ratten,muizen,kippen,runderhart....)


spelfout weggehaald...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-07-2003 0:26 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 31 juli 2003 0:24 schreef NecRobert het volgende:
Ik ken alleen de Suske en Wiske "De Nare Varaan"


Die zaten ook op Komodo


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 31-07-2003 0:29 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:24 schreef NecRobert het volgende:
Ik ken alleen de Suske en Wiske "De Nare Varaan"
Die had ik eeuwen geleden ook!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2003 0:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:26 schreef varanus het volgende:
Per maand ben ik trouwens zo'n 150 euro kwijt aan voer(ratten,muizen,kippen,runderhart....)
Hebbie foto's ?
Vind het mooie beesten, maar zie ze eigenlijk iever in ruime accomodaties als dierentuinen, of nog beter, in het wild (maar ja .. de mens ..).


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-07-2003 0:30 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Laat je ze ook wel eens uit/los (in de buurt ), of slijten ze hun hele leven in een hokje?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

1 van m'n kleintjes;steppevaraan man



spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2003 0:33 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cool, rare kop heeft ie, zo stomp ....





ie varaan ook trouwens


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:30 schreef Jenje het volgende:
Hebbie foto's ?
Vind het mooie beesten, maar zie ze eigenlijk iever in ruime accomodaties als dierentuinen, of nog beter, in het wild (maar ja .. de mens ..).



Zijn hele discussies over.De exemplaren die hier al hun levenlang zitten kun je niet meer in de natuur loslaten,want ze kennen de natuurlijke gevaren niet meer.Tevens zijn het erg luie dieren,en zijn ze goed te houden in terraria.De meesten zijn ook erg rustig te maken en herkennen ook hun verzorger,in tegenstelling tot slangen die ik ook jarenlang heb gehouden.


spelfout weggehaald...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 31-07-2003 0:35 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 31 juli 2003 0:32 schreef varanus het volgende:
1 van m'n kleintjes;steppevaraan man






Wat een evil beest... die blik!!!

Ik dacht dat dat een soort knuffelbare Suske en Wiske varianten waren eigenlijk...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:30 schreef Iskariot het volgende:
Laat je ze ook wel eens uit/los (in de buurt ), of slijten ze hun hele leven in een hokje?


Hehe,binnenkort ga ik ook buitenverblijvenbouwen zodat ze zomers buiten kunnen.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:35 schreef ~Narsil het volgende:


Wat een evil beest... die blik!!!

Ik dacht dat dat een soort knuffelbare Suske en Wiske varianten waren eigenlijk...



haha,niks evil.Dis de liefste die ik heb.Hier kan ik echt alles mee doen,maakt em niks uit.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2003 0:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:35 schreef varanus het volgende:
Zijn hele discussies over.De exemplaren die hier al hun levenlang zitten kun je niet meer in de natuur loslaten,want ze kennen de natuurlijke gevaren niet meer.Tevens zijn het erg luie dieren,en zijn ze goed te houden in terraria.De meesten zijn ook erg rustig te maken en herkennen ook hun verzorger,in tegenstelling tot slangen die ik ook jarenlang heb gehouden.
Heb je gelijk in, ik zeg ook dat ik ze er liever zou zien, aangezien de wereld voor die beestjes wat positiever zou zijn.

Mits er goed voor de beestjes gezorgt word vind ik het een mooie hobby. Helaas kom je nogal eens wat prutsers tegen die die dieren mishandelen


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mijn nijlvaraan...




spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:40 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Oeps,dat waren 2 foto's.Onderste is m'n indicus(mangrovevaraan)jong dier van vorig jaar...


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-07-2003 0:42 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:39 schreef Jenje het volgende:
Heb je gelijk in, ik zeg ook dat ik ze er liever zou zien, aangezien de wereld voor die beestjes wat positiever zou zijn.

Mits er goed voor de beestjes gezorgt word vind ik het een mooie hobby. Helaas kom je nogal eens wat prutsers tegen die die dieren mishandelen


Nou,ik durf van mezelf te zeggen dat ik bijzonder goed voor m'n dieren zorg.Ik heb zelfs eieren liggen van m'n zwartkelen,en das nog nooit bij een particulier gebeurd.En duidelijk een teken dat de dieren zich hier goed voelen,anders zouden ze zich niet voortplanten.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2003 0:43 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2003 0:42 schreef varanus het volgende:
Nou,ik durf van mezelf te zeggen dat ik bijzonder goed voor m'n dieren zorg.Ik heb zelfs eieren liggen van m'n zwartkelen,en das nog nooit bij een particulier gebeurd.En duidelijk een teken dat de dieren zich hier goed voelen,anders zouden ze zich niet voortplanten.
Ze zien er iig goed gezond uit.

Mooie beesten!


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen