IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Immortal Vorige pagina | Volgende pagina
Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 18-07-2005 11:59 by Verval Profiel van Verval

quote:
Op 18 juli 2005 8:47 schreef Hexegot het volgende:



Het Dart Vader thema muziekje hebben ze verwerkt in het nummer Pure Holocaust.


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-07-2005 12:01 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 juli 2005 20:50 schreef Sater het volgende:
DFM vind ik afgezien van de cultwaarde niks.
Muziekaal stelt die, vergeleken met Pure Holocaust, weing voor; Maar ik vind 'The Call of the Wintermoon' toch wel een lekkere song. Ik vind het sowieso voor een debut mCD een goede CD. Hij beukt Fuck Me Jesus of The Celtic Winter er finaal uit.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 18-07-2005 13:39 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 18 juli 2005 12:01 schreef kwelgeest het volgende:
Muziekaal stelt die, vergeleken met Pure Holocaust, weing voor; Maar ik vind 'The Call of the Wintermoon' toch wel een lekkere song. Ik vind het sowieso voor een debut mCD een goede CD. Hij beukt Fuck Me Jesus of The Celtic Winter er finaal uit.


Fuck me Jesus is een demo (geen debuut cd dus), en die beukt dus echt wel de demo's van Immortal eruit.

Voor de rest vind ik het totaal niet te vergelijken met elkaar, Graveland al helemaal niet...


don't mistake lack of talent for genius


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-07-2005 13:43 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 18 juli 2005 13:39 schreef NecroNoud het volgende:
Fuck me Jesus is een demo (geen debuut cd dus), en die beukt dus echt wel de demo's van Immortal eruit.

Voor de rest vind ik het totaal niet te vergelijken met elkaar, Graveland al helemaal niet...
Klopt. Ik doelde erop dat DFM gewoon zwaar strak gespeeld is en erg goed inelkaar steekt voor een debut mCDtje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 18-07-2005 13:46 by NecroNoud Profiel van NecroNoudhttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 18 juli 2005 13:43 schreef kwelgeest het volgende:
Klopt. Ik doelde erop dat DFM gewoon zwaar strak gespeeld is en erg goed inelkaar steekt voor een debut mCDtje.


Hmm, ik heb DFM altijd wel een leuk cd'tje gevonden maar niet omdat het zo strak gespeeld zou zijn. Ik vond vooral die drums van Armagedda altijd vrij onzeker klinken. Op zich houdt ie de maat wel goed enzo, maar af en toe heb ik toch zo'n moment van dit gaat niet helemaal lekker. Maar dat is op zich wel de charme van die cd. Luister er liever naar dan "Blizzard beasts" terwijl de drums op dat album door een veel strakker spelende Horgh zijn ingedrumd.


don't mistake lack of talent for genius


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-07-2005 14:15 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Battles in the North is eigenlijk ook een grote onstrakke bende, maar die plaat rost wel het gros van alle black metal albums er uit! AT THE STORMY GATES OF MIST


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-07-2005 16:30 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 18 juli 2005 12:01 schreef kwelgeest het volgende:

Muziekaal stelt die, vergeleken met Pure Holocaust, weing voor; Maar ik vind 'The Call of the Wintermoon' toch wel een lekkere song. Ik vind het sowieso voor een debut mCD een goede CD. Hij beukt Fuck Me Jesus of The Celtic Winter er finaal uit.

Sinds wanneer is 'Diabolical Fullmoon Mysticism' een mini-CD?

Ondanks het matige (onstrakke) spel vind ik 'Diabolical...' trouwens wel op (vrijwel) eenzelfde niveau staan als 'Pure Holocaust'. De stijl is anders, maar - om even op de zweverige toer te gaan - waar 'Pure Holocaust' mij slechts doet denken aan diepdonkere stenen kerkers, roept 'Diabolical...' bij mij een beeld op dat mij veel meer aanspreekt: dat van dichte bossen en oude ruines (en nee, dat komt niet door de videoclip die Immortal ooit maakte voor 'The Call Of The Wintermoon' ).


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2005 20:50 by spectre Profiel van spectre

toch vind ik ATHOW en SOND veruit de beste albums, ik ben duidelijk meer een liefhebber van Abbaths riffing en songwriting. DIB vind ik trouwens veel minder in kwaliteit


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-07-2005 21:08 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Ik vind denk ik ook ATHOW hun beste plaat. Veelal worden de eerste 2 a 3 platen als cult bestempeld en daarmee krijgen de meeste platen meteen het stempel 'beste album van die en die band' mee.
Ik vind dat Immortal door al die jaren heen ten positieve gegroeid is. Ook al klinken ze niet meer zoals in het begin, ze hebben wel hun eigen sound weten te creeren en daarmee vele gave platen mee gemaakt, inclusief hun laatste plaat, die door sommigen als te commercieel word afgedaan....wat natuurlijk grote onzin is.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dianno
Black Metal Ist Krieg
Usericon van Dianno
Posted 18-07-2005 21:09 by Dianno Profiel van Dianno

ATHOW is mijn all-time favorite Immortal song. Wonderschone intro om alvast de nodige sfeer te scheppen en dan helemaal losbeuken na 2 minuten met een nog eens magistrale riff en zowat het beste stemgeluid die er maar is. Lekker rauw, en toch de tekst kunnen verstaan
ATHOW bezorgd me echt kippenvel
Waar Abbath ook in speeld hij doet het fantastisch. Old Funeral... Allright!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-07-2005 21:10 by spectre Profiel van spectre

wat Hub en Dianno zeggen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 18-07-2005 21:42 by Hexegot Profiel van Hexegot

Was het nu trouwens hier of toch elders dat ik las dat Abbath weer begonnen is met muziek schrijven? Ergens las ik een uitspraak van Iscariah dat Abbath wat nieuwe nummers had geschreven die sterk leken op het materiaal van 'At The Heart Of Winter' - hebben jullie dat ook meegekregen?

(ik heb geen zin om terug te gaan lezen )


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 18-07-2005 21:43 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Pure Holocaust rost alles aan stukken!

Tot zover mijn nutteloze mededeling


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 18-07-2005 22:43 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 18 juli 2005 21:42 schreef Hexegot het volgende:
Was het nu trouwens hier of toch elders dat ik las dat Abbath weer begonnen is met muziek schrijven? Ergens las ik een uitspraak van Iscariah dat Abbath wat nieuwe nummers had geschreven die sterk leken op het materiaal van 'At The Heart Of Winter' - hebben jullie dat ook meegekregen?

(ik heb geen zin om terug te gaan lezen )
Abbath is inderdaad weer begonnen muziek te schrijven, naast z'n andere band Bömbers.
Iscariah doet trouwens vooralsnog niet mee, hij heeft het te druk met al zijn andere bands en hij woont sinds afgelopen maand weer in Noorwegen (na een lange tijd in Engeland te hebben gewoond) om zich vol op Amok te gaan concentreren (waar ook Radek (ex-Aeternus en Preben (Mysticum) in zitten.
Hier zal ik trouwens vanaf september de shirts voor distribueren.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Iced Guardian
Usericon van Iced Guardian
Posted 18-07-2005 22:46 by Iced Guardian Profiel van Iced Guardian

quote:
Op 18 juli 2005 21:42 schreef Hexegot het volgende:
Was het nu trouwens hier of toch elders dat ik las dat Abbath weer begonnen is met muziek schrijven? Ergens las ik een uitspraak van Iscariah dat Abbath wat nieuwe nummers had geschreven die sterk leken op het materiaal van 'At The Heart Of Winter' - hebben jullie dat ook meegekregen?

(ik heb geen zin om terug te gaan lezen )
Dat zou wel heerschen


IF NOT,DAN TOCH!!!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-07-2005 22:55 by M. Profiel van M.

Vinden jullie de nummers op ATHOW niet veel te lang dan? Dat heb ik dan weer... De eerste drie minuten zijn leuk maar daarna duurt het maar.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 18-07-2005 23:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

@M.: Nee, dat heb ik eigenlijk niet. Er zit genoeg variatie in om te blijven boeien imo.

Toch heeft Battles in the North me toen ie net uit was wel zó van m'n stoel geblazen, dat ik die toch altijd nog een beetje als m'n favoriete Immortal album beschouw. Jeugdcement telt dan toch ook wel weer een beetje mee...

Mijn Immortal lijstje:

1. Battles in the North
2. At The Heart of Winter
3. Pure Holocaust
4. Sons of Northern Darkness
5. Blizzard Beasts
6. Damned in Black
7. Diabolical Fullmoon Mysticism


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2005 2:49 by Heiden Profiel van Heiden

Ik ben de enigste die "Diabolical Fullmoon Mysticism" een plaat vind die barst van de duistere sfeer? Een album dat overloopt van het pure oude black metal gevoel zoals een "The Return" in zich heeft. Ik vind het misschien wel het beste debuut uit het hele Noorse gebeuren. Een van de beste albums aller tijden zelfs, voor mij persoonlijk. De latere albums vind ik ook goed, maar dat vind ik meer "ros er maar op los, dan is het altijd goed" werk, waarbij de sfeer stukken minder is. "At The Heart of Winter" vind ik dan wel weer een behoorlijk sfeervol album met dat epische riffwerk en die bombastische productie.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 19-07-2005 9:26 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 18 juli 2005 22:55 schreef M. het volgende:

Vinden jullie de nummers op ATHOW niet veel te lang dan? Dat heb ik dan weer... De eerste drie minuten zijn leuk maar daarna duurt het maar.

Mijn uitgangspunt is altijd 'hoe langer, hoe beter' - tenzij het slechte muzikanten betreft die geen goede/interessante/gevarieerde muziek kunnen schrijven natuurlijk. Ik heb in ieder geval een hekel aan korte nummers (lees: nummers van 3 minuten of minder); net als je 'er in zit' is het alweer afgelopen.


@ Heiden --> Hoewel ik niet echt lyrisch ben over 'Diabolical...' en wat betreft het 'roswerk' met name 'Battles In The North' een puike plaat vind, deel ik opzich je mening wel.

Versta je onder dat 'roswerk' trouwens ook 'Damned In Black', of heb ik dat verkeerd begrepen?

[Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 19-07-2005 9:30]


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 19-07-2005 22:02 by Heiden Profiel van Heiden

Damned in Black heb ik maar een paar keer gehoord, hetzelfde geld voor Blizzard Beasts.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


enlil
Sub titel
Usericon van enlil
Posted 19-07-2005 23:20 by enlil Profiel van enlil

quote:
Op 18 juli 2005 13:46 schreef NecroNoud het volgende:
Luister er liever naar dan "Blizzard beasts" terwijl de drums op dat album door een veel strakker spelende Horgh zijn ingedrumd.


Blizzard beasts is juist heel onstrak ingedrumd, rammelt aan alle kanten en klinkt heel rommelig. Maar dat heeft juist wel wat


Signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-07-2005 10:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Weet iemand of Battles in the north origineel in Picture en gewone kaft op vinyl is uitgebracht?


signature


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-07-2005 11:12 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

In eerste instantie alleen op normaal vinyl en niet veel later is de picture ook uitgekomen in een hele reeks met andere pictures tegelijk (waaronder ook de eerste 2 Immortals en de eerste 4 Darkthrones om er een paar te noemen).
Nog veel later is er nog een bootleg picture verschenen, alleen op deze is de sneeuw compleet roze....ziet er dus niet


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-07-2005 11:33 by spectre Profiel van spectre

ik zou met graagte een Immortal shirt aanschaffen maar het tegenwoordige logo staat me totaal niet aan. De oudere shirts zijn echt mooier maar ja, dat is nu niet bepaald mijn favoriete muziek hehe. En je kunt klaarblijkelijk alleen maar een shirt krijgen waar die idioten bij op staan, laat maar. Ik zoek een zwart shirt met alleen het oude logo voorop.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-07-2005 11:34]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 28-07-2005 11:45 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Inderdaad. Dat heb ik nou ook. Dat ouwe logo heerscht enorm en dan komen ze met zo'n slap nieuw ontwerp. Zonde. En ze staan idd overal met hun kop op.

De mooiste shirts vind ik altijd de girlies, want dat zijn meestal shirts met alleen een bandlogo. En dat zijn nou juist de gaafste shirts imo.

jammer dat die me nooit passen


[Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 28-07-2005 11:45]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen