IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn.. Vorige pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-05-2007 19:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht



Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-05-2007 20:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zei men dat een jaar geleden ook al niet?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-05-2007 19:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 november 2005 16:39 schreef ElitE het volgende:
wel een goede oplossing, de aarde heeft tcoh geen draagkracht voor 6 miljard mensen

hehe ben nu wel beetje van dit idee afgestapt, er is nog genoeg draagkracht, anders zou het niet lang zo blijven. het is niet zo dat opeens de gehele wereld bevolking teveel tekorten zou hebben. er komen gewoon plaatselijk hooguit wat meer hongersnoden. er kunnen toch nooit veel meer mensen zijn dan dat er eten beschikbaar is. in afrika zitten mensen vaak tegen hun top aan, zijn er teveel kinderen tov het voedsel dan zijn die kinders snel de pijp uit, maar het is geen bedreiging voor de hele bevolkingsgroep.

als er wat mislukt met de oogst dan pas sterven grote getalen mensen. maar dat is ook altijd plaatselijk, en als er nergens op de aarde voedsel te vinden is dan zouden we pas uitsterven maar zoiets zou de mens niet eens moedwillig kunnen doen.

trouwens, echt directe doden door ondervoeding zijn er maar weinig, meestal komt het neer op vergroeiingen en verminderde weerstand door eenzijdig voedsel. een beetje het tegenovergestelde effect als te dik zijn, er wordt ook beweerd dat er wereldwijd meer mensen sterven door overvoeding dan door ondervoeding.
(sterven is wel erg relatief eigenlijk gaan er gewoon een paar levensjaren vanaf)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2007 1:24 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dor mn laatste studie opdracht ben ik nu wel beter op de hoogte gesteld van biobrandstoffen waarin in veel landen enorm op gesubsidieerd wordt.

Biobrandstoffen lijken een mooi alternatief, maar ze zijn het niet. Aller eerst lijken ze CO2 neutraal, maar zijn dit absoluut niet, in de positiefste berekeningen staan ze op 15% minder vervuilend dan fossiele brandstoffen, maar in een recent artikel van Science staat dat biobrandstoffen voor een uitstoot van 2 tot 9 keer zo hoog zijn. Dit komt omdat er voor een klein beetje brandstof een enorme lap landbouwgrond moet worden gebruikt en omdat de huidige voor voedsel gebruikt worden zullen er enorme stukken bosgekapt moeten worden waarbij ten eerste veel CO2 vrij gelaten wordt en als belangrijkste verneuk je enorme lappen natuur.
quote:
A 10% substitution of petrol and diesel fuel is estimated to require 43% and 38% of current cropland area in United States and Europe, respectively.


Planten kunnen van het licht wat op aarde valt minder dan een procent opnemen aan energie(en dan moet het nog omgezet naar biofuel), een zonnecel neemt al aardig wat meer op, zo'n 15% tegenwoordig. Het zou erg stom zijn de laatste belangrijke restjes regenwoud of ander bos te slopen voor een energievorm die wel handig is omdat er niet voor aangepast hoeft te worden.
Daarnaast is er veel meer vraag naar landbouwproducten waardoor de prijs van voedsel enorm zal stijgen, in mexico was er een plaatselijke stijging van 400%!

kortom geen biobrandstoffen telen, voor groenafval ligt dit natuurlijk heel anders.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 19-10-2007 5:50 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

De dag dat de fosiele brandstoffen op zijn, kunnen er ook geen wegen van asfalt meer gemaakt worden
en dan zit ik zonder werk..


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 19-10-2007 11:09 by Dick Wolkendeck Wijzig reactieProfiel van Dick WolkendeckQuote dit berichthttp://www.seraphique.com

quote:
Op 19 oktober 2007 5:50 schreef Vikingblood het volgende:
De dag dat de fosiele brandstoffen op zijn, kunnen er ook geen wegen van asfalt meer gemaakt worden
en dan zit ik zonder werk..


Och...

Modieslab, alternatief materiaal!

http://www.rtl.nl/(/programma/nederlandonderweg/home/)/programma/nederlandonderweg/components/2006_2007/afl8/aflevering_8_serie_5.xml

Op de A12 bij knooppunt Oudenrijn zijn ze nog even aan het werk. Hier leggen ze een heel bijzondere weg. Modieslab heet die en dat is een weg op palen. Modieslab is een van de nieuwe stille wegdekken die worden getest. Met dit modulaire systeem krijg je de weg net als bij tweelaags ZOAB 6 dB stiller.
Op de A12 wordt een proefvlak A12 van 100 meter gelegd. Al is het idee nog zo mooi en vernieuwend, het moet wel flink worden getest. Je kan namelijk niet zomaar een nieuw soort wegdek op de Nederlandse snelwegen leggen zonder dat je weet hoe het zich gedraagt. Dit wegdek is wel al een eind op weg in de ontwikkeling. Ze weten al goed hoe Modieslab zich gedraagt en hoe ze het meest optimaal kunnen laten werken.

Alle onderdelen van dit stille wegdek komen rechtstreeks uit de fabriek. Op de palen komen betonplaten van 7,2 meter lang en 3.6 meter breed met een dikte van 3,8 cm. Een betonplaat weegt maar liefst 20.000 kilo.
Dan is het alleen nog maar een kwestie van stapelen en stellen, want de weg moet natuurlijk wel perfect liggen. Een goed alternatief voor asfalt, zo’n betonnen weg? Nou, het is zeker wel stiller: zo’n 6 à 7 dB stiller dan normaal asfalt, als je er met 100 km/u over heen rijdt.
Het betonnen wegdek aanleggen is wel veel duurder, maar dat betaalt zich weer terug in het gebrek aan onderhoud. Je hoeft veel minder vaak onderhoud te plegen aan een betonnen wegdek dan aan een asfalt wegdek.


Only sick music makes money today - Nietsche.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 21-10-2007 11:17 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Beton Zuight....

Alleen kunstwerken moeten van beton zijn.

2laags zoab zuight ook...maar daar komen ze wel achter zodra de 0/11 verontreinigd raakt en de db afneemt.

Btw dat onderhoudt valt misschien wel mee, maar wat dacht je van schades aan het wegdek???

Asfalt ftw!!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 21-10-2007 11:18]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 21-10-2007 11:20 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Mag-lev.


morbidjansen
Usericon van morbidjansen
Posted 11-01-2008 16:17 by morbidjansen Wijzig reactieProfiel van morbidjansenQuote dit bericht

Hoi,
kijk eens op de volgende site:

http://www.zakenmenu.nl/vrije-energie.html

laat zoveel mogelijk mensen dit lezen en laat maar weten wat je ervan vindt.

gr.Martin


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-01-2008 17:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik heb wel erg grote twijfels bij dit soort artikelen, het zijn vaak een verhalen van een man die in strijd is met de rest van de maatschappij omdat zijn uitvinding niet aanvaard word, maar dit soort artikels vertellen eigenlijk nooit iets over de daadwerkelijke techniek. alle artikels met een beetje technische inhoud ervan zijn onleesbaar.

Als het echt een goede uitvinding zou zijn zouden er toch meer mensen zijn die het toch gaan overnemen. Als er nu eens goede reproduceerbare experimenten op de site zouden staan dan zijn er al snel genoeg mensen die het kunnen testen.

misschien bestaan deeltjes als tachyonen wel, maar ik geloof niet in perpetual motions("machines" die bewegen zonder er energie in te stoppen).

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 11-01-2008 17:56]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2008 18:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Een perpetuum mobile is fundamenteel in strijd met de wetten van thermodynamiek (energie kan niet gecreeërd worden en entropie neemt toe of blijft in ieder geval gelijk).

Nu kan het zijn dat die wetten verkeerd zijn maar eigenlijk alles in de natuur toont aan dat die wetten niet verkeerd zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


morbidjansen
Usericon van morbidjansen
Posted 22-01-2008 13:43 by morbidjansen Wijzig reactieProfiel van morbidjansenQuote dit bericht

Hoi, martin weer.
De magneetstroomconverters staan op het punt om in massaproduktie te gaan. Landen als Baghrein hebben ze al besteld. we zullen zien wat dat voor de zeer nabije toekomst gaat betekenen.

Over de natuur: de wetenschap kan niet verklaren waarom een doodgewone hommel kan vliegen. Zijn lichaam is te zwaar voor zijn kleine vleugels. Het doet waarschijnlijk iets met het vacuüm, waardoor hij meer velociteit/energie krijgt.

gr.Martin


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-01-2008 14:31 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 13:43 schreef morbidjansen het volgende:
Hoi, martin weer.

Over de natuur: de wetenschap kan niet verklaren waarom een doodgewone hommel kan vliegen. Zijn lichaam is te zwaar voor zijn kleine vleugels. Het doet waarschijnlijk iets met het vacuüm, waardoor hij meer velociteit/energie krijgt.

gr.Martin




Dear dirty delightful old drunken old days


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 22-01-2008 14:35 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 13:43 schreef morbidjansen het volgende:
Hoi, martin weer.
De magneetstroomconverters staan op het punt om in massaproduktie te gaan. Landen als Baghrein hebben ze al besteld. we zullen zien wat dat voor de zeer nabije toekomst gaat betekenen.

Over de natuur: de wetenschap kan niet verklaren waarom een doodgewone hommel kan vliegen. Zijn lichaam is te zwaar voor zijn kleine vleugels. Het doet waarschijnlijk iets met het vacuüm, waardoor hij meer velociteit/energie krijgt.

gr.Martin


*pakt z'n alu-hoedje*


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-01-2008 14:38 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 13:43 schreef morbidjansen het volgende:
Hoi, martin weer.
De magneetstroomconverters staan op het punt om in massaproduktie te gaan. Landen als Baghrein hebben ze al besteld. we zullen zien wat dat voor de zeer nabije toekomst gaat betekenen.

Over de natuur: de wetenschap kan niet verklaren waarom een doodgewone hommel kan vliegen. Zijn lichaam is te zwaar voor zijn kleine vleugels. Het doet waarschijnlijk iets met het vacuüm, waardoor hij meer velociteit/energie krijgt.

gr.Martin
Die zijn allang in productie ... die dingen zijn vrij standaard ..

Oh en dat over de hommel is deels waar, ze dachten dat de vleugelslag minder energie (lift) opwekte .. dat blijkt dus meer te zijn.

Hier: www.ggd.nl


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2008 11:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Algen zeer geschikt als diesel
Uitgegeven: 24 februari 2008 11:23
Laatst gewijzigd: 24 februari 2008 11:35

HELSINKI - Algen zijn zeer geschikt om biologische diesel van te maken. De organismen leveren per hectare tien à vijftien keer meer olie dan palmen of koolzaad.
Novum Nieuws

Dat zegt energieonderzoeker Kristian Spilling van de Academie van Finland, een van de vele wetenschappers in de wereld die werken aan 'algendiesel'. "Groot voordeel van algen is dat ze zeer snel groeien. Ze verdubbelen zich minstens een keer per dag. De teelt gaat ook niet ten koste van voeding, zoals graan of maïs", zegt Spilling.

Duur

De teelt in algenplantages blijkt echter nog erg duur. Een ton grondstof kost circa 5000 dollar. "Dat moet toch minstens tien keer lager om het rendabel te maken", schat de Finse onderzoeker.

Spilling denkt aan efficiëntere teeltmethoden. "En misschien kunnen we bijproducten verkopen of geld krijgen voor het verwerken van CO2", oppert de wetenschapper. Algen nemen bij hun groei namelijk veel broeikasgas CO2 op. Als CO2 door algenbakken borrelt, groeien de algen nog sneller.

Olieraffinaderij Neste Oil uit Finland, een grote leverancier van biodiesel, verwacht vanaf 2015 algendiesel te verkopen. "We zoeken nu de beste algensoort en de geschiktste plaats om ze te kweken en te verwerken", zegt vicepresident Osmo Kammonen van Neste Oil.

Zonnige gebieden

Hij vermoedt dat zijn thuisland Finland wegens de lange winters niet zo geschikt is voor de snelle teelt van algen. Beter zijn zonnige gebieden rond de evenaar.

De Fin is niet de enige die hiervoor naar zonnige oorden kijkt. Shell meldde in december een testfaciliteit te bouwen op Hawaï voor de ontwikkeling van biologische brandstoffen uit algen. Het bedrijf EcoPower Bonaire doet ook al experimenten met biodiesel uit algen.

Octrooi

Europarlementslid Dorette Corbey (PvdA) vindt dat grote olieconcerns zoals Shell geen octrooi mogen claimen op technieken voor algendiesel. "De EU moet dat voorkomen", vindt ze. "De wereld kan alleen mooier worden als vele bedrijven deze techniek mogen toepassen."

De PvdA'ster, specialist in schone brandstoffen, is ontzettend enthousiast over algendiesel. "Heel groot voordeel is dat de teelt niet ten koste gaat van tropische bossen of voedingslandbouw. Algen kweken kan overal: op het dak van parkeergarages, flats, dat soort dingen."

Corbey roemt het vermogen van algen om het broeikasgas CO2 op te nemen. "Je kunt de teelt toepassen bij bijvoorbeeld olieraffinaderijen. Beter zo dan ondergrondse opslag van C02."

Ziektes

De kosten lijken Corbey mee te vallen. "Het probleem is volgens mij: hoe hou je ziektes buiten de deur. Algen zijn levende organismen, dus vatbaar voor ziektes."

De teelt van algendiesel blijkt niet alleen interessant voor auto's. Zelfs vliegtuigmaatschappijen hebben zich op algendiesel gestort.

Biovlucht

Schiphol ontvangt juist deze zondag voor het eerst een Boeing 747 die gedeeltelijk op biobrandstof vliegt.

Welke biobrandstof is gebruikt in het toestel wilde maatschappij Virgin Atlantic nog niet zeggen. De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing meldde eind vorig jaar wel dat het zocht naar toepassingen met algen.


Bron: ANP

Wat een geniaal idee!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-02-2008 13:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Idd hier heb je niet het probleem dat je met landbouwgrond concureert en of je stukken oerbos moet slopen. Gewoon in bakken kan het bijna overal

Ik geloof niet echt in een groot effect van mensen op het globale klimaat door CO2, maar wel in een energie probleem. andere mensen die het met me eens zijn vonden de hype niet zo erg omdat het toch wel goede effecten zou brengen op het verbruik van fossiele brandstoffen.
Maar ik zie dat mensen eigenlijk niet veel zuiniger gaan, en proberen te compenseren wat de plank volledig mis slaat. Als compensatie bossen concurerren met landbouw dan wordt er verder op gewoon een stukje oerbos gesloopt. En handel in CO2 emissie is ook onzin. Mensen moeten proberen te bezuinigen wat meestal economisch ook voordelig is. De grootste bezuiningen zijn te behalen in verandering in gedrag en of zit in simpele oplosingen.(geld niet echt voor bedrijven met een enorme energie rekening, die denken al iets meer na over bezuinigen)
Deze oplossing is wel een goed begin met een stuk minder nadelen, maar het is een van de vele oplossingen die geleverd moet worden want zo makkelijk als bij olie zal het niet meer worden tot kernfusie rendabel wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-10-2008 19:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Tegenlicht Nederland 2 21:00 20-10-2008

quote:
In Amerika is het een verkiezingsthema; op de Kaukasus speelt het een belangrijke rol bij Ruslands inval in Georgië en in Europa is het de veroorzaker van het nieuwe fenomeen brandstofprotest. De draad van het thema energie wordt weer opgepakt. Wat te doen als olie en gas onbetaalbaar worden? De toekomst van onze energie wordt geschetst. De mythes, dilemma's en gevaren, maar vooral ook de mogelijkheden. Een nieuwe tijd met andere winnaars. Er is namelijk geen energieprobleem maar een transitieprobleem. Als het aan de zon ligt, hebben we geen energieprobleem. Elk half uur valt er op het aardoppervlak ruimschoots genoeg licht om de hele wereld een jaar lang van energie te voorzien. Als we in staat zijn het zonlicht op slimme wijze te oogsten dan kunnen we een mondiale energiecrisis voorkomen. We hebben geen energieprobleem, maar een omzettingsprobleem. Zonne-energie is te duur; kost te veel ruimte, te veel materiaal, meer energie dan het oplevert en het is nog niet efficiënt genoeg, zo willen scenario's van verschillende instanties ons doen geloven. De scenario's zien weliswaar allemaal een rol weggelegd voor zonne-energie in de verre toekomst, maar het blijft een marginale speler in het mondiale energiespel. Tegenlicht ontkracht deze mythes en laat zien dat een zonne-economie veel dichterbij is dan we denken. Volgend jaar al rollen er GigaWatts aan zonnecellen van de lopende band. De industrie heeft de technologie onder de knie en de machines staan klaar


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen