IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tsjetsjenië, moet Poetin toegeven of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
thrash
one vodka, two vodka, three vodka, drop dead
Usericon van thrash
Posted 03-09-2004 12:18 by thrash Wijzig reactieProfiel van thrashQuote dit bericht

Een andere goede manier om het terrorisme te bestrijden is niet het oppakken van een paar gijzelnemers, maar ze moeten de 'spin' uit het midden van het 'web' zien te krijgen!!


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 03-09-2004 12:21 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Het is daar naar het schijnt op dit moment aan het aflopen... op zijn russisch er is een dak ingestort, er word op gijzelaars geschoten...


mvg wk10


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 12:54 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 12:21 schreef windkracht10 het volgende:
Het is daar naar het schijnt op dit moment aan het aflopen... op zijn russisch er is een dak ingestort, er word op gijzelaars geschoten...
Er wordt op gijzelnemers geschoten....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


thrash
one vodka, two vodka, three vodka, drop dead
Usericon van thrash
Posted 03-09-2004 13:37 by thrash Wijzig reactieProfiel van thrashQuote dit bericht

Het schijnt er een complete chaos te zijn
http://www.nu.nl/news.jsp?n=394257&c=20


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 03-09-2004 13:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

TV effe aangezet.Schijnt er idd lekker aan toe te gaan.Is nu reclame voor,maar ga het zo effe volgen.


spelfout weggehaald...


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 14:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:59 schreef varanus het volgende:
TV effe aangezet.Schijnt er idd lekker aan toe te gaan.Is nu reclame voor,maar ga het zo effe volgen.



Volgens de krant is het al allemaal achter de rug.
5 gijzelnemers dood


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 03-09-2004 14:29 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 1 september 2004 21:29 schreef Manifest het volgende:
Dat doen we nu toch ook.
En 15% kan zeer doorslaggevend zijn.
Maar omdat 15 procent van Spanjaarden toe wil geven aan de terroristen betekend het nog niet dat Spanje toe geeft aan de terroristen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 03-09-2004 14:57 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 14:02 schreef campske666 het volgende:
Volgens de krant is het al allemaal achter de rug.
5 gijzelnemers dood

en meer dan 100 gegijzelden


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 15:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 14:29 schreef arrebar het volgende:
Maar omdat 15 procent van Spanjaarden toe wil geven aan de terroristen betekend het nog niet dat Spanje toe geeft aan de terroristen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 03-09-2004 15:26 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 14:29 schreef arrebar het volgende:
Maar omdat 15 procent van Spanjaarden toe wil geven aan de terroristen betekend het nog niet dat Spanje toe geeft aan de terroristen.
Volgensmij begrijp je het niet helemaal . Ik neem aan dat een groot deel van Spanje al tegen de oorlog van Irak was (bijvoorbeeld 40%) en dat na de aanslag er een meerderheid tegen de oorlog is gekomen.




F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 03-09-2004 17:11 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht



Oebe
Usericon van Oebe
Posted 03-09-2004 17:23 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Volgensmij begrijp je het niet helemaal . Ik neem aan dat een groot deel van Spanje al tegen de oorlog van Irak was (bijvoorbeeld 40%) en dat na de aanslag er een meerderheid tegen de oorlog is gekomen.

Als een matter of fact, er was geen minderheid tegen de Irak oorlog in Spanje maar een meerderheid. Om exact te zijn: 74% (Gallup Jan 2003.) In Nederland was dat 80%, in Engeland 69% en de rest van de Europese landen alleen maar een grotere meerderheid tegen de oorlog.
De steun aan en de actieve medewerking met de illegale oorlog is daarom tevens een bewijs van de achting voor de democratie van Europese regeringen. Daarom is al dat gelul over democratie, waar rechtse idioteriken vanzelfpsrekend feilloos intrappen ook zo geloofwaardig.


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 03-09-2004 20:08 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

Even heel erg bot reageren: Poetin moe(s)t NIET toegeven. Harde actie, zoals nu gebeurd is. Die moslimterroristen (wat bij 2Vandaag werd gespeculeerd dat het waren) willen niks anders dan de wereldmacht. En ze willen de wereld landje voor landje (w.o. Tsjetsjenië) veroveren. Met die idioten moet je geen centimeter toegeven. Want iedere centimeter is er een voor ze. En welke zieke geest verzint het om kinderen te gijzelen en is ook bereid ze te doden? Wat voor een heldenstatus hebben ze voor ogen? Voor dat soort *heeft er geen woorden voor* ..types.. hoop ik oprecht dat de hel, en eigenlijk nog iets veel ergers, bestaat.



arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 03-09-2004 20:31 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 3 september 2004 15:26 schreef Manifest het volgende:
Volgensmij begrijp je het niet helemaal . Ik neem aan dat een groot deel van Spanje al tegen de oorlog van Irak was (bijvoorbeeld 40%) en dat na de aanslag er een meerderheid tegen de oorlog is gekomen.




Ik begrijp wat je bedoelt maar jij begrijpt mij niet. Alle mensen die in het begin ertegen waren die hebben niet toegegeven aan de terroristen. Al zouden ze willen, ze konden het gewoon niet. Daarom is het gewoon belachelijk om te zeggen dat Spanje toegeeft aan terroristen slechts omdat 15 procent zo laf is.
Daarnaast betekend het veranderen van die 15 procent nog geeneens dat het allemaal laffe mensen zijn die toegeven aan de terroristen. Ten tijde van een ramp bestaat de mogelijkheid dat veel mensen hun opinie wijzigen. Zeker als een krachtig leiderschap ontbreekt dan kunnen de stemmen masaal de andere kant op gaan. Weg van de zittende leider en naar de grootste alternatieven.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 03-09-2004 20:54]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 03-09-2004 21:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 03-09-2004 21:07 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 20:31 schreef arrebar het volgende:
Ik begrijp wat je bedoelt maar jij begrijpt mij niet. Alle mensen die in het begin ertegen waren die hebben niet toegegeven aan de terroristen. Al zouden ze willen, ze konden het gewoon niet. Daarom is het gewoon belachelijk om te zeggen dat Spanje toegeeft aan terroristen slechts omdat 15 procent zo laf is.
Daarnaast betekend het veranderen van die 15 procent nog geeneens dat het allemaal laffe mensen zijn die toegeven aan de terroristen. Ten tijde van een ramp bestaat de mogelijkheid dat veel mensen hun opinie wijzigen. Zeker als een krachtig leiderschap ontbreekt dan kunnen de stemmen masaal de andere kant op gaan. Weg van de zittende leider en naar de grootste alternatieven.

Jongen, het draait helemaal niet om het volk. Met het land wordt bedoeld degenen die het besturen. Nederland werd laatst ook in de Republican Convention genoemd voor hun bijdrage en steun aan de anti-Irak/Saddam coalitie. Dit wil niet zeggen dat de meerderheid van het volk in Nederland voor de militaire bijdrage in Irak is.
Leuk he democratie.



F*ck hippies


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-09-2004 21:18 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 20:08 schreef Killing Zoe het volgende:
Even heel erg bot reageren: Poetin moe(s)t NIET toegeven. Harde actie, zoals nu gebeurd is. Die moslimterroristen (wat bij 2Vandaag werd gespeculeerd dat het waren) willen niks anders dan de wereldmacht. En ze willen de wereld landje voor landje (w.o. Tsjetsjenië) veroveren. Met die idioten moet je geen centimeter toegeven. Want iedere centimeter is er een voor ze. En welke zieke geest verzint het om kinderen te gijzelen en is ook bereid ze te doden? Wat voor een heldenstatus hebben ze voor ogen? Voor dat soort *heeft er geen woorden voor* ..types.. hoop ik oprecht dat de hel, en eigenlijk nog iets veel ergers, bestaat.


De lijken van die eikels begraven in varkenshuid, succes met aankloppen bij Allah en vragen naar je (noem een getal) maagden, verkleed als onrein dier!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 03-09-2004 21:20 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 20:08 schreef Killing Zoe het volgende:
Even heel erg bot reageren: Poetin moe(s)t NIET toegeven. Harde actie, zoals nu gebeurd is. Die moslimterroristen (wat bij 2Vandaag werd gespeculeerd dat het waren) willen niks anders dan de wereldmacht. En ze willen de wereld landje voor landje (w.o. Tsjetsjenië) veroveren. Met die idioten moet je geen centimeter toegeven. Want iedere centimeter is er een voor ze. En welke zieke geest verzint het om kinderen te gijzelen en is ook bereid ze te doden? Wat voor een heldenstatus hebben ze voor ogen? Voor dat soort *heeft er geen woorden voor* ..types.. hoop ik oprecht dat de hel, en eigenlijk nog iets veel ergers, bestaat.


Het komt van 2 kanten hoor, ook al hoor je het van één kant. Wat de Russen in Tsjetsjenië doen zal vast ook niet al te leuk zijn, anders zouden er niet zoveel radicale terroristen zijn. Want dat komt door armoede, vermoordde familieleden, etc.


[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 03-09-2004 21:21]


F*ck hippies


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 03-09-2004 21:25 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nu willen ze een stukje land, strax willen ze kabel-tv, daarna allemaal een Volvo V70, bananenijs op zondag... Nee hoor, oprotten met die terroristen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 21:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 03-09-2004 21:40 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 21:31 schreef attila_de_hun het volgende:
okee, rusland is echt geen lieverdje. maar die acties hebben die gijzelnemers zelf bij volle bewustzijn genomen (zoals het in de rug schieten van vluchtende vrouwen en kinderen). de verantwoordelijkheid moet dan ook bij de gijzelnemers worden gelegd en niet bij rusland (voordat we in een eeuwige oorzaak-engevolg-keten wegzinken).

Overigens, ik heb ergens gelezen dat een deel van de gijzelnemers buitenlanders waren die niet direct onder de russen hebben geleden.

"Een adviseur van de Russische president Poetin Aslambek Aslakhanov heeft verklaard dat er onder de meer dan twintig gedode gijzelnemers tien Arabische huurlingen zouden zitten. Dat zou Poetins claim bevestigen dat Tsjetsjeense rebellen samenwerken met de terreurorganisatie al-Qaeda."

Poetins claim staat in de historie boekjes vermeldt. Na de oorlog van Afghanistan gingen veel van die malloten die door de Taliban uit Afghanistan werden geschopt naar Bosnië en Tsjetsjenië.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 03-09-2004 21:40]


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 04-09-2004 8:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Het is niet mijn bedoeling iets recht te praten. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat die reaktie veel feller zou zijn. Eerder iets van: "Zo en jij vind het goed dat die terroristen kinderen vermoorden?" gevolgd door een aantal creatieve scheldwoorden.

Zo'n actie met het gijzelen van kinderen is niet bedacht met het oog op het kweken van sympathie, behalve dan voor Poetin, maar laat ik er even vanuit gaan dat dat een onbedoeld effect is.
Het is mijn bedoeling gewoon even te laten weten dat dit alles niet in een vacuum gebeurt en ook dat als men hun verstand niet gebruikt, het de volgende keer nog erger wordt. Jammer genoeg is er geen enkele reden te vermoeden dat er verstandige dingen zullen worden gedaan op afzienbare termijn en daarom is er alle reden meer zulke spektakels te verwachten.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 04-09-2004 8:42 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Harde acties hebben weinig zin, anders had de oorlog met Tsjetsjenië wel het terrorisme gestopt. In plaats daarvan is er alleen meer terrorisme gekomen.


F*ck hippies


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 04-09-2004 10:43 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 3 september 2004 21:07 schreef Manifest het volgende:
Jongen, het draait helemaal niet om het volk. Met het land wordt bedoeld degenen die het besturen. Nederland werd laatst ook in de Republican Convention genoemd voor hun bijdrage en steun aan de anti-Irak/Saddam coalitie. Dit wil niet zeggen dat de meerderheid van het volk in Nederland voor de militaire bijdrage in Irak is.
Leuk he democratie.



Degenen die het besturen hebben ook niet toegegeven dus met die theorie kan je ook niet zeggen dat Spanje heeft toegegeven aan de terroristen. Dat is behalve onwaar ook nog eens vreselijk kortzichtig.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2004 12:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 8:04 schreef Oebe het volgende:
Het is niet mijn bedoeling iets recht te praten. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat die reaktie veel feller zou zijn. Eerder iets van: "Zo en jij vind het goed dat die terroristen kinderen vermoorden?" gevolgd door een aantal creatieve scheldwoorden.

Zo'n actie met het gijzelen van kinderen is niet bedacht met het oog op het kweken van sympathie, behalve dan voor Poetin, maar laat ik er even vanuit gaan dat dat een onbedoeld effect is.
Het is mijn bedoeling gewoon even te laten weten dat dit alles niet in een vacuum gebeurt en ook dat als men hun verstand niet gebruikt, het de volgende keer nog erger wordt. Jammer genoeg is er geen enkele reden te vermoeden dat er verstandige dingen zullen worden gedaan op afzienbare termijn en daarom is er alle reden meer zulke spektakels te verwachten.


Inderdaad. Als Poetin zijn verstand zou gebruiken zou hij : als eerste de soldaten uit tsjetsjenië terug terekken en de tsjetsjeense bevoking vanaf nu gewoon een goede welvaart en welzijn gaan bezorgen. dan verliezen die extremisten hun (nu zeer vruchtbare) voedingsbodem.

maar het zal wel weer verder gaan escaleren en uit de hand gaan lopen.(en ik vrees ook dat er nog meer onschuldige slachtoffers gaan vallen , ook aan de tsjetsjeense kant; ik kan niet geloven dat alle inwoners daar fundamentalistsiche extremisten zijn).


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen