IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Computer gerelateerd nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:32 schreef Aaaarco het volgende:
de meeste zeiklullen hier hebben die stap nooit gemaakt, begin daar es eerst mee voordat je loopt te brullen en te schreeuwen

Loopt hier iemand te brullen en te schreeuwen?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:40 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

uiteraard zijn jij en snaack de meest geciviliseerde personen van deze bijeenkomst van wangedrochten en mislukkelingen, het feit dat u uw ongelijk af en toe maskeert in onzin doet er niet aan af dat u ten aller tijden netjes blijft


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 10-08-2008 13:41 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 10 augustus 2008 13:40 schreef Aaaarco het volgende:
uiteraard zijn jij en snaack de meest geciviliseerde personen van deze bijeenkomst van wangedrochten en mislukkelingen, het feit dat u uw ongelijk af en toe maskeert in onzin doet er niet aan af dat u ten aller tijden netjes blijft
Windows en mac zijn kut...

Linux FTW


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-08-2008 13:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

OSX is de uitgewerkte en werkbare versie van Linux


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:44 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:40 schreef Aaaarco het volgende:
uiteraard zijn jij en snaack de meest geciviliseerde personen van deze bijeenkomst van wangedrochten en mislukkelingen, het feit dat u uw ongelijk af en toe maskeert in onzin doet er niet aan af dat u ten aller tijden netjes blijft



Waar vind jij trouwens een iMac 2.4 voor 850 euro? Op de Apple site staat 'ie voor 1000.

Mooie apparaten wel (ik heb ze ook daadwerkelijk in actie gezien / gevoeld), alleen jammer van de videokaarten (voor mij dan...). Maar goed, het is een geïntegreerd systeem en die hebben natuurlijk de ruimte niet voor te geavanceerde videokaarten en de bijkomend hitteontwikkeling.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 10-08-2008 13:44 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 10 augustus 2008 13:42 schreef spectre het volgende:
OSX is de uitgewerkte en werkbare versie van Linux
Aah de versie voor mensen die niet de moeite nemen om basiskennis op te doen


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:42 schreef spectre het volgende:
OSX is de uitgewerkte en werkbare versie van Linux

Nu ben ik zelf geen Linux-adept (verre van, zelfs), maar er zijn (veel) meer uitgewerkte en werkbare versies van Linux.
quote:
Op 10 augustus 2008 13:44 schreef robbemans het volgende:
Aah de versie voor mensen die niet de moeite nemen om basiskennis op te doen

Trouwens, niet dat het echt uitmaakt maar toch, is Max OS X wel een Linux versie? Ja, het is UNIX-gebaseerd, maar het gebruikt toch niet de Linux-kernel?

Anders had het ook vrij moeten zijn en hadden we het makkelijk(er) op PC's kunnen installeren

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-08-2008 13:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 13:55 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:44 schreef ZelThoR het volgende:


Waar vind jij trouwens een iMac 2.4 voor 850 euro? Op de Apple site staat 'ie voor 1000.

Mooie apparaten wel (ik heb ze ook daadwerkelijk in actie gezien / gevoeld), alleen jammer van de videokaarten (voor mij dan...). Maar goed, het is een geïntegreerd systeem en die hebben natuurlijk de ruimte niet voor te geavanceerde videokaarten en de bijkomend hitteontwikkeling.


825 zelfs

mailamac

Nieuw: iMac 20", 2.4GHz Intel Core 2 Duo
iMac 20", 2.4GHz Intel Core 2 Duo / 1GB / 250GB / SuperDrive / ATI HD 2400 XT met 128 MB (MB323)
€ 825,00

en als je dan verder zoekt..





In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 13:58 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 13:55 schreef Aaaarco het volgende:
825 zelfs

mailamac

Nieuw: iMac 20", 2.4GHz Intel Core 2 Duo
iMac 20", 2.4GHz Intel Core 2 Duo / 1GB / 250GB / SuperDrive / ATI HD 2400 XT met 128 MB (MB323)
€ 825,00

en als je dan verder zoekt..





Aaah, via dat Mail-a-Mac dus. Wat een groot prijsverschil zeg, bizar!

Edit: en nog goedkoper via dat andere dus...
Edit2: dat andere is dus helemaal niet goedkoper, maar hetzelfde als op de Apple site.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-08-2008 14:07]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 14:04 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

zo zie je maar dat je niet alles beter weet.. misschien een begin van je ogen openen...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 14:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:04 schreef Aaaarco het volgende:
zo zie je maar dat je niet alles beter weet.. misschien een begin van je ogen openen...

Hahaha, zeikerd.

De prijs op dat plaatje is trouwens evenveel als op de Apple site. En met deze uitgebreidere specs begint de prijs me toch wat tegen te vallen. Of het beeldscherm moet even goed zijn als die cinema displays, dan begrijp ik het wel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-08-2008 14:24 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Ik vind Vista overigens bijzonder prettig werken, ik snap dat gezeik niet. Ik heb één groot nadeel ontdekt, en dat is dat sommige processen niet afgesloten worden als ik zeg dat ze afgesloten moeten worden.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 14:33 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:09 schreef ZelThoR het volgende:
Hahaha, zeikerd.

De prijs op dat plaatje is trouwens evenveel als op de Apple site. En met deze uitgebreidere specs begint de prijs me toch wat tegen te vallen. Of het beeldscherm moet even goed zijn als die cinema displays, dan begrijp ik het wel.


het beeld is beter, in de imacs zit zo'n scherm met zo'n glasplaat-als je begrijpt wat ik bedoel... ik heb er een 23 " cinema display naast staan en die is echt vele malen slechter...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 14:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:33 schreef Aaaarco het volgende:
het beeld is beter, in de imacs zit zo'n scherm met zo'n glasplaat-als je begrijpt wat ik bedoel... ik heb er een 23 " cinema display naast staan en die is echt vele malen slechter...

Vind je die cinema's echt slechter, ja? Een oud-huisgenoot had er zo één, maar die vond ik wel erg mooi. Ik heb hem alleen nooit naast de nieuwe iMac zien staan.

Ik bedoel wel echt de Apple Cinema Display, he, niet een willekeurige widescreen. En die plaat die erover heen zit is een gouden uitvinding (als we het over hetzelfde hebben). Telkens meer laptops en TFT/LCD schermen hebben zo'n ding en dat scheelt echt veel in de kwaliteit van het beeld. Ik was nooit naar TFT/LCD overgestapt omdat het beeld veel lelijker is dan mijn CRT. Veel te 'digitale' kleuren, terwijl een CRT lekker gloeierig is


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 14:42 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

jongen....

wat zou ik nou bedoelen...

zou ik een zomaar een schermpje hebben of zou ik een cinema display hebben,,...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 14:43 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:42 schreef Aaaarco het volgende:
jongen....

wat zou ik nou bedoelen...

zou ik een zomaar een schermpje hebben of zou ik een cinema display hebben,,...



Ik zei het alleen om zeker te weten dat we het over hetzelfde hadden. Het verbaast me namelijk zeer dat die iMacs een beter scherm zouden hebben. Maar als jij ze naast elkaar hebt gezien zal het wel

Raar dat die cinema's dan nog zo schofterig duur zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 10-08-2008 14:44]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 14:46 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

daarom is mn setje nog niet kompleet.. op de plek van de linkercinema dispay staat nu mn laserprinter nog...

ik verwacht dat de prijs nog omlaag gaat en dan komt die tweede cinema display er bij...

dan heb ik 2,4 meter scherm...




In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 10-08-2008 14:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:46 schreef Aaaarco het volgende:
daarom is mn setje nog niet kompleet.. op de plek van de linkercinema dispay staat nu mn laserprinter nog...

ik verwacht dat de prijs nog omlaag gaat en dan komt die tweede cinema display er bij...

dan heb ik 2,4 meter scherm...




Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-08-2008 14:58 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

dat is uiteraard mn primaire werkset...

daarnaast staat er nog een G5 (klein schermpje) en een pc ( 2 x 19")


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2008 8:47 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2008 14:43 schreef ZelThoR het volgende:
Ik zei het alleen om zeker te weten dat we het over hetzelfde hadden. Het verbaast me namelijk zeer dat die iMacs een beter scherm zouden hebben. Maar als jij ze naast elkaar hebt gezien zal het wel

Raar dat die cinema's dan nog zo schofterig duur zijn.


Die cinema's zijn schofterig duur omdat ze zo 'designed' zijn. Verder zijn het behoorlijk goede schermen vergeleken met wat mensen vaak bij hun pc hebben staan, maar als je hetzelfde geld wat je aan een cinema display uitgeeft neerlegt voor een ander merk scherm heb je waarschijnlijk nog wel betere kwaliteit. Wil je overigens echt een goed scherm voor grafisch werk dan kun je die cinema's helemaal beter laten staan en meteen voor bijvoorbeeld een Eizo gaan. Zelf hebben we op mijn werk net 5 Eizo 21" schermen besteld van 800 euro per stuk. Voor dat geld heb je ook al bijna een 23" Cinema display, maar dan heb ik toch liever zo'n Eizo op mijn bureau staan.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-08-2008 11:04 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

5 voor jezelf.. of moet je ze delen met collega's?


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 11-08-2008 16:27 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Wat denk je?


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 11-08-2008 16:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2008 11:04 schreef Aaaarco het volgende:
5 voor jezelf.. of moet je ze delen met collega's?


Ik moet ze helaas wel delen ja, anders had ik er wel een mooie stellage van kunnen maken. Gelukkig heb ik mijn baas wel zover dat ik mijn oude scherm mag houden (ipv laat doorschuiven naar een minder afdeling waar formaat en beeldkwaliteit minder van belang is), dus wellicht dat ik die ernaast laat staan. Ik heb nog niet eerder met meerdere beeldschermen tegelijk gewerkt dus zal even moeten bekijken hoe dat bevalt. Een ideale opstelling lijkt me de Eizo (21") voor de grafische programma's en daarnaast de budget Samsung voor Word, Mail, Acrobat, etc.


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 11-08-2008 16:42]


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 12-08-2008 21:19 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

T-Mobile reageert op klachten dekking iPhone

AMSTERDAM - T-Mobile beschikt wel degelijk over een goed dekkend mobiel breedbandnetwerk (3G). Problemen met slechte verbindingen liggen mogelijk aan de iPhone zelf.

Dat schrijft T-Mobile op een weblog, dat het bedrijf een week geleden lanceerde om te reageren op vragen en klachten van iPhonebezitters. T-Mobile is de enige provider die het toestel in Nederland officieel mag leveren.

Sindsdien wordt op de site veel geklaagd over vermeende matige dekking van het snelle HSDPA/UMTS-netwerk, dat voor mobiele breedbandtoegang moet zorgen. Veel klanten zeggen dat ze geen snelle verbinding krijgen, terwijl dat volgens de dekkingskaart van T-Mobile in hun woonplaats wel zou moeten lukken.

Software

Volgens T-Mobile ligt dat niet aan het netwerk. "De 3G-dekking van T-Mobile is even goed als de concurrentie, daar kan het dus niet aan liggen." Het bedrijf wijst er op dat op het supportforum van iPhone-fabrikant Apple meer wordt geklaagd over de ontvangst, ook door niet-Nederlandse klanten. "We vermoeden dus dat het een hardware of software-specifiek issue van de iPhone zélf is. We adviseren daarom om de software updates van Apple in de gaten te houden." T-Mobile raadt iPhone-bezitters met klachten daarnaast aan om voorlopig waar mogelijk gebruik te maken van wifi.

Het bedrijf zegt overigens hard te werken aan de verbetering van de dekking. Eind vorig jaar nam het concurrent Orange over. De netwerken van beide telecombedrijven worden nu samengevoegd.

Onderzoek

Woordvoerster Priscilla Tomasoa van T-Mobile benadrukt dat de problemen nog in onderzoek zijn. Het bedrijf krijgt ook reacties van klanten die geen enkel probleem ondervinden.

Ze hoopt dat gebruikers hun klachten voorzien van zoveel mogelijk details aan het bedrijf melden. Problemen kunnen allerlei oorzaken hebben, variërend van de precieze lokatie tot de weersomstandigheden.

Volgens Tomasoa is het niet ondenkbaar dat eventuele problemen met de 3G-ontvangst aan het toestel liggen. "We weten uit ervaring dat sommige telefoons beter of slechter presteren op ons netwerk."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 03-09-2008 9:13 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Google lanceert eigen webbrowser
Uitgegeven: 2 september 2008 09:21
Laatst gewijzigd: 2 september 2008 09:22

AMSTERDAM - Internetten behelst tegenwoordig veel meer dan alleen webpagina's bekijken: veel sites zijn complete applicaties geworden, waar mensen foto's delen, video's bekijken, shoppen, chatten of e-mailen. Daarvoor is een nieuw soort browser nodig, meent Google.
ANP

Het bedrijf maakte dinsdagochtend eerder dan gepland bekend dat het daarom zelf de concurrentie aangaat met Internet Explorer, Firefox, Safari en Opera. In een stripverhaal, dat Google per abuis voortijdig publiceerde, presenteert het de nieuwe browser Chrome.

Open source

Chrome is speciaal ontwikkeld om ingewikkelde, interactieve websites goed te kunnen weergeven. De browser moet sneller zijn dan bestaande browsers, en beschikt over veiligheidsvoorzieningen die moeten verhinderen dat de software kan vastlopen. Chrome is open source: de broncode is openbaar, zodat iedereen de software kan aanpassen of verbeteren.

Volgens een bericht op het bedrijfsweblog is Chrome niet simpelweg een aangepaste versie van Internet Explorer of Firefox, zoals veel nieuwe browsers. De ontwikkelaars hebben wel gebruik gemaakt van bepaalde componenten van Firefox en van Safari (de open-sourcetechnologie Webkit).

Javascript

Andere onderdelen, zoals de techniek die javascript uitvoert, zijn echter geheel nieuw. Volgens Google is de zogenoemde javascriptengine van Chrome, V8, veel krachtiger dan bestaande technologieën. Dat maakt soepelere, snellere webapplicaties mogelijk.

Onlangs werd bekend dat Mozilla, de organisatie achter Firefox, om dezelfde reden een geheel nieuwe javascriptengine heeft ontwikkeld, die tot veertig keer sneller moet zijn dan de huidige. Die wordt in een volgende versie van Firefox ingebouwd.

Testversie

Chrome komt later dinsdag beschikbaar. In eerste instantie is er alleen een testversie voor Windowsgebruikers. Volgens Google wordt aan versies voor Mac OS X en Linux hard gewerkt.

(c) NU.nl/Wieland van Dijk


Daar is ie dan eindelijk. Zit me al jaren af te vragen waar Google blijft met een browser.

Zit 'm nu uit te proberen. Het is even wennen en lang niet alle opties die ik van Firefox gewend ben zitten er in, maar het beestje is wel retesnel en heel licht.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen