IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : vegan Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2017 15:12 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 13 september 2017 14:42 schreef bokkie666 het volgende:
Waarom geen sojaroom? Het is veel smaakneutraler dan kokosroom namelijk.

Ik gebruik het soms wel, maar ik kook graag uit de Aziatische keuken, daar vind ik de kokosversie beter passen.

quote:
Op 13 september 2017 14:47 schreef zodiac lung het volgende:
Beetje stom, maar ik heb meer moeite met het ontbijt. Yoghurt of kwark met muesli mis ik vooral. Ik heb inmiddels de ongezoete Alpro 'yoghurt' waar ElitE het over had gevonden, die is inderdaad best smakelijk, maar ik denk niet dat ik dat op de lange termijn als alternatief wil gaan gebruiken. Al wat kokosyoghurt e.d. geprobeerd, maar dat is zo schreeuwend duur...Moet een betere oplossing voor zijn.

Zelf wissel ik de yoghurt af, anders gaat het me al snel vervelen. Alpro ongezoet, je hebt daar nu ook een kwark versie van (wat dikker, best smakelijk) en de kokos of amandelversie. En kleinere porties, en dan een hand noten of vers fruit er door heen, voor het gevulde gevoel. Inderdaad duur, maar kaas en vlees van goede bronnen zijn ook erg duur.

Zelf kook ik wekelijks voor een groep van hele gemixte eters, o.a. vleeseters. Ik maak de basis van een maaltijd altijd veganistisch, en serveer ernaast soms zuivel van een boerderij hier niet zo ver vandaan. Zo houden we iedereen tevreden.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-09-2017 15:34 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Of gewoon havermoutpap? Dat kan ook met water. Al weet ik niet of dat lekker is.

quote:
Op 13 september 2017 15:12 schreef Silence het volgende:
Ik gebruik het soms wel, maar ik kook graag uit de Aziatische keuken, daar vind ik de kokosversie beter passen.


Ah op die manier, maar in de Aziatische keuken is kokosroom geen melkvervanger daar hoort het er gewoon in toch? Zo maak je mij in de war.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-09-2017 15:36 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Havermoutpap met water is niet te doen, maar eet al jarenlang havermoutpap met sojamelk en allerhande toevoegingen (noten, zaden, fruit, chocola, confituur/gelei, etc). De laatste weken maak ik het met ongezoete rijstmelk, wat nog een stuk lekkerder is.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2017 15:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 september 2017 15:34 schreef bokkie666 het volgende:
Of gewoon havermoutpap? Dat kan ook met water. Al weet ik niet of dat lekker is.

Ah op die manier, maar in de Aziatische keuken is kokosroom geen melkvervanger daar hoort het er gewoon in toch? Zo maak je mij in de war.


Aziaten en dierlijke melk samen gaat vaak ook niet

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lactose-intolerantie


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 13-09-2017 15:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 13 september 2017 15:36 schreef BenKnuckles het volgende:
Havermoutpap met water is niet te doen, maar eet al jarenlang havermoutpap met sojamelk en allerhande toevoegingen (noten, zaden, fruit, chocola, confituur/gelei, etc). De laatste weken maak ik het met ongezoete rijstmelk, wat nog een stuk lekkerder is.



ongezoete rijstmelk met kokos is maniakaal lekker
haverdrank valt soms ook mee
ongezoete amandeldrank is niet altijd bien

Cashewdrank is best goed



signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-09-2017 15:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Amandeldrank is inderdaad niet te doen. De cashewmelk heb ik nog niet geprobeerd, thanks voor de tip.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-09-2017 16:09 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 13 september 2017 15:36 schreef BenKnuckles het volgende:
Havermoutpap met water is niet te doen,
Is het niet een kwestie van wennen?


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2017 17:43 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 13 september 2017 15:34 schreef bokkie666 het volgende:
Ah op die manier, maar in de Aziatische keuken is kokosroom geen melkvervanger daar hoort het er gewoon in toch? Zo maak je mij in de war.

Da's waar! Alleen verazieƫr ik gewoon mijn hele keuken. Overal kokos. Overal sereh.


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2017 17:44 by Silence Profiel van Silence

@Ben & Hyp, hebben jullie wel eens zelf zo'n notenmelk gemaakt? Schijnt simpel te zijn. Misschien dit weekend eens proberen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-09-2017 17:49 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 september 2017 16:09 schreef bokkie666 het volgende:
Is het niet een kwestie van wennen?


Nee.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 13-09-2017 17:53 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 13 september 2017 15:38 schreef Hypnos het volgende:
ongezoete rijstmelk met kokos is maniakaal lekker
haverdrank valt soms ook mee
ongezoete amandeldrank is niet altijd bien

Cashewdrank is best goed




Zolang dergelijke zooi al gauw 50 cent de liter duurder is dan een pak melk laat ik het staan, of hooguit een keer een pak als het in de aanbieding is.




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Silence
Usericon van Silence
Posted 13-09-2017 18:26 by Silence Profiel van Silence

Milieubelastende producten mag van mij een fikse accijns op komen te staan. Ook op suiker trouwens. En en. Ach ja.


Haver met water koken, prima te doen. Moet je wel de grove vlokken hebben, en niet de mout versie. Dan veel kaneel en blauwe bessen


Xuvetyn
Helvete
Usericon van Xuvetyn
Posted 15-09-2017 8:43 by Xuvetyn Profiel van Xuvetyn

Havermout met gekookt water (even laten staan) en banaan en wat ander fruit er door is ook lekker. Het wordt dan niet echt een pap, maar wel zacht. Of 'overnight oats' met plantaardige melk. Koud is het nog beter te eten vind ik.

De laatste tijd ben ik wel fan van zonnebloempitten. Kost 4 euro per kilo (biologisch) en is erg voedzaam en veelzijdig.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-09-2017 9:02 by Silence Profiel van Silence

Zonnebloempitten roosteren, zodra ze geuren en kleuren in een bakje doen en sojasaus erdoorheen roeren. Ik gooi dat over alles, sla, Curry, broodjes met smeersels. Keilekker.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2017 9:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 13 september 2017 17:44 schreef Silence het volgende:
@Ben & Hyp, hebben jullie wel eens zelf zo'n notenmelk gemaakt? Schijnt simpel te zijn. Misschien dit weekend eens proberen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2017 9:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Met een beetje hulp van Amel kan dat geen enkel probleem zijn


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2017 9:46 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 september 2017 9:18 schreef Hypnos het volgende:
Met een beetje hulp van Amel kan dat geen enkel probleem zijn
Zeg dat. Zelfs met vies haar is dat een mooie meid.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 15-09-2017 9:47 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

:') Bassie strikes again.

Durf nu niet meer te antwoorden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2017 10:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Mag ik eerst Ben?


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2017 10:14 by bastianus Profiel van bastianus

Hm. Ineens lijkt het me best aantrekkelijk om ook vegan te worden.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-09-2017 10:20 by Silence Profiel van Silence

Stelletje charmeurs.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2017 10:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik heb het al eens geprobeerd hoor, maar ik heb het doel gemist.

wellicht een verkeerde techniek gebruikt.



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2017 11:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 september 2017 9:02 schreef Silence het volgende:
Zonnebloempitten roosteren, zodra ze geuren en kleuren in een bakje doen en sojasaus erdoorheen roeren. Ik gooi dat over alles, sla, Curry, broodjes met smeersels. Keilekker.
Daar zijn de kinderen bij ons ook verslaafd aan.
En even wat die smaak van melkvervangers enzo betreft: is ook een kwestie van aanleren. Na tien jaar zuivelvrij leven vind ik toegevoegde zuivel in eten vies, sauzen met room of melk toegevoegd smaken me echt niet meer. Zure zuivel als karnemelk of yoghurt gaan nog wel.
Het is zelfs zo erg, dat mijn lichaam inmiddels zelf geen lactose meer kan afbreken, ben er zelfs voor in het ziekenhuis onderzocht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-09-2017 11:03 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 september 2017 10:47 schreef Hypnos het volgende:
Ik heb het al eens geprobeerd hoor, maar ik heb het doel gemist.

wellicht een verkeerde techniek gebruikt.


Die Pikachu-ochtendjas maakt wel veel goed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-09-2017 11:39 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

en lekkerder!


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen