IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tsjetsjenië, moet Poetin toegeven of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 08-09-2004 16:56 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2004 15:49 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij is het toch sinds de Vietnamoorlog bekend dat je met guerilla-tactieken een groter leger aardig op de knieën kunt krijgen als kleine groepering.
Dat was al voor de Vietnamoorlog bekend.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 08-09-2004 17:00 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Beste Varanus, maakt u zich vooral geen zorgen om mijn muzikale geneugten. Oh ik geniet volop, maar aardig meer dan metal alleen zal ik u toevertrouwen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 08-09-2004 17:54 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2004 15:49 schreef Jenje het volgende:
Volgens mij is het toch sinds de Vietnamoorlog bekend dat je met guerilla-tactieken een groter leger aardig op de knieën kunt krijgen als kleine groepering.
Ja, maar niet met man tegen man gevechten.


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 09-09-2004 14:48 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Tsjetsjeense rebellen zetten prijs op hoofd Poetin

Gepubliceerd op donderdag 09 september 2004

MOSKOU (ANP) - Tsjetsjeense opstandelingen hebben donderdag een beloning uitgeloofd voor de vangst van de Russische president Poetin. De beloning komt een dag nadat Moskou een prijs op het hoofd had gezet van de rebellenleiders Aslan Maschadov en Sjamil Basajev.

,,We bieden een beloning van 20 miljoen dollar (bijna 16,9 miljoen euro) aan landen, organisaties of individuen die de Tsjetsjeense Republiek actief helpen de oorlogsmisdadiger Vladimir Vladimirovic Poetin te arresteren'', stond te lezen op een van de websites van de opstandelingen. Het Antiterreur Centrum van de Tsjetsjeense Republiek, een onderdeel van Maschadovs niet-erkende regering, ondertekende de boodschap.

Woensdag loofde Moskou nog een beloning uit van 10 miljoen dollar voor inlichtingen die leiden tot de opsporing van de Tsjetsjeense rebellenleiders Maschadov en Basajev. Een naaste medewerker van Maschadov deed de prijs op het hoofd van zijn baas af als een ,,een ziekelijke poging de VS en het Westen na te doen''.



F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-09-2004 15:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 14:48 schreef Manifest het volgende:
Tsjetsjeense rebellen zetten prijs op hoofd Poetin

Gepubliceerd op donderdag 09 september 2004

MOSKOU (ANP) - Tsjetsjeense opstandelingen hebben donderdag een beloning uitgeloofd voor de vangst van de Russische president Poetin. De beloning komt een dag nadat Moskou een prijs op het hoofd had gezet van de rebellenleiders Aslan Maschadov en Sjamil Basajev.

,,We bieden een beloning van 20 miljoen dollar (bijna 16,9 miljoen euro) aan landen, organisaties of individuen die de Tsjetsjeense Republiek actief helpen de oorlogsmisdadiger Vladimir Vladimirovic Poetin te arresteren'', stond te lezen op een van de websites van de opstandelingen. Het Antiterreur Centrum van de Tsjetsjeense Republiek, een onderdeel van Maschadovs niet-erkende regering, ondertekende de boodschap.

Woensdag loofde Moskou nog een beloning uit van 10 miljoen dollar voor inlichtingen die leiden tot de opsporing van de Tsjetsjeense rebellenleiders Maschadov en Basajev. Een naaste medewerker van Maschadov deed de prijs op het hoofd van zijn baas af als een ,,een ziekelijke poging de VS en het Westen na te doen''.




Zit Poetin al in zijn 10-voudig beveiligde betonnen bunker?


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 10-09-2004 20:08 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Uiteraard is het zeer betreurenswaardig dat er in Tsjetsjenië veel burgerslachtoffers vallen, maar dat kun je niet allemaal op het Russische leger afschuiven, ook die moslimrebellen kijken niet op een burgerslachtoffer meer of minder...


no text supplied


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2004 20:20 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik vraag me af of er echt een kans(je) is dat een of andere extremist Poetin zou kunnen doden (denoods bij een zelfmoordactie). In eerste instantie denk ik: niet mogeljk! Maar je weet maar nooit natuurlijk.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-09-2004 20:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Als Poetin weg is komt er wel een nieuwe ex-KGB kolonel.

Ik vind Poetin overigens wel heersen, die man staat echt voor een onmogelijke opgave. Hij blijft echter een soort koude rust uitstralen. Volgens mij zijn veel regio's in die hoek ook maar op één manier aan te pakken, nl. de keiharde.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2004 20:29 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 20:23 schreef M. het volgende:
Als Poetin weg is komt er wel een nieuwe ex-KGB kolonel.

Ik vind Poetin overigens wel heersen, die man staat echt voor een onmogelijke opgave. Hij blijft echter een soort koude rust uitstralen. Volgens mij zijn veel regio's in die hoek ook maar op één manier aan te pakken, nl. de keiharde.


hey, je loopt op de zaken vooruit!! De vraag is: maken die gasten een kans om hem in hun vizier te krijgen? (en zoja, dan pas KGB etc etc etc...).

Maar, idd, als buitenlander heb ik ook een soort bewondering voor hem. Ik denk niet dat die man niet over zich heen laat lopen en hij is het tooenbeeld van "koele kikker". Ik denk wel dat rusland een man zoals hem nodig heeft om de zaak een beetje bij elkaar te houden.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 10-09-2004 20:30 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik vind hem ook wel cool, hij is intelligent en duidelijk en pakt de zaken stevig aan. Daarbij maakt hij uiteraard ook fouten, maar dat kan ook niet anders als je een land als Rusland moet leiden.



no text supplied


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 10-09-2004 20:51 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Poetin is een man zonder wie de wereld beter af is. Ik hoop dat hij gauw sterft, indien mogelijk in een tuinparty van Bush bij een ontploffende barbecue.

Ik vind jullie trouwens een stel idioten met jullie welnemen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-09-2004 21:46 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 20:51 schreef Oebe het volgende:
Poetin is een man zonder wie de wereld beter af is. Ik hoop dat hij gauw sterft, indien mogelijk in een tuinparty van Bush bij een ontploffende barbecue.

Ik vind jullie trouwens een stel idioten met jullie welnemen.

Waarom zijn zij idioten?


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-09-2004 21:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 21:46 schreef Manifest het volgende:
Waarom zijn zij idioten?


Omdat ze niet met hem eens zijn.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-09-2004 21:50 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Hard-linen zal niet voor minder terrorisme zorgen, alleen maar voor meer.
Dus is het een beetje tegenstrijdig wat sommige hier zeggen.
Is wel goed voor de verkiezingen, want dan voelen de burgers zich veiliger.


F*ck hippies


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-09-2004 22:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 21:50 schreef Manifest het volgende:
Hard-linen zal niet voor minder terrorisme zorgen, alleen maar voor meer.
Dus is het een beetje tegenstrijdig wat sommige hier zeggen.
Is wel goed voor de verkiezingen, want dan voelen de burgers zich veiliger.
Idioot.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-09-2004 22:08 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 20:51 schreef Oebe het volgende:


Ik vind jullie trouwens een stel idioten met jullie welnemen.


Jammer. Ik kan in het algemeen wel respect opbrengen voor mensen met wie ik het niet eens ben en de noodzaak om die mensen te beledigen is onbegrrijpelijk voor mij. nogmaals, jammer dat jij dat niet kan.




Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 10-09-2004 22:52 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2004 22:07 schreef Greycloak het volgende:
Idioot.


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-09-2004 8:26 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Hee, heb ik niet gezegd met jullie welnemen?

Verdomme, man!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 11-09-2004 12:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2004 8:26 schreef Oebe het volgende:
Hee, heb ik niet gezegd met jullie welnemen?

Verdomme, man!
Volgens mij heb jij een hekel aan iedereen die meer dan 2 euro's op zijn rekening heeft staan of meer macht kan uitoefenen dan alleen het doodtrappen van mieren. De grootsheid, Oebe, ik hou van je!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-09-2004 14:21 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Wederzijds Misanthrope, come on give us a snog.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 11-09-2004 14:31 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Natuurlijk moet Poetin niet toegeven aan hun eisen: de Tsjetjenen zijn simpelweg een stelletje achtergebleven idioten, die al sinds mensenheugenis hun geld verdienen in de criminaliteit/illegaliteit. Ik weet dat het zo niet werkt, maar eigenlijk heb ik zoiets van: laat die paar zelfmoordcommando's die de Tsjetjenen nog over hebben zich lekker opblazen als ze denken dat dat helpt bij het 'bevrijden' van hun 'staat' en laat Rusland er intussen een flinke troepenmacht heen sturen om dat zooitje voor eens en voor altijd uit te roeien.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 11-09-2004 15:21 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ach, zie dat. Nog een mensenrechtenactivist die zijn onvoorwaardelijke liefde uitspreekt voor Poetin de terrorist: http://eng.terror99.ru/
De verdediger van democratische waarden zoals persvrijheid:
http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,1301652,00.html

Maar laten we eens zien wie deze boeven zijn die zo verfoeid worden hier door al de moraalridders hier op Z.M. met die typisch Westerse rewritable memories achter hun wenkbrauwen.

Misschien nog gevolgd dat de man die uit Soedan kwam achteraf een ongeidentifeerd lijk bleek dat onder het roet zat en dat A.P. berichtte dat er 6 Tjetjenen en 4 Ingusheten waren geidentificeerd van de ca 30 gijzelnemers, dat een man genaamd "de kolonel" de leider, uitvoerder en bedenker was, die drie mensen doodde omdat die geen kinderen wilden gijzelen (wat nogal wat impliceert op het gebied van de voorbereidingen en het verhaal dat er wapens waren verstopt in het schoolgebouw tijdens de verbouwing) dat desondanks Chergei Ivanov de Russische minister van Defensie beweert dat er geen Tjetjenen zijn geidentificeerd, alsmede de onderhandelaar Aslanbek Aslakhanov, Poetin's adviseur verklaarde dat de gijzelnemers geen Tjetjeens spraken maar in Russisch spraken, dat Basayev de man is die door de Russen wordt beschuldigd van deze nihilistische misdaad? Hoe totaal niet vreemd dat de Amerikanen deze man steunden:

M. Chossudovsky, gedeelte uit who is bin Laden, 12 September 2001 en uit War and Globalization:

THE WAR IN CHECHNYA

With regard to Chechnya, the main rebel leaders Shamil Basayev and Al
Khattab were trained and indoctrinated in CIA sponsored camps in
Afghanistan and Pakistan. According to Yossef Bodansky, director of the
U.S. Congress's Task Force on Terrorism and Unconventional Warfare, the
war in Chechnya had been planned during a secret summit of HizbAllah
International held in 1996 in Mogadishu, Somalia. 21 The summit, was
attended by Osama bin Laden and high-ranking Iranian and Pakistani
intelligence officers. In this regard, the involvement of Pakistan's ISI
in Chechnya "goes far beyond supplying the Chechens with weapons and
expertise: the ISI and its radical Islamic proxies are actually calling
the shots in this war". 22

Russia's main pipeline route transits through Chechnya and Dagestan.
Despite Washington's perfunctory condemnation of Islamic terrorism, the
indirect beneficiaries of the Chechen war are the Anglo-American oil
conglomerates which are vying for control over oil resources and pipeline
corridors out of the Caspian Sea basin.

The two main Chechen rebel armies (respectively led by Commander Shamil
Basayev and Emir Khattab) estimated at 35,000 strong were supported by
Pakistan's ISI, which also played a key role in organizing and training
the Chechen rebel army:

"[In 1994] the Pakistani Inter Services Intelligence arranged for Basayev
and his trusted lieutenants to undergo intensive Islamic indoctrination
and training in guerrilla warfare in the Khost province of Afghanistan at
Amir Muawia camp, set up in the early 1980s by the CIA and ISI and run by
famous Afghani warlord Gulbuddin Hekmatyar. In July 1994, upon graduating
from Amir Muawia, Basayev was transferred to Markaz-i-Dawar camp in
Pakistan to undergo training in advanced guerrilla tactics. In Pakistan,
Basayev met the highest ranking Pakistani military and intelligence
officers: Minister of Defense General Aftab Shahban Mirani, Minister of
Interior General Naserullah Babar, and the head of the ISI branch in
charge of supporting Islamic causes, General Javed Ashraf, (all now
retired). High-level connections soon proved very useful to Basayev.23
Following his training and indoctrination stint, Basayev was assigned to
lead the assault against Russian federal troops in the first Chechen war
in 1995. His organization had also developed extensive links to criminal
syndicates in Moscow as well as ties to Albanian organized crime and the
Kosovo Liberation Army (KLA). In 1997-98, according to Russia's Federal
Security Service (FS "Chechen warlords started buying up real estate in
Kosovo... through several real estate firms registered as a cover in
Yugoslavia" 24

Basayev's organisation has also been involved in a number of rackets
including narcotics, illegal tapping and sabotage of Russia's oil
pipelines, kidnapping, prostitution, trade in counterfeit dollars and the
smuggling of nuclear materials (See Mafia linked to Albania's collapsed
pyramids, 25 Alongside the extensive laundering of drug money, the
proceeds of various illicit activities have been funneled towards the
recruitment of mercenaries and the purchase of weapons.

During his training in Afghanistan, Shamil Basayev linked up with Saudi
born veteran Mujahideen Commander "Al Khattab" who had fought as a
volunteer in Afghanistan. Barely a few months after Basayev's return to
Grozny, Khattab was invited (early 1995) to set up an army base in
Chechnya for the training of Mujahideen fighters. According to the BBC,
Khattab's posting to Chechnya had been "arranged through the Saudi-Arabian
based [International] Islamic Relief Organisation, a militant religious
organisation, funded by mosques and rich individuals which channeled funds
into Chechnya".26

Peter Franssen, 8-9-2004:

Een "moedig en prijzenswaardig" massamoordenaar De man die de gijzeling in de school in Beslan vorige week organiseerde is Shamil Basayev. In 1991 staat hij gewapend met een mitrailleur en een paar handgranaten de toekomstige president van Rusland, Boris Jeltsin, ter zijde bij diens staatsgreep die leidt tot het uiteenvallen van de Sovjet-Unie. Later brengt de C.I.A Basayev over naar haar trainingskampen in Afghanistan en Pakistan. De man krijgt bezoek van de Pakistaanse minister van Defensie Aftab Shahban Mirani, die van Binnenlandse Zaken Naserullah Babar en de baas van de Pakistaanse geheime diensten Javed Ashraf. Alle drie zijn generaals die nauw samenwerken met de C.I.A. Deze topofficieren worden de organisatoren van de fundamentalistische steun aan de Tsjetsjeense rebellie. Shamil Basayev is vanaf 1995 in Tsjetsjenië. Hij is er de auteur van gruwelijke terreurdaden zoals de raid op de stad Budennovsk. Daarbij gijzelt hij ruim 1.500 zieken in een hospitaal. 147 van hen worden gedood. De Amerikaanse majoor Raymond Finch beschrijft deze misdaad in het officiële vs-legertijdschrift Military Review van juni 1997 en trekt dit besluit: "De methodes die Basayev gebruikt zijn wreed en schenden de wetten van oorlogsvoering. Maar als we die acties zien in het licht van de Tsjetsjeense strijd voor onafhankelijkheid, dan blijken die acties moedig en prijzenswaardig." Diezelfde moedige en prijzenswaardige man heeft nu opnieuw de dood van honderden kinderen op zijn geweten. De uitspraak van de majoor is geen verspreking van een alleenstaande militair. Begin augustus dit jaar maakt Brzezinski himself bekend dat de VS asiel zullen verlenen aan Ilyas Akhmadov. Die man is medeplichtig aan oorlogsmisdaden. Hij is één van de belangrijkste adjuncten van Tsjetsjeense separatistische leider Aslan Maskhadov. In juli stelt Maskhadov nog meer aanslagen in het vooruitzicht. Hij belooft de winnaar van de presidentsverkiezingen van eind augustus te vermoorden. Wat niet belet dat de Amerikanen zijn adjunct Akhmadov asiel verlenen. Meer zelfs, hij krijgt een goed betaalde job bij de National Endowment for Democracy, een organisatie die geleid wordt door Paul Wolfowitz (vice-minister van Defensie), Frank Carlucci (gewezen directeur van de C.I.A) en generaal Wesley Clark (voormalig opperbevelhebber van de Navo). Waarmee de V.S nog eens tonen het terrorisme tegen Rusland en de Russische kinderen, vrouwen en mannen te steunen.

WASHINGTON, April 29 2004 (RIA Novosti) - U.S. Secretary of State Colin Powell has included three terrorist groups operating in Chechnya in the list of international terrorist organisations whose members are banned from entering the United States.
{..]
So far, nothing is known about the U.S. sanctions regarding other odious organisations operating on Chechen territory against the federal forces. The Russian special services believe the other groups are equally detrimental to Russia. These groups include the Supreme Military Majlis-ul-Shura (council) of the Mojaheddin Forces of the Caucasus, headed by Chechen terrorist chief Shamil Basayev

Report: U.S. Helped Qatar Nab Russians

Monday March 22, 2004 7:46 PM
By VLADIMIR ISACHENKOV
Associated Press Writer
MOSCOW (AP) - The United States assisted Qatar's special services in the arrests of Russian secret agents on charges of killing a Chechen separatist leader, a top U.S. diplomat said in an interview published Monday.
[..]
Three Russian intelligence agents were arrested in Doha after the killing of Zelimkhan Yandarbiyev, the former separatist president of Chechnya. Yandarbiyev died Feb. 13 when a bomb went off in his car.
[..]
Yandarbiyev had lived in Qatar since 2000 and Moscow had sought his extradition on charges of terrorism and links to al-Qaida. President Vladimir Putin claimed last fall that U.S. representatives had met with Yandarbiyev.

Chechnya: Some Around Putin Think Beslan Attack Was CIA
Sep 07, 2004 - 02:01 PM
Rzeczpospolita.pl - Influential persons around Vladimir Putin believe that the attack in Beslan could be the on the hands of the Americans.

In one of several theories concerning the reasons for the terrorist act in North Osetia, the CIA is behind the attack. "It is shocking",says one analyst, "but many people close to the president really believe it to be so. The attack is meant to ferment instability in the Northern Caucasus and turn our attentions from Southern Osetia."

..

Overigens leeft een van de Tjetjeense vrouwen die de die vliegtuigen opbliezen nog. De "Islambouli" brigades hadden de hele actie geclaimd, maar er was sprake van een vervalst paspoort. Het serienummer was niet uitgegeven.



Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 11-09-2004 15:54 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2004 15:21 schreef Oebe het volgende:
Ach, zie dat. Nog een mensenrechtenactivist die zijn onvoorwaardelijke liefde uitspreekt voor Poetin de terrorist


Als je het weten wilt: eigenlijk kan de maatschappelijke toestand van Rusland me geen barst schelen en ben ik noch pro-Poetin, noch pro-Tsjetsjenië. Maar als ik moet kiezen, kies ik - goed lezen en overdenken - de in mijn ogen minst slechte van de twee.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 11-09-2004 18:26 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

je moet nooit toegeven aan Moslims of terroristen, ach dat staat bijna gelijk aan elkaar!



Oebe
Usericon van Oebe
Posted 12-09-2004 11:40 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Oei, fuck, nou moet je je mening gauw weer 180 graden draaien Enforcer (e.a.)

http://www.sundayherald.com/44741

Gauw schakelaartje omdraaien en memory delete, kijken of je nog je post kan editten.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen