IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Immortal Vorige pagina | Volgende pagina
Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-10-2002 13:24 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Er komt natuurlijk ook een gedeelte nostalgie bij kijken.Dat is zo bij de meeste bands.Iedereen wil toch altijd de oudere nummers horen.
Ikzelf vind trouwens ook de eerste 2 ceedees van Immortal het beste


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 27-10-2002 19:36 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Immortal is gewoon goed, maar ik zal misschien geen vrienden maken als ik zeg dat ik "Tyrants" een ongelofelijk vet nummer vind.

Iedereen schijnt de nieuwe immortal af te willen schrijven als bagger, maar ze zijn gewoon nog steeds voor mij


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 27-10-2002 19:42 by Nihil Profiel van Nihil

Vind eigenlijk alle albums van Immortal wel goed. Diabolical fullmoon mysticism mss het minst.


Tum podem extulit horridulum...


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-10-2002 19:53 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

Ik vind Tyrants ook een super vet nummer van het laatste album, dat DFM het minste is ben ik het weer niet mee eens, wat dat betreft ga ik voor Blizzard Beasts (ook een steen goede plaat) die heeft de minste productie en hangt overal een beetje tussenin...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-10-2002 19:55 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Immortal is ook nog steeds goed. Het is ondertussen wel een trend geworden om blackmetal bands af te zeiken die vernieuwingen in de muziek aanbrengen.Dat geld ook voor bands die een groter publiek bereiken.Muzikaal gezien heeft Immortal nog nooit consessies gedaan aangaande hun muziek.Je hoort meteen dat het Immortal is ook al is de muziek misschien iets toegankelijker geworden.Ik vind ook dat zij alle aandacht verdienen die ze nu krijgen.Ze werken er tenslotte al jaren hard voor.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 27-10-2002 20:17 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 27 oktober 2002 19:55 schreef Hub de Gallier het volgende:
Immortal is ook nog steeds goed. Het is ondertussen wel een trend geworden om blackmetal bands af te zeiken die vernieuwingen in de muziek aanbrengen.Dat geld ook voor bands die een groter publiek bereiken.Muzikaal gezien heeft Immortal nog nooit consessies gedaan aangaande hun muziek.Je hoort meteen dat het Immortal is ook al is de muziek misschien iets toegankelijker geworden.Ik vind ook dat zij alle aandacht verdienen die ze nu krijgen.Ze werken er tenslotte al jaren hard voor.


Inderdaad!!

Ik kan er ook slecht tegen dat alle blackmetal bands tegenwoordig kut zijn en vroeger goed waren!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 27-10-2002 21:08 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 26 oktober 2002 12:25 schreef Dwaallicht het volgende:
Zijn inderdaad behoorlijke herhalingsoefeningen, helaas. Ik vond 'At The Heart of Winter' nog best OK nl., maar ja, daarna èn 'Damned in Black' èn 'Sons of...', is dat niet gewoon teveel van het goede? Ik snap niet dat mensen het blijven verslinden eigenlijk .


Behoorlijk mee eens; ik vind At the heart of winter geweldig, maar daarna wordt het alleen maar minder (lees: bloedsaai); leftovers van leftovers. De titel Sons of northern darkness hebben ze van de naam van een tour van hen gehaald; hoezo inspiratieloosheid?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 28-10-2002 0:35 by Burzum Profiel van Burzumhttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 oktober 2002 21:08 schreef Mutilator het volgende:
De titel Sons of northern darkness hebben ze van de naam van een tour van hen gehaald; hoezo inspiratieloosheid?


Het staat ook op de mouwen van de LS van Pure Holocaust

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 28-10-2002 0:35]


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-10-2002 9:57 by Nihil Profiel van Nihil

quote:
Op 28 oktober 2002 0:35 schreef BurZum het volgende:
Het staat ook op de mouwen van de LS van Pure Holocaust


Dat zie ik nu niet als een gebrek aan inspiratie, eerder als teruggrijpen naar iets wat bij Immortal toch al jaren een rode draad is.


Tum podem extulit horridulum...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-10-2002 20:21 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Mensen die klagen dat alle goede blackmetal bands van vroeger nu kut zijn moeten dan zelf maar goede blackmetal gaan maken.Het is zo makkelijk om alles alleen maar af te kraken.
Als iets kut is dan koop het niet en luister naar een andere band die je wel goed vindt.Makkelijk toch?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2002 20:30 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 28 oktober 2002 20:21 schreef Hub de Gallier het volgende:
Mensen die klagen dat alle goede blackmetal bands van vroeger nu kut zijn moeten dan zelf maar goede blackmetal gaan maken.Het is zo makkelijk om alles alleen maar af te kraken.
Als iets kut is dan koop het niet en luister naar een andere band die je wel goed vindt.Makkelijk toch?


Beetje kortzichtig niet? Als een oudere band kut wordt mag dat toch gezegd worden, of vergis ik mij?
Het is trouwens ook een beetje een emotioneel geladen idee, zo je favoriete band zien kapotgaan. Best begrijpelijk dus dat er veel gal wordt gespuwd op oudere band die beduidend minder goede muziek zijn gaan maken.

... Waarmee ik niet gezegd heb dat ik achter de trend sta waarbij je alleen de eerste CD van een band mag goedvinden.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-10-2002 20:39 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Tuurlijk mag het gezegd worden als een band kut wordt.Doe ik zelf ook.Maar een feit is dat vooral in de blackmetal alle latere cd's de grond in worden geboord(op een enkele band na), en alleen de eerste cd's goed gevonden worden.Maar vooruitgang wil niet meteen zeggen dat iets kut is.Vaak word er niet echt objectief meer naar een nieuwe cd geluisterd maar word vaak vooraf al gedacht dat de oude cd's niet te evenaren zijn en worden vaak daarom al als kut bestempeld.Nu is het zo dat smaken verschillen(maar goed ook) maar probeer niet vooraf iets al af te kraken.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 28-10-2002 20:44 by Heosphoros Profiel van Heosphoros

Ik vindt immortal opzich wel goed, maar die stem van abbath vindt ik niet echt... mijn kop thee


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2002 20:46 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 28 oktober 2002 20:39 schreef Hub de Gallier het volgende:
Tuurlijk mag het gezegd worden als een band kut wordt.Doe ik zelf ook.Maar een feit is dat vooral in de blackmetal alle latere cd's de grond in worden geboord(op een enkele band na), en alleen de eerste cd's goed gevonden worden.Maar vooruitgang wil niet meteen zeggen dat iets kut is.Vaak word er niet echt objectief meer naar een nieuwe cd geluisterd maar word vaak vooraf al gedacht dat de oude cd's niet te evenaren zijn en worden vaak daarom al als kut bestempeld.Nu is het zo dat smaken verschillen(maar goed ook) maar probeer niet vooraf iets al af te kraken.


Mjaa, ik zei het al, ik krijg er ook wat van dat iedereen alleen maar de eerste CD van een band goed mag vinden. Maar ik kan er best inkomen.
Neem nu een band als Emperor. Hun oudere werk bezorgt mij nog steeds kippevel. Het recentere werk is ook goed, vernieuwend zelfs. Maar om nu te zeggen dat ik er even euforisch van wordt als bij hun eerste platen... niet dus.
In die zin kan ik er best wel inkomen. Het doet pijn als je favoriete band opeens anders gaat klinken, toch?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2002 20:47 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2002 20:39 schreef Hub de Gallier het volgende:
Tuurlijk mag het gezegd worden als een band kut wordt.Doe ik zelf ook.Maar een feit is dat vooral in de blackmetal alle latere cd's de grond in worden geboord(op een enkele band na), en alleen de eerste cd's goed gevonden worden.Maar vooruitgang wil niet meteen zeggen dat iets kut is.Vaak word er niet echt objectief meer naar een nieuwe cd geluisterd maar word vaak vooraf al gedacht dat de oude cd's niet te evenaren zijn en worden vaak daarom al als kut bestempeld.Nu is het zo dat smaken verschillen(maar goed ook) maar probeer niet vooraf iets al af te kraken.

Ach, van te voren afkraken.... niets mis met kritisch zijn. Feit is dat veel bands die furore maakten in de jaren '90 vandaag oud, vermoeid en zielloos zijn. Dat ik Satyricon en al die noorse nieuwe meuk volslagen prut vind beslis ik echt niet van te voren hoor. Gelukkig is er meer in de black metal wereld dan Noorwegen, en meer in de muziekwereld dan black metal .


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 28-10-2002 20:52 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

Wat dacht je bijvoorbeeld van de nieuwe Necrophobic cd "Bloodhymns".Geweldige cd!!!


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-10-2002 21:00 by Beli Mawr (Moderator) Profiel van Beli Mawrhttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 28 oktober 2002 20:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat dacht je bijvoorbeeld van de nieuwe Necrophobic cd "Bloodhymns".Geweldige cd!!!



idd. Al moet ik opmerken dat ik de nummers van de vorige net iets sterker vind, maar dat de productie van hun nieuwste plaat dan weer stukken beter is.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 28-10-2002 21:01 by impaled succubus Profiel van impaled succubus

quote:
Op 28 oktober 2002 20:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat dacht je bijvoorbeeld van de nieuwe Necrophobic cd "Bloodhymns".Geweldige cd!!!

das zweeds en zeker niet de bm, voor zover t dat is die lampje bedoelt.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-10-2002 21:03 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 28 oktober 2002 20:52 schreef Hub de Gallier het volgende:
Wat dacht je bijvoorbeeld van de nieuwe Necrophobic cd "Bloodhymns".Geweldige cd!!!


Hehe, nee, ik vind er weinig aan moet ik bekennen . Vond het allemaal veel te up-tempo en vrolijk. Er zijn wel bands die zich verbeteren hoor... Absu bv., Immolation, Suffocation (RIP), Ildjarn (Strength and Anger ), Darkthrone tot aan TH, Averse Sefira, etc.

Maar het komt gewoon minder vaak voor.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 28-10-2002 22:03 by Inside-Lie Profiel van Inside-Liehttp://www.inside-lie.tk

Zullen we dan nu weer ontopic gaan?


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-11-2002 18:29 by Hub de Gallier Profiel van Hub de Gallier

quote:
Op 28 oktober 2002 22:03 schreef Inside-Lie het volgende:
Zullen we dan nu weer ontopic gaan?

OK,we gaan weer on topic.De eerste Immortal drummer Armagedda is een nieuwe band begonnen met enkele andere "bekende" muzikanten uit Bergen.Verwacht alcoholmetal(denk maar eens aan Desekrator) die het alcoholgebruik doet toenemen.


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 09-11-2002 19:58 by she_devil Profiel van she_devilhttp://shedevil.wiebel.nl

van immortal word ik altijd vrolijk


wait for me dragon, we'll meet in the sky


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 09-11-2002 20:34 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Welke wordt mij aangeraden; PU of AthoW?


Enigma
Usericon van Enigma
Posted 09-11-2002 20:51 by Enigma Profiel van Enigma

quote:
Op 9 november 2002 20:34 schreef Slechtheid het volgende:
Welke wordt mij aangeraden; PU of AthoW?


Pure Holocaust.
Hun beste album naar mijn mening


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-11-2002 3:43 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 november 2002 20:34 schreef Slechtheid het volgende:
Welke wordt mij aangeraden; PU of AthoW?


persoonlijk: AthoW; maar het gaat hier om een stijlwijziging; het ligt eraan of je heavymetal invloeden erin wilt horen met een heldere sound of niet.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen