![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Mensen, LEES een wat ik schreef. Het is JA én tegelijkertijd NEE. Zouden jullie graag zien dat je studieboeken die nu thuis in de kast staan straks "verdwijnen" door: * foutje in de software * kapotte hardware * aflopen van updates * aflopen van contract Het is nog de vraag welke scenario van toepassing is. Is: * de hardware gekocht, geleased of gehuurd Lijkt me behoorlijk onbeschoft dat je studieinstelling zegt: "Je bent nu klaar dus lever je boeken in". Zelfs als je alles zelf hebt gekocht ben je niet zeker dat je nog over 10 jaar in je e-boek kan "bladeren". Alsof je huidige papier-boek na verloop van tijd op slot gaat. Minder tijd zelfs als die fuckers met ingebouwde oplaadbare batterijtjes komen. Ga dan lekker op vintage-battery-hunt en soldeer de meuk erin. "O ja, sorry meneer die nieuwe update van het groene boekje is in XYZ-formaat en dus niet geschikt voor uw oude ABC-tablet." Tja zo blíjf je aan de gang, loopbandhamster. Zo duidelijker? [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 10-08-2006 15:36] ![]() |
|
Ik zie het ook niet als vervanging van boeken, maar iets als vervanging van wetenschappelijke artikelen die je kan uitprinten. Ik lees nu de helft van die dingen vanaf m'n beeldscherm en de gene die ik echt heel handig acht print ik uit (en dat is er toch 1 per week o.i.d.), dit ding zie ik als iets handigs die die papierstapel om zeep helpt. Wetenschappelijke artikelen worden trouwens in pdf of tif geleverd, dus daar zit je niet met het probleem van drm (er zit bij dat ding ook software om dat om te zetten). ![]() |
|
Jupz. Mijn vorige post zei ook ongeveer zoveel. Snel wisselende info en... stuff... Anyway, ik ben er weg van. ![]() |
|
quote: misschien is het gewoon mogelijk backups te maken, misschien wordt het wel gewoon pdf formaat. hoezo is het raar dat je na afsluiting van school niet meer kan inkijken? Veel leerlingen huren boeken, en moeten die weer inleveren. die kunnen ook niet na de studie nog even terugbladeren. (ik heb het hier dus over scholieren en niet studenten) Als dit idd in het onderwijs gebruikt zal worden zal men echt wel proberen hetzelfde formaat aan te houden ivm compabiliteit. je hebt uiteraard wel gelijk dat er nadelen zijn. mocht je je e-book laten vallen en hij is defect heb je ineens helemaal geen boeken meer. ![]() |
|
quote: Misschien, misschien... Misschien valt de maan morgen op me kop. Wel of geen mogelijkheid/DRM hangt af van heel veel dingen; leverancier, soort gebruiker, instelling, contract. Kopen/huren/leasen. Scenario, scenario, scenario. ![]() |
|
je zegt het zelf, het hangt af van vertschillende factoren. We moeten dus eerst maar eens afwachten tot het product er is en welke services men aanbiedt. Wat we doen is speculeren wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn. ![]() |
|
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
ROFL ![]() |
|
![]() |
|
![]() FireFox 2.0 is geniaal. Het heeft een automatisch ingebouwde spellchecker die alle invoervelden controleert op juistheid. Je kan meerdere woordenboeken installeren en het werkt zeer prettig. Sowieso heeft FF2.0 veel gave features! Iedereen aan FireFox 2.0! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Gelijk maar ff gedownload en geïnstalleerd. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! ![]() |
|
![]() |
|
quote:Nice, maar hoe word die dictionary gevoed? ![]() |
|
Cursor op het woord zetten en toevoegen ![]() [Dit bericht is gewijzigd door rajackar op 20-12-2006 13:20] ![]() |
|
Ah ok .. kan Firefox naast IE draaien trouwens? ![]() |
|
yep, dat stoort elkaar niet. je kiest zelf welke je start of welke door het systeem gestart wordt als er iets met HTML of internet moet gebeuren. ![]() |
|
Ah misschien eens proberen, waar is het te downloaden? ![]() |
|
![]() |
|
quote: omgf n00b! ![]() |
|
quote:ga douchecabine bouwen! ![]() |
|
quote: ![]() ![]() |
|
![]() ![]() ![]() |
|
Als je dat niet weet, is dat een vrij normale vraag. Bruce Banner ![]() |
|
![]() KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |