IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : (on)zinnig nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-04-2003 12:08 by helmet Profiel van helmethttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 april 2003 11:16 schreef Dwaallicht het volgende:
In m'n ouwe studentenflat in Wageningen is een keer een BNN-reportage gemaakt over een anti-kater pilletje. Ik geloof dat als je dat ding nam de kans op een hartaanval de lucht inschoot.
Ja klopt, dat lees je overal. Die anti-kater pilletjes en drankjes zijn echt hardstikke gevaarlijk, omdat ze niet het uitdrogingseffect tegengaan dat de kater veroorzaakt.

De meeste mensen weten dit waarschijnlijk wel, maar voor de afbraak van alcohol is water nodig. Indien dit water in het lichaam niet meer (voldoende) voorradig is wordt de alcohol slecht afgebroken en met een giftige stof als bijproduct. Die giftige stof veroorzaakt de kater. (Tenminste, zo heeft mijn biologiedocent het ooit uitgelegd)

Enige echte oplossing tegen een kater is dus gewoon veel (zuiver water) drinken. Voordat je je bed induikt het liefst een paar glazen. Typisch genoeg zul je ook zien dat je 's nachts dus niet wakker wordt omdat je moet zeiken.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-04-2003 12:13 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 18 april 2003 12:08 schreef helmet het volgende:
De meeste mensen weten dit waarschijnlijk wel, maar voor de afbraak van alcohol is water nodig. Indien dit water in het lichaam niet meer (voldoende) voorradig is wordt de alcohol slecht afgebroken en met een giftige stof als bijproduct. Die giftige stof veroorzaakt de kater. (Tenminste, zo heeft mijn biologiedocent het ooit uitgelegd)

Aceetaldehyde . Alcohol wordt omgezet in aceetaldehyde (van DAT spul word je ook dronken, van alcohol zelf niet), en dat is toxisch. Met of zonder water, alcohol wordt altijd omgezet in aceetaldehyde (ben de naam van het enzym vergeten dat die reactie vergemakkelijkt.... blabla dehydrogenase geloof ik).
De hoofdpijn van een kater komt door de uitdroging. Ook in je hersens zit dan minder vocht en dan trekt je hersenvlies ietwat samen. Resultaat: * 1000. Pas als de boel weer een beetje geneutraliseerd & op niveau is verdwijnt de koppijn. Bij sommigen (zoals ondergetekende) kan dat de hele dag duren, bij anderen is het na een half uurtje weg.
De algehele ziektegevoelens, kotsen, misselijkheid, brakheid etc. komt door de vergiftiging met aceetaldehyde. Ik weet de verdere afbraakcyclus niet meer...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-04-2003 13:07 by Iskariot Profiel van Iskariot

Aceetaldehyde wordt geloof ik in de lever weer omgezet tot glucose, maar biologie is voor mij ook alweer een paar jaartjes geleden.


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 13:10 by Chantalie Profiel van Chantalie

of gewoon wat minder zuipen, zou ik zeggen.


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-04-2003 13:13 by Iskariot Profiel van Iskariot

pfff, das best moeilijk hoor


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 18-04-2003 13:18 by Infaustus Profiel van Infaustus

malt?


No meat is sweater


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-04-2003 13:20 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 18 april 2003 13:18 schreef Infaustus het volgende:
malt?
Das ranzig


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 13:21 by Chantalie Profiel van Chantalie

quote:
Op 18 april 2003 13:13 schreef Iskariot het volgende:
pfff, das best moeilijk hoor


Welnee!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:27 by Possessedpacman Profiel van Possessedpacmanhttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 13:10 schreef Chantalie het volgende:
of gewoon wat minder zuipen, zou ik zeggen.




Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Chantalie
Prrrrrrrrrrrrr
Usericon van Chantalie
Posted 18-04-2003 14:27 by Chantalie Profiel van Chantalie

kheb echt iets onmogelijks gezegd he!


So you can make me come that doesn't make you Jesus (Tori Amos)


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-04-2003 14:28 by Claw Profiel van Clawhttp://www.aardtmann.tk/

Twee glazen water voor het slapen gaan doet voor mij wonderen. Ik heb nooit meer een kater.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 18-04-2003 14:32 by Possessedpacman Profiel van Possessedpacmanhttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

quote:
Op 18 april 2003 14:27 schreef Chantalie het volgende:
kheb echt iets onmogelijks gezegd he!


DENK JE????


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 18-04-2003 18:42 by Styhn Profiel van Styhnhttp://n/a

hehe ik had in een vlaag van dronkenschap een keer een koffiekan water opgedronken voordat ik naar bed ging, omdat ik ineens aan dit verhaal moest denken.. werkte ook nog, haha


11.45: restate my assumptions


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-04-2003 18:18 by Iskariot Profiel van Iskariot

Bomexperts ontmantelen doos ijshoorntjes

Uitgegeven: 21 april 2003 08:54
RODEN - Het Explosieven Opruimings Commando (EOC) heeft in de nacht van zondag op maandag een doos ijshoorntjes ontmanteld. Een medewerker van een tankstation in de Drentse plaats Roden ontdekte het 'verdachte pakketje' toen hij rond 23.00 uur wilde aflsuiten en belde de politie.

Het pakketje, een doos van ongeveer dertig centimeter groot, lag tegen een van de pompen aan. Een bomverkenner van de politie adviseerde het EOC in te schakelen. Het tankstation werd afgezet, maar de woningen in de buurt hoefden niet te worden ontruimd.

Het EOC arriveerde in de loop van de nacht en wist met röntgenfoto's algauw uit te sluiten dat er explosieven in de doos zaten. Uiteindelijk maakte een EOC'er tegen drie uur de doos open en ontdekte de ijshoorntjes. Hoe de doos er terechtgekomen is, is vooralsnog een raadsel.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 21-04-2003 18:40 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 18 april 2003 14:28 schreef Claw het volgende:
Twee glazen water voor het slapen gaan doet voor mij wonderen. Ik heb nooit meer een kater.

Je moet ook alcohol drinken om een kater te krijgen


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 21-04-2003 18:41 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 21 april 2003 18:40 schreef ghoulliette het volgende:
Je moet ook alcohol drinken om een kater te krijgen


Je moet ook gewoon bier drinken om een kater te voorkomen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-04-2003 11:11 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

VS: Borstvoeding = terrorisme?
Gepost door Marina (Snuggs) - dinsdag 22 april 2003 @ 09:19 - Bron: Montreal Gazette
victorv8 had ons via de newssubmit het volgende te melden en herschreef het bericht voor ons:

Een Canadese vrouw vloog van Houston naar Vancouver. Tijdens de vlucht verschoonde ze de luier van haar zoontje, en gaf het jongetje borstvoeding. Zij deed dit echter niet op het krappe toilet in het vliegtuig, maar in de cabine. Een andere passagier klaagde bij de stewardess over het zicht op de ontblote borst van de vrouw. De stewardess vroeg daarop aan de vrouw of zij zo vriendelijk zou willen zijn, een dekentje over bovenlichaam te leggen. De vrouw weigerde dit omdat ze bang was voor SARS besmetting via dit niet-steriele deken. In plaats daarvan gebruikte ze een kleiner dekentje dat ze zelf bij haar had. Ook wilde ze liever niet haar baby voeden op het toilet, omdat ze bang was dat haar zoontje zou vallen tijdens turbulentie.

Inmiddels was de man naar de stewardess toegestapt, en klaagde dat een "buitenlander" hem bedreigde in een "Amerikaans vliegtuig, gedurende oorlogstijd". Dit is in de Verenigde Staten voldoende om verplicht 24 uur te worden vastgehouden op verdenking van "terrorisme". Uiteindelijk zijn de twee partijen een schikking overeen gekomen, waarin de vrouw beloofd heeft nooit meer met Amerikanen te praten tijdens een vlucht.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-04-2003 11:37 by Snaack Profiel van Snaack

jesus fucking christ


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 22-04-2003 22:34 by NolthuarII Profiel van NolthuarII

hmmz ik vind dit niet echt grappig nieuws.... eerder verwonderlijk..


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 22-04-2003 22:36 by winters rage Profiel van winters rage



My madness, my sadness


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-04-2003 10:16 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Amerika overweegt straf voor Parijs
- Bron: De Telegraaf

Volgens de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Colin Powell, zal Frankrijk de gevolgen moeten dragen van haar houding tijdens de laatste crisis.

Volgens hem is het vooral aan de Franse dreiging met een veto te danken dat de Verenigde Staten in maart niet genoeg stemmen kreeg in de Veiligheidsraad voor een oorlog tegen Irak.

Maandag zouden, volgens anonieme Amerikaanse functionarissen, topfiguren van Defensie en Buitenlandse Zaken op het Witte Huis bijeen zijn geweest om te praten over contrete maatregelen tegen Frankrijk. Powell zou uit zijn op ontspanning tussen Washington en Parijs, maar defensieminister Rumsfeld en vice-president Cheney zouden meer zien in strenge sancties.

Zo zou ondermeer geopperd zijn om Frankrijk binnen de NAVO te marginaliseren. Dot zou inhouden dat Frankrijk niet meer uitgenodigd zou worden voor bijeenkomsten waarbij de Amerikanen en hun Europese gesprekspartners overleg plegen over de wederopbouw van Irak. Er werd evenwel nog geen besluit genomen.





Echt, telkens als ik denk dat het niet veel gekker kan flikken ze het, die fijne k@nk*ramerikanen


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-04-2003 12:23 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

limpbizkit herneemt opnames nieuw album
Fred Durst is gek geworden. Na een flirt met Britney Spears, een naamsverandering en een zoektocht naar een Chinese gitarist (zie eerder popnieuws), heeft de frontman van Limp Bizkit (excuseer: limpbizkit) immers besloten om de opvolger van "Chocolate Starfish and The Hot Dog Flavoured Water" gewoon opnieuw op te nemen. Het album, dat de voorbije negen maanden onder de titels "Less Is More", "Bipolar", "Fetus More" en "The Search For Teddy Swoes" werd opgenomen, zal voorlopig niet uitgebracht worden. Maar desondanks denkt Durst er niet aan om de geplande releasedatum van half juni uit te stellen. De zanger maakt zich namelijk sterk dat hij met de hulp van zijn nieuwe gitarist Mike Smith (Snot) tegen Independence Day een nieuwe nieuwe plaat zal kunnen opnemen. "Er is zodanig veel chemie met Mike dat we in een paar weken een nieuw album kunnen schrijven," schreef Durst afgelopen woensdag op zijn website. De songs die limpbizkit eerder opnam met interim-gitaristen Al Jourgensen (Ministry), Rivers Cuomo (Weezer), Page Hamilton (Helmet) en Brian "Head" Welch (Korn) zullen voorlopig in de kluis van de zanger blijven zitten. "De 19 nummers die we schreven zonder Mike zijn nog steeds verbluffend, maar ik wil ze niet meteen op de markt gooien," aldus Durst. "We zijn nu weer een band en ik voel alsof we vertrokken zijn voor een nieuwe missie. De nieuwe songs zijn helemaal te gek. It's on." (WVD)



Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-04-2003 12:25 by Gunman Profiel van Gunman

Op hierboven:

da's dus echt onzinnig nieuws


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 23-04-2003 12:26 by Sharteel Profiel van Sharteelhttp://www.photopit.be

Ja he..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 23-04-2003 12:28 by Vampie Profiel van Vampie

André uit Schotland heeft een visvergunning gekregen, met pasfoto en al. André is alleen geen man met die naam, maar een zeehond die André heet. André kaapte al een jaar lang de zalm voor de neus van lokale vissers weg.

De zeehond ving alle zalm in Loch Lomond, en het lukte de vissers maar niet André te vangen. Daarom besloot de lokale hengelsportvereniging maar toe te geven en zijn eetgedrag te legaliseren. Hij kreeg een visvergunning.

De Loch Lomond Angling Improvement Association gaf hem de vergunning. "Vorig jaar zijn sommige van uw vrienden (twee otters) verhuisd naar de rivier Endrick, dus wellicht wilt u ze bezoeken en (helaas voor ons) een zalmpje met ze nuttigen. Deze vergunning voorkomt dat u wordt vervolgd wegens stroperij.", schreven ze in een begeleidende brief aan de zeehond.

De visvergunning van André is overigens geldig tot 31 oktober.


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen