|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
dat zouden we zo rond 2005 moeten weten |
|
|
|
quote:Snaack gaat op de Burning Blind Faith Tour? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: ssssssssssst |
|
Kunnen die gasten niet gewoon een onwijze partij opflikkeren als ze het hier niet naar hun zin hebben quote: I can't shoot straight unless I've had a pint! |
|
quote: Zouden die treinsporen richting Polen nog kunnen dienen ? |
|
quote: On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: Natuurlijk, die hebben ze speciaal niet gebombardeerd voor de zekerheid... En wat is dat hierboven over Nederlanders die moeten integreren in de multiculturele samenleving? Wat houdt dat precies in dan? Een zakdoek rond je kop knopen, een petje derbovenop richting Mekka en zoveel mogelijk 50 Cent luisteren? Ik vind zijn dubbele bastamtam anders wel vet eigenlijk... [Dit bericht is gewijzigd door Marco_Filth op 22-10-2003 14:06] And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep |
|
quote: Hulde! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
48 procent allochtonen: te veel allochtonen in Nederland Uitgegeven: 23 oktober 2003 15:11 DEN HAAG - Bijna de helft van de allochtonen in Nederland vindt dat er hier te veel allochtonen zijn. Naast 48 procent van de allochtonen heeft ook 65 procent van de autochtonen deze mening. Dat blijkt uit de Rapportage minderheden 2003 van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP), die donderdag is overhandigd aan minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. De conclusie is dat de maatschappelijke positie van minderheden in Nederland geleidelijk verbetert. Een grote meerderheid van 70 tot 80 procent van de etnische minderheden vindt het fijn in Nederland, meer en meer allochtonen werken en ze doen het steeds beter op school. Etnische groepen De tweejaarlijkse rapportage heeft vooral betrekking op de vier grootste etnische groepen in Nederland: Turken, Marokkanen, Antillianen en Surinamers. Zij vormen samen ongeveer 60 procent van het totale aantal allochtonen in Nederland. Zowel allochtonen als autochtonen vinden niet dat het makkelijker moet worden om in Nederland asiel te krijgen. Wel noemen beide groepen het positief dat in een land verschillende culturen bestaan. Daar tegenover menen allochtonen en autochtonen dat een wijk er niet op vooruit gaat als er veel allochtonen wonen. Bijna tweederde van de allochtonen zegt nooit of bijna nooit persoonlijk gediscrimineerd te zijn. Van de allochtonen geeft 5 tot 8 procent aan vaak te worden gediscrimineerd en 29 tot 34 procent af en toe, afhankelijk van de afkomst. Opvallend is dat het merendeel van de allochtonen denkt dat hun eigen groep wordt gediscrimineerd, maar de meesten geven tegelijkertijd aan dat zij daar persoonlijk bijna of nooit ervaringen mee hebben. Zo heeft bijvoorbeeld 22 procent van de Marokkanen de indruk dat de Marokkaanse bevolking in Nederland vaak wordt gediscrimineerd, terwijl slechts 6 procent zelf vaak met discriminatie te maken heeft. Werkloosheid In de periode 1994 tot 2002 zijn steeds meer allochtonen gaan werken. Vooral de Marokkaanse mannen maken een inhaalslag. Had in 1994 36 procent een baan, in 2002 was dat 59 procent. De werkloosheid in Nederland steeg in 2003 vanwege de slechte economie. Onder Turken en Marokkanen loopt de werkloosheid echter minder op dan bij de autochtone bevolking. Het SCP is bezorgd over de toenemende werkloosheid onder jonge allochtonen. Vooral bij de Surinaamse en Antilliaanse jongeren, van wie nu meer dan een kwart niet werkt. Tussen 1996 en 2002 is het aantal Turkse en Marokkaanse leerlingen op havo en vwo gestegen en ook op hbo en universiteit studeren meer allochtonen. Maar nog steeds kiezen de meeste allochtone jongeren voor een mbo-opleiding. In het basisonderwijs doen Turken en Marokkanen het met rekenen goed, al staan ze nog op achterstand in vergelijking met autochtone leerlingen. Wat betreft de Nederlandse taal lopen allochtonen ongeveer twee jaar achter op hun autochtone leeftijdsgenoten wanneer zij van de basisschool komen. De allochtonen zijn duidelijk bezig met een leer-inhaalslag. Alleen Antilliaanse leerlingen blijven achter. Marokkaanse en Turkse enquêteurs en tolken zijn bij het onderzoek betrokken om te voorkomen dat bepaalde groepen niet werden gehoord. Het woord trein komt in me op |
|
Een kleine snol zit zo vol. |
|
Een Vroomshoper heeft een Nieuwleusenaar van zn motor afgejaagt met een busje *knikt wijs van nee* (niet expres natuurlijk, maar toch ) Die Vroomshopers ook altijd [Dit bericht is gewijzigd door Nix op 23-10-2003 22:30] I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote:Heb jij een motor? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Ik woon niet in Nieuwleusen.... Gelukkig niet zeg I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Die gast was toch van jouw motor afgereden? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: typefout I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Bron: NU.nl Op ZM.com is een gebruiker gesignaleerd met het meest irritante sig allertijden. Zijn naam? Voice of Doom. Meer nieuws volgt tijdens de uitzending van Netwerk van morgenavond. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Meest irritant? Dan zit je hier nog niet lang genoeg denk ik... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Héhé, die "meerderelagenscrollers" I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Langer dan jij KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Zie mijn post in het 'klachtentopic'... ..."Hate can only create more hate"... |
|
OMG I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Ik weet van niets |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |