IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Het Vlaams Blok in de problemen.... Vorige pagina | Volgende pagina
Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 13:19 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 13:08 schreef Chelman het volgende:
De mensen die jij noemt mogen dan wel door de AFA en indymedia.nl als 'rechts' gezien worden maar met vrijheid en liberalisme hebben ze geen ene mallemoer te maken en dat weet je.

Bush of Balkenende heb ik nog nooit censuur op zien leggen. Ze mogen zich dan over bepaalde zaken uitlaten en ze proberen idd hun ideeën naar voren te brengen maar ze dwingen niemand tot het volgen van die ideeën d.m.v. wetgeving. De linkse establishment doet dat wel d.m.v. het verbieden van bepaalde zaken.



Rechts ook. Tabakswet, pogingen de vrijheid van t huwelijk of scheiding te ondermijnen, geen gelijke behandeling van mensen obv religie of afkomst.
Verder is de rechterkant erg goed om bij de geringste scheet nieuwe wetgeving in te willen voeren die dingen extra strafbaar gaat stellen.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-04-2004 13:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 13:19 schreef Blackjack het volgende:
Rechts ook. Tabakswet,


Tabakswet is niet een 'rechts'/'links' goedje.....dit wordt door iedereen evengoed onderschreven.

quote:

pogingen de vrijheid van t huwelijk of scheiding te ondermijnen, geen gelijke behandeling van mensen obv religie of afkomst.



Welke wetsartikels m.b.t. tot deze zaken heeft 'rechts' doorgevoerd?

quote:

Verder is de rechterkant erg goed om bij de geringste scheet nieuwe wetgeving in te willen voeren die dingen extra strafbaar gaat stellen.


idem.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 23-04-2004 13:25 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 23 april 2004 13:15 schreef Je Moeder het volgende:


bovendien stel ik zelf een grondige aanpak boven slap geouwehoer zonder daadkracht omdat nederland (en belgie om maar even ontopic te blijven) toch al door alles en iedereen over zich heen laat lopen

ik weet de cijfers niet ,maar volgens mij zijn er alleen in bepaalde wijken in steden problemen met allochtonen .( )
toch is een grondige aanpak wel goed maar dan via reguleren , spreiden , opleiden etc .
Waarom zou spreiding zoveel geld kosten ?
Een directe confrontatie kost ,volgens mij nog meer geld wat ambtenaren , justitie en politie betreft en ook veel energie , en uiteindelijk zou een allochtoon misschien illigaal blijven zonder opgeleid of geintegreerd te zijn .



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2004 13:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

"volgens jou" problemen met allochtonen??


ah joh ... waar dan ....


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 13:28 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 13:22 schreef Chelman het volgende:

Welke wetsartikels m.b.t. tot deze zaken heeft 'rechts' doorgevoerd?




Sex met dieren bijvoorbeeld. Is al lang strafbaar gesteld onder kopje dierenmishandeling of openbare schennispleging.
Maar 1 zmafketel met zn pik in een paard doet rechts Den Haag steigeren (no pun intended) en meteen moet er weer zwaarder en harder gestraft worden.
Waar links vaak te idealistisch is en een heilstaat wil realiseren, denkt rechts dat de politiestaat zorgt voor vrijheid.
En hoe graag ik ook deze discussie wil voortzetten, ik heb college& onderwijs nu.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 23-04-2004 13:32 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 13:12 schreef Chelman het volgende:
Hier in Europa wel.

In de Sovjet Unie was dat anders....die waren net zo anti-semitisch als de Reich.

Niet om te zeiken, hoor, maar ik had de indruk dat joden in Polen ook nog steeds niet echt populair zijn. Dat is de indruk die ik heb opgedaan tijdens de paar keren dat ik het land heb bezocht. Hoe ervaar jij dat als Pool?

quote:
Op 23 april 2004 13:16 schreef Je Moeder het volgende:
niet zozeer antizionistische uitlating maar alles wat anders is dan ze het willen zien. 'rechts' daarentegen reageert vaak rustiger.

geen mening maar een gegeneraliseerde constatering

Als je het hebt over op politiek niveau, kan ik er wel inkomen. Ik denk echter dat er veel linkse stemmers zijn die lang niet zo overgevoelig zijn als de politiek doet vermoeden. Kritisch en overgevoelig zijn twee verschillende dingen, natuurlijk.


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-04-2004 13:36 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 13:32 schreef Sporty Voleg het volgende:
Niet om te zeiken, hoor, maar ik had de indruk dat joden in Polen ook nog steeds niet echt populair zijn. Dat is de indruk die ik heb opgedaan tijdens de paar keren dat ik het land heb bezocht. Hoe ervaar jij dat als Pool?



Onder de oude generatie leeft nog het een en ander tegen de joden. Ik kan het enigszins wel begrijpen want:

Voor de oorlog leefden de joden vreedzaam in Polen en er waren geen problemen. Tijdens de oorlog eigenlijk ook niet (van Poolse zijde dan). Na de oorlog echter gebeurden er twee dingen die mensen niet fijn vonden:

a.De overgebleven joden in Europa en Israel begonnen een beeld te schetsen alsof Polen de Holocaust zelf geregeld had.
b.De overgebleven prominente joden in Polen wisten zich heel snel in de gelederen van de communisten te werken en enkele van de meest beruchte rode beulen (geheime dienst etc.) waren joden.

Met name dat laatste leeft nog steeds sterk onder oudere mensen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 23-04-2004 14:08 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 23 april 2004 13:25 schreef Vinay het volgende:
ik weet de cijfers niet ,maar volgens mij zijn er alleen in bepaalde wijken in steden problemen met allochtonen .( )
toch is een grondige aanpak wel goed maar dan via reguleren , spreiden , opleiden etc .
Waarom zou spreiding zoveel geld kosten ?
Een directe confrontatie kost ,volgens mij nog meer geld wat ambtenaren , justitie en politie betreft en ook veel energie , en uiteindelijk zou een allochtoon misschien illigaal blijven zonder opgeleid of geintegreerd te zijn .


bijvoorbeeld criminele jongeren, uitkeringvretende niet-nederlandssprekende bejaarden, maatschappijgeld dat daaraan wordt uitgegeven terwijl het ook voor andere dingen had kunnen worden gebruikt. iedere aanwezigheid van allochtonen kost meer geld dan het opleverd, dus financieel levert het iig niks op. humaan gezien heb ik geen fuck aan want overspoeld worden door anderen wil niemand, beetje helpen zullen weinig mensen erg vinden maar het houdt niet op als er eenmaal begonnen is.

regulering en spreiding kost veel geld omdat het een gigantische taak betreft (denk aan woonruimte gratis weggeven, vindt niemand leuk om te horen als je huur betaalt en naast je wordt een werkeloos gezin gratis onderhouden, bovendien 'lukt' dit gweoon niet vanwege zoveel redenen) wat weer niet effectief is, laat staan efficient. er is geld voor nodig wat er simpelweg niet is. en als er wel in wordt geinvesteerd gaat men weer huilen dat andere gebieden te weinig geld krijgen.

de visueuze zeikcirkel

quote:
Op 23 april 2004 13:32 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als je het hebt over op politiek niveau, kan ik er wel inkomen. Ik denk echter dat er veel linkse stemmers zijn die lang niet zo overgevoelig zijn als de politiek doet vermoeden. Kritisch en overgevoelig zijn twee verschillende dingen, natuurlijk.


vandaar het 'gegeneraliseerd' dus. maar de kern van zeikerds (en nee dit is niet partijdig, rechts heeft ook een kern van zeikerds ) trekken wel de meeste aandacht...

[Dit bericht is gewijzigd door Je Moeder op 23-04-2004 14:10]



Vinay
Usericon van Vinay
Posted 23-04-2004 14:39 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 23 april 2004 14:08 schreef Je Moeder het volgende:
bijvoorbeeld criminele jongeren, uitkeringvretende niet-nederlandssprekende bejaarden, maatschappijgeld dat daaraan wordt uitgegeven terwijl het ook voor andere dingen had kunnen worden gebruikt. iedere aanwezigheid van allochtonen kost meer geld dan het opleverd, dus financieel levert het iig niks op.


voor de groep die niets positiefs bijdraagt en problemen veroorzaakt , is dat zo . het geld kan beter besteed worden ( gezondheidszorg /medisch onderzoek etc )
quote:

regulering en spreiding kost veel geld omdat het een gigantische taak betreft (denk aan woonruimte gratis weggeven, vindt niemand leuk om te horen als je huur

de bedoeling met regulatie,spreiding en opleiden is juist dat de mentaliteit verandert in positieve richting en de allochtoon financieel onafhankelijk wordt en een relevante bijdrage levert aan de maatschappij .Er hoeft geen gratis woonruimte gegeven te worden .
het land uitzetten van allochtonen ,gaat niet gebeuren ,( reguleren etc lijkt me de beste optie .)



Je Moeder
Usericon van Je Moeder
Posted 23-04-2004 15:00 by Je Moeder Wijzig reactieProfiel van Je MoederQuote dit berichthttp://www.rtl.nl/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/

quote:
Op 23 april 2004 14:39 schreef Vinay het volgende:
voor de groep die niets positiefs bijdraagt en problemen veroorzaakt , is dat zo . het geld kan beter besteed worden ( gezondheidszorg /medisch onderzoek etc )

de bedoeling met regulatie,spreiding en opleiden is juist dat de mentaliteit verandert in positieve richting en de allochtoon financieel onafhankelijk wordt en een relevante bijdrage levert aan de maatschappij .Er hoeft geen gratis woonruimte gegeven te worden .
het land uitzetten van allochtonen ,gaat niet gebeuren ,( reguleren etc lijkt me de beste optie .)


de vrije wil bestaat vaak niet, bovendien kunnen ze vaak toch geen werk vinden en in de tijd dat ze in zouden burgeren/opleidingen doen, waar moeten ze dan terecht? willen ze blijven dan moeten ze wel geholpen worden anders is er niks anders dan de illegaliteit/zwerversbestaan. uitzetten lijkt me een goedkopere optie.

maar goed dan blijft men zitten met de milioen immigranten + nieuwe aanhang/generaties afkomstig uit de jaren 60, hoe pak je die legaal aan...



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 23-04-2004 17:48 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Naast het Vlaams Blok, binnenkort ook de AEL in de problemen:





katharina
Usericon van katharina
Posted 23-04-2004 17:53 by katharina Wijzig reactieProfiel van katharinaQuote dit bericht

Wil iemand zo vriendelijk zijn om deze freak Pim Fortuyn te laten vergezellen aub...


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 17:59 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

Goddamn, er zitten hier precies veel mensen die te weinig liefde gekregen hebben in hun jeugd. grow up , je wordt niet onderdrukt! nog belgen , noch hollanders noch migranten. as je iets wil bereiken, moet je er voor vechten. Vreemdelingenhaat is gewoon een gevolg van zelfhaat


Pink Floyd
The mountain king return
Usericon van Pink Floyd
Posted 23-04-2004 18:02 by Pink Floyd Wijzig reactieProfiel van Pink FloydQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 17:59 schreef ORPHX het volgende:
Vreemdelingenhaat is gewoon een gevolg van zelfhaat
Want?


Like Some Snow-white Marble Eyes


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 18:23 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

want als je niet de moed hebt om jezelf te zijn raak je gefrustreerd en dan steek je dat op anderen. VB; vreemdelingen, echte venten, vrouwen, bejaarden, whatever.

ok ok, soms heb je wel reden, maar dan is het te laat en kan je beter therapie volgen


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2004 18:23 schreef ORPHX het volgende:
want als je niet de moed hebt om jezelf te zijn raak je gefrustreerd en dan steek je dat op anderen. VB; vreemdelingen, echte venten, vrouwen, bejaarden, whatever.

ok ok, soms heb je wel reden, maar dan is het te laat en kan je beter therapie volgen

nee het zijn natuurlijk allemaal lievertjes
net als bij nederlanders zit er een hoop troep tussen, procentueel meer als bij nederlanders.
Waarom problemen binnen halen
met veiligheidsregels werkt dit al jaren, iedereen in de hoogbouw moet een veiligheidstouw, niet alleen degene die vallen.
Waarom kunnen we niet als het om allochtonen gaat preventief, in Nederland zijn mensen genoeg

Ontopic: Vlaams blok is volgens mij niet helemaal een one-issue partij CD was volgens mij veel meer one issue. Maar ik denk dat het voornamelijk komt omdat de media alleen daarop sterk reageerd en omdat andere partijen de discussie over het extreme issue aankaarten.

maarja wie ben ik, ik ben geen belg en weet alleen van horen zeggen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 18:37 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

als je 1000 humane standpunten hebt en 1 racistisch standpunt ben je voor mij racist, een schimmel of een appel is een beschimmelde appel, hoe groot die schimmel ook is


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 23-04-2004 18:40 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2004 18:37 schreef ORPHX het volgende:
als je 1000 humane standpunten hebt en 1 racistisch standpunt ben je voor mij racist, een schimmel of een appel is een beschimmelde appel, hoe groot die schimmel ook is



Ben ik met je eens.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 18:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

vind ik ook, alleen moet je niet zo kortzichtig zijn en weten dat racisme hier totaal niet voorkomt , zie het begrip racisme op de vorige pagina


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 19:01 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

tuurlijk das waar, ik ben ook racist , op onbewust niveau (hopelijk enkel op). maar daarvoor moet je er niet openlijk voor uitkomen. t'is nie omdat geluk nie bestaat , dat je er niet moet naar streven.
maar t'is wel waar dat het meer en meer getolereerd wordt als iets natuurlijks en daardoor ook normaal. nie alles wa natuurlijk is , is menselijk. ik dacht dat dat juist het verschil was tussen mensen en andere diersoorten


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 19:07 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

DUDE VB doet niet aan racisme omdat het niet over rassen verschillen gaat
gewoon over culturele/gedrags verschillen.

en als niet racist zou je eerst de mening van een ander maar eens moeten accepteren, of ga je ervan uit dat de rest van de bevolking niet kan kiezen en dat jij het allemaal beter weet.
Zolang ze gekozen worden zonder dat er sprake is van propaganda of bedreiging zullen mensen zelf wel kunnen kiezen, of wil je een stalinistisch regime zien, met af en toe een exploderend treintje

eerst veel posten en dan weglopen he

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2004 19:19]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 19:29 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

als je rassen vergelijkt heb ik geen probleem, maar als je daar een waarde-oordeel opzet van die is beter dan die , dan zuig je voor mij. je kan iets beter vinden, maar daarvoor is die universeel of wiskunig nie beter. Gelijkheid besta nie , en je mag de vrijheid om dat te zeggen ook nie wegpakken. maar als je je vrijheid gebruikt om te zeggen dat er alleen ongelijkheid is, dan ben je ofwel een übermensch aanhanger of iemand die dringend eens moet uitleggen welke maatstaf en motivatie hij heeft voor zijn ideeën. (ik ben de wijsheid zelve nie natuurlijk)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 19:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

als je mensen gelijk ziet ben je volgens mij net zo kortzichtig als een racist.
er zijn veel verschillen tussen mensen, maar gelijkwaardig behandelen op bepaalde punten ben ik het ook nog wel mee eens maar het beste is nog wel te beoordelen op daden.
alleen waarom ben je zo tegen VB als ze echt zo slecht zijn waarom hebben ze dan zo'n grote aanhang, beweer je dat dat grote deel van de bevolking achterlijk is en jij zo goed denkt? DAT is pas ubermensch denken!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ORPHX
Usericon van ORPHX
Posted 23-04-2004 19:48 by ORPHX Wijzig reactieProfiel van ORPHXQuote dit berichthttp://clik.to/alfvoet

da zijn twee verschillende dingen é. inderdaad , mensen worden geboren met verschillen. maar ik herhaal , daarom ben je nie beter of slechter, gewoon anders. ik haat ook Turken omdat ze zo aan elkaar klitten. is dat daarom slecht? nee, want zij hebben een groepsgevoel. Moeten ze daarom weg bvb. nee. oplossing , hier is integratie, werk daar dan op in als politieker. Probleem is dat dat nie gebeurd en er zo'n problemen blijven hangen. er komen geen oplossingen. de gevoelens van individuen worden zodanig groot dat het een """maatschappelijk probleem" wordt. dan komen er nog geen oplossingen en zeggen mensen, tja , t'is fundamenteel zo, der is geen oplossing mogelijk, dus weg probleem, geen probleem meer. T'is gemakkelijk, t'werkt ook , laat VB aan de macht en geen problemen meer met vreemdelingen, t'zullen er bijna geen meer zijn. En wat doet het VB , ze maken de gevoelens die leven bij mensen nog erger. zo van, als we vreemdelingen toelaten , worden we zelf nog vreemdelingen. Belachelijk. en ze menen het zefs niet. Da zijn intelligente mensen zu, die de winter en al. Das pure propaganda. Inderdaad, juust lijk bij de communisten. Maja, als de politiek niks doet , dan moet da ne keer gebeuren é. ah ja , tzal wel weer goekomen als de mensen wakker worden.
En ja , Mensen zijn achterlijk op da vlak, ze moeten tegen de politiek protesteren en nie tegen de problemen. nu ben je schuldig omda je vreemdeling bent, omda je de mensen bang maakt .


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2004 20:02 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

erg duidelijk zeker als je bepaalde letters niet kan vinden..
ik reageer hier wel een andere keer op ik ga eerst van mijn weekend genieten


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen