IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Tsjetsjenië, moet Poetin toegeven of niet? Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 04-09-2004 13:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 12:42 schreef attila_de_hun het volgende:
Inderdaad. Als Poetin zijn verstand zou gebruiken zou hij : als eerste de soldaten uit tsjetsjenië terug terekken en de tsjetsjeense bevoking vanaf nu gewoon een goede welvaart en welzijn gaan bezorgen. dan verliezen die extremisten hun (nu zeer vruchtbare) voedingsbodem.



Onzin.

Welvaart kan je niet bezorgen. Moet hij het uit de mouw gaan schudden?

Gebrek aan welvaart is niet de reden voor onrusten. Anders dan zouden er tientallen van dit soort brandhaardjes in Rusland zijn. Het loslaten van Chechnya zou tot een domino effect leiden bij andere groepjes die zich dan zouden proberen los te wrikken. Verder is Chechnya altijd al een bron van onrusten en georganiseerde misdaad geweest. Logisch en terecht dat Rusland dat niet wil toelaten.

De zelfstandig levensvatbare en historisch legitieme deelrepublieken zijn allemaal onafhankelijk geworden van de voormalige Rode Kanker. Chechnya is noch zelfstandig levensvatbaar noch is het historisch ooit een natie geweest.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 04-09-2004 16:47 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

Ik ben blij dat ik Putin niet ben... en kinderen gijzelen en doden vind ik te ver gaan, als je dan al terroristische aanslagen moet plegen, doe het dan op politici of de legertop of zo... deze hele oorlog gaat waarschijnlijk toch maar om 1 ding: de Tsjetsjeense olie. Het zou me niets verbazen als de terroristen in Tsjetsjenië gesubsidieerd worden vanuit Saudi-Arabië of indirect zelfs door de Amerikaanse olie-industrie.


no text supplied


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 04-09-2004 18:13 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 13:58 schreef Chelman het volgende:
Onzin.

Welvaart kan je niet bezorgen. Moet hij het uit de mouw gaan schudden?

Gebrek aan welvaart is niet de reden voor onrusten. Anders dan zouden er tientallen van dit soort brandhaardjes in Rusland zijn.


Welvaart zou wel voor minder geweld zorgen, maar dat schud je idd niet aan de mouw. Het militaire apparaat kost ook veel geld, dus je zou het kunnen spreiden.

Ik weet ook niet hoe het islamitische terroristen netwerk is georganiseerd in Tsjetsjenie. Maar de meeste organisaties onderhouden ook scholen en ziekenhuizen.

Maar het grootste probleem is dit:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Kaukasus/tsjetsjenie.html

De Tsjetsjenen zijn een volk met een eigen taal en cultuur. Dus geen Russen.
Het Tsjetsjeens heeft nog het meest weg van het Ingoesjetisch, de taal die in Ingoesjië gesproken wordt.
Het land is blijkbaar ingelijfd voor de voormalige tsaren van Rusland.

Amerika heeft blijkbaar ook vroeger een handje gehad bij de moslim terroristen:

Washington financierde en bewapende ook andere moslimgroepen in verscheidene strategische regio’s: Algerije, Bosnië, Kosovo, Tsjetsjenië, Macedonië etc.. Sinds 1992 vechten terroristen die banden hebben met Bin Laden in Bosnië om mee te helpen Joegoslavië uit elkaar te doen spatten.

In Tsjetsjenië vechten moslimmilities. Ze willen een totalitaire moslimstaat in de hele Kaukasus. Washington levert hen wapens via Saudi-Arabië, Turkije en Koeweit. Het doel is Rusland verzwakken en verdrijven uit deze olierijke regio die de Amerikaanse multinationals voor hen alleen willen. Toen bij een aanslag in Moskou driehonderd mensen om het leven kwamen, gaf het Westen de schuld aan Rusland.



F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-09-2004 18:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Zaten toch ook Arabieren bij de terroristen?
Lijkt mij een duidelijke aanwijzing dat Al Qaida bezig is moslim terrorisme te verenigen .. wat mijns inziens toch best gevaarlijk kan gaan worden ..


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 04-09-2004 18:33 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Dat zeggen de Amerikano's al tijden. Maar ze hebben er zelf ook hun aandeel in gehad.


F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-09-2004 18:35 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In deze gijzeling?


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 04-09-2004 18:37 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 18:35 schreef Jenje het volgende:
In deze gijzeling?
Zie stuk boven. Ze hebben jaren terroristische groeperingen gesteund, die zich nu tegen hun keren.


F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-09-2004 18:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 18:37 schreef Manifest het volgende:
Zie stuk boven. Ze hebben jaren terroristische groeperingen gesteund, die zich nu tegen hun keren.

Oh zo ...
Ja dat was bekend .. erg dom van ze .. dikke kans dat ze nu hun eigen explosieven terug krijgen ... in a somewhat different way ..


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 04-09-2004 18:41 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 18:37 schreef Jenje het volgende:
Oh zo ...
Ja dat was bekend .. erg dom van ze .. dikke kans dat ze nu hun eigen explosieven terug krijgen ... in a somewhat different way ..
Voorbeeld zijn de stinger raketten in Afghanistan, Iran, Irak, etc. Wapenindustrie moet toch geld verdienen.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-09-2004 20:04 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 september 2004 13:58 schreef Chelman het volgende:
Onzin.

Welvaart kan je niet bezorgen. Moet hij het uit de mouw gaan schudden?

Gebrek aan welvaart is niet de reden voor onrusten. Anders dan zouden er tientallen van dit soort brandhaardjes in Rusland zijn. Het loslaten van Chechnya zou tot een domino effect leiden bij andere groepjes die zich dan zouden proberen los te wrikken. Verder is Chechnya altijd al een bron van onrusten en georganiseerde misdaad geweest. Logisch en terecht dat Rusland dat niet wil toelaten.

De zelfstandig levensvatbare en historisch legitieme deelrepublieken zijn allemaal onafhankelijk geworden van de voormalige Rode Kanker. Chechnya is noch zelfstandig levensvatbaar noch is het historisch ooit een natie geweest.





Welvaart kun je wel "bezorgen" door investeren. Je vat het woord bezorgen te letterlijk op.
Is de VS niet een voorbeeld hiervan die veel investeerden in europa na de tweede wereldoorlog?
En ik heb NERGENS gezegd dat tsjetsjenië onafhankelijk moet worden. Als dat zou gebeuren stort heel de regio in elkaar idd.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 05-09-2004 12:36 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Het is natuurlijk een groot (en bekend) probleem dat Rusland nou niet bepaald de rijkste natie ter wereld meer is, en dat de russische economie verre van volledig gezond is (om nog maar eens te spreken over de immens grote corruptie problemen en binnenlandse problemen op het gebied van gezondheid en arbeidsvoorziening).

En toch zou het in het eigen belang van rusland's economie en welvaart zijn te investeren in een plek als tsjetjenië vanwege de redelijk grote hoeveelheid grondstoffen dat in die bodem daar ligt.

Als de tsjetjenen graag onafhankelijkheid willen, dan zou Rusland een economisch verdrag moeten proberen te maken om een situatie te creeëren die voor de economische situatie van beide landen dan bevorderlijk zou zijn.

Het is natuurlijk wel een probleem dat het zou lijken alsof Rusland toegeeft aan terroristische dreiging, en buigt voor buitenlandse vijandelijke machten, wat een internationaal gezichtsverlies zou opleveren imho.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-09-2004 12:38 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Rusland zal toch alleen maar harder optreden, Russen boeit het niks als er burgerslachtoffers vallen.


F*ck hippies


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2004 12:43 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 12:38 schreef Manifest het volgende:
Rusland zal toch alleen maar harder optreden, Russen boeit het niks als er burgerslachtoffers vallen.
De Sovjets boeide het niks. De Russen boeit het wel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2004 12:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 12:36 schreef Phriar het volgende:
Het is natuurlijk een groot (en bekend) probleem dat Rusland nou niet bepaald de rijkste natie ter wereld meer is, en dat de russische economie verre van volledig gezond is (om nog maar eens te spreken over de immens grote corruptie problemen en binnenlandse problemen op het gebied van gezondheid en arbeidsvoorziening).



De Russische economie ontwikkelt zich voorspoedig. Voorspeodiger dan dat het in de laatste 150 jaar gedaan heeft. Maar ze hebben idd een lange weg te gaan.
quote:

En toch zou het in het eigen belang van rusland's economie en welvaart zijn te investeren in een plek als tsjetjenië vanwege de redelijk grote hoeveelheid grondstoffen dat in die bodem daar ligt.



Daar zit niks aan grondstoffen behalve een relatief kleine hoeveelheid olie.
quote:

Als de tsjetjenen graag onafhankelijkheid willen, dan zou Rusland een economisch verdrag moeten proberen te maken om een situatie te creeëren die voor de economische situatie van beide landen dan bevorderlijk zou zijn.



Op welke grond zou Chechnya onafhankelijkheid moeten krijgen? De vraag HOE is niet aan de orde aangezien het logischerwijs niet gaat gebeuren.
quote:

Het is natuurlijk wel een probleem dat het zou lijken alsof Rusland toegeeft aan terroristische dreiging, en buigt voor buitenlandse vijandelijke machten, wat een internationaal gezichtsverlies zou opleveren imho.
Dat spreekt voor zich inderdaad.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-09-2004 13:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 12:43 schreef Chelman het volgende:
De Sovjets boeide het niks. De Russen boeit het wel.
Vandaar dat er elke keer zoveel burgerslachtoffers vallen bij terroristische aanslagen mede dankzij het leger.

Ik vraag me af als Polen nu nog bij Rusland zou horen, je nu ook zo dacht over Tsjetsjenië.....

"The Chechens I've talked with are longing for an end to the war, but their sympathies are clearly with the separatists. Although at the start of the fighting in
the early 1990's there were Russian supporters here, that support was driven out by hatred as the war dragged on. It seems as if there is not a single family who has not lost someone in the conflict. The
Chechens now consider the Russians invaders who are incapable of following the rules of war by making efforts to spare civilians.

Is there hope for peace anytime soon in Chechnya? On
this trip, at least, I haven't seen any — and for the
Chechens, the Russians' claim that a presidential
election will put an end to the fighting is as dubious
as the war itself.
Anne Nivat Reporter Behind the Lines of the War in Chechnya."
"

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 05-09-2004 13:04]


F*ck hippies


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-09-2004 15:27 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 13:03 schreef Manifest het volgende:
Vandaar dat er elke keer zoveel burgerslachtoffers vallen bij terroristische aanslagen mede dankzij het leger.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2004 15:41 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 15:27 schreef Misanthrope het volgende:

Klopt, als ze die terroristen gewoon hun gang laten gaan vallen er minder dooien.
Ofzo.

(wtf?)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-09-2004 15:53 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 15:41 schreef Greycloak het volgende:
Klopt, als ze die terroristen gewoon hun gang laten gaan vallen er minder dooien.
Ofzo.

(wtf?)

Dat heb ik niet gezegd.....
Met een andere gijzeling ze gewoon gifgas granaten naar binnen gegooid, waardoor ook veel gijzelaars stierven.


F*ck hippies


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 05-09-2004 15:57 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 15:53 schreef Manifest het volgende:
Dat heb ik niet gezegd.....
Met een andere gijzeling ze gewoon gifgas granaten naar binnen gegooid, waardoor ook veel gijzelaars stierven.

Nee ok, maar heb je een andere manier om zulks tot een goed einde te brengen dan? Die gasgranaten (geen gif maar stungas, dosis was alleen een ietsje te hoog om het snel te laten werken) was een minder geschikt plan, maar als ze daar de Spetsnaz naar binnen hadden gestuurd was het ook een orgie van ledematen en bloed geworden.

Uithongeren ofzo?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 05-09-2004 20:10 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Ik denk dat het Russische leger zich daar in Tsjetjenie ook niet erg netjes gedraagt en zeker dezelfde soort slachtoffers maakt. Ik kan dit niet hard maken, maar ik snap niet waarom een groepering zich los zou willen maken van een land door dit soort aanslagen te plegen. Misschien wel om de aandacht van de wereld te trekken, maar die mensen zullen toch wel niet al hun moraal kwijt zijn? Kinderen zo massaal vermoorden vind ik de grootste misdaad die je kunt plegen.

Ik denk dat Putin de Tsjetjenen gunstig moet proberen te stemmen. Hoe weet ik niet precies. Misschien met kleine belasingvoordeeltjes e.d.


Waag eens een dansje!


Killing Zoe
Legale Strijker
Usericon van Killing Zoe
Posted 05-09-2004 20:11 by Killing Zoe Wijzig reactieProfiel van Killing ZoeQuote dit berichthttp://www.hermanfolk.nl

quote:
Op 3 september 2004 21:25 schreef Greycloak het volgende:
Nu willen ze een stukje land, strax willen ze kabel-tv, daarna allemaal een Volvo V70, bananenijs op zondag... Nee hoor, oprotten met die terroristen.


Ik was niet van plan om straks in burka rond te lopen om dat er idioten zijn die hun kop in het zand steken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 05-09-2004 20:11 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Misschien zijn het wel moslims....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-09-2004 20:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 13:03 schreef Manifest het volgende:
Vandaar dat er elke keer zoveel burgerslachtoffers vallen bij terroristische aanslagen mede dankzij het leger.



Ik kijk soms Russische TV (digi satelliet). Ik kan je verzekeren dat men daar net zo veel om burgerslachtoffers geeft als hier.

quote:

Ik vraag me af als Polen nu nog bij Rusland zou horen, je nu ook zo dacht over Tsjetsjenië.....


Daar zit het hem juist in. Chechnya is nooit een zelfstandige natie geweest. Pas in de 17e eeuw werd er voor het eerst van een aparte etnische groep melding gemaakt. Verder is het niet een levensvatbare staat. De juiste vergelijking is niet Polen maar Friesland of Groningen dat zich met geweld van Nederland af willen scheiden...

Friesland mag van mij weg overigens. Groningen is leuk toeven dus die houden we.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 05-09-2004 20:16 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2004 20:14 schreef Chelman het volgende:


Friesland mag van mij weg overigens. Groningen is leuk toeven dus die houden we.

Friesland heeft veel grasbronnen/bellen.
Krijgen we veel geld door.


F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2004 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar neemt niet weg dat die russische speciale troepen hard aan training toe zijn ...


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen