IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Het grote de pil topic no. 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-10-2007 12:19 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht



Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 25-10-2007 12:20 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht

oew maar ff iets anders he, je hoort toch welles dat als je stopt met de pil het heel lang kan duren voordat je zwanger wordt, men had het toen over iets met veel hormonen in je lichaam en bla. is dat nu nog zo? of was dat alleen vroeger zo toen ze van die mega zware pillen hadden? want als je nu één pilletje vergeet, dan wordt er meteen een hele heisa gemaakt en als je te laat betn met alsnog innemen moet je morning after slikken/noodspiraaltje laten inbrengen.

is die kans nou echt zo groot?


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 25-10-2007 12:23 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Volgens mij kan je beter een maand wachten met proberen tot je op de 'natuurlijke' wijze weer ongesteld geworden bent.
Dan weet je zeker dat je lichaam het weer op eigen kracht doet en dat er minder hormonen down under zitten.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-10-2007 12:23 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 12:20 schreef Krulspeld het volgende:
oew maar ff iets anders he, je hoort toch welles dat als je stopt met de pil het heel lang kan duren voordat je zwanger wordt, men had het toen over iets met veel hormonen in je lichaam en bla. is dat nu nog zo? of was dat alleen vroeger zo toen ze van die mega zware pillen hadden? want als je nu één pilletje vergeet, dan wordt er meteen een hele heisa gemaakt en als je te laat betn met alsnog innemen moet je morning after slikken/noodspiraaltje laten inbrengen.

is die kans nou echt zo groot?

Nou ik ken iemand die beweert dat voor elk jaar dat je aan de pil hebt gezeten je een maand niet zwanger wordt nadat je stopt.
Maar volgens mij valt dat heel erg mee sinds ze zijn overgestapt op die lagere dosis. Maar voor de zekerheid stop ik elke paar jaar even twee maanden. Ook om te kijken of agesteld zijn dan nog steeds zo kut is zonder de pil. En ja dat is het.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-10-2007 12:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 12:20 schreef Krulspeld het volgende:
oew maar ff iets anders he, je hoort toch welles dat als je stopt met de pil het heel lang kan duren voordat je zwanger wordt, men had het toen over iets met veel hormonen in je lichaam en bla. is dat nu nog zo? of was dat alleen vroeger zo toen ze van die mega zware pillen hadden? want als je nu één pilletje vergeet, dan wordt er meteen een hele heisa gemaakt en als je te laat betn met alsnog innemen moet je morning after slikken/noodspiraaltje laten inbrengen.

is die kans nou echt zo groot?


Mijn ex was toen ze stopte met de pil al na een maand zwanger.
Als je heb een dag vergeet ben je ook gelijk niet meer optimaal beschermd. (Voor zover dat kreng daarvoor al wel volledig betrouwbaar was.)


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2007 15:20 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 11:45 schreef Krulspeld het volgende:
hmm.. nou dat wl ik dus écht niet. allerlei horrorerhalen.. [pijn/kwijt/vergroeien/toch zwanger worden enz] bah. bovendien weten ze nog steeds niet precies wat het doet, nee dank je. heb er liever controle/'zicht' op.



Zo veel horror-verhalen over spiraaltjes ken ik dan weer niet.. maar misschien gaat dat meer over de 'old-school' koper spiraal ipv de hormoon-spiraaltjes?

Heb zelf nu iets meer dan een jaar een Mirena spiraal http://www.mirena.nl/html/index.html Dit wegens menstruatieklachten en na veel gedoe met verschillende pillen en bezoekjes aan huisarts en gynaecoloog.. Volgens de gyn is deze spiraal zelfs betrouwbaarder dan de pil. Sterker nog, van de Mirena site:
quote:


Hoe betrouwbaar is Mirena?

In feite is Mirena net zo betrouwbaar als sterilisatie bij de vrouw.



Ben er zelf tevreden mee. De klachten zijn afgenomen [is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar volgens een andere dame met dezelfde spiraal was het bij haar pas wat 'normaal' toen ze 1,5 jaar dat ding had] en het is sowieso prettig ivm niet elke dag te moeten denken aan je pil innemen.
Bovendien, zelfs al slik je je pil heel trouw, als je een keer ziek bent en moet kotsen ofzo, kan dat ook al betekenen dat je niet meer beschermd bent..

Anyway, ik kan deze Mirena spiraal echt aanraden, je krijgt minder hormonen binnen dan met de pil en je hoeft je [doorgaans, er zijn altijd uitzonderingen te verzinnen ] de komende 5 jaar in principe niet druk te maken

Het enige nadeel vind ik dat het pijn deed om dat ding te laten plaatsen, en je kunt de eerste tijd er nog last van hebben. [Logisch, je lichaam ziet het als iets wat er niet hoort te zitten, lijkt me..]

Dusch. Spiraal FTW


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 25-10-2007 15:23 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 25 oktober 2007 12:25 schreef XXL het volgende:
Mijn ex was toen ze stopte met de pil al na een maand zwanger.
Als je heb een dag vergeet ben je ook gelijk niet meer optimaal beschermd. (Voor zover dat kreng daarvoor al wel volledig betrouwbaar was.)


Ik ook 2 keer! (gelukkig trouwens!!)


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-10-2007 15:31 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Toch wel blij om te horen dat het niet lang duurt voordat je zwanger kunt worden als je stopt met de pil.

@Pem, klinkt idd best goed eigenlijk. Misschien maar eens bespreken met mijn huisarts.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2007 15:42 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 15:31 schreef Pandora het volgende:
Toch wel blij om te horen dat het niet lang duurt voordat je zwanger kunt worden als je stopt met de pil.

@Pem, klinkt idd best goed eigenlijk. Misschien maar eens bespreken met mijn huisarts.



1 tip: als je dat ding laat plaatsen, laat het dan door een gynaecoloog doen en niet door de huisarts. Ivm pijn enzo. Huisartsen zijn niet altijd even handig/getraind en je wilt echt niet dat hij[/zij] dat ding plaatst, het vervolgens niet op de goeie plek zit, en er nog meer aan je gemorreld moet worden.. brr.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-10-2007 15:43 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 15:42 schreef Pem het volgende:

1 tip: als je dat ding laat plaatsen, laat het dan door een gynaecoloog doen en niet door de huisarts. Ivm pijn enzo. Huisartsen zijn niet altijd even handig/getraind en je wilt echt niet dat hij[/zij] dat ding plaatst, het vervolgens niet op de goeie plek zit, en er nog meer aan je gemorreld moet worden.. brr.

Mijn huisarts is gek op verwijsbriefjes voor mij schrijven.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2007 16:28 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 15:43 schreef Pandora het volgende:
Mijn huisarts is gek op verwijsbriefjes voor mij schrijven.


Haha, ideaal.
De mijne totaal niet, man wat heb ik vaak langs moeten gaan met migraine klachten as well as menstruatie klachten om vervolgens ZELF maar aan te dringen op verwijzing naar neuroloog en gynaecoloog... Maar dat terzijde.
Succes ermee!



Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-10-2007 17:25 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 15:23 schreef moon1976 het volgende:
Ik ook 2 keer! (gelukkig trouwens!!)


En nu heb je een koortje wat Slayer!!!! schreeuwt.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 25-10-2007 17:26 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 25 oktober 2007 17:25 schreef Dentz het volgende:
En nu heb je een koortje wat Slayer!!!! schreeuwt.


Mooi toch!!


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 25-10-2007 17:26 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 17:26 schreef moon1976 het volgende:
Mooi toch!!

Wacht maar tot ze 18 zijn en bier mogen drinken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


moon1976
Stultorum infinitus numerus est
Usericon van moon1976
Posted 25-10-2007 17:27 by moon1976 Wijzig reactieProfiel van moon1976Quote dit berichthttp://www.myspace.com/anemoontje

quote:
Op 25 oktober 2007 17:26 schreef Dentz het volgende:
Wacht maar tot ze 18 zijn en bier mogen drinken.


Dan wordt het alleen maar beter!!


Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief! Ik ben niet lief!


Nix
Usericon van Nix
Posted 25-10-2007 18:29 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2007 23:16 schreef MMayo het volgende:
Rigevidon is het goedkopere zusje van Microgynon 30, oftewel het schijnt om het "merk" te gaan. De samenstelling van Rigevidon is op internet terug te vinden, eff google gebruiken dus

Ik had eerst Microgynon 30, toen kreeg ik ook ineens dat Rigevidon en later weer Microgynon (oud herhalingsrecept ingeleverd).



Ik heb nu ethinylestradiol/levonorgestrel :scheelkijksmiley:


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-10-2007 18:59 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Prikpil.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


watery black
Usericon van watery black
Posted 25-10-2007 19:02 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 12:12 schreef Pandora het volgende:
Nah, twee vind ik wel prima opzich. Grote kans dat als ik kinderen krijg het een tweeling wordt. En om nou twee keer een tweelingzwangerschap te hebben lijkt me iets teveel van het goede. Drie zou ik ook niet erg vinden hoor. Maar als ik twee keer eentje krijg vind ik het ook wel mooi. Een keer eentje en een keer twee is natuurlijk ook niet erg.
Maar of ik nou wel of geen kerel heb, kinderen ga ik krijgen en de eerste voordat ik dertig ben.


volgens mij heb je dat niet helemaal goed... jij bent er zelf een van een tweeling he? naar wat ik gehoord heb slaan tweelingen een generatie over. dus, jij bent een tweeling, je kids dan niet, maar hun kids weer wel. maar ik weet niet 100% zeker hoe dat zit.


[Dit bericht is gewijzigd door watery black op 25-10-2007 19:40]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 25-10-2007 19:09 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl

quote:
Op 25 oktober 2007 15:31 schreef Pandora het volgende:
Toch wel blij om te horen dat het niet lang duurt voordat je zwanger kunt worden als je stopt met de pil.


Denk je er wel even aan dat één en ander ook nog samenhangt met de vruchtbaarheid van de beoogde vader?

I'm just sayin'...


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 25-10-2007 19:22 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

@Pandora, en de man dan die ongewenst vader wordt?


Iedereen heeft recht op mijn mening.


watery black
Usericon van watery black
Posted 25-10-2007 19:41 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 19:02 schreef watery black het volgende:
volgens mij heb je dat niet helemaal goed... jij bent er zelf een van een tweeling he? naar wat ik gehoord heb slaan tweelingen een generatie over. dus, jij bent een tweeling, je kids dan niet, maar hun kids weer wel. maar ik weet niet 100% zeker hoe dat zit.




naar het schijnt zit dat zelfs nog wat gecompliceerder. *heeft wat research gedaan*

1-eiige tweelingen zijn compleet random. het heeft puur en alleen met spontane celdeling te maken en helemaal niks met erfelijkheid. 2 eiige tweelingen zijn daarentegen wel erfelijk, of beter gezegd, kunnen erfelijk zijn. het kan ook komen door de leeftijd van de moeder, als je ouder wordt (dwz boven de 35) heb je meer kans dat je lichaam meerdere eitjes tegelijk loslaat. verder is de kans op een twee eiige tweeling ook groter als je een vruchtbaarheidsbehandeling hebt gehad.

erfelijkheid kan, zoals gezegd, inderdaad ook een rol spelen bij twee eiige tweelingen. schijnbaar kan de vader niet "de oorzaak" zijn van een tweeling, maar hij kan het gen wel doorgeven aan zijn dochters, waardoor die tweelingen krijgen, of aan zijn zoon waardoor zijn dochters tweelingen kunnen krijgen. snap je t nog? het is dus niet een gen van "tweeling-zijn" maar een gen van "tweeling-kunnen-krijgen". de kans op een tweeling is bij jou dus niet groter omdat je tweeling bent maar omdat je moeder een tweeling kon krijgen. dat gaat dus weer alleen op als je van een twee-eiige tweeling bent.

Zonder vruchtbaarheidsbehandeling is de kans op een meerling:
Een tweeling: 1 op 80 bevallingen
Een drieling: 1 op 80ˆ2 (=6.400) bevallingen
Een vierling: 1 op 80ˆ3 (=512.000) bevallingen
Een vijfling: 1 op 80ˆ4 (=40.960.000) bevallingen

[/biologieles]


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 25-10-2007 20:15 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht

hmm interessant wabla! goed gegoogled

@ Pem: nee dat ging echt over hormoonspiraaltjes, paar maanden terug toevallig op internet gesearched/moeders gesproken/dokter geweest..
niets vreemds in mijn lichaam geen spiraaltje/implanon-dinggeval of iets anders.. dan maar chemische hormonen


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


watery black
Usericon van watery black
Posted 25-10-2007 20:18 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 20:15 schreef Krulspeld het volgende:
hmm interessant wabla! goed gegoogled

@ Pem: nee dat ging echt over hormoonspiraaltjes, paar maanden terug toevallig op internet gesearched/moeders gesproken/dokter geweest..
niets vreemds in mijn lichaam geen spiraaltje/implanon-dinggeval of iets anders.. dan maar chemische hormonen


ik kan heel goed googlen


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 25-10-2007 20:18 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 24 oktober 2007 23:16 schreef MMayo het volgende:

Ik had eerst Microgynon 30, toen kreeg ik ook ineens dat Rigevidon en later weer Microgynon (oud herhalingsrecept ingeleverd).


Dat had ik dus ook, eerst Microgynon30, daarna die Rigevidon en jongstleden kreeg dus weer een andere die Nix opnoemde,ethinylestradiol/levonorgestrel, laten we 't lekker gemakkelijk houden




Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 25-10-2007 20:25 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 25 oktober 2007 15:20 schreef Pem het volgende:
Zo veel horror-verhalen over spiraaltjes ken ik dan weer niet.. maar misschien gaat dat meer over de 'old-school' koper spiraal ipv de hormoon-spiraaltjes?

Heb zelf nu iets meer dan een jaar een Mirena spiraal http://www.mirena.nl/html/index.html Dit wegens menstruatieklachten en na veel gedoe met verschillende pillen en bezoekjes aan huisarts en gynaecoloog.. Volgens de gyn is deze spiraal zelfs betrouwbaarder dan de pil. Sterker nog, van de Mirena site:

Ben er zelf tevreden mee. De klachten zijn afgenomen [is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar volgens een andere dame met dezelfde spiraal was het bij haar pas wat 'normaal' toen ze 1,5 jaar dat ding had] en het is sowieso prettig ivm niet elke dag te moeten denken aan je pil innemen.
Bovendien, zelfs al slik je je pil heel trouw, als je een keer ziek bent en moet kotsen ofzo, kan dat ook al betekenen dat je niet meer beschermd bent..

Anyway, ik kan deze Mirena spiraal echt aanraden, je krijgt minder hormonen binnen dan met de pil en je hoeft je [doorgaans, er zijn altijd uitzonderingen te verzinnen ] de komende 5 jaar in principe niet druk te maken

Het enige nadeel vind ik dat het pijn deed om dat ding te laten plaatsen, en je kunt de eerste tijd er nog last van hebben. [Logisch, je lichaam ziet het als iets wat er niet hoort te zitten, lijkt me..]

Dusch. Spiraal FTW


Heej, mag ik je hier eens keer persoonlijk een mailtje over sturen ipv zo "open en bloot" op een forum ? Ik zit met een dilemma voor wat betreft dit onderwerp



Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen