IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen Deel 3!!! Vorige pagina | Volgende pagina
judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 17:00 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 mei 2005 16:56 schreef Katablaster het volgende:
t gay woord is gay


Yep.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 17:41 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

met triggers is niks mis maar ik hou nou eenmaal van acoustisch.

een nieuw onderwerp

Wat voor bekkens worden er gebruikt

Ik zelf heb K-custom van Zildjian
14'' dark Hihat
14'' dark crash
16'' dark crash
18'' dark crash
20'' dark ride
20'' special dry ride
19'' china

binnenkort komen er nog 2 zilbellen bij beide maten 6'' en 9''

en ik zit er over te denken om er nog een china bij te pakken. ook wil ik er wel wat leuke andere effecten bij Iemand suggesties? Liefst zildjian







It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 18:27 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

vage dingen als cirkelzagen e.d. zijn ook goed ik wil weten wat er zoal gebruikt wordt of kan worden. (een beetje serieus graag)


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 18:35 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Heb je een china met een turkse cup, of met een chinese cup ? Maakt nogal verschil uit.

Ikzelf vind de chinaboys wel lekker (dat klinkt ranzig, idd), hebben een wat meer opbouw in het geluid.

Chinasplashes zijn ook erg tof.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 19:47 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

kweetniet hoe het heet maar gewoon zo'n platte ronde cup. een cilindervorm zeg maar kijk maar op de zildjian site dan weet je het


Maar wat gebruikt de rest nu voor bekkens???


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-05-2005 19:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Bij gebrek aan geld gebruik ik:
Stagg 15" Regular Crash
Stagg 16" Regular Crash
Zildjian ZBT Pro 14" Hihats
Zildjian ZBT Pro 20" Ride
Wuhan 18" China (Met daarop een afgedraaide was-ooit-16"-is-nu-13"-Zildjian ZBT Pro Crash op zn kop, strak tegen de china aan)

Stagg bekkens klinken, zeker voor hun geld (35 en 40 euro) ERG lekker! Ranzig, trashy, en HARD... Hihats klinken wel aardig, Ride klinkt KUT! Veel te veel boventonen, te lange sustain..
China heerscht! Zitten 6 van die sizzle-dingen aan de zijkant, klinkt supervet! China klinkt vrij snel uit, dankzij de bekken erbovenop, maar door de sizzles hoor hoor je hem toch doorklinken.. Vet!





Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 20:07 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

stagg is wel ok ja ben ik ook mee begonnen op mijn 13e toen ik ging drummen ben nu 16 en toch maar overgestapt op zildjian. Het klinkt prima deluxe maar het kost ook wel wat.
maargoed mijn verwekker is een grote sponsor

Nou zou ik nog graag wat suggesties horen voor effecten (cowbells, barchimes templeblocks, rototoms vind ik niet appart genoeg en het gaat me ook meer om de bekken achtige effecten)



It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 20:10 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

Ohjah iemand nog naar de muziekbeurs in frankfurt geweest. daar lagen wel vette dingen. ze hadden daar bekkens in de vorm van zo'n "Iron cross" zag er wel vet uit. de klank was ik niet zo over te spreken.

verder een hoop vette DW spullen en wel gave dingen als de sonor X-ray (een doorzichtig drumstel van plexiglas) en de nieuwe pearl die net onder de duurste serie van pearl zit (kan ff niet op de naam komen)

verder voor de "hardhitters" onder ons, van zildjian Z-custom hadden ze nog wel wat leuke dingen check de site maar een keer.




Skip
Usericon van Skip
Posted 10-05-2005 20:32 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Om even de triggerdiscussie te sluiten ... : Bassdrum triggeren is breed geaccepteerd, in meer dan 3/4 van de extreme metalplaten worden bassdrum getriggerd, en dat is prima. Live geeft het bij snelle metal in bijna alle ook een beter geluid dan uitversterken met mics. Toms+snare triggeren moet-niet-nodig-hoeven-zijn, hoewel toms live ook als een flinke blubber kunnen klinken en vaak te zacht in de mix staan.

Snare triggeren, hier blijf ik bij, blijft gay! Alleen bij bands als Emperor zou ik het respecteren, omdat dat getriggerde geluid nu eenmaal een kenmerk is bij hen.

Dus:
-bassdrum triggeren: niet lame
-toms triggeren: soms lame, soms niet
-snare triggeren: lame

Iets boeiender mode:

Ik kan nu een 20" Sabian AAX Metal Ride overkopen voor 150, ik moet een ride hebben die op het blad ook een goede ping geeft (niet alleen op de bell), dus beetje goede deal+prijs? Ik zag ook nog een erg zware 24" Paiste Rude ride, geen ervaring mee, maar schijnen ook metal bekkens bij uitstek te zijn, iemand ervaring mee?

Iets boeiender:

Sinds m'n Iron Cobra dubbelpedaal in de oefenruimte staat ben ik gedwongen met de nieuwe Axis A Longboards joekels te spelen, nouja 1 pedaal op 1 bassdrum. Na wat gespeeld te hebben met de instelling van de variable drive leverage (zelfde effect als grote versus kleine cam, rondje waar de ketting over draait) spelen ze nu merkbaar beter dan de Iron Cobra's! Die drive-leverage geeft je de mogelijkheid de pedalen ECHT zo in te stellen zoals je zelf wenst. De drive leverage staat nu zo, dat je een kleine cam immiteert. Dus zwaardere maar wel een kleinere beweging nodig voor een slag. Je gaat er niet perse harder mee, misschien een paar procent, dit maakt zoals velen al dachten, weinig uit. Je kunt nu echter wel hoge tempo's wel met wat meer volume en echt met wat minder inspanning spelen. Ik had niet gedacht dat het zou uitmaken, maar ik ben aangenaam verrast!

Nu maar zo snel mogelijk een 2e Pearl RT bassdrum fixen, want m'n linkervoet staat uit z'n neus te eten

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-05-2005 20:44]



ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 10-05-2005 20:57 by ADHD Profiel van ADHD

quote:
Op 10 mei 2005 17:41 schreef It Dies Today het volgende:
een nieuw onderwerp

Wat voor bekkens worden er gebruikt




ik ben gewoon zildjian geil...behalve de splashes.

maar goed:

15", 16", 17" crash Zildjian Avedis custom
14" Zildjian Z custom hi-hat
14" pearl hi-hat (oude rotzooi maar klinkt wel)
20" Zildjian Avedis custom ride.
20" Zildjian soundFX china
10" Sabian AAX splash


en @ Skip: is wel een redelijke prijs voor die ride.maar als je echt een gruwelijke pling wilt zou ik gaan voor de Zildjian Z custom 20" of 22". die 20" klinkt echt al erg pling en vol. ook de cup klinkt goed.
k ben aan t twijfelen of ik mijn ride in moet gaan ruilen tegen die Z want die klinkt echt te gek.

enne...nu nog van die lekkere Danmar kloppers op je axis pedaaltjes.(tip van Roel S. (oa inhume) hij had in amerika gezien dat iedereen die met axis speelde die kloppers erop hadden.ik heb die ook maar aangeschaft gewoon uit nieuwsgierigheid en jah...stukken beter dan die rare sonic hammer dingen die heb ik er meteen afgegooid waardeloze dingen.met het kurkhulpstukje....hoe verzinne ze t

maar k ga nu kappe dit is alweer een VEEL te lange post!

en katablastert.....i need your mail vur de msn crap wat ik je vertelde op hersendood!


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 21:03 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

Over die HHX opzich zijn het mooie bekkens en de prijs is ook wel Ok. maar je moet hem echt eerst uit proberen want alle bekkens klinken anders.

Ik ben zoals je al gemerkt hebt een zildjian fan, je zou de Z-custom big bell ride eens kunnen proberen en anders een K-custom ride Ik weet ff niet de ondernaam maar hij heeft gewoon een blinkende finish. dat zijn ride's met een lekkere ping erin. verder kun je ook een A-custom Ping ride pakken wat die doet lijkt me duidelijk.

wat die HHX betreft als ie je aanstaat zou ik het zeker doen


Skip
Usericon van Skip
Posted 10-05-2005 21:46 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
enne...nu nog van die lekkere Danmar kloppers op je axis pedaaltjes.(tip van Roel S. (oa inhume) hij had in amerika gezien dat iedereen die met axis speelde die kloppers erop hadden.ik heb die ook maar aangeschaft gewoon uit nieuwsgierigheid en jah...stukken beter dan die rare sonic hammer dingen die heb ik er meteen afgegooid waardeloze dingen.met het kurkhulpstukje....hoe verzinne ze t

Zijn dat niet de Danmar Red Wood beaters? De 205 hieronder, die was ik namelijk van plan te gaan halen:



Ik lees alleen een adviesprijs van 32 euro dus 64 voor twee, dat is wel fokking duur. Waar heb jij de jouwe gehaald en voor welke prijs?

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-05-2005 21:51]



judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:10 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Ik heb juist mijn Z custom 24" eruit gedaan. Ik heb zelf een paar neplongboards, hiermee kan ik niet echt sneller, maar wel veel strakker spelen. Meer controle dus.

wat betreft zildjian, die maken zowel chinaboys als echte china's, hoewel je echte china's van zildjian niet snel tegenkomt.

Ik speelde ook voornamelijk op zildjians, maar doordat ze zo vaak scheurden ben ik maar overgestapt op Paiste. Veel steviger. en daardoor veel en veel goedkoper.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:11 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

adhd man, is het pakketje nu wel aangekomen ?!?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2005 22:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 mei 2005 22:10 schreef judge paul o.a. het volgende:
Ik speelde ook voornamelijk op zildjians, maar doordat ze zo vaak scheurden ben ik maar overgestapt op Paiste. Veel steviger. en daardoor veel en veel goedkoper.


Hmmm, toevallig is er van mij een dikke Paiste uit de topserie gescheurd, mijn 18" Line full crash (maar dat wist je al...)

Qua prijs ontlopen de topseries van Paiste, Zildjians en Sabians elkaar imho niet zo. Alleen Ufip's zijn volgens mij net iets duurder.

Ik vind wel dat Paiste in de lagere prijsklassen een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, die Alpha's bijvoorbeeld. Klinken prima en zijn onverwoestbaar!!


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 22:21 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

Mijn zildjians hebbik nog niet zo lang maar ik sla over het algemeen niet hard en heb ze in goede omstandigheden hangen
DUS NIET ALS DIE PUNKCORE BANDJES DRUMMERS DIE HUN BEKKENS ZO STRAK DRAAIEN DAT ZE ZO KORT ZIJN ALS SPLASHES! vrij dom en het klinkt kut.


bij mij is dus ook nog niks gescheurd. (over het algemeen is zildjian wel fijn met vergoeden, Ik weet niet wat je winkel is??)


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:24 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

juist de dunnere zijn sterker dan zildjian. Maar misschien zijn de dunnere paistes ook wel sterker dan de dikkere paistes. Ik denk eerlijk van niet. Ik had een 16" K, en die was na 4 maanden gescheurd. Fucking 560 gulden naar de maan. Dat was bijna 5 maanden studiefinanciering.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 22:26 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

Ben je terug naar de winkel gegaan zoals ik al zei zildjian doet vaak niet al te moeilijk over vergoedingen.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 22:26 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

welke winkel gaan jullie trouwens


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:33 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

ik vroeg het laatst bij Frietbek, maar het was al te lang geleden. Zildjian had net de policy ingevoerd om naar de serienummers te kijken, en bekkens ouder dan drie jaar niet te vergoeden. Ik had dat ding al jaren op de zolder liggen, dus, helaas. Ik kon mijn K en mijn Avedis dus net zo goed weggooien. Die Avedis heeft het trouwens 4 tot 5 jaar volgehouden. Dat vind ik er acceptabel.

Ik hang mijn bekkens trouwens altijd los op, en de hoek is ook volgens de Ufip voorschriften.

Ik koop mijn drumspul bij Frietbek, of bij Ebbers drumspeciaalzaak in Arnhem, of bij een winkel in Ede. Niet vanwege de prettige verkopers, maar omdat ik gewoon weet wat ik wil hebben.


judge paul
geen judge meer
Usericon van judge paul
Posted 10-05-2005 22:36 by judge paul Profiel van judge paulhttp://www.judgementday.nl

Oja, nog even vermeldingswaardig : Ik mag bij Sinister het drumstel van Aad gebruiken. Die kreeg hij als endorsement. Het is een Pearl BLX. Vette kit, berkenhouten ketels.

Nu kan ik mijn eigen drumstel thuis houden, zolang ik er nog de ruimte voor heb.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 22:36 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

Ik kan jullie aanraden wat trouwer te zijn aan één winkel je zult zien dat ze je dan fijner behandelen. het scheelt echt en winkels hebben over het algemeen wel wat macht. Als een bekken vergoed moet worden en de fabriek wil het niet meer doen kunnen de winkels altijd nog wat met de importeur regelen voor "een goede klant" en als dat niet werkt kunnen ze nog de prijs aanpassen. je moet gewoon wat trouwer zijn want dan zijn zij dat ook aan jou. probeer het maar us een tijdje. zeggen dat je andere zaken klote vind helpt ook wel.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2005 22:38 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb het idee dat die dunnere idd sterker zijn dan dikkere bekkens. Nou, eerder "flexibeler".

Dun staat tot dik als een stuk fiberglas tot een stuk echt glas, zeg maar.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-05-2005 22:40 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 10 mei 2005 22:36 schreef judge paul het volgende:
Oja, nog even vermeldingswaardig : Ik mag bij Sinister het drumstel van Aad gebruiken. Die kreeg hij als endorsement. Het is een Pearl BLX. Vette kit, berkenhouten ketels.

Nu kan ik mijn eigen drumstel thuis houden, zolang ik er nog de ruimte voor heb.


Vette shizzle!!!

Wat voor setup???



quote:
Op 10 mei 2005 22:36 schreef It Dies Today het volgende:
Ik kan jullie aanraden wat trouwer te zijn aan één winkel je zult zien dat ze je dan fijner behandelen. het scheelt echt en winkels hebben over het algemeen wel wat macht. Als een bekken vergoed moet worden en de fabriek wil het niet meer doen kunnen de winkels altijd nog wat met de importeur regelen voor "een goede klant" en als dat niet werkt kunnen ze nog de prijs aanpassen. je moet gewoon wat trouwer zijn want dan zijn zij dat ook aan jou. probeer het maar us een tijdje. zeggen dat je andere zaken klote vind helpt ook wel.


Sja... Maar fabrieksgarantie is en blijft fabrieksgarantie.

Op bekkens zit fabrieksgarantie, geen winkelgarantie dus kapot en buiten de garantie == jammer.


It Dies Today
Usericon van It Dies Today
Posted 10-05-2005 22:45 by It Dies Today Profiel van It Dies Today

bij de winkels van jullie misschien...

de fabrieks garantie is wel weg maar voor een goede klant wordt een hoop gedaan. maar dan moeten jullie wel goede klanten zijn natuurlijk



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen