IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen Deel 3!!! Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-08-2005 21:19 by jbassist Profiel van jbassist

mondje dicht he...

en hoe brengt ome jens het er tot nu toe vanaf?
wat staat al op band/protools? en beetje tevree tot nu toe?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2005 21:36 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Jens doet gewoon precies waar ie goed in is: hij luistert goed, geeft op de juiste punten kritiek (+ en -)en is gewoon een prettig iemand om mee te werken. Gert is hard bezig met de toetsen. De rest staat er op. Berthus is (als het goed is) bezig met mix tweeëneenhalf. Dan wordt Gert er beschaafd ingemixt en kan er gemasterd worden. Maar eerst moeten mijn trekkertjes natuurlijk nog wat rechtgetrokken worden, aangezien ik doorgaans niet getriggerd speel en je dat goed kan horen. Bovendien was met name mijn bass-werk nog lang niet weer op pijl en dat hoor je hier en daar behoorlijk goed. Voor de rest kan ik alleen maar heel tevreden zijn. De productie is supervet (ik denk dat ie wel toffer wordt dan de vorige), zangpartijen zijn weer eens onverwachts en Gert is gestoord. Alleen nog even afwachten in wat voor plaat de nummers bij elkaar zullen resulteren.

Mijn berkenhouten vriendin bij ome Batso in de woeste hoeve:


Touché, pussycat!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-08-2005 21:55 by jbassist Profiel van jbassist

aahhhh... sweet, studio pics.. altijd welkom

le kick: hoe is de sm52 vergeleken met de standaart d112?

en alle toms met sm57's? klinkt da ved? wel eens een floor gemiced met een 58 om net wat meer laag mee tepakken maar nog nimmer 57's op toms gebruikt.. maar eens proberen dan!!!

en 1 van jullie sterke punten was ook zeker de zang op de vorige plaat. ben benieuwd!!

(na de vakantie even kijken of ik tijd kan vrijmaken voor een opname sessie met haaaaris, kunnen we mischien de nieuwe nummers eens met een new and improved aris,echte drums en een veeeeel veeeeetttere (ik heb voor de bas partijen net een vedde sans amp d.i drivergekocht..hehe) sound ten gehore laten brengen er zijn al 2 behoorlijke knallers door leo geschreven!! (1tje al live gespeeld als opener in vera..mischien dat je der was..)


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 09-08-2005 22:05 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 9 augustus 2005 21:55 schreef jbassist het volgende:
aahhhh... sweet, studio pics.. altijd welkom

Nou vooruit. Kitje "van achteren:"

quote:
le kick: hoe is de sm52 vergeleken met de standaart d112?

en alle toms met sm57's? klinkt da ved? wel eens een floor gemiced met een 58 om net wat meer laag mee tepakken maar nog nimmer 57's op toms gebruikt.. maar eens proberen dan!!!

Ik heb echt de balle verstand van microfoons en opnemen in het algemeen. Daarom gaan we ook naar Berthus. Hij zegt dat het oudjes zij, maar ze klinken gewoon goed. Als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik nog niet eens heel erg bezig ben geweest met de tomsound. Geeft misschien wel aan dat het gewoon ok is.

quote:
en 1 van jullie sterke punten was ook zeker de zang op de vorige plaat. ben benieuwd!!

Helemaal met je eens. We zijn nog steeds erg blij met ons brullert.

quote:
(na de vakantie even kijken of ik tijd kan vrijmaken voor een opname sessie met haaaaris, kunnen we mischien de nieuwe nummers eens met een new and improved aris,echte drums en een veeeeel veeeeetttere (ik heb voor de bas partijen net een vedde sans amp d.i drivergekocht..hehe) sound ten gehore laten brengen er zijn al 2 behoorlijke knallers door leo geschreven!! (1tje al live gespeeld als opener in vera..mischien dat je der was..)

Opname sessies: altijd tov. Ik geloof graag dat Leo toffe zooi heeft gemaakt. Daar issie al een poosje goed in. Tefilla wel eens gehoord? En uiteraard was ik erbij in Vera.


Touché, pussycat!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 10-08-2005 0:26 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 5 augustus 2005 2:44 schreef Skip het volgende:
Jup, gewoon uit een AKAI sampler alleen achteraf wat ge-edit voor een nog dikker geluid.

Voor 200 euro heb je oud spul met veel te weinig RAM en harddisk space voor DFH AKAI. Zie hier: http://www.toontrack.com/features_dfh_akai.shtml

Voor een S5000 betaal je snel 500 euro, of soms nog meer. Het voordeel van een sampler vind ik trouwens ook dat je zelf samples kunt inladen, ook wacko shit en het is ook handig als je bijv. een nummer covert en het intro niet met de band kunt spelen. Douw het in je module en klik




Voor de geinteresseerden:
Hier staat een S5000 te koop voor 375!!
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=49954


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 10-08-2005 9:59 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

eej sporty!ik heb t vast al es gevraagd maar is die snare trigger voor de backup of trigger je m volledig?



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 10-08-2005 12:29 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 9 augustus 2005 21:10 schreef Sporty Voleg het volgende:
(meest gehate band van Groningen)
Geen Dark Mythology ?
quote:
"the Clifton Projekt."
De naam toevallig gebaseert op die van dat stripfiguur?



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Skip
Usericon van Skip
Posted 10-08-2005 19:35 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Michiel nog gefeliciteerd met het Prostitute interview in de Aardschok, jullie verdienen erin te staan. Ze waren ook weer erg positief over je drumwerk
quote:
Op 6 augustus 2005 12:41 schreef Lulfiep het volgende:
Ben ik weer, ik denk dat ik langzamerhand wel toe ben aan de enkeltechniek, wil iemand mij vertellen hoe die in zijn werk gaat?

Bostic legt het ook perfect uit (flat foot techniek noemt hij het)

http://www.bosticman.com/bostic/videos/lesson1.mov

Enkel techniek is precies hetzelfde. Als je linkervoet het ook kan komt het in principe alleen nog neer op veel oefenen op controle, het moet rollen en niet pruttelen. Je moet vooral oefenen op de techniek zelf controle. Snelheid en uithoudingsvermogen zijn geen probleem, omdat de techniek zo weinig kracht kost. Dus gewoon veel oefenen op het rollend laten klinken.

Op maximaal tempo die je precies hetzelfde, alleen met meer inspanning:

http://members.home.nl/yoko/Skip-250BPM-short.avi
http://members.home.nl/yoko/Skip-240BPM.avi

Dit is allemaal zonder triggers, de techniek is eigenlijk wel bedoeld voor mensen die triggers gebruiken, omdat je er niet zoveel volume mee kunt creeren als met stampwerk. Met triggers klinkt het ook veel indrukwekkender (en hoor je timing fouten beter!).
quote:
En toch vind ik dat hij zijn fills wel snel, maar fantasieloos doet...

Z'n drumwerk op de nieuwe Nile is erg goed voor deathmetal begrippen, maar ik had ook veel creatiever werk van iemand als George verwacht. Voor het eindeloze hakwerk vind ik Tony Laureano toch beter geschikt. Waar Tony door blijft blasten en rollen kapt George het veel vaker af met overbodige fills/breaks.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-08-2005 20:03]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-08-2005 20:36 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 10 augustus 2005 9:59 schreef san miguel het volgende:
eej sporty!ik heb t vast al es gevraagd maar is die snare trigger voor de backup of trigger je m volledig?

Hey dude, ik hoopte dat ik die snare trigger puur voor back-up was, maar het zou best eens kunnen dat ie volledig gebruikt gaat worden (i.v.m. fuck-up ). Misschien maken we wel net als de vorige keer een sample van eentje uit de module gecombineerd met een "echte" tik. We zien wel. Het belangrijkste is dat ie goed klinkt.


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 10-08-2005 20:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 10 augustus 2005 12:29 schreef BARABAS het volgende:
De naam toevallig gebaseert op die van dat stripfiguur?



Nope, de naam is gebaseerd op deze figuur:





Touché, pussycat!


Skip
Usericon van Skip
Posted 10-08-2005 23:32 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Op 10 augustus 2005 20:36 schreef Sporty Voleg het volgende:
Hey dude, ik hoopte dat ik die snare trigger puur voor back-up was, maar het zou best eens kunnen dat ie volledig gebruikt gaat worden (i.v.m. fuck-up)

Ik snap nooit dat je het kunt accepteren dat iemand anders gewoon volledige controle heeft over de drummix van de door jouw gespeelde stukken. Ben nog al een control freak, maar dan nog! Vooral alleen snare triggers bij blastbeats vind ik echt not-done, dat zou ik nooit accepteren, ze nemen het maar akoestisch op, als ze dat niet fatsoenlijk kunnen, dan zuigen ze



[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 10-08-2005 23:34]



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-08-2005 0:34 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

ff over die akai sampler,

is t dan ook mogelijk om én je triggers daar doorheen te voeren én tegelijk een sample mee te laten lopen?

hoeveel outputs zitten daarop dan?



[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 11-08-2005 11:08]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-08-2005 12:26 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
S5000 Professional Stereo Digital Sampler

64-voice polyphony, upgradable to 128 voices! A revolutionary step forward in the science of sampling. 2 MIDI in/out/thru ports allow 32-channel multitimbral operation; stereo digital I/O; 16 individual analog outputs; and 2 SCSI ports. Uses DOS disk format and .WAV files as native sample format. Standard PC .WAV files can be loaded directly for instant playback. Samples can be recorded to RAM or directly to hard disk. Allows loading of 128 programs. Timestretch, pitch shift, BPM match, 3-band digital EQ, digital fade up/down, resample, trim and loop are standard editing functions. Also includes 8MB memory, expandable to 256MB, and a clear, concise user interface with a 320 x 240mm LCD.

• The unique user interface and its intuitive use of icons, graphics, pop-up windows and drag down menus makes navigation quick and easy.
• Extensive filtering functions offer 26 types of resonant 4-pole and 2- pole lowpass, bandpass and highpass filters and many more.
• 18-bit A-D converters with 64 x oversampling 5th order Delta Sigma.
• 20-bit D-A converters with 128 x oversampling Delta Sigma on all outputs.
• Stereo, phase coherent time-stretch algorithms from Akai's own powerful DD1500 DAW allows pitch shifting and tempo matching.
• 3-band digital off-line EQ with variable gain, frequency and Q for each band.
• 'QUICKLOAD' allows you to load sounds directly into parts for quick and easy assembly of complex multitimbral setups.
• 'Virtual Sampling' functions allows playback of long samples direct from disk.
• 64 and/or 128 voice polyphony allows complex multitimbral operation and layering.
• The DOS disk format and .wav sample format allows you to hook your sampler's disk drive directly to a PC for easy access to unlimited sounds.
• The outputs can be configured as stereo pairs, individual mono outputs or any combination.
• Reads Akai S1000 and S3000 series sound library.
• Folder-based disk functions makes it simple to organize sound library.
• The 16 function keys put parameters at your fingertips - faster than a touch screen and with the reliability and tactile feedback which only real physical keys can offer.
• The 'WINDOW' key hides lesser used functions keeping screens clear and uncluttered but offers more editing power available at the touch of a button.
• Audition samples directly from hard disk.


Weet niet of het mogelijk is om je input "open" te zetten, zodat ie alles wat ie binnenkrijgt meteen weer naar zijn output stuurt, maar anders is dat op te lossen met een klein mixertje...

Maargoed, 16 outputs dus



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-08-2005 13:19 by Snaack Profiel van Snaack

@Skip: zeer nuttige filmpjes, thnx

@Sampler: HEBBEN!! Damned, wat gaaf. Kan je dus echt bijv. de kick-sample nog door een compressor gooien, etc. GAAF!


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 11-08-2005 16:54 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

holy shit ... geld tellen maar weer dan...



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Skip
Usericon van Skip
Posted 11-08-2005 17:06 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Trigger-midi converter/triggermodule met midi out -> sampler -> geluidssignaal.

Uiteraard kan dat direct/realtime/live! Met een sampler met veel uitgangen kun je elk signaal ook nog na-editten op de PC (of live er effecten overheen gooien), zodat je precies kunt bereiken wat je wilt, zonder afhankelijk te zijn van de geluidsman.

http://www.toontrack.com/demos/Wait%20For%20it%20-%20AKAI%20Demo%20v.2.mp3

DFH AKAI uit een S5000 en nage-edit op de PC.
Hieronder eentje recht uit de sampler (met DFH AKAI pack). Zo kun je het live dus ongeveer laten klinken zonder gebruik te maken van compressors/equalizers etc.

http://www.toontrack.com/demos/3.%20AKAI-MidiExamples.mp3

Realistisch of niet Klinkt stukken beter dan bijv. een Roland TD20 (die nieuw 1800 kost).

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 11-08-2005 17:21]



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-08-2005 18:53 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind




jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-08-2005 19:56 by jbassist Profiel van jbassist

Roddy for teh win!!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-08-2005 23:10 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 10 augustus 2005 23:32 schreef Skip het volgende:
Ik snap nooit dat je het kunt accepteren dat iemand anders gewoon volledige controle heeft over de drummix van de door jouw gespeelde stukken. Ben nog al een control freak,

Misschien had ik het niet helemaal goed geformuleerd. Het is niet zodat "iemand anders" volledige controle heeft over "mijn" geluid. Berthus werkt volgens het motto: "wie betaalt, die bepaalt." Maar beslissingen over de drumsound maak ik niet in m'n eentje. Je moet niet vergeten dat je als drummer niet de enige bent in de band. Bij ons heeft ieder bandlid wat in te brengen, ook wat betreft het drumgeluid. Immers, de manier waarop mijn partijen klinken heeft geen onaanzienlijke invloed op hoe het geheel klinkt.
quote:
maar dan nog! Vooral alleen snare triggers bij blastbeats vind ik echt not-done,

Waarom? Persoonlijk vind ik het minder mooi dan een "natuurlijk" snaregeluid, maar het kan heel goed, hoor. Producties zat waarbij het prima klinkt.
quote:
dat zou ik nooit accepteren, ze nemen het maar akoestisch op, als ze dat niet fatsoenlijk kunnen, dan zuigen ze


Zoals ik al aangaf, is het dus niet een kwestie van een ander die bepaalt hoe we het gaan doen. Bovendien is triggeren in de studio niet zozeer bedoeld ter compensatie van tekortkomingen van de producer, maar van die van drummers of hun drumkits. Dat is bij mij ook het geval. Ik ben nu eenmaal geen Roddy/Reinert/noemzemaar (en ik wordt het ook nooit). Dat betekent per definitie dat ik schoonheidsfoutjes maak (ik ken maar bitter weinig (metal)drummers waarbij dat niet het geval is, trouwens). Tot overmaat van ramp werkt mijn lichaam ook nog eens niet mee en ben ik qua conditie en spierkracht weer terug bij af, met als gevolg dat sommige stukken rechtgetrokken zullen moeten worden (om de doodeenvoudige reden dat ik die stukken gewoon niet meer goed kan uitvoeren). Op dat moment kun je maar blij zijn dat de boel (ook) getriggerd is, anders had je een hoop pegels kunnen neertellen voor iets wat door onstrakheid nergens naar klinkt. De triggers maken het corrigeren een in verhouding makkelijker en minder tijdrovende klus. We betalen alles zelf, dus dan is de keus snel gemaakt.



Touché, pussycat!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 12-08-2005 23:17 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 10 augustus 2005 23:32 schreef Skip het volgende: maar dan nog! Vooral alleen snare triggers bij blastbeats vind ik echt not-done, dat zou ik nooit accepteren, ze nemen het maar akoestisch op, als ze dat niet fatsoenlijk kunnen, dan zuigen ze




ik heb je laatst nog horen zeggen dat je die andy sneap producties tegek vond... nou...

80% van zijn producties zijn 100% triggers op de snare..

kick ALTIJD 100%

old skool shit doet ie 50% natuurlijke snare...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-08-2005 23:23 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Ik meende dat ie zei dat Andy Sneap de grootste triggerhoer ter wereld was en dat al zijn producties hetzelfde klinken.

Ben je niet in de war met het feit dat Skip de DFHS goed vind klinken (die ook door Sneap gebruikt wordt)?


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 12-08-2005 23:27 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 11 augustus 2005 18:53 schreef blastmaster het volgende:
check deze poep

http://www.bosticman.com/bostic/behold.wmv
http://www.bosticman.com/bostic/will.wmv

Godverdomme, wat is het ook een zak, hè?


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-08-2005 11:43 by Snaack Profiel van Snaack

Godverdomme, dit is een geile kit zeg!


Een Taye Studio Maple, staat nu op Marktplaats.

Helaasch heb ik er nu ff geen bling bling voor, uiteraard.



En ja, Roddy is gewoon een LUL!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 13-08-2005 11:43]


Skip
Usericon van Skip
Posted 13-08-2005 11:45 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Jbassist, ik vind Andy Sneap producties helemaal niet te gek! De man mixt elke band precies hetzelfde, omdat bands dat blijkbaar willen/ er tevreden mee zijn. Ze willen 'de Andy Sneap sound'. Ik vind het maar niets dat verschillende bands gewoon dezelfde mix meekrijgen.

Nieuwe Arch Enemy, nieuwe Kreator, nieuwe Trivium, nieuwe Nevermore; het drumgeluid kun je per band verwisselbaar. Andy Sneap heeft de laatste paar jaar constant zijn eigen stempel op een band gedrukt en geeft ze geen eigen geluid. Ik vind dat niet tof.

Ik vind het te plastic/synthetisch. Dan heb ik liever zoiets als de nieuwe Hate Eternal, I Monarch. Dan maar rauwer klinkende minder-clicky bassdrum samples, puur akoestische snare, en minder pingy rides, dan voel je tenminste een echt drumstel. Onze Derek Roddy (die filmpjes zijn echt PRO) is ook een behoorlijke tegenstander van het Andy Sneap geluid. Snare/trigger mix kan prima klinken, laatste Fear Factory bijvoorbeeld, maar Andy Sneap blijft naar mijn mening gewoon producties maken die te plastic zijn. Het is niet mijn favoriete producer/mixer.
quote:
DFHS goed vind klinken (die ook door Sneap gebruikt wordt)?

Ik zou je geloven hoor, maar hoe weet je dit?

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 13-08-2005 12:00]



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-08-2005 11:57 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Niet, ik meende het ergens gelezen te hebben. Ik kan me vergissen.

edit: yep die Taye kit is cool. Hij staat er al een tijdje op. Gaat kennelijk niet heel hard. Als je nu heeeeeeeeel snel spaart.

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 13-08-2005 11:58]


Touché, pussycat!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen