IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn.. Vorige pagina | Volgende pagina
NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 20-04-2005 0:17 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 19 april 2005 20:44 schreef PHeMoX het volgende:
Dat gaat idd een probleem worden, vandaar de Russische staat die beslag legt op ex-staats oliebedrijven, en Amerika's rol in het midden-oosten?


De verwachting is van onder andere Ebel (energiexpert bij Center For Strategic & International Studies, een van de major policy researchers in Amerika) is dat Rusland niet meer olie zal gaan pompen en op hun huidige productieniveau zal blijven. De staat vangt nu al vrijwel alles(boven de 16 dollar gaat alles naar de staat, nieuwe vorm van belasting). En ze zullen olie & gas voor hunzelf willen behouden. Andere voorspelling is is dat als Rusland niet efficienter wordt in hun gebruik ze rond 2010 vrijwel alles voor eigen land nodig hebben omdat de bevolking meer wil. Dan zitten we goed stuk hier in Europa (wij krijgen onze olie-imports voornamelijk uit Rusland en het Midden-oosten)

Amerika's rol in het Midden-Oosten heeft ermee te maken om een stabiele machtsbasis te creeren. Ze pissen namelijk vrij hard naast de pot, dit in de zin dat China, India, Rusland enzovoorts vrijwel ALLE oliecontracten krijgen (Met Iran, Venezuela en zelfs Canada!). Daar wordt je als bestuurder in het witte huis niet vrolijk van. De grote vraag is wat Amerika dit en volgend jaar verder gaat doen.

No one knows, except that they know


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 20-04-2005 2:14 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

Tja, nou ik heb geen medelijden met de USA, bovendien mag ik die Poetin eigenlijk wel, die ouwe KGB-er, lol ....
Ok, z'n politiek is misschien een beetje apart, maar toch...


Another Day, Another Way ....


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 20-04-2005 8:14 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 2:14 schreef PHeMoX het volgende:
Tja, nou ik heb geen medelijden met de USA, bovendien mag ik die Poetin eigenlijk wel, die ouwe KGB-er, lol ....
Ok, z'n politiek is misschien een beetje apart, maar toch...


De USA krijgt geen olie van rusland , je theorie gaat dus niet op. Eveneens importeer de USA minder olie relatief uit het midden oosten dan Europa (Europa ongeveer 26% van hun verbruik en Amerika 16%, ze hebben dit de afgelopen paar jaar flink teruggeschroefd in Amerika en zijn meer uit mexico, Canada en Venezuela e.d. gaan importeren, overigens is de rek daar nu uit en moeten ze nu wel meer gaan importeren uit het midden oosten)


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 21-04-2005 11:53 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dat wordt voedsel inslaan.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-04-2005 12:12 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2005 2:14 schreef PHeMoX het volgende:
Tja, nou ik heb geen medelijden met de USA, bovendien mag ik die Poetin eigenlijk wel, die ouwe KGB-er, lol ....
Ok, z'n politiek is misschien een beetje apart, maar toch...


Heb je ook zoveel respect voor de SS en de NSB en dergelijke organisaties?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-04-2005 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2005 12:12 schreef Chelman het volgende:
Heb je ook zoveel respect voor de SS en de NSB en dergelijke organisaties?


wat heeft de sympathie die je voor een persoon voelt te maken met een gehele organisatie/ filosofie? ik,en ook jij, kan niet garanderen dat er mogelijk nazi's hebben rondgelopen die je als persoon best zou hebben gemogen (hoe walgelijk de theoriën van zo een groep dan ook zijn).


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-04-2005 12:57 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2005 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
wat heeft de sympathie die je voor een persoon voelt te maken met een gehele organisatie/ filosofie? ik,en ook jij, kan niet garanderen dat er mogelijk nazi's hebben rondgelopen die je als persoon best zou hebben gemogen (hoe walgelijk de theoriën van zo een groep dan ook zijn).


Uit zijn post etaleerde een joviale en lollige bagatellisering van de KGB.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-04-2005 12:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2005 12:57 schreef Chelman het volgende:
Uit zijn post etaleerde een joviale en lollige bagatellisering van de KGB.

mja, op zo een manier (gefeliciteerd met je officieel verloving by the way; ik zag net een flitsende foto hier en ik vermoed dat jij in een pak bent geboren)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-04-2005 13:09 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hehe. Thanks dude.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


PHeMoX
Somewhere up there..
Usericon van PHeMoX
Posted 25-04-2005 0:01 by PHeMoX Wijzig reactieProfiel van PHeMoXQuote dit berichthttp://www.freewebs.com/phemox/index.htm

quote:
Op 21 april 2005 12:12 schreef Chelman het volgende:
Heb je ook zoveel respect voor de SS en de NSB en dergelijke organisaties?


Eeehmm nou nee, maar om nou te zeggen dat ik 100% serieus was
Anyways ik vindt Poetin nog altijd 'beter' dan Bush, ondanks Poetin's vuile praktijken en z'n geschiedenis bij de KGB, want het blijft natuurlijk een boef 1e klas....

Trouwens welke 'theorie' gaat niet op?


Another Day, Another Way ....


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 25-04-2005 13:56 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2005 0:01 schreef PHeMoX het volgende:
Eeehmm nou nee, maar om nou te zeggen dat ik 100% serieus was
Anyways ik vindt Poetin nog altijd 'beter' dan Bush, ondanks Poetin's vuile praktijken en z'n geschiedenis bij de KGB, want het blijft natuurlijk een boef 1e klas....

Trouwens welke 'theorie' gaat niet op?


Dat vraag ik me nu ook af blijkbaar iets geinterpreteerd wat er niet stond.

anyway, ze beginnen langzaamaan in Nederland ook te rekenen aan Peak-oil. Bij een presentatie vanuit het instituut Clingendael houden ze rekening met een piek in 2015. Nog redelijk optimistisch naar mijn mening.

Verder fuel protest in UK

http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk_politics/vote_2005/frontpage/4480257.stm


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 30-05-2005 22:13 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Hmmz het rijseizoen begint weer (met name in Amerika)

En daarna nog het leuke 4de kwartaal .

nog een paar maanden wachten en dan zitten we alwel op de 70 dollar per barrel. (nu 51 dollar per barrel).


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 09-06-2005 22:05 by Morghodius Wijzig reactieProfiel van MorghodiusQuote dit bericht

de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn..

begint Mad Max!


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 09-06-2005 22:57 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2005 22:05 schreef Morghodius het volgende:
de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn..

begint Mad Max!


Als ze echt op zouden zijn wel ja.
Echter er is nog olie zat, voor zo'n 40 jaar bij huidige productie.

Waar het om gaat (maar dat dringt nog niet bij mensen door) is of er wel genoeg bij de pomp komt (en in de fabriek)!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-06-2005 0:08 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

pas was het ook op RTL Z te zien, de eerste voorspellingen lagen rond de 2008 en de laatste 2025(maar die was van shell)

en nu maar zorgen dat we snel alternatieven benutten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-06-2005 0:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

krijgt Greenpeace toch nog gelijk


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 10-06-2005 11:10 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 10 juni 2005 0:19 schreef Mutilator het volgende:
krijgt Greenpeace toch nog gelijk


wat had greenpeace gezegd dan over olie?


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-06-2005 11:53 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Al de olie die op dit moment wordt gedolven komt uit makkelijk te delven oliebronnen.

Als je bv kijkt naar Saoudi-Arabie, dan is slechts 2% makkelijk te bereiken. Dit betekent dat we op dit moment op nog geen 2% van de totale olievoorraad zitten. Enig probleempje is nog, dat we er niet bijkunnen, hetzij om technische, hetzij om economische redenen.

Zolang wij leven komt't allemaal goed, gewoon geen kinderen nemen!!!


Dear dirty delightful old drunken old days


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 11-06-2005 13:41 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2005 22:57 schreef NolthuarII het volgende:
Waar het om gaat (maar dat dringt nog niet bij mensen door) is of er wel genoeg bij de pomp komt (en in de fabriek)!

En dan hebt u het natuurlijk over de waterpomp.


mvg wk10


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 11-06-2005 14:25 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2005 11:53 schreef Schaffelaer het volgende:
Al de olie die op dit moment wordt gedolven komt uit makkelijk te delven oliebronnen.

Als je bv kijkt naar Saoudi-Arabie, dan is slechts 2% makkelijk te bereiken. Dit betekent dat we op dit moment op nog geen 2% van de totale olievoorraad zitten. Enig probleempje is nog, dat we er niet bijkunnen, hetzij om technische, hetzij om economische redenen.

Zolang wij leven komt't allemaal goed, gewoon geen kinderen nemen!!!


Blijkbaar heeft de heer Schaffelaer beter inzicht in oliewinning dan de mensen van Saudi Aramco (staatsbedrijf van Saudi Arabie). Of hij heeft een nieuwe vorm van wiskunde uitgevonden

261 miljard is volgens hun bewezen (oftewel nu technologisch en economisch winbaar)

en de Ultimate recoverable reserves (wat ze er uiteindelijk uit zullen kunnen halen volgens hun) is 700 miljard vaten

261 / 700 X 100 = 37%..

Daarnaast zijn er een aantal geologen die beweren dat er niet 261 miljard vaten bewezen zijn maar maar ongeveer 120. Oftewel dat Saudi Aramco liegt om hun reserves.

Legt u die 2% graag nader uit Schaffelaer


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 17-06-2005 22:47 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Vandaag bij RTL-Z een man van ECN (energie onderzoeks centrum Nederland) die even meld dat de Olie wel eens zou kunnen pieken tussen 2010- en 2020.

Hier is het te zien -->

http://www.rtl.nl/(channel=rtl5,progid=rtlz)/system/media/wvx/financien/rtlz/miMedia/2005/week24/vrijdag_1300ecn.avi_plain.xml/wm364.wvx


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2005 15:59 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik vrees dat mijheer NolthuarII gelijk krijgt, de benzine prijzen stijgen nu gigantisch, maar de vraag vanuit azie wordt straks enorm.
amerika verbruikt nu 0,07 vaten olie per dag per persoon. china zit nu op 0,005, maar binnen 10 jaar zit dat op het zelfde niveau.
De prijzen zullen dan zo stijgen dat we sneller alternatieven moeten gebruiken als we nu denken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2005 16:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Nee joh, we verbruiken alle olie gewoon op, maken oorlog met elkaar, laten economieën instorten et cetera.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-11-2005 16:39 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

wel een goede oplossing, de aarde heeft tcoh geen draagkracht voor 6 miljard mensen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-11-2005 16:43 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

*denkt aan quote van Einstein*


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen