IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Esoteric Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2011 13:18 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+1 op dat benieuwd zijn.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 15-10-2011 10:20 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

omdat het andere plaatje het niet meer doet



I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-10-2011 10:46 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

cd maar in de preorder gedaan bij play.com voor 12.50 incl.


bub


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-11-2011 12:38 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

het is echt een meesterwerkje geworden!
misschien wat minder zwaar, maar zo'n sterke sfeer!!


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 26-11-2011 13:05 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Het klinkt allemaal inderdaad een stukje minder zwaar.
Desondanks is het een heerlijk duister meesterwerk en staat de cd in mijn top 10 van dit jaar!


bub


Ed
Usericon van Ed
Posted 26-11-2011 13:58 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2011 13:05 schreef Bub het volgende:
Het klinkt allemaal inderdaad een stukje minder zwaar.
Desondanks is het een heerlijk duister meesterwerk en staat de cd in mijn top 10 van dit jaar!


het bas geluid is volgens mij veel minder, wel jammer maar nog steeds een goede plaat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 08-07-2015 16:27 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Binnenkort maar weer eens proberen. Alleen jammer dat de eerste plaat van de dubbel-LP een ruis heeft. Slecht vinyl ofzo. Stom genoeg dé reden dat ik deze plaat nooit helemaal heb leren kennen.



Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-07-2015 16:45 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2009 0:40 schreef Marcel H. het volgende:
Ben nog steeds godvergetens boos.

Zou oorspronkelijk om 1700uur beginnen en Jarboe zou als headliner om 2130 afgelopen zijn.

Ten eerste begon dat godvergeten KUT Bunkur om 1830 dus anderhalf uur later en speelde dan ook nog eens 50 ipv de 40 veels te lange geplande minuten. Secrets Of The Moon speeld net zo lang als gepland en toen kwam Jarboe ipv Esoteric maar ja typisch Little Devil weer allemaal kraak inde keyboards dus de soundcheck duurde veel langer dan gepland en Littl Devil geluidsman mar zeggen dat het niet hun lag... hoezo? Elke keer als er een band met keyboards speelt heeft Little Devil problemen, het zijn gewoon een stelletje amateurs, niks mis mee maar het dan gewoon toe.
Na Jarboe's 50 minuten kwam Esoteric's soundcheck, nou ja, nog meer problemen door de keyboards en andere effecten en die gast van Little Devil maar zeggen dat het maar niet aan hun lag. MIJN GOD Faal had destijds ook problemen met de keyboard terwijl die toch echt niet zo moeilijk zijn. Het is elke keer weer rak in deze in Tilburg.
Uiteindelijk heb ik om 2335 de tent moeten verlaten om mijn laatste trein te moeten halen. Oorspronkelijk zou Jarboe om 2130 eindigen als headliner. Dus dat betekent dat men minimaal 125 minuten is uitgelopen. SCHANDALIG, stelletje K** Amateurs.




Gelukkig is het tegenwoordig beter geregeld


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 08-07-2015 16:53 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 8 juli 2015 16:45 schreef Mark Z het volgende:


Gelukkig is het tegenwoordig beter geregeld



Godzijdank wel, stel je voor dat het nog steeds zo erg zou zijn, zes jaar na dato.
Gelukkig inmiddels veel capabelere mensen achter de knoppen bij LD. (ik noem bv. een Sarban)


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 29-06-2017 16:05 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

is het niet wat stil rondom deze band.. alleen zie ik ze nog wel eens touren... maar nieuwe cd?


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 30-06-2017 9:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

graag


signature


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-07-2017 13:35 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wordt wel weer eens tijd ja! Die unieke sound wordt hier gemist



Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 11-07-2017 14:05 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

quote:
Op 29 juni 2017 16:05 schreef DaVinz het volgende:
is het niet wat stil rondom deze band.. alleen zie ik ze nog wel eens touren... maar nieuwe cd?


Ze zijn aan het schrijven maar doen dat op hun gemak.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-09-2017 10:36 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Moest iemand interesse hebben om ze komende zaterdag nabij Luik te gaan zien, hierbij de timetable:

Esoteric 22:45-00:30
Throes Of Dawn 21:00-22:15
Monolithe 19:30-20:30
Abyssic 18:00-19:00
Insanity Reings Suprem 16:30-17:30
Fading Bliss 15:15-16:00
Treurwilg 14:00-14:45
Doors 13:30

En als ik vraag of er nog ticket zullen zijn, antwoorden ze "yes, no problem, we can come in peace". Walen

https://www.facebook.com/events/398470207175346/permalink/485102638512102/?comment_id=485106195178413&notif_t=event_mall_comment&notif_id=1505377972535976


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-09-2017 11:01 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Wat een cool maar supergaar festival is dat.

‘Cultureel centrum’ in the middle of nowhere, ergens onder de rook van een kerncentrale. Zo’n prachtig Waals dorp met dichtgespijkerde ramen en een smoezelige friettent. Ik was er vorig jaar, toen Shape of Despair een extra lange set speelde. Het liep, niet overdreven, twee uur uit. Na een hele dag (funeral) doom en intensief bier drinken was iedereen volledig kapot toen SoD uiteindelijk rond middernacht ofzo begon aan een moeilijk lange set voor een halflege zaal. We overnachtten in dezelfde accommodatie als alle bands en reden ook in hun bus mee daar naartoe. Voordat de backline was afgebroken was het al na 03.00u, en tijdens de terugreis werd de buschauffeur om onduidelijke reden ingerekend door de sterke arm der wet. Ik geloof dat het alweer ochtend was toen we eindelijk aankwamen op de slaapplek. :’)


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-09-2017 11:09 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik zou eventueel met de wagen naar daar gaan. Is het daar een beetje een veilige buurt (waar je goed je auto kwijt kunt)?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 14-09-2017 11:15 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ja, dat kan prima. Het ligt naast een supermarkt en ook voor de deur is voldoende parkeergelegenheid.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-09-2017 13:21 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2017 11:01 schreef zodiac lung het volgende:
Wat een cool maar supergaar festival is dat.

‘Cultureel centrum’ in the middle of nowhere, ergens onder de rook van een kerncentrale. Zo’n prachtig Waals dorp met dichtgespijkerde ramen en een smoezelige friettent. Ik was er vorig jaar, toen Shape of Despair een extra lange set speelde. Het liep, niet overdreven, twee uur uit. Na een hele dag (funeral) doom en intensief bier drinken was iedereen volledig kapot toen SoD uiteindelijk rond middernacht ofzo begon aan een moeilijk lange set voor een halflege zaal. We overnachtten in dezelfde accommodatie als alle bands en reden ook in hun bus mee daar naartoe. Voordat de backline was afgebroken was het al na 03.00u, en tijdens de terugreis werd de buschauffeur om onduidelijke reden ingerekend door de sterke arm der wet. Ik geloof dat het alweer ochtend was toen we eindelijk aankwamen op de slaapplek. :’)



Dat was inderdaad een hele gave dag ja. Liep allemaal uit die dag omdat SoD vertraging had met hun vlucht en toch persé wilde soundchecken vóór de eerste band begon. Tsja, die twee uur hebben ze niet meer goed weten te maken. De organisatie ging voor de rest vrij soepeltjes en vlotjes. Aardige gasten. Tof festival. Jammer dat ik er niet bij kan zijn dit jaar.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-09-2017 13:21 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Oeps.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 15-09-2017 13:22]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-09-2017 7:28 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zo, dat was best een interessant 'festival', in dat boerengat van een Saint-Georges nabij Luik. In een klein zaaltje, erug sympathieke mensen ook, en lekkere 'doom-burgers' die je er kon krijgen.

De eerste groepen heb ik gemist, 10 minuten na ik arriveerde begon Abyssic, een Noorse death-doom band, die met hun podiumaankleding van kaarsen en wierrook niet echt moeite deden om clichès te vermijden, ook muzikaal niet, maar het deed wat nostalgisch aan, van toen ik als puber naar lokale black metal-bandjes ging zien.



Monolithe vond ik al een stuk intessanter (hun intro kwam, net als hun bandnaam, uit '2001' van Kubrick), enkel de cleane zang trok op niet veel.

Na het niet zo interessante Finse Throes of Dawn (wel mooie melancholische muziek, maar over't algemeen flauwkes), was het eindelijk aan dé band der bands, waar ik voor was afgekomen.



En het was een fantastisch, memorabel optreden. Net als zonder twijfel de onderbroekenmaat van hun drummer XXL (Long, in deze context). Ik denk dat ze zeker anderhalf uur gespeeld hebben, als het er geen twee waren. Bizar was er al redelijk wat volk door, of stonden die buiten, en misten zo dus het hoogtepunt van de dag. Fascinerend, 3 gitaristen + 1 bassist + een podium tjokvol effectenpedalen. En die zanger ( met de looks van een hooligan) met z'n micro aan z'n hoofd hangen (zo'n vliegtuigmicrootje). Maar het kwam echt enorm goed over, het is dan ook muziek waar ik gerust uren naar zou kunnen blijven luisteren. Het heeft nog lang blijven nazinderen.

Zeer content dat ik er naar toe ben gereden.



[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 18-09-2017 7:29]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 14-03-2019 9:58 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

Experimental Doomsters Esoteric Set to Enter Studio to Record Seventh Full-length Album
20 Feb 2019
UK Experimental Doomsters ESOTERIC are set to begin recording their seventh full-length album on the 11th April at vocalist/guitarist Greg Chandler's Priory Recording Studios in Birmingham. The as yet unnamed album will be the long-awaited follow up to 2011's "Paragon of Dissonance" and is expected to be released on Season of Mist during 2019.

The band's lineup of Gordon Bicknell on Guitar, Mark Bodossian on Bass, Greg Chandler on Guitar and Vocals, Joe Fletcher on Drums, and Jim Nolan on Guitar, are anticipating completing the album in May.

Commenting on what fans can expect from the new ESOTERIC album, the band had this to say:

"The new album, which will be 2CDs and 3LPs in length, sees a return to the heavier use of psychedelic effects and a greater variety of tempo, expanding on the sound developed since the band's inception in 1992."

https://www.esotericuk.net/News


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Ed
Usericon van Ed
Posted 14-03-2019 14:29 by Ed Wijzig reactieProfiel van EdQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2019 9:58 schreef DaVinz het volgende:
Experimental Doomsters Esoteric Set to Enter Studio to Record Seventh Full-length Album
20 Feb 2019
UK Experimental Doomsters ESOTERIC are set to begin recording their seventh full-length album on the 11th April at vocalist/guitarist Greg Chandler's Priory Recording Studios in Birmingham. The as yet unnamed album will be the long-awaited follow up to 2011's "Paragon of Dissonance" and is expected to be released on Season of Mist during 2019.

The band's lineup of Gordon Bicknell on Guitar, Mark Bodossian on Bass, Greg Chandler on Guitar and Vocals, Joe Fletcher on Drums, and Jim Nolan on Guitar, are anticipating completing the album in May.

Commenting on what fans can expect from the new ESOTERIC album, the band had this to say:

"The new album, which will be 2CDs and 3LPs in length, sees a return to the heavier use of psychedelic effects and a greater variety of tempo, expanding on the sound developed since the band's inception in 1992."

https://www.esotericuk.net/News


Gaaf, hopelijk dezelfde productie als The Maniacal Vale.


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 14-03-2019 17:08 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Goed nieuws


bub


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 02-08-2019 7:01 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

UK Doomsters Esoteric have unveiled the cover artwork and track list of their new album 'A Phyrrhic Existence'. The record is set for worldwide release on November 8, via Season of Mist. The long-awaited follow up to 2011's 'Paragon of Dissonance' was recorded earlier this year at vocalist/guitarist Greg Chandler's Priory Recording Studios in Birmingham.

Regarding the new record, the band comments: "'A Pyrrhic Existence' is an album that deals with some of the darkest sides of the human psyche and the harsh realities of existence. The concepts of the lyrics deal with death, suffering, tragedy, lies and the breakdown of the human psyche. The title is a reference as to how existence can be perceived as something that inflicts so much devastation on the survivor, that it becomes tantamount to defeat. The music is a progression from previous albums, and is of an extremely psychedelic and experimental nature. It can be likened to a vicarious journey through the twisted passages of the broken mind."

The artwork and tracklist of 'A Phyrrhic Existence' can be found below. The cover artwork was created by Lisa Schubert. Pre-orders will be available at a later date.

Tracklist

CD1
1. Descent (27:39)
2. Rotting in Dereliction (15:51)
3. Antim Yatra (04:40)
Total: 0:48:10

CD2
4. Consuming Lies (15:16)
5. Culmination (19:03)
6. Sick and Tired (15:46)
Total: 0:50:05




BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 02-08-2019 9:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Goedzo. Benieuwd naar.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen