IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : het varanen topic Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-07-2004 18:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

misschien bij de buren, die vinden het vast niet erg


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 18:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 18:25 schreef ElitE het volgende:
misschien bij de buren, die vinden het vast niet erg




Nee,maar serieus,in een knaagdierenkweek gaat gigantisch veel tijd zitten,en die tijd besteed ik liever aan andere dingen.Tis erg gemakkelijk om te voeren uit de diepvries.


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-07-2004 18:29 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

los laten lopen een optie
pas op de varaan



Airwolf
POTJANPOTLOOD!
Usericon van Airwolf
Posted 15-08-2004 18:13 by Airwolf Wijzig reactieProfiel van AirwolfQuote dit bericht

anderhalve week geleden drie reusachtige exemplaren gezien op een eiland (Koh Pha Ngan) in Thailand. een Australier maakte me daar attent op een houten pad dat om de rotsen langs de zeekust liep. hij had varanen daar 's ochtends in de zon zichzelf zien opwarmen. de volgende ochtend zag ik er twee 'wegschieten'. ik schatte deze dieren op (minstens) twee meter (incl. staart). de volgende ochtend hoorde ik er een in de struiken. alleen dat al vond ik geweldig. niet het ristelend geluid van een vogeltje of iets anders wat je bij andere kleinere dieren hoort die door struiken bewegen, maar het langzaam wegkraken en buigen van takken. ik liep door om te kijken of er nog meer waren, zag niets en ging toen weer terug naar de plek van het gekraak. ik zag niets tot ik mijn hoofd langzaam naar rechts draaide. een stuk nek met daarop een kop van minstens 20 cm hield mij van boven het zo'n 70 cm hoge struikgewas op circa vijf meter afstand in de gaten. het was adembenemend. ik heb daar zo'n vijf minuten gestaan voordat ik weg ben gegaan. het was zondermeer een van de (misschien wel het) hoogtepunten van m'n vakantie.

volgens 'snakes and other reptiles of Thailand and South-east Asia' moet het een Water Monitor (Varanus salvator) oftewel Watervaraan geweest zijn. ook nog op www.varanus.nl gekeken (leuke site trouwens) maar het is voor mij moeilijk te zeggen welke ondersoort het kan zijn (kop leek erg op de varanus salvator bivittatus).

waarschijnlijk waren deze varanen trouwens ook aardig gegroeid, doordat achter het houten pad, wat verder omhoog zich de keuken van een vijfsterren hotel bevond en de beesten zich regelmatig aan de resten van diners, lunches etc. tegoed deden.

[Dit bericht is gewijzigd door Airwolf op 15-08-2004 18:21]


"7 Years Have Gone, It Can No Longer Be Left Undone The Candle Must Be Burn Again, And Pain Must Follow the Unholy Flame So Burn... Burn... Burn And Free the Spirit From Its Chain"


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-08-2004 21:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dat zijn waarschijnlijk idd Varanus salvator geweest.Echte cultuurvolgers die daar bij bulten voorkomen,en zoals je zelf al aangeeft doen ze zich als ze de kans krijgen graag tegoed aan etensresten,zelfs uit vuilnisemmers.Idd geweldig om dat in het wild te bekijken


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 12:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Oke,mijn toekomstplannen voor degenen die het willen weten.
Ik heb verbouwingsplannen.Ik ga m'n schuurtje(3.65x2.65x2.50)verbouwen tot 1 groot terrarium voor m'n steppevaranen.En wel dusdanig dat ik een stukkie Afrika ga creeren zeg maar.Met planten(ficus of iets dergelijks..)die tot aan het plafond reiken en wat rotspartijen.Dit houd wel in dat ik de grotere soorten van de hand ga doen(ik ben in overleg met een dierentuin,want ik wil ze perse een goeie plek geven..)
Reden;Ik ben al 3 jaar niet meer met vrouw en kind op vakantie geweest omdat ik de verzorging van m'n grote agressieve dieren niet uit handen durf te geven,vandaar...
En mijn steppevaranen durf ik wel enkele weken aan iemand anders over te laten omdat het erg rustige dieren zijn.Ik hou dus straks 1 groot inloopterrarium over,waar ik naast de 4 steppevaranen ook een kleine groep boombewonende gekko's in los wil laten.Een stukkie steppe in huis creeren zeg maar.Dit zijn dus de plannen voor de mensen die het interesseert....


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 12:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gaaf man!!

Entree vragen


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 12:22 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:20 schreef Jenje het volgende:
Gaaf man!!

Entree vragen


Hehe,mag idd wel.Gaat veel geld inzitten
Maar ik hoef het niet in 1 x te doen.Als ik het eerst maar zover klaar heb dat de varanen er los in kunnen.Het inrichten kan wel stukje bij beetje.Heb er best zin in overigens


spelfout weggehaald...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-08-2004 12:22 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:16 schreef varanus het volgende:Ik ben al 3 jaar niet meer met vrouw en kind op vakantie geweest omdat ik de verzorging van m'n grote agressieve dieren niet uit handen durf te geven,vandaar...

Bekend probleem, mijn opa is al 30 jaar niet meer op vakantie geweest omdat hij zn huis omgebouwd heeft tot een groot tropisch regenwoud. Dat durft ie ook niet uit handen te geven.

Maar, vet man! klinkt heel gaaf!


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-08-2004 12:22 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zoiets lijkt me ommeunig gaaf ja ....


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 12:23 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:22 schreef FireFox het volgende:
Bekend probleem, mijn opa is al 30 jaar niet meer op vakantie geweest omdat hij zn huis omgebouwd heeft tot een groot tropisch regenwoud. Dat durft ie ook niet uit handen te geven.

Maar, vet man! klinkt heel gaaf!


Yep,ik ken velen met dit "probleem"
Maar m'n grote dieren gaan pas weg als ik 100% zeker weet dat ze goed terechtkomen.


spelfout weggehaald...


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 20-08-2004 12:26 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:23 schreef varanus het volgende:
Yep,ik ken velen met dit "probleem"
Maar m'n grote dieren gaan pas weg als ik 100% zeker weet dat ze goed terechtkomen.


Precies!

@Jenje
Het had weinig gescheeld of er hadden zelfs poemas rondgelopen haha. Mijn opa was ook onderdirecteur (meen ik) van blijdorp.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 12:28 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:26 schreef FireFox het volgende:
Precies!

@Jenje
Het had weinig gescheeld of er hadden zelfs poemas rondgelopen haha. Mijn opa was ook onderdirecteur (meen ik) van blijdorp.


Blijdorp Die heeft toch wel de mooiste varanencollectie van nederland.En de oliemeulen in Tilburg komt daar vlak achteraan


spelfout weggehaald...


Daops
Usericon van Daops
Posted 20-08-2004 19:49 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:28 schreef varanus het volgende:
Blijdorp Die heeft toch wel de mooiste varanencollectie van nederland.En de oliemeulen in Tilburg komt daar vlak achteraan
De oliemeulen, zit hier vlakbij. Ben er heel lang niet geweest, maar na het lezen van al die varanen-verhalen toch maar weer eens binnenlopen.


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-08-2004 21:37 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 19:49 schreef Daops het volgende:
De oliemeulen, zit hier vlakbij. Ben er heel lang niet geweest, maar na het lezen van al die varanen-verhalen toch maar weer eens binnenlopen.


Zeker es doen.Hebben verdomd mooi spul zitten daar


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-08-2004 11:06 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Yes!!
Voor m'n grootste koppel heb ik een heel erg goeie plek gevonden.Dezen gaan naar dierenpark Amersfoort,waar een kennis van mij hoofdoppasser bij de reptielen en vogels is.Als ze daar de nodige voorbereidingen hebben getroffen gaan ze die kant op. Tof,contacten in de dierentuinwereld
Als dit grote koppel weg is,kan ik eindelijk aan m'n droomterrarium beginnen


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2004 11:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tof voor je!

Levert je dat nog wat centen op?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-08-2004 11:10 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 11:08 schreef Jenje het volgende:
Tof voor je!

Levert je dat nog wat centen op?


Nope,maar zal me worst wezen.Het welzijn van de dieren is me meer waard dan een hand vol pleuro's


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-08-2004 11:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 11:10 schreef varanus het volgende:
Nope,maar zal me worst wezen.Het welzijn van de dieren is me meer waard dan een hand vol pleuro's
Hehehe is zo, maar was mooi geweest .. toch?

Maar tof man!
ALs ze daar zitten moet je even foto van het hok plaatsen, we gaan vaak naar dierentuinen, dan ga ik ze een keer opzoeken!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-08-2004 11:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 11:14 schreef Jenje het volgende:
Hehehe is zo, maar was mooi geweest .. toch?

Maar tof man!
ALs ze daar zitten moet je even foto van het hok plaatsen, we gaan vaak naar dierentuinen, dan ga ik ze een keer opzoeken!


Geld is nooit weg idd,maar dit is me meer waard.Kan ik ze ook weer es opzoeken


spelfout weggehaald...


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-08-2004 19:25 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

vergoeding eeuwig gratis toegang



X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 25-08-2004 19:36 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 11:10 schreef varanus het volgende:
Nope,maar zal me worst wezen.Het welzijn van de dieren is me meer waard dan een hand vol pleuro's



In der Beschränkung zeigt sich der Meister !


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-08-2004 20:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 19:36 schreef X-Act het volgende:



Thanx

@filth;Dat komt goed.


spelfout weggehaald...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-08-2004 20:56 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2004 11:06 schreef varanus het volgende:
Yes!!
Voor m'n grootste koppel heb ik een heel erg goeie plek gevonden.Dezen gaan naar dierenpark Amersfoort,waar een kennis van mij hoofdoppasser bij de reptielen en vogels is.Als ze daar de nodige voorbereidingen hebben getroffen gaan ze die kant op. Tof,contacten in de dierentuinwereld
Als dit grote koppel weg is,kan ik eindelijk aan m'n droomterrarium beginnen


Ik woon in Amersfoort, laat maar weten wat waar en hoe dan kan ik wel een keer foto's voor je maken en ze jou toe mailen...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Spiritist
Usericon van Spiritist
Posted 25-08-2004 22:05 by Spiritist Wijzig reactieProfiel van SpiritistQuote dit bericht

Ik heb western boots met met varanen leer.

Dure dingen.


You don't need to have respect for him because he pretends that he's holy...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen