|
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 | ||||
Auteur: |
|
|
Tja, nou ik heb geen medelijden met de USA, bovendien mag ik die Poetin eigenlijk wel, die ouwe KGB-er, lol .... Ok, z'n politiek is misschien een beetje apart, maar toch... Another Day, Another Way .... |
|
quote: De USA krijgt geen olie van rusland , je theorie gaat dus niet op. Eveneens importeer de USA minder olie relatief uit het midden oosten dan Europa (Europa ongeveer 26% van hun verbruik en Amerika 16%, ze hebben dit de afgelopen paar jaar flink teruggeschroefd in Amerika en zijn meer uit mexico, Canada en Venezuela e.d. gaan importeren, overigens is de rek daar nu uit en moeten ze nu wel meer gaan importeren uit het midden oosten) |
|
Dat wordt voedsel inslaan. |
|
quote: Heb je ook zoveel respect voor de SS en de NSB en dergelijke organisaties? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: wat heeft de sympathie die je voor een persoon voelt te maken met een gehele organisatie/ filosofie? ik,en ook jij, kan niet garanderen dat er mogelijk nazi's hebben rondgelopen die je als persoon best zou hebben gemogen (hoe walgelijk de theoriën van zo een groep dan ook zijn). |
|
quote: Uit zijn post etaleerde een joviale en lollige bagatellisering van de KGB. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: mja, op zo een manier (gefeliciteerd met je officieel verloving by the way; ik zag net een flitsende foto hier en ik vermoed dat jij in een pak bent geboren) |
|
Hehe. Thanks dude. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Eeehmm nou nee, maar om nou te zeggen dat ik 100% serieus was Anyways ik vindt Poetin nog altijd 'beter' dan Bush, ondanks Poetin's vuile praktijken en z'n geschiedenis bij de KGB, want het blijft natuurlijk een boef 1e klas.... Trouwens welke 'theorie' gaat niet op? Another Day, Another Way .... |
|
quote: Dat vraag ik me nu ook af blijkbaar iets geinterpreteerd wat er niet stond. anyway, ze beginnen langzaamaan in Nederland ook te rekenen aan Peak-oil. Bij een presentatie vanuit het instituut Clingendael houden ze rekening met een piek in 2015. Nog redelijk optimistisch naar mijn mening. Verder fuel protest in UK http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/vote_2005/frontpage/4480257.stm |
|
Hmmz het rijseizoen begint weer (met name in Amerika) En daarna nog het leuke 4de kwartaal . nog een paar maanden wachten en dan zitten we alwel op de 70 dollar per barrel. (nu 51 dollar per barrel). |
|
de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn.. begint Mad Max! |
|
quote: Als ze echt op zouden zijn wel ja. Echter er is nog olie zat, voor zo'n 40 jaar bij huidige productie. Waar het om gaat (maar dat dringt nog niet bij mensen door) is of er wel genoeg bij de pomp komt (en in de fabriek)! |
|
pas was het ook op RTL Z te zien, de eerste voorspellingen lagen rond de 2008 en de laatste 2025(maar die was van shell) en nu maar zorgen dat we snel alternatieven benutten. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
krijgt Greenpeace toch nog gelijk The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: wat had greenpeace gezegd dan over olie? |
|
Al de olie die op dit moment wordt gedolven komt uit makkelijk te delven oliebronnen. Als je bv kijkt naar Saoudi-Arabie, dan is slechts 2% makkelijk te bereiken. Dit betekent dat we op dit moment op nog geen 2% van de totale olievoorraad zitten. Enig probleempje is nog, dat we er niet bijkunnen, hetzij om technische, hetzij om economische redenen. Zolang wij leven komt't allemaal goed, gewoon geen kinderen nemen!!! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: En dan hebt u het natuurlijk over de waterpomp. mvg wk10 |
|
quote: Blijkbaar heeft de heer Schaffelaer beter inzicht in oliewinning dan de mensen van Saudi Aramco (staatsbedrijf van Saudi Arabie). Of hij heeft een nieuwe vorm van wiskunde uitgevonden 261 miljard is volgens hun bewezen (oftewel nu technologisch en economisch winbaar) en de Ultimate recoverable reserves (wat ze er uiteindelijk uit zullen kunnen halen volgens hun) is 700 miljard vaten 261 / 700 X 100 = 37%.. Daarnaast zijn er een aantal geologen die beweren dat er niet 261 miljard vaten bewezen zijn maar maar ongeveer 120. Oftewel dat Saudi Aramco liegt om hun reserves. Legt u die 2% graag nader uit Schaffelaer |
|
Vandaag bij RTL-Z een man van ECN (energie onderzoeks centrum Nederland) die even meld dat de Olie wel eens zou kunnen pieken tussen 2010- en 2020. Hier is het te zien --> http://www.rtl.nl/(channel=rtl5,progid=rtlz)/system/media/wvx/financien/rtlz/miMedia/2005/week24/vrijdag_1300ecn.avi_plain.xml/wm364.wvx |
|
ik vrees dat mijheer NolthuarII gelijk krijgt, de benzine prijzen stijgen nu gigantisch, maar de vraag vanuit azie wordt straks enorm. amerika verbruikt nu 0,07 vaten olie per dag per persoon. china zit nu op 0,005, maar binnen 10 jaar zit dat op het zelfde niveau. De prijzen zullen dan zo stijgen dat we sneller alternatieven moeten gebruiken als we nu denken. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Nee joh, we verbruiken alle olie gewoon op, maken oorlog met elkaar, laten economieën instorten et cetera. |
|
wel een goede oplossing, de aarde heeft tcoh geen draagkracht voor 6 miljard mensen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
*denkt aan quote van Einstein* |
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |