IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Het grote de pil topic no. 2 Vorige pagina | Volgende pagina
Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2007 20:29 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 20:25 schreef Mirandarijntje het volgende:
Heej, mag ik je hier eens keer persoonlijk een mailtje over sturen ipv zo "open en bloot" op een forum ? Ik zit met een dilemma voor wat betreft dit onderwerp


Tuurlijk mag dat
Al weet ik niet of ik je kan helpen, maar ik doe mijn best. Heb je mijn e-adres? Of wacht, via MySpace mag anders ook wel?



Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 25-10-2007 20:35 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 20:15 schreef Krulspeld het volgende:
hmm interessant wabla! goed gegoogled

@ Pem: nee dat ging echt over hormoonspiraaltjes, paar maanden terug toevallig op internet gesearched/moeders gesproken/dokter geweest..
niets vreemds in mijn lichaam geen spiraaltje/implanon-dinggeval of iets anders.. dan maar chemische hormonen


Zoals ik al zei, ik ken de verhalen niet.. maar snap dat er altijd dingen mis kunnen gaan. Maar ik vertrouw in dit geval op de kennis van de gynaecoloog, en op het "Mirena is in principe even betrouwbaar als sterilisatie"-verhaal.
Bovendien wordt ook het advies gegeven er met de dokter over te praten of het geschikt is voor je, er zijn vast omstandigheden waarbij het minder goed werkt ofzo. Weet ik veel.

Oh en wat betreft 'research' doen op internet: ik geloof daar niet altijd in.. Zo las ik bijvoorbeeld jaren terug voor ik aan de Seroxat ging allemaal enge verhalen daarover, maar tijdens en na gebruik NOOIT last van gehad... Mensen maken elkaar gemakkelijk bang, en bovendien posten mensen gemiddeld sneller slechte ervaringen dan goeie...


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 25-10-2007 20:39 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 25 oktober 2007 20:29 schreef Pem het volgende:
Tuurlijk mag dat
Al weet ik niet of ik je kan helpen, maar ik doe mijn best. Heb je mijn e-adres? Of wacht, via MySpace mag anders ook wel?




thanks dan doe ik 't wel via myspace



Krulspeld
Zsjiehoew
Usericon van Krulspeld
Posted 25-10-2007 20:40 by Krulspeld Wijzig reactieProfiel van KrulspeldQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 20:35 schreef Pem het volgende:
Zoals ik al zei, ik ken de verhalen niet.. maar snap dat er altijd dingen mis kunnen gaan. Maar ik vertrouw in dit geval op de kennis van de gynaecoloog, en op het "Mirena is in principe even betrouwbaar als sterilisatie"-verhaal.
Bovendien wordt ook het advies gegeven er met de dokter over te praten of het geschikt is voor je, er zijn vast omstandigheden waarbij het minder goed werkt ofzo. Weet ik veel.

Oh en wat betreft 'research' doen op internet: ik geloof daar niet altijd in.. Zo las ik bijvoorbeeld jaren terug voor ik aan de Seroxat ging allemaal enge verhalen daarover, maar tijdens en na gebruik NOOIT last van gehad... Mensen maken elkaar gemakkelijk bang, en bovendien posten mensen gemiddeld sneller slechte ervaringen dan goeie...


ow qua betrouwbaarheid zit het wel snor hoor, dat is inderdaad gelijk zo niet beter dan de pil. zeker omdat je er geen omkijken naar hebt en het dus niet kan vergeten, dat ding doet zn werk wel.

je hebt ook wel gelijk met dat research doen, ik las dan ook zeker wel positieve dingen hoor, maar dat neem ik altijd met een korreltje zout [fora etc]. maar gewoon informatieve sites [god weet niet meer wat het was] vind ik dan geloofwaardiger. Al gaf bij mij de verhalen van familieleden/kennissen de doorslag.

als je het wel doet, zou ik inderdaad naar een gynacoloog gaan [indien mogelijk] die draaien daar hun hand niet voor om


Als U ze eenmaal op een rijtje heeft, behoedt U dan voor het domino-effect!


Nix
Usericon van Nix
Posted 26-10-2007 0:25 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2007 20:18 schreef Mirandarijntje het volgende:
Dat had ik dus ook, eerst Microgynon30, daarna die Rigevidon en jongstleden kreeg dus weer een andere die Nix opnoemde,ethinylestradiol/levonorgestrel, laten we 't lekker gemakkelijk houden





Inderdaad, hoe moet je dat nou weer uitspreken?

Wel een beetje jammer dat ze er niet bijzeggen dat het dezelfde pil is oid.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mirandarijntje
miaaaaaauuuuw...mheh
Usericon van Mirandarijntje
Posted 26-10-2007 6:52 by Mirandarijntje Wijzig reactieProfiel van MirandarijntjeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/mirandarijntje

quote:
Op 26 oktober 2007 0:25 schreef Nix het volgende:
Inderdaad, hoe moet je dat nou weer uitspreken?

Wel een beetje jammer dat ze er niet bijzeggen dat het dezelfde pil is oid.


Dat zeiden ze tegen mij wel dat 't dezelfde pil was en als ik de volgende keer zou komen dan hoefde ik maar te zeggen dat ik voor de pil kwam en dan kunnen hun in de pc zien welke 't is maar ik wil eigenlijk ook de mirena uitproberen, heb de verwijskaart ook al ( ik kreeg hem gelijk mee ) maar ik durf niet zo goed



Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 26-10-2007 11:39 by Pem Wijzig reactieProfiel van PemQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2007 6:52 schreef Mirandarijntje het volgende:
Dat zeiden ze tegen mij wel dat 't dezelfde pil was en als ik de volgende keer zou komen dan hoefde ik maar te zeggen dat ik voor de pil kwam en dan kunnen hun in de pc zien welke 't is maar ik wil eigenlijk ook de mirena uitproberen, heb de verwijskaart ook al ( ik kreeg hem gelijk mee ) maar ik durf niet zo goed


Ah, vlot geregeld dan Wat vind je het eng[st]e eraan dan? [je weet het, mag je ook via myspace melden ]


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 22-01-2008 9:22 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Nou dan maar even mijn ervaring over het spiraaltje.
In het ziekenhuis waar ik naartoe ben gegaan hiervoor heb je eerst een gesprek met de gynacoloog. Dan mag je daarna gelijk even door naar de behandelkamer voor een uitstrijkje om te kijken of er geen enge bacterien daar zitten die anders met het spiraaltje mee je baarmoeder in kunnen glippen. Dit voelt opzich helemaal niet naar. (tenminste dat vond ik) Daarna krijg je de instructie om zodra je aan het vloeien bent (ongesteld dus) te bellen voor een afspraak om het in te brengen. Een spiraaltje in namelijk makkelijker in te brengen als je nog aan het vloeien bent of net hebt gevloeid ivm het dan iets openstaan van de baarmoedermond. Dus dan wordt er daarvoor een afspraak gemaakt. Dan mag je weer naar een gehaal andere ruimte. Hier stoppen ze eerst een eendenbek in de baarmoederhald om alles goed te kunnen zien. Dan wordt eerst alles met Jodium ontsmet. Dan krijg je een verdoving (in mijn geval twee prikjes). Daarna wordt het spiraaltje in je baarmoeder gestopt. Door de verdoving zet je baarmoedermond ook verder uit en gaat het spiraaltje er dus makkelijker in. En dan mag je je weer aankleden om naar huis te gaan. Je moet da nog wel even een afspraak maken voor controle over zes weken.
Er wordt je door de gynacoloog ook aangeraden om een uur van te voren vast een stevige pijnstiller te nemen. Omdat ik een van mijn pijnstillers heb genomen(die zijn behoorlijk eng sterk) zou het dus ook kunnen komen dat ik zo weinig voelde van het daadwerkelijk inbrengen.
Wel vond de gynacoloog het nodig om de zuster drie keer mijn hartslag op te laten meten. Geen idee waarom.

Toen ik dus in de bus naar huis zat begon ik dus echt behoorlijk wat kramp te krijgen maar das nu gelukkig over.

Al met al viel het mij dus eigenlijk best mee.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-01-2008 9:24 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Rigevidon kan trouwens nogal kut hehe bijwerkingen hebben!!!!
Ik heb het en tijd geslikt en kreeg er hartklachten van.
Dat zou ook de grootste aanleiding voor al mijn hartklachten geweest kunnen zijn.
Ik ben er nu zo'n 1.5 maand gestop heb nog maar 2 keer last gehad ipv. elke dag!

Dus let er even op als je nou hartkloppingen ofzo krijg, dan kan het aan je pil liggen en moet je er direct mee stoppen!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 22-01-2008 9:24]


Het is de lichtinval ;')


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 22-01-2008 9:28 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 22 januari 2008 9:22 schreef Pandora het volgende:
Nou dan maar even mijn ervaring over het spiraaltje.
In het ziekenhuis waar ik naartoe ben gegaan hiervoor heb je eerst een gesprek met de gynacoloog. Dan mag je daarna gelijk even door naar de behandelkamer voor een uitstrijkje om te kijken of er geen enge bacterien daar zitten die anders met het spiraaltje mee je baarmoeder in kunnen glippen. Dit voelt opzich helemaal niet naar. (tenminste dat vond ik) Daarna krijg je de instructie om zodra je aan het vloeien bent (ongesteld dus) te bellen voor een afspraak om het in te brengen. Een spiraaltje in namelijk makkelijker in te brengen als je nog aan het vloeien bent of net hebt gevloeid ivm het dan iets openstaan van de baarmoedermond. Dus dan wordt er daarvoor een afspraak gemaakt. Dan mag je weer naar een gehaal andere ruimte. Hier stoppen ze eerst een eendenbek in de baarmoederhald om alles goed te kunnen zien. Dan wordt eerst alles met Jodium ontsmet. Dan krijg je een verdoving (in mijn geval twee prikjes). Daarna wordt het spiraaltje in je baarmoeder gestopt. Door de verdoving zet je baarmoedermond ook verder uit en gaat het spiraaltje er dus makkelijker in. En dan mag je je weer aankleden om naar huis te gaan. Je moet da nog wel even een afspraak maken voor controle over zes weken.
Er wordt je door de gynacoloog ook aangeraden om een uur van te voren vast een stevige pijnstiller te nemen. Omdat ik een van mijn pijnstillers heb genomen(die zijn behoorlijk eng sterk) zou het dus ook kunnen komen dat ik zo weinig voelde van het daadwerkelijk inbrengen.
Wel vond de gynacoloog het nodig om de zuster drie keer mijn hartslag op te laten meten. Geen idee waarom.

Toen ik dus in de bus naar huis zat begon ik dus echt behoorlijk wat kramp te krijgen maar das nu gelukkig over.

Al met al viel het mij dus eigenlijk best mee.

Uhmm, ik hou het toch liever bij de pil.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 22-01-2008 9:43 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 9:24 schreef Kimmey het volgende:
Rigevidon kan trouwens nogal kut hehe bijwerkingen hebben!!!!
Ik heb het en tijd geslikt en kreeg er hartklachten van.
Dat zou ook de grootste aanleiding voor al mijn hartklachten geweest kunnen zijn.
Ik ben er nu zo'n 1.5 maand gestop heb nog maar 2 keer last gehad ipv. elke dag!

Dus let er even op als je nou hartkloppingen ofzo krijg, dan kan het aan je pil liggen en moet je er direct mee stoppen!

Bijna elk medicijn dat je slikt kan lijden tot hartklachten. Dus je moet altijd opletten.
Maar ik ben blij voor je dat je nu minder last hebt. Werd zo onderhand wel tijd.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-01-2008 9:46 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Ja zeg pfff...
Nouja vandaag weer kastje uitlezen en kijken of er weer wat uit komt rollen.

En binnekort eens naar de huisarts voor een andere pil.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 22-01-2008 9:50 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Er zijn een heleboel verschillende versies. Ik had zelf ooit microgynon 30. Nu heb ik precies dezelfde pil maar dan merkloos. Hoewel, eigenlijk niet meer dus sinds gisteren. Das wel een vreemde gedachtte eigenlijk.


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-01-2008 9:51 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Wel oppassen he, mijn oma is zwanger geworden MET spiraaltje.


Het is de lichtinval ;')


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 22-01-2008 11:02 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 9:51 schreef Kimmey het volgende:
Wel oppassen he, mijn oma is zwanger geworden MET spiraaltje.

ehm, dat was wss een ouderwets koperen spiraaltje. Dit is een modern hormoonspriraaltje. Die zijn een stuk veiliger.
Bovendien ken ik ook iemand die zwanger is geworden terwijl ze en gestiriliseerd en aan de pil was. Dus niets is echt veilig.


Nix
Usericon van Nix
Posted 22-01-2008 11:09 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Nee, inderdaad, zelfs zonder gemeenschap te hebben kun je zwanger worden! Arme Maria.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 22-01-2008 11:15 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 11:09 schreef Nix het volgende:
Nee, inderdaad, zelfs zonder gemeenschap te hebben kun je zwanger worden! Arme Maria.

Helaas wel ja. Dan loop je ook nog eens het leuke deel mis. Das wel erg zielig.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 22-01-2008 11:26 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 22 januari 2008 11:02 schreef Pandora het volgende:
ehm, dat was wss een ouderwets koperen spiraaltje. Dit is een modern hormoonspriraaltje. Die zijn een stuk veiliger.
Bovendien ken ik ook iemand die zwanger is geworden terwijl ze en gestiriliseerd en aan de pil was. Dus niets is echt veilig.

Jawel hoor..Gewoon je broek aan je kont houden en niet zo makkelijk je feestzaal openen.. Anders helpt pattex wel...gewoon de lipjes aan elkander plakken.

[Dit bericht is gewijzigd door Vikingblood op 22-01-2008 11:26]


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 22-01-2008 12:52 by blastmaster Wijzig reactieProfiel van blastmasterQuote dit berichthttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 22 januari 2008 11:02 schreef Pandora het volgende:
ehm, dat was wss een ouderwets koperen spiraaltje. Dit is een modern hormoonspriraaltje. Die zijn een stuk veiliger.



Valt dat even tegen. Mijn zus is ook zwanger geworden met een spiraaltje.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 22-01-2008 13:02 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 9:51 schreef Kimmey het volgende:
Wel oppassen he, mijn oma is zwanger geworden MET spiraaltje.
Dan is de baby direct je tante of oom.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 23-01-2008 11:16 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 9:22 schreef Pandora het volgende:
Nou dan maar even mijn ervaring over het spiraaltje.
Dan krijg je een verdoving (in mijn geval twee prikjes). Daarna wordt het spiraaltje in je baarmoeder gestopt. Door de verdoving zet je baarmoedermond ook verder uit en gaat het spiraaltje er dus makkelijker in. En dan mag je je weer aankleden om naar huis te gaan.
Er wordt je door de gynacoloog ook aangeraden om een uur van te voren vast een stevige pijnstiller te nemen. Omdat ik een van mijn pijnstillers heb genomen(die zijn behoorlijk eng sterk) zou het dus ook kunnen komen dat ik zo weinig voelde van het daadwerkelijk inbrengen.
Toen ik dus in de bus naar huis zat begon ik dus echt behoorlijk wat kramp te krijgen maar das nu gelukkig over.

Al met al viel het mij dus eigenlijk best mee.


Ik heb het bij de huisarts laten doen. Ging zo'n beetje zoals hierboven beschreven met wat verschillen: Pijnstiller vergeten in te nemen, geen verdoving gehad en ik vond het zelfs mee vallen. Ok, fijn is anders en even doen het flink pijn. Maar dat zijn maar een paar momenten waarbij je op je tanden moet bijten.
Het is nu bijna 4 weken geleden en ik heb nergens last meer van. De eerste week af en toe wat krampen en op de dag zelf niet echt veel zin om iets te gaan doen, maar de volgende dag was ik alweer actief bezig.
Volgende week controle in het ziekenhuis, maar ik denk wel dat het goed zit. Ik voel de touwjtes nog en niets voelt raar verder.
Op Internet lees je veel negatieve verhalen maar dat is maar een klein percentage van de vrouwen die die enge dingen meemaken. Verreweg de meeste vrouwen bevalt de Mirena prima! Mij ook dus!


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 22-02-2008 10:52 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Zo vandaag met Lovette begonnen.
Het is geloof ik een iets lichtere pil met 0,100 mg leverorgestrel en 0,200 mg ethinylestraiol (oestrogeen)

En nu maar hopen dat ik hier niet zoveel bijwerkingen van krijg!

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmey op 22-02-2008 10:52]


Het is de lichtinval ;')


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-02-2008 11:03 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 22 januari 2008 11:26 schreef Vikingblood het volgende:
Jawel hoor..Gewoon je broek aan je kont houden en niet zo makkelijk je feestzaal openen.. Anders helpt pattex wel...gewoon de lipjes aan elkander plakken.



Iedereen heeft recht op mijn mening.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-02-2008 11:20 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2008 11:26 schreef Vikingblood het volgende:
gewoon de lipjes aan elkander plakken.


er zijn landen waar dat massaal gedaan wordt


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 22-02-2008 20:13 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ik zal wel bere ouderwets zijn..maar wat is er mis met wat onthouding?? TEgenwoordig is het..hoi ik ben arie..hoi ik ben truus...Neuken???


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen