IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : klassiek Vorige pagina | Volgende pagina
Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 27-01-2002 22:17 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Sommige klassiek is echt te pruimen maar als ik muziek luister LUISTER ik echt en dan vind ik klassiek iets te... jah, saai is niet het goede woord.
Klassiek is goede achtergrondmuziek als je bijv. met huiswerk bezig bent of je mot je concentreren, dan zet ik niet zo snel extreme black op ofzo.


Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 27-01-2002 23:01 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

Klassiek is gewoon goed!
metal en Klassiek is gewoon een supergoeie combinatie.. (hangt van 't genre af, maar toch)
Ben zelf wel erg gek van Beethoven ook, en alltime favo: atlanta symphony orchestra - Carmina Burana O Fortuna


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-01-2002 2:14 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

mmja

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd na het lezen van een aantal reacties in dit topic. Laat ik even wat punten opnoemen:

- Elend en dergelijke maken GEEN klassieke muziek. Misschien dat het qua orkestratie/sound overeenkomt, maar qua structuur en arrangementen en composities in ieder geval NIET. Elend is sfeermuziek, klassieke muziek .... is KUNST.
- John Williams (Star Wars IV t/m VI en andere films) kan misschien wel goede filmmuziek componeren, maar het is wederom GEEN klassiek. Het is muziek geschreven bij een bepaalde scene, en dus effectbejag (helaas vaak ook erg sentimenteel). Sowieso vind ik filmmuziek totaal anders dan klassieke muziek. Al zou men tien orkesten gebruiken, nog steeds is het veel goedkoper dan welke klassieke componist dan ook.
- Klassieke muziek is NIET saai. Je moet gewoon geduld hebben. Dan duurt het maar wat langer voordat het 'tof' is!

Oh ja, en verder moet IEDEREEN Beethoven luisteren. Vooral de 5e en 7e symfonie. Fucking jesus fucking christ.... da's pas METAL.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 28-01-2002 10:05 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb wel zeker wat klassiek gehoord ja, (mn pa heb de hele kast volstaan).

Het zit knap in elkaar enzo... maar vrijwillig luisteren ernaar: nee d(r)ank u....

En waarom niet Snagger? Ach... ik heb er nog nooit een lekkere ruige riff in gehoord.. geen vunzige zang.... helaas.

Maar zonder klassiek géén metal; dus Mozart was de eerste metalhead !


Ik, Wil Schuurman


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2002 10:24 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Beethovens 9th Symphony...

Ook veelvoudig gebruikt in de film CLOCKWORK ORANGE.... (Kubrick)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-01-2002 10:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2002 23:01 schreef Wishmaster het volgende:
Klassiek is gewoon goed!
metal en Klassiek is gewoon een supergoeie combinatie.. (hangt van 't genre af, maar toch)
Ben zelf wel erg gek van Beethoven ook, en alltime favo: atlanta symphony orchestra - Carmina Burana O Fortuna


Dat nummer is gecomponeerd door CARL ORFF en door weet ik hoeveel orchestra's uitgevoerd.. Atlanta sympony is toevallig een van de bekendste..
Ik heb de versie met de Berliner nogwat orchestra, op vinyl (3 piek op de markt in Utrecht)


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 28-01-2002 11:06 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik luister soms naar Bach ,ik ken beethoven niet zo goed,maar ben wel geinteresseerd ( de reden waarom ik minder naar klassiek luister is omdat er niet in gezongen wordt behalve opera maar dat vind ik niet oprecht ) . ik vind Elend overigens wel klassiek en nog beter dan Bach wat ik heb gehoord (instrumentaal) . en ik vind het ook kunst evenals andere groepen .(als je de piano nummers van elend niet kent dan zou je zeggen dat het sfeermuziek zou zijn )
Einstürzende Neubauten vind ik ook kunst .
Het nummer Blume bijvoorbeeld .


[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 04-02-2002 10:25]



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 28-01-2002 12:06 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Niccolo Paganini was de eerste metalhead...


(shredder)

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 28-05-2004 14:10]



Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 28-01-2002 12:09 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 10:24 schreef Valorian666 het volgende:
Beethovens 9th Symphony...

Ook veelvoudig gebruikt in de film CLOCKWORK ORANGE.... (Kubrick)




Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 28-01-2002 12:41 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

quote:
Op 28 januari 2002 10:26 schreef Valorian666 het volgende:
Ik heb de versie met de Berliner nogwat orchestra, op vinyl (3 piek op de markt in Utrecht)

heb ik als het goed is ook ergens staan ja...


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 28-01-2002 13:04 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

heb 2 jaar zangles in klassieke vorm gehad. Zo leer je de muziek van binnenste buiten kennen en waarderen. Vind het nu ook erg mooie muziek. Maar de laatste tijd luister ik er erg weinig naar. Heb wel cd van bach enzo...

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 28-01-2002 13:06]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 28-01-2002 13:08 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 2:14 schreef Dwaallicht het volgende:

Oh ja, en verder moet IEDEREEN Beethoven luisteren. Vooral de 5e en 7e symfonie. Fucking jesus fucking christ.... da's pas METAL.


Beethoven kan me eigenlijk niet zo boeien, Dvorak daarentegen wel!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 31-01-2002 21:36 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Dank u voor al deze reacties...leuk leuk leuk...

Dwaalicht: you got my point...
en Beethoven 7 2e deel is idd erg ruggengraadrillend...

Firefox: als jij graag bij solo's geinspireerd wordt door Bach, dan moet je eens de solosonates voor viool of de cellosuites luisteren. Heel solo, heel Bach, heel basic.

En voor iedereen die heel erg graag heel depressieve klassieke muziek wil luisteren raad ik ten zeerste Sjostakovitsj aan. Behalve dan z'n jazz suites, dan krijg je meteen waanvoorstellingen van ene A. Rieu uit Limboland...



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 31-01-2002 21:48 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

heb klassiek les gehad, dus luitstukjes bach op klassieke gitaar gespeeld, was goed voor mn techniek zeiden ze, en gezien ik grote bach fan ben, die suites heb ik vast wel staan hier, heb bergen bach cd's, ik ben alleen niet iemand die titels van nummers uit zn hoofd gaat leren, (blijft niet hangen, alleen t ritme en melodie blijft vaak hangen)


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 31-01-2002 22:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Bombastische klassieke muziek heerst. Ben zelf niet al te bekend, maar kan het werk van Grieg, Orff en Sibelius erg waarderen.

Trouwens, mensen die nog tips voor mij hebben: Deze zijn uiterst welkom!



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 31-01-2002 23:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 januari 2002 15:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Er zijn veel overeenkomsten tussen de manier waarop klassiek en metal in elkaar zit. Bovendien zijn metal muzikanten vaak erg serieus over hun muziek, en dat waren de klassieke componisten natuurlijk ook. Dus dat is ook nog een overeenkomst.



quote:
Op 28 januari 2002 2:14 schreef Dwaallicht het volgende:
Elend is sfeermuziek, klassieke muziek .... is KUNST.
---------------------------------------------
Dit KUNST is wel een heeeeeeeel onzinnig argument. Waarom zou Elend geen kunst zijn terwijl klassiek dat wel zou zijn? Omdat het algemeen bepaald zou zijn? What a load of bollocks!!!! (alsof er een bepaalde elite heeft bepaald wat kunst is en dat heeft verdeeld in hogere en lagere kunst)
AAAAURGH! Wat kots ik op die manier van denken!!!!!!
---------------------------------------------
Sowieso vind ik filmmuziek totaal anders dan klassieke muziek. Al zou men tien orkesten gebruiken, nog steeds is het veel goedkoper dan welke klassieke componist dan ook.

---------------------------------------------
Bij metal zie je allemaal overeenkomsten, terwijl je bij soundtracks (wat arrangementen/composities etc. veeeeeeeel dichter bij klassiek ligt!!!!) het afdoen als effectbejag en sentimenteel is wel een erge enge omschrijving van muziek die prima op zichzelf staat!!!!

Je bent op z'n minst niet erg consequent en eerlijk gezegd vind ik deze twee meningen elkaar behoorlijk richting het belachelijke duwen.



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 01-02-2002 0:03 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik wil wel de pianonummers van elend en van bach en beethoven naast elkaar zetten en dan mag Dwaallicht en misschien ook Kiling Zoe (als ze het met Dwaalicht eens is op dit punt ) uitleggen wat er meer Kunst is aan Bach en beethoven qua arrangementen en composities .
Killing Zoe ,bedankt voor de tip . ik zocht ook naar klassieke zang .ik luister ook naar middeleeuwse muziek . en sfeer van enkele instrumenten en zang vind ik vaak leuker dan een orkest of een koor .



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 01-02-2002 0:15 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Edvard Grieg's In The Hall of the Mountain King, HEEEEEEEERRRRRRRRSSSSSCCCCCCHHHHHTTTTTTTTT!!!!!!

Nu we het toch over klassiek hebben, hoe denken jullie eigenlijk over opera? (en dan bedoel ik dus opera en NIET: within temptation, nightwish etc. etc.).
Zelf heb ik 2 Cd's van Cecilia Bartolli liggen die ik dus ZWAAR kan warderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-02-2002 0:20]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 01-02-2002 1:38 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ynwie Malmsteen, neo-klasiek!!!





Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-02-2002 3:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2002 23:55 schreef Mutilator het volgende:
---------------------------------------------
Bij metal zie je allemaal overeenkomsten, terwijl je bij soundtracks (wat arrangementen/composities etc. veeeeeeeel dichter bij klassiek ligt!!!!) het afdoen als effectbejag en sentimenteel is wel een erge enge omschrijving van muziek die prima op zichzelf staat!!!!


Nou, ik heb lang niet alles van die zooi die jij gequote hebt zelf getypt hoor, ik zou nog maar eens goed kijken.

quote:
Je bent op z'n minst niet erg consequent en eerlijk gezegd vind ik deze twee meningen elkaar behoorlijk richting het belachelijke duwen.


Dat is jouw probleem dat jij dat vindt. Filmmuziek is geschreven met de beelden erbij in gedachten, op zichzelf is dit vaak veel minder krachtig. Iemand als John Williams vind ik niet meer maken dan sentimentele troep. Ik vind sowieso dat men wel wat kritischer mag zijn. Als muziek je een prettig onderbuikgevoel geeft wil nog niet zeggen dat dat 'goed' is. Een uitleg ga je verder ook niet krijgen,
a. omdat ik momenteel kankerchagrijnig ben (misschien dat je morgen meer geluk hebt)
b. omdat ik eigenlijk vind dat anderen mogen beargumenteren waarom filmmuziek (bv. John Williams) WEL kunst is, ipv ik waarom het dat 'niet' is.

En aan jouw definitie van consequentie heb ik helemaal geen boodschap. Zeker als je mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb. De groeten...

aaargh af en toe....


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 3:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 3:09 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, ik heb lang niet alles van die zooi die jij gequote hebt zelf getypt hoor, ik zou nog maar eens goed kijken.
---------------------------------------------
De stukjes die jij niet getypt hebt heb ik idd geschreven. Ik leg je geen woorden in de mond: dat is mijn reaktie!!!!!!
---------------------------------------------
Dat is jouw probleem dat jij dat vindt. Filmmuziek is geschreven met de beelden erbij in gedachten, op zichzelf is dit vaak veel minder krachtig. Iemand als John Williams vind ik niet meer maken dan sentimentele troep. Ik vind sowieso dat men wel wat kritischer mag zijn. Als muziek je een prettig onderbuikgevoel geeft wil nog niet zeggen dat dat 'goed' is. Een uitleg ga je verder ook niet krijgen,

---------------------------------------------
Wat ik vind is nog nooit een probeem voor mij geweest. Daar gaat het ook niet om.
Wie zegt dat klassiek niet gecomponeerd is met beelden erbij? Ik krijg ze wel als ik het luister! Verder vind ik bijv. John Williams enorm krachtige muziek maken en zeker verder gaan dan onderbuikmuziek; het komt zelfs tot aan kippevelmuziek.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 3:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 3:09 schreef Dwaallicht het volgende:
als je mij woorden in de mond legt die ik niet gezegd heb.


Okay: dan was het een andere gedachtegang dan het elitaire waar het naar rook:
Ik vind het nl. erg klinken als 'huilen met de wolven in het bos.'

Een opvatting dat Elend sfeermuziek is en klassiek kunst en daar dientegevolge dan boven zou staan is geen argument, want het etiket kunst druipt van de subjectiviteit.

Blijft dus het feit dat je niet zomaar kan uitsluiten dat Elend geen kunst zou zijn.

Het riekt mij veel te veel richting het soort discussie in de trant van (naar metalkader vertaald) 'Dream theater is een betere band want die gasten kunnen beter spelen dan de meeste ander bands.'

Snap je mijn punt? Simpel is ook kunst.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-02-2002 4:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-02-2002 4:08 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 1 februari 2002 3:09 schreef Dwaallicht het volgende:
a. omdat ik momenteel kankerchagrijnig ben (misschien dat je morgen meer geluk hebt)
b. omdat ik eigenlijk vind dat anderen mogen beargumenteren waarom filmmuziek (bv. John Williams) WEL kunst is, ipv ik waarom het dat 'niet' is.


a. Dat is te merken. Je negeert argumenten van mij.
b. Omdat jouw benadering van wat kunst is niet klopt. Kunst zit nl. in de perceptie van diegene die het stuk naderhand als kunst beleeft en niet in het stuk zelf.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 01-02-2002 4:11]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 01-02-2002 8:45 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Vinay: even verwarring uit de wereld helpen: Dwaallicht got my point als het gaat om overeenkomsten tussen klassiek en metal.

Dargul: ben niet zo'n operafan, de zangtechniek vnd ik een beetje te vet (door al het vibrato hoor je niet meer wat ze zingen).

Dwaallicht: jij zegt dat filmmuziek bedacht is bij bepaalde (film)beelden. Mee eens. Maar hoe zit het dan volgens jou met programmatische klassieke muziek?

Klassiek als kunst verheven...dat wordt meer bedacht door het zichzelf heel erg artistiek vindende looprekjespubliek dan de muzikanten zelf.

Nu we het toch over looprekjespubliek hebben: KOMT ALLEN NAAR DIE CONCERTZAAL! Het wordt tijd dat de zaal eens wat minder grijs eruit ziet, gezien vanaf het podium!

Aanraders wat betreft bombasme: Wagner, Mahler en Bruckner.
Maar ik zou toch ook naar de Franse tegenhangers uit dezelfde periode luisteren: Debussy, Ravel of Franck. Ook ontzettend mooi door accoordgebruik (zetten een typische sfeer neer met de hele toonstoonladders).


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 01-02-2002 10:42 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 1 februari 2002 8:45 schreef Killing Zoe het volgende:
Klassiek als kunst verheven...dat wordt meer bedacht door het zichzelf heel erg artistiek vindende looprekjespubliek dan de muzikanten zelf.


Okay nu we toch echt eerlijk zijn ,ik vind het vioolwerk van mydyingbride
ook beter dan veel 'radio 4/classicfm' klassiek ,en ook meer oprechtheid gevoel ,emotie en expressie hebbben . de vpro zend vaak mooie klassieke dingen uit vind ik ( ooit een stuk van bartok gehoord ).
Kunst is niet gedefinieerd .
We kunnen misschien wel discussieren over hoe 'diep' bepaalde muziek is in termen van spiritualiteit,mystiek en bezieling . en wat voor beelden het oproept .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 01-02-2002 11:06]



Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen