IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : het varanen topic Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-06-2004 19:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Goddomme.Ik hoopte dit jaar weer te kunnen kweken,maar het hele legsel is mislukt.In maart had ik eieren(25 stuks)waarvan slechts 6 goed waren.Die begonnen echter ook te schimmelen,en na vandaag mag ik de conclusie trekken dat ook de laatste 2 eieren niet goed zijn.Geen geslaagde kweek dus dit jaar...


spelfout weggehaald...


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 20-06-2004 23:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2004 19:16 schreef varanus het volgende:
Goddomme.Ik hoopte dit jaar weer te kunnen kweken,maar het hele legsel is mislukt.In maart had ik eieren(25 stuks)waarvan slechts 6 goed waren.Die begonnen echter ook te schimmelen,en na vandaag mag ik de conclusie trekken dat ook de laatste 2 eieren niet goed zijn.Geen geslaagde kweek dus dit jaar...


Heh jammer zeg, had mijn broertje ook met zijn baardagamen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-06-2004 13:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kut man!
Zijn die eieren zo gevoelig? Of komt het doordat de dieren kwalitatief mindere eieren leggen in gevangenschap?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-06-2004 20:02 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Nou,om eerlijk te wezen heb ik geen idee waarom het dit jaar niet is gelukt.Heb niks anders gedaan als vorig jaar.Verdomde jammer omdat er zelfs een dierentuin op m'n wachtlijst staat.Maar ach;volgend jaar nieuwe kansen.


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2004 20:05 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dieren hebben ene bepaalde paringstperiode?


Maarree .. wat levert je dat op als je jonge varanen aan een dierentuin verkoopt?
(zoekt lucratieve hobby)


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-06-2004 20:10 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:05 schreef Jenje het volgende:
Dieren hebben ene bepaalde paringstperiode?


Maarree .. wat levert je dat op als je jonge varanen aan een dierentuin verkoopt?
(zoekt lucratieve hobby)


Het levert op;iets minder onkosten hahaha.Als je een lucratieve hobby zoekt raadt ik je zeker niet aan om varanen te houden.Ik heb 8 stuks en dit kost me;
a-errugh veel tijd
b-ongeveer 125 euro voerkosten per maand
c-ongeveer 150 euro stookkosten per maand.
dussssss reken maar uit...


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2004 20:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

kolere


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 06-07-2004 20:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Euhhh.....medewerking gevraagd.Ik heb mijn varanen nog nooit namen gegeven,maar wil dit wel gaan doen.Iemand nog een idee voor een naam??
Op bullshit zit ik niet te wachten.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 20-07-2004 20:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Momenteel is een van mijn vrouwtjes Varanus exanthematicus.(steppevaraan) eieren aan het leggen.Er is geen documentatie of bewijs bekend en erkend dat er in nederland eerder met deze soort is gekweekt,dus als er van deze eieren een paar uitkomen ben ik mogelijk(waarschijnlijk)de eerste nederlander die met deze soort kweekt.Ik heb eerder een legsel van dit vrouwtje gehad,maar die waren allemaal onbevrucht,maar deze zien er goed uit,dus ik heb goede hoop.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-07-2004 8:02 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

29 stuks,waarvan 15 zichtbaar van goeie kwaliteit


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2004 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Cool man!

Wat ga je met die dierjes doen als ze uitkomen?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-07-2004 15:03 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 9:25 schreef Jenje het volgende:
Cool man!

Wat ga je met die dierjes doen als ze uitkomen?


Zal der zelf 1 of 2 houden,en voor de rest andere liefhebbers zien te vinden.Maar eerst maar es kijken of ze idd uitkomen.


edit;duurt overigens ongeveer 160 dagen voor ze uitkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 22-07-2004 15:04]


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2004 15:14 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

bloody hell ... en laat me raaie ... d'r kunnen honderduuzendenéén dingen fout gaan ...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-07-2004 15:15 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 15:14 schreef Jenje het volgende:
bloody hell ... en laat me raaie ... d'r kunnen honderduuzendenéén dingen fout gaan ...


Jep


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-07-2004 15:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 15:15 schreef varanus het volgende:
Jep
Zou tof zijn als er een paar uitkomen!

Temperatuur en vochtigheidsgraad zullen wel erg belangrijk zijn neem ik aan ..


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 22-07-2004 15:19 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 15:17 schreef Jenje het volgende:
Zou tof zijn als er een paar uitkomen!

Temperatuur en vochtigheidsgraad zullen wel erg belangrijk zijn neem ik aan ..


Das idd het belangrijkste.Ik probeer de temperatuur ongeveer op 29 graden te houden en de RV zit zo'n beetje op 90%


spelfout weggehaald...


Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 24-07-2004 17:49 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Deze veteraan heeft koelvloeistof voor z'n beesten gekocht. LEKKER


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 10:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2004 17:49 schreef Faust het volgende:
Deze veteraan heeft koelvloeistof voor z'n beesten gekocht. LEKKER



Hehe,dat was voor de auto .....


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-07-2004 16:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 juli 2004 10:47 schreef varanus het volgende:
100 muizen
40 ratten
75 kuikens

zeg hoeveel eten die beesten per dag?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 18:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 16:32 schreef ElitE het volgende:
zeg hoeveel eten die beesten per dag?



Voer ze slechts 1,soms 2 keer per week,maar haal altijd voor een paar weken,anders blijf ik aan het heen en weer rijden voor voer.Ik koop overigens alles diepvries in.


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-07-2004 18:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 juli 2004 18:13 schreef varanus het volgende:
Voer ze slechts 1,soms 2 keer per week,maar haal altijd voor een paar weken,anders blijf ik aan het heen en weer rijden voor voer.Ik koop overigens alles diepvries in.

en dan 1 rat/muis/kuiken per keer?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 18:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 18:15 schreef ElitE het volgende:
en dan 1 rat/muis/kuiken per keer?


M'n grootsten krijgen 2 volwassen ratten per keer,of een stuk of 10 kuikens,en de kleineren een stuk of 2-3 muizen.


spelfout weggehaald...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-07-2004 18:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dat is wel aardig veel

misschien is het beter je eigen rattenfokkerij op te zetten, in het andere topic zijn er misschien wel mensen die je wermee willen helpen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 25-07-2004 18:21 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 18:19 schreef ElitE het volgende:
dat is wel aardig veel

misschien is het beter je eigen rattenfokkerij op te zetten, in het andere topic zijn er misschien wel mensen die je wermee willen helpen


misschien arrebar wel


quote:
Op 25 juli 2004 13:12 schreef arrebar het volgende:
Zou je met dat soort verhalen aub op kunnen kankeren naar het varanussen topic. Dank u.



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-07-2004 18:24 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 25 juli 2004 18:19 schreef ElitE het volgende:
dat is wel aardig veel

misschien is het beter je eigen rattenfokkerij op te zetten, in het andere topic zijn er misschien wel mensen die je wermee willen helpen


Geen ruimte voor.Heb wel zelf gekweekt,maar de schuur die ik daarvoor gebruikte heb ik nu helemaal voor de varanen ingericht.


spelfout weggehaald...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen