IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Computer gerelateerd nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-02-2008 0:53 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 februari 2008 0:41 schreef ZelThoR het volgende:
Leest dat inderdaad veel relaxeder dan van een normaal scherm af? Lange stukken lezen op een CRT en laat staan een TFT is namelijk zwaar verrot.

quote:
Op 7 februari 2008 0:17 schreef Zenial het volgende:
Zit geen verlichting in dus leest erg relaxed



Zenial


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-02-2008 2:12 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 6 februari 2008 20:13 schreef spectre het volgende:
Ik weet, dut nie


safari kan t weer es niet handelen hier maar in firefox echt wel hoor zpektertje...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 27-07-2008 12:17 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Google doorbreekt grens van 1 biljoen geïndexeerde url's

Google heeft bekendgemaakt dat zijn zoekindex meer dan 1 biljoen geïndexeerde url's bevat. Het internet is echter vele malen groter, omdat een groot aantal pagina's niet geïndexeerd zal worden vanwege een gebrek aan relevantie.

In 1998 begon Google met een index van 26 miljoen url's. In 2000 was dit aantal gegroeid naar 1 miljard en inmiddels zijn het er 1 biljoen, oftewel 1.000.000.000.000. Op internet zijn echter nog veel meer pagina's te vinden, aldus twee Google-engineers op de Google-weblog. Een deel daarvan bevat exact dezelfde content als reeds geïndexeerde url's en wordt daarom niet meegeteld. Een ander deel bevat content die niet relevant is en is daarom niet opgenomen in de index.

Op basis van deze linkjesbrei wordt een graaf gemaakt, die de basis vormt voor Googles Pagerank-algoritme. In 1998 duurde het doorrekenen van het algoritme enkele uren op een gewoon werkstation. Inmiddels wordt het algoritme door de Google-servers meerdere malen per dag bijgewerkt. Het doorrekenen van een graaf bestaande uit 1 biljoen elementen is, aldus Google, vergelijkbaar met het onderzoeken van elke kruising van elke weg in de VS. Er is echter een klein verschil: het gaat om een kaart die 50.000 keer groter is dan Amerika en – alsof dat niet genoeg is – ook nog eens 50.000 keer meer kruisingen en wegen bevat.

Hoe groot het internet werkelijk is kan ook Google ons niet vertellen. De zoekindex mag inmiddels meer dan 1 biljoen url's bevatten, een deel van het internet wordt door Google welbewust niet opgenomen in deze index. Daarnaast groeit het internet met enkele miljarden pagina's per dag en komt er nog eens bij dat er bijvoorbeeld digitale kalenders zijn met linkjes naar 'de volgende dag', waardoor er in feite oneindig grote websites bestaan. Hoe groot het internet werkelijk is, kan derhalve niet exact bepaald worden.


Er is dus nog genoeg te internetten, haha


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2008 12:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:

'Mac's twee keer zo duur als pc'

Computers van Apple zijn gemiddeld meer dan twee keer zo duur dan pc's, terwijl ze technisch veel minder bieden dan een pc, zegt analist NPD.

Dit concludeert Stephen Baker, vice president of industry analysis bij onderzoeksbedrijf NPD na een vergelijking van modellen van Apple met pc's. Volgens Baker ligt de gemiddelde verkoopprijs van een MacBook op 1515 dollar, terwijl de gemiddelde prijs voor een laptop 700 dollar bedraagt. Bij desktops is dit verschil volgens Baker zelfs nog groter. Daar kost een Mac zo'n duizend dollar meer dan een pc. Daarbij is de prijs van een Mac de afgelopen twee jaar gestegen, terwijl die van een pc is gedaald.
Geen concurrentie

Er kan op verschillende manieren naar deze prijsverschillen worden gekeken. Apple profileert zich als hoogwaardig merk in de markt door geen computers onder de 1000 dollar te verkopen (de Mac Mini uitgezonderd). Het bedrijf kan dit doen omdat er weinig concurrentie is.

Op kloonbedrijven als Psystar na, heeft Apple op dit vlak nagenoeg geen concurrentie. Uiteraard worden pc's en Mac's nog altijd als concurrentengezien. Maar in feite zijn het twee hele verschillende platformen. De prijsstrategie van Apple lijkt overigens z'n werk te doen. Volgens onderzoeksbedrijf Gartner groeide het marktaandeel van Apple in de computermarkt van 6,6 procent in 2007, naar 8,5 procent dit jaar.
Verwaarloosbaar

Hoewel het marktaandeel van Apple groeit, is het verwaarloosbaar ten opzichte van het marktaandeel van pc's en de prijsstelling zou daar wel eens de oorzaak van kunnen zijn volgens Wilcox. Veel consumenten die maar een beperkt budget hebben en daar zoveel mogelijk voor willen krijgen, zullen eerder voor een pc met heftige specificaties kiezen, dan voor een Mac met minder indrukwekkende hardware. Het ziet er volgens Wilcox dan ook naar uit dat het bedrijf z'n prijzen zal verlagen voor een nieuwe reeks Mac's waarop dit moment aan gewerkt wordt. In juli van dit jaar liet het bedrijf al weten dat de marges in het fiscale jaar 2009 zullen dalen tot 30 procent, ten opzichte van 35 procent in 2008.
Productvergelijking

Ter illustratie vergelijkt Wilcox de midrange iMac en Dell Inspiron 518 met elkaar, op basis van gegevens via de online winkel van Apple en Dell. De iMac gaat over de toonbank voor 1199 dollar en is voorzien van een 2.4GHz Intel Core Duo processor, 20-inch widescreen geïntegreerd beeldscherm,1GB DDR geheugen, 128MB ATI Radeon HD 2400 XT videokaart, een 250GB harde schijf, 8x double-layer DVD brander, Bluetooth 2.1, 802.11 g Wi-Fi, Webcam en Mac OS X 10.5.

De Inspiron 518 kost 739 dollar en wordt geleverd met een 2.4GHz Intel Core 2 Quad processor, 19-inch widescreen beeldscherm, 3GB DDR geheugen, Intel GMA X3100 videokaart, een 500GB harde schijf, 8x DVD burner and en Vista Home Premium Service Pack 1.
Vista

De Mac heeft in dit voorbeeld duidelijk meer grafisch geheugen, maar de Inspiron 518 heeft drie keer zoveel geheugen als de pc, twee keer zoveel opslagcapaciteit en een Quad-core processor in plaats van een Dual-core. Daarentegen wordt de Inspiron 518 geleverd met Windows Vista, hetgeen niet door iedereen als voordeel wordt gezien.
Prijsverlagingen

Volgens Wilcox is de enige manier voor Apple om de groei in verkoop verder te stimuleren en een indrukwekkend marktaandeel op te bouwen, het blijvend verlagen van de prijzen. Daarnaast moet de computerfabrikant er volgens hem voor zorgen dat de technische specificaties niet langer achterblijven bij die van de pc.




Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 12:51 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

haha,

hoe oud is dat verhaal?




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 12:54 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Voor 200 van die 400 dollar verschil kun je er ook meteen een goede videokaart inzetten en is dat voordeel van die iMac ook weer weg


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:01 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

mensen die zo denken moeten ook absoluut bij een pc blijven

pc's zijn uiteraard superieur aan al het andere computerspul, al was t alleen al dat er door de rompslomp omheen veel meer geld aan te verdienen is.



wel moeten diezelfde mensen dan ook nooit meer zeiken over blauwe schermen en dergelijke dingen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2008 13:01 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 12:51 schreef Aaaarco het volgende:
haha,

hoe oud is dat verhaal?





Oud. En waar. En of de meerwaarde nou in het geile ontwerp zit, sinds ze overgestapt zijn op het x86 platform. Neuh..

Edit: desondanks fijne machines, maar relatief gezien wel aardig aan de prijs.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 10-08-2008 13:03]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:06 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:01 schreef Aaaarco het volgende:
wel moeten diezelfde mensen dan ook nooit meer zeiken over blauwe schermen en dergelijke dingen

Dat klopt ook zeker.

Mijn PC werkt gelukkig prima. Kan me de laatste BSOD niet meer herinneren.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:07 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:01 schreef Snaack het volgende:
Oud. En waar. En of de meerwaarde nou in het geile ontwerp zit, sinds ze overgestapt zijn op het x86 platform. Neuh..

Edit: desondanks fijne machines, maar relatief gezien wel aardig aan de prijs.


vind je...

850 euro voor een 20 " imac 2.4
(jongens en meisjes, dit is dus een computer incl scherm en toebehoren)

volgens mij is dat niet echt heel duur

en kom niet met een vergelijk van een dell vostro ofzo, ik heb t beeldscherm getest en ben na 10 minuten weggelopen, mijn god wat is dat kut


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:10 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Tijd is ook geld. Tijd die je kwijt bent aan die Microsoft onhandigheden.

En wat ik al eerder zei, het is goed voor mensen met teveel tijd en mensen die het leuk vinden te knutselen met computers. Ik heb liever spul wat werkt en waar ik elke dag meteen mee kan werken.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:07 schreef Aaaarco het volgende:
vind je...

850 euro voor een 20 " imac 2.4
(jongens en meisjes, dit is dus een computer incl scherm en toebehoren)

volgens mij is dat niet echt heel duur

en kom niet met een vergelijk van een dell vostro ofzo, ik heb t beeldscherm getest en ben na 10 minuten weggelopen, mijn god wat is dat kut
Windows gebruikers kijken dan ook nooit naar dat soort dingen, enkel de knaken tellen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:10 schreef spectre het volgende:
Tijd is ook geld. Tijd die je kwijt bent aan die Microsoft onhandigheden.

En wat ik al eerder zei, het is goed voor mensen met teveel tijd en mensen die het leuk vinden te knutselen met computers. Ik heb liever spul wat werkt en waar ik elke dag meteen mee kan werken.

Ik kan er ook elke dag meteen mee werken, hoor En je hoeft het ook niet zelf te knutselen en te installeren.

Maar je hebt wel een punt, als wat minder ervaren gebruiker kan het je veel tijd kosten allemaal en ben je wat dat betreft beter af met een Mac.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:11 schreef spectre het volgende:
Windows gebruikers kijken dan ook nooit naar dat soort dingen, enkel de knaken tellen.

De superioriteit van Mac-schermen is denk ik wel bekend hoor. Ik ken in ieder geen mooiere LCD's.

Maar goed, only CRT is real!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:20 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Voorbeeld, onlangs op mijn werk kreeg ik de melding dat ik wat moest bijwerken van Vista. Ik druk op ok waardoor ik een uur(!) niets kan doen nadat Vista na allerlei installaties en fases en opstarten en weer installeren eindelijk weer werkbaar is.

Dat is natuurlijk mijn fout, ik had nooit op ok moeten drukken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik loop net via dell configureer je eigen comprutser een soort wizard door waarin ik een soortgelijke configuratie kies als mijn imac van 1300 e en kom op 1252 e uit... 48 euro goedkoper (weet effe niet hoe t zit met verzenden en de monitor haalt t niet bij wat ik heb staan)

maar ik geef toe t is goedkoper




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:20 schreef spectre het volgende:
Voorbeeld, onlangs op mijn werk kreeg ik de melding dat ik wat moest bijwerken van Vista. Ik druk op ok waardoor ik een uur(!) niets kan doen nadat Vista na allerlei installaties en fases en opstarten en weer installeren eindelijk weer werkbaar is.

Vista Dat is inderdaad wel superkut. Klote-OS.
quote:
Dat is natuurlijk mijn fout, ik had nooit op ok moeten drukken

hehehe
quote:
Op 10 augustus 2008 13:20 schreef Aaaarco het volgende:
ik loop net via dell configureer je eigen comprutser een soort wizard door waarin ik een soortgelijke configuratie kies als mijn imac van 1300 e en kom op 1252 e uit... 48 euro goedkoper (weet effe niet hoe t zit met verzenden en de monitor haalt t niet bij wat ik heb staan)

maar ik geef toe t is goedkoper

Tsja, bij Dell een volledige pc in elkaar knutselen is volgens mij sowieso te duur. Basisconfiguraties vallen soms nog wel mee (zoals dat ding uit het nieuwsbericht).

Tenminste, ik neem aan dat je dan dus veel afwijkt van een basisconfiguratie?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2008 13:25 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:07 schreef Aaaarco het volgende:
vind je...

850 euro voor een 20 " imac 2.4
(jongens en meisjes, dit is dus een computer incl scherm en toebehoren)

volgens mij is dat niet echt heel duur

en kom niet met een vergelijk van een dell vostro ofzo, ik heb t beeldscherm getest en ben na 10 minuten weggelopen, mijn god wat is dat kut


Voor standaardgebruikers heb je helemaal gelijk.

Echter, als IK een nieuwe machine uitzoek doe ik dat 100% zelf. De case, de voeding, de HD, moederbord, proc, geheugen, videokaart etc.. Bij een PC is dat a walk in the park. Bij een Mac is het onmogelijk want dat is een prefab geval, net zoals HP/ Dell/ Fijitsu etc PC prefab meuk.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:24 schreef ZelThoR het volgende:
Vista Dat is inderdaad wel superkut. Klote-OS.


Dat bedoel ik, mensen zeggen dan tegen me, ja uhm.. neem dan ook XP of 98 huhuhu *nerdlachje*.. Alle pc's die nu van de band rollen zijn standaard met Vista, XP is zelfs gestopt door Microsoft.

Linux is een goed alternatief als je heel veel kennis hebt en veel tijd.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:29 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:25 schreef Snaack het volgende:
Voor standaardgebruikers heb je helemaal gelijk.

Echter, als IK een nieuwe machine uitzoek doe ik dat 100% zelf. De case, de voeding, de HD, moederbord, proc, geheugen, videokaart etc.. Bij een PC is dat a walk in the park. Bij een Mac is het onmogelijk want dat is een prefab geval, net zoals HP/ Dell/ Fijitsu etc PC prefab meuk.


1. het hoeft ook niet
2. het kan wel, als ik mailamac bel en doorgeef wat er in moet dan wordt t gewoon zo gemaakt


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:25 schreef Snaack het volgende:
Voor standaardgebruikers heb je helemaal gelijk.

Echter, als IK een nieuwe machine uitzoek doe ik dat 100% zelf. De case, de voeding, de HD, moederbord, proc, geheugen, videokaart etc.. Bij een PC is dat a walk in the park.
Als je als ITnerd er veel verstand van hebt misschien wel ja.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2008 13:30 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Tuurlijk hoeft het niet. Maar er zijn mensen die dat leuk vinden, en daar ben ik er 1 van


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-08-2008 13:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:30 schreef spectre het volgende:
Als je als ITnerd er veel verstand van hebt misschien wel ja.


DOH!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:31 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:28 schreef spectre het volgende:
Dat bedoel ik, mensen zeggen dan tegen me, ja uhm.. neem dan ook XP of 98 huhuhu *nerdlachje*.. Alle pc's die nu van de band rollen zijn standaard met Vista, XP is zelfs gestopt door Microsoft.

Linux is een goed alternatief als je heel veel kennis hebt en veel tijd.

Volgens mij kun je in NL nog steeds Vista laten terugzetten naar XP. Overigens zei ik dat "neem dan XP" zeer bewust niet tegen je, omdat ik je gewoon gelijk geef

Neemt niet weg dat het een uiterst kwalijke gang van zaken is, hoe Vista je door de strot geduwd wordt. Het ernstigste is nog dat er ik geloof in 2010 al een nieuwe Windows komt omdat MS ook wel doorheeft dat Vista niet zo geweldig ontvangen wordt.

Je kunt trouwens nog wel relatief makkelijk aan ongebruikte XP installatie CD's komen, legaal zelfs.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:32 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

verder heeft nog zo'n stompzinnige discussie helemaal geen zin

de meeste mensen beginnen met een pc, zo ook ik... als je dan een tijdje de boel naast elkaar gebruikt zie je in beide de voordelen

de meeste zeiklullen hier hebben die stap nooit gemaakt, begin daar es eerst mee voordat je loopt te brullen en te schreeuwen


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen