IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : het varanen topic Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-08-2004 8:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 20:56 schreef Staalman het volgende:
Ik woon in Amersfoort, laat maar weten wat waar en hoe dan kan ik wel een keer foto's voor je maken en ze jou toe mailen...


Is goed


spelfout weggehaald...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 28-08-2004 20:13 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Oke, het is dan wel geen varaan, maar wel in die richting:

Mijn broer zag dit beest in het Big Bend National Park in Texas.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 29-08-2004 11:25 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik gok op een Sceloporus soort.Mooi beessie.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2004 8:03 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

De deal met Dierenpark Amersfoort is helaas niet doorgegaan. Ze kunnen hun losse man niet bij een andere dierentuin slijten, dus konden ze mijn koppel niet plaatsen. Heb nu een oplossing die bijna evengoed is. Ze zitten nu als pronkstukken in een hele grote bak in een dierenwinkel in de buurt. Kan m'n kindjes dus nog steeds opzoeken

Heb dus zelf nog maar 4 over. Mooie ruime bak in de kamer voor ingericht. Zijn niet zo enorm groot, ongeveer 80 cm. Heb de hobby dus drastisch ingekort. Maar deze 4 laatsten gaan nevernooit weg.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 07-11-2004 8:06]


spelfout weggehaald...


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 07-11-2004 15:56 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl


dit beestje kwam ik op een eiland in de buurt van Bali tegen....ze zeiden dat ie net gegeten had, maar volgens mij was t arme beest hartstikke gedrogeerd


wait for me dragon, we'll meet in the sky


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-11-2004 16:10 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Das de Varanus salvator (ondersoort waarschijnlijk bivittatus). Heb ik zelf ook een poosje gehad. Met een wild exemplaar wil je absoluut geen ruzie hebben. Of deze gedrogeerd is weet ik niet, maar het zijn echte cultuurvolgers, en waar mensen zijn zitten deze watervaranen vaak ook wel en ze kunnen erg tam worden.


spelfout weggehaald...


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 07-11-2004 16:14 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl

quote:
Op 7 november 2004 16:10 schreef varanus het volgende:
Das de Varanus salvator (ondersoort waarschijnlijk bivittatus). Heb ik zelf ook een poosje gehad. Met een wild exemplaar wil je absoluut geen ruzie hebben. Of deze gedrogeerd is weet ik niet, maar het zijn echte cultuurvolgers, en waar mensen zijn zitten deze watervaranen vaak ook wel en ze kunnen erg tam worden.
zou kunnen, het was wel op een plek waar geregeld touristen kwamen kijken...en hij liep vrij rond daar...


wait for me dragon, we'll meet in the sky


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-03-2005 19:47 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Wegens steeds minder tijd voor de reptielenhobby zijn ook m'n 4 laatste dieren naar een andere eigenaar gegaan. Zitten op dezelfde plaats waar ook m'n andere dieren zitten dus ik kan altijd weer opzoeken. Godver, wat zal ik volgend jaar een geld terug krijgen van m'n energiebedrijf. Ik betaal evenveel stroom als huur. Ben benieuwd hoeveel ik nu ga uitsparen


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 20:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Jammer kerel!

Het Dartbord heeft de varaantjes vervangen?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 13-03-2005 20:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2005 20:15 schreef Jenje het volgende:
Jammer kerel!

Het Dartbord heeft de varaantjes vervangen?


Plus het redactiewerk natuurlijk

Edit; maar ook dezen zijn perfect terechtgekomen.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 13-03-2005 20:57]


spelfout weggehaald...


gelobte balwoppie
idioot
Usericon van gelobte balwoppie
Posted 15-03-2005 0:15 by gelobte balwoppie Wijzig reactieProfiel van gelobte balwoppieQuote dit berichthttp://www.wateragaam.tk

jammer dat je alle beesten kwijt bent nu, heb ik nooit jou befaamde albi's kunnen zien.

Misschien dat die ene onder de varanda nog eens te voor schijn komt

wat zijn je festival plannen voor van de zomer btw ??? (naast waldfuck)


Wat voor vlees zit er in die toverrijst?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-03-2005 17:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 15 maart 2005 0:15 schreef gelobte balwoppie het volgende:
jammer dat je alle beesten kwijt bent nu, heb ik nooit jou befaamde albi's kunnen zien.

Misschien dat die ene onder de varanda nog eens te voor schijn komt

wat zijn je festival plannen voor van de zomer btw ??? (naast waldfuck)


Hehe, de albi's wonen vlakbij, dus als je es in de buurt bent.....

Festivals; in ieder geval waldrock natuurlijk. Verder weet ik nog niks zeker...

Edit; die indicus is al twee jaar weg, dus ik denk niet dat ik die weer ga zien

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 15-03-2005 17:17]


spelfout weggehaald...


Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 07-08-2005 15:17 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

Komodo Dragons!







"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-08-2005 15:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Geweldig man!!!!


spelfout weggehaald...


slome
Usericon van slome
Posted 07-08-2005 16:42 by slome Wijzig reactieProfiel van slomeQuote dit bericht

Mooie foto's


arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 07-08-2005 21:42 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2005 15:17 schreef Airwolf het volgende:
Komodo Dragons!



Stoer


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 08-08-2005 9:38 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2005 15:17 schreef Airwolf het volgende:
Komodo Dragons!




Superfoto!


mvg wk10


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 04-04-2010 12:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Mocht ik ooit de staatsloterij winnen en een boerderij kunnen kopen, dan begin ik weer overnieuw met varanen...




spelfout weggehaald...


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 04-04-2010 12:26 by SadistikFuk Wijzig reactieProfiel van SadistikFukQuote dit bericht

Mooi bakbeest die onderste


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-04-2010 13:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 April 2010 12:20 schreef varanus het volgende:
Mocht ik ooit de staatsloterij winnen en een boerderij kunnen kopen, dan begin ik weer overnieuw met varanen...





vetvetvet

Een vriend van me begon gister ook over varanen, dat ze nog best intelligent zijn voor reptielen. Dat ze je herkennen en soms naar je toe komen. klopt dat?

mn slang accepteert me wel maar daar is niet echt interactie mee te krijgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 05-04-2010 5:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Klopt ja. Mijn Varanus Ornatus die ik destijds had, was alleen in mijn buurt redelijk rustig. Als er iemand anders de schuur in kwam was het meteen afgelopen met de pret, dan ging ie luid sissend zijn schuilplaats in om daar niet weer weg te komen.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-04-2010 7:37 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Grote hagedissoort met twee penissen ontdekt
Uitgegeven: 7 april 2010 06:38
Laatst gewijzigd: 7 april 2010 06:38

LONDEN - Studenten van de universiteit van Kansas in de VS hebben in het noorden van de Filipijnen een nieuwe hagedissoort ontdekt. Het reptiel is Varanus bitatawa genoemd, meet 2 meter en de mannetjes hebben twee penissen.

© anpDat meldden wetenschappers woensdag in het wetenschappelijk tijdschrift Biology Letters van de Britse Royal Society.

Het dier werd vorig jaar zomer tijdens een expeditie ontdekt. Uit DNA-onderzoek is gebleken dat het reptiel familie van de Komodovaraan is.




Naam

Ondanks de lengte van de hagedis weegt een volwassen exemplaar maar ongeveer 10 kilo. De naam Varanus bitatawa is afgeleid van de naam die de inheemse bevolking het reptiel geeft.

De schuwe reptielen waren wel bekend bij de lokale bevolking van de noordelijke eilandengroep Luzon, die lang op de dieren jaagde voor consumptie. De hagedissen houden zich op in bomen in de vrijwel onbegaanbare bossen op de eilandengroep.


Nederlandse wetenschappers

Wetenschappers vermoeden, dat deze soort nooit het dichtbegroeide gebied van de bergketen Sierra Madre verlaten heeft ondanks dat zijn territorium steeds kleiner werd. Aan het onderzoek werkten ook Filipijnse en Nederlandse wetenschappers mee.

© ANP


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-04-2010 8:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

En lees nu deze is, bijna een ander verhaal...
http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/43314968/

Maar veel reptielen hebben 2 penissen hebben varanen dat ook niet standaard?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 07-04-2010 8:17]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


valfar
Usericon van valfar
Posted 03-02-2011 16:44 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Gave beesten! Onze hele campus zit er vol mee



En dat is nog één van de kleinere die ik heb gezien.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-02-2011 16:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Durfde je niet dichterbij te komen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen