IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen Deel 3!!! Vorige pagina | Volgende pagina
El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 16-04-2005 21:23 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 16 april 2005 21:07 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Hallo,

Ik gebruik een Alesis d4 en heb twee bassdrum die ik trigger. Dit werkt uitstekend maar als ik met een db-pedaal speel pakt de module niet alle slagen zodat ik een zwabberend geluid krijg.

Is er iemand die wel met een db pedaal speelt en geen problemen heeft met de D4?
Zou die mij dan zijn instellingen kunnen vertellen?

Clemens

Volgens mij wordt dat probleem door de triggers en niet door de drum-computer veroorzaakt. Bij dubbel-bass krijgen ze te veel slagen te verwerken waardoor ze minder precies worden. De oplossing heb je al, twee aparte bass-drums met aparte triggers gebruiken.

[Dit bericht is gewijzigd door El Chulo op 16-04-2005 21:24]


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 16-04-2005 21:29 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Komt dit probleem ook voor bij electrische drumstellen? Want dan moet ik daar even op gaan letten..



Skip
Usericon van Skip
Posted 16-04-2005 22:48 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Jeuj, de Axis A longboards zijn binnen. Heb nog niet echt tijd gehad om er veel op te spelen, heb nog geen 2 identieke bassdrums (compleet verschillende). Speelde in ieder geval wel lekker, heel handig dat je de direct drive (vervanger van ketting) op verschillende punten kunt vastschroeven op de draaias (ofzo). Zo kun je bepalen hoever je het pedaal moet intrappen om de beater bijvoorbeeld 10 centimeter te laten bewegen. Erg tof, die optie had ik nog niet bij andere pedalen gezien. Je maakt de pedalen ook precies in het midden vast aan de bassdrum hoepel. Bij m'n Iron Cobra zat dat hoepel-vastschroef-punt veel meer rechts op de plank, wat nergens op slaat, ook een vooruitgang dus. Verder veerspanning max gezet, ik merkte al dat natuurlijk trillen nog iets sneller ging dan bij m'n Iron Cobra's. Niet wonderbaarlijk, maar wel sneller en met wat minder moeite, dat dacht ik tenminste hehe. Dat terwijl de sonic-hammers er nog op zitten, die zijn anderhalf keer zo zwaar als Pearl duo beaters. Moet ook nog wennen, gevoel etc.

Nu nog een 2e Pearl Rhythm Traveler bassdrum... Kon wel 8 maanden duren zeiden ze bij drumworld Ittervoort. Even het Pearldrumforum gechecked en een of andere hoge pipo (Hook) zou Pearl Japan mailen hoe dat zat. Ben benieuwd.

quote:
Volgens mij wordt dat probleem door de triggers en niet door de drum-computer veroorzaakt. Bij dubbel-bass krijgen ze te veel slagen te verwerken waardoor ze minder precies worden.

Dat is niet waar. Ik heb een dubbelpedaal op 1 bassdrum. Deze had ik getriggerd met 1 ddrum red shot trigger en een ddrum4 module. 230BPM (wat ik toen gebrekkig beheerste, maargoed) werd getriggerd zonder fouten.

Het probleem wordt wel veroorzaakt door de module en het is algemeen bekend dat Alesis DM4 en ook de nieuwere DM5's moeite hebben om snelle dubbelbassrolls op 1 bassdrum te triggeren, zie derekroddy forum, dat nu down is. Binnenkort ga ik een Yamaha DTXtremeIIs triggermodule kopen, ik zal kijken of de Yammie ook problemen heeft met snelle DB op 1 bassdrum, of niet...
quote:
Komt dit probleem ook voor bij electrische drumstellen? Want dan moet ik daar even op gaan letten..

Probeer het uit! Als er een gaat kopen mag je er vast wel een uitproberen en er even een DB pedaaltje tegen zetten

Sorry voor lange, misschien onboeiende posts, that's me

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 16-04-2005 23:08]



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-04-2005 13:20 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Gisteren in de muziekwinkel even naar wat electrische drumstellen gekeken en geluisterd.. maar het is toch wel vrij ehmz.. anders dan een normaal drumstel eigenlijk.
Kan je eigenlijk wel gewoon strak en snel leren drummen op zo'n ding, zodat je het later in een band ook op een acoustische kan? Of zelfs gewoon thuis oefenen op een electrische en in de oefenruimte akoustisch, dat je ze dus gewoon naast elkaar gebruikt? Of is het dan toch te verschillend?
En zijn er nog andere mogelijkheden om vrijwel geluidsloos te drummen? Gaasvellen + triggers? Dat is toch hetzelfde geluid als een electrisch drumstel of niet? Werkt toch met dezelfde module's? En hoe doe je dat dan met de bekkens? Gewoon bekkenpads die je ook op een E-kit hebt? En is de feel van zo'n gaasvel veel 'echter' dan die van een pad van een niet al te dure E-kit?
Nog andere opties voor geluidsloos drummen?

Hehe, volgens mij heb ik nog geen zin getypt zonder vraagteken erachter.. misschien kan ik beter een drumforum zoeken ofzo

Edit: Wie heeft er hier eigenlijk een electrisch drumstel, en hoe bevalt het?

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 20-04-2005 13:51]



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-04-2005 13:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

er bestaan ook van die viritual realitie programma's ofzo dan kan je drummen zonder drumstel, en is elektrisch versterkt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-04-2005 13:26 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 20 april 2005 13:23 schreef ElitE het volgende:
er bestaan ook van die viritual realitie programma's ofzo dan kan je drummen zonder drumstel, en is elektrisch versterkt


Hehe, dat klinkt gigantisch duur en gigantisch klote om mee te leren drummen



Skip
Usericon van Skip
Posted 20-04-2005 14:31 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Gisteren in de muziekwinkel even naar wat electrische drumstellen gekeken en geluisterd.. maar het is toch wel vrij ehmz.. anders dan een normaal drumstel eigenlijk.
Kan je eigenlijk wel gewoon strak en snel leren drummen op zo'n ding, zodat je het later in een band ook op een acoustische kan?

Nee, de vellen op de ketels van een normaal drumstel geven minder terugslag, hier zul je aan moeten wennen. Je zult meer zelf moeten doen.

Of zelfs gewoon thuis oefenen op een electrische en in de oefenruimte akoustisch, dat je ze dus gewoon naast elkaar gebruikt? Of is het dan toch te verschillend?

Das beter dan alleen electrisch drummen ja.


En zijn er nog andere mogelijkheden om vrijwel geluidsloos te drummen? Gaasvellen + triggers?

Jep, dat ga ik doen.

Dat is toch hetzelfde geluid als een electrisch drumstel of niet? Werkt toch met dezelfde module's?

Jep

En hoe doe je dat dan met de bekkens? Gewoon bekkenpads die je ook op een E-kit hebt?

Jep

En is de feel van zo'n gaasvel veel 'echter' dan die van een pad van een niet al te dure E-kit?

Jep, het voelt nog steeds nep. De terugslag van gaasvellen is veel te hard, maar dit kun je tegengaan door je ketels vol te proppen met textiel, en de gaasvellen heel erg strak te spannen om het 'trampoline' effect tegen te gaan.

Nog andere opties voor geluidsloos drummen?

Gaasvellen zijn het stilt wat er is, en dus ook de beste oplossing. Triggers op de gaasvellen, bekkenpads erbij, module, kabels. Je kunt ook je normale kit dempen met dempmatjes, maar dat speelt gigantisch klote en maakt nog steeds herrie. Je kunt ook in een losstaand huis gaan wonen etc.


[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 20-04-2005 14:31]



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 20-04-2005 15:53 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Dank je

Maar gaasvellen zijn dus echter dan een e-kit. Maar dan moet je dus wel eigenlijk gewoon een acoustische drumstel kopen omdat je toch die ketels moet hebben toch? En dan nog de triggers en de module en de aparte gaasvellen en bekken pads kopen, en standaarden... is dat dan veel duurder dan een E-kit? Zo'n Yamaha DTXpress III vind ik nog wel te betalen, maar boven de 1500 euro wil ik eigenlijk echt niet gaan voor de totale set incl. twinpedal enzo.
Hoeveel geld ben je er ongeveer zelf aan kwijt, en wat voor module koop je dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Kramy op 20-04-2005 15:53]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-04-2005 14:07 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

trouwens nog een vraagje over axis dingen, laatst zag ik op tv dat je die dingen eigenlijk heel-down moet bespelen. dat het draaipunt eigenlijk net voor je hak ligt? Of zag ik weer eens dingen die niet zijn?



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-04-2005 14:16 by El Chulo Profiel van El Chulo

Welk tv-programma was dat dan??

Wat betreft heel-down, ik speel sinds kort dus op long-boards, en ik raak met mijn hiel wel het pedaal aan, maar ik rust er niet op (zoals bij heel-down het geval is).


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 21-04-2005 14:19 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

was een viedejoklip van behemoth(conquer all), maar hij ging redelijk snel en het was een kort fragment.



El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 21-04-2005 14:55 by El Chulo Profiel van El Chulo

Ah, ik dacht al!
In elk geval zie ik veel drummers met hun hielen heel laag spelen, zodat het inderdaad lijkt of ze heel-down spelen.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Skip
Usericon van Skip
Posted 21-04-2005 19:02 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Op 20 april 2005 15:53 schreef Kramy het volgende:
Maar gaasvellen zijn dus echter dan een e-kit.

Sommige e-kits hebben ook gaasvellen, Yamaha DTXtreme1, Roland RD20, Hart Dynamics ekits etc. Das net zo echt uiteraard


Maar dan moet je dus wel eigenlijk gewoon een acoustische drumstel kopen omdat je toch die ketels moet hebben toch?

Ja, maar een akoestisch drumstelletje kun je voor een prikke kopen op marktplaats, ze hoeven toch niet goed te klinken, gaan gaasvellen + triggers op, je moet alleen de goeie maten hebben. Je kunt ook een Pearl Rhytm Traveler kopen, das is een soort normale kit, maar dan met 2x minder diepe toms+bassdrum. Makkelijker te vervoeren dan een normale kit, kost ongeveer 450 euro bij Drumworld.nl Maar je kunt ook gewoon een normaal 2e hands kitje pakken


En dan nog de triggers en de module en de aparte gaasvellen en bekken pads kopen, en standaarden... is dat dan veel duurder dan een E-kit?

2e hands kitje: 250-300 euro.
5 delig gaasvellen setje: 60 euro
5 delig triggersetje ddrum red shots: 100 euro, ddrum pro setje 180 euro
bekkenpads: hangt er vanaf, reken 400-500 euro
module: 400 euro
kabels: 100 euro voor alles
_______________________________ +
rond de 1300 euro all in



Zo'n Yamaha DTXpress III vind ik nog wel te betalen, maar boven de 1500 euro wil ik eigenlijk echt niet gaan voor de totale set incl. twinpedal enzo.

Twin moet je ook nog?


Hoeveel geld ben je er ongeveer zelf aan kwijt, en wat voor module koop je dan?

Pearl Rhytm Traveler: 450 euro
Gaasvellen krijg je daarbij
5 delig triggersetje DDrum Pro 180 euro
Bekkenpads: moet ik nog kopen, waarschijnlijk Yamaha, maar er schijnen wat problemen te zijn met hun nieuwe bekkenpads..
Module: moet ik nog kopen, waarschijnlijk een Yamaha DTXtremeIIs van 1050 euro, maar kan ook goedkoper (DTXpressIII, zou eerder een Roland TD6k halen, klinkt gewoon beter)
Kabels: moet ook nog
totaal dus meer dan 2000 euro aan kwijt. Maarja kun je een tijdje door.



quote:
trouwens nog een vraagje over axis dingen, laatst zag ik op tv dat je die dingen eigenlijk heel-down moet bespelen.

Ik vind dat dat nergens op slaat Axis pedalen zijn zoals alle andere pedalen gewoon geschikt voor heel-up en heel-down spel. Het hangt van je instellingen af waarvoor je ze geschikt wilt maken. Bijna alle extreme metaldrummers gebruiken ze voor heels-up spel.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 21-04-2005 19:12]



Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-04-2005 19:19 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Wederom bedankt!

Hoeveel bekkenpads reken jij dan voor die 400 a 500 euro? En dat is dan inclusief standaarden neem ik aan? Heb ff op www.musik-produktiv gekeken, en daar zat ik allemal veel goedkoper bekkenpads staan van yamaha enzo... Maar daar zijn 2 duidelijkv erschillende soorten, de 3-zone stereo en de 1-zone mono bekkens. Op zich heb ik volgens mij wel genoeg aan een 1-zone mono bekken, want mij gaat het eigenlijk niet echt om het geluid, lijkt me niet dat ik ooit echt op ga treden ofzo met het kitje dat ik nu wil gaan kopen. Ik wil gewoon een setje waar ik alleen maar death en black metal op kan leren drummen. Andere muziekstijlen interesseren me qua drums niet, die speel ik wel op mijn gitaar. De enige eis die ik stel aan het setje is dat het geluidsloos moet...

Maar goed, volgens mij ben ik toch wat meer kwijt voor zo'n gaasvel setje dan. Je berekening was voor het geval dat je overal het goedkoopste van zou pakken, en ik moet dan ook nog een twinpedal hebben van zeker 200 euro dusja..
Heb ook ff op markplaats gekekne, en voor 250 euro zie ik vrijwel alleen maar enkelbenige sets staan, dit lijkt mij ook niet alles.
Is het verschil tussen gaasvellen en rubberpads wel zo groot dat het ruim 300 euro waard is?

Is zo'n DTXplorer eigenlijk alleen qua klank of ook qua feel slechter dan de duurdere dingen? Want alleen de feel boeit mij.. ik wil later ook acoustisch gaan drummen, nu wil ik het alleen maar leren...

Wat zijn verder dingen als 2-track sequencer en dual trigger systeem? en is die basstrigger bij E-kits niet erg onstabiel?



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 21-04-2005 19:34 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

check de kit-toys voor el-cheapo ecymbals


Skip
Usericon van Skip
Posted 21-04-2005 20:50 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Op 21 april 2005 19:19 schreef Kramy het volgende:
Wat zijn verder dingen als 2-track sequencer en dual trigger systeem? en is die basstrigger bij E-kits niet erg onstabiel?

Verschilt per bassdrum pad en je tempo, gewoon zelf even testen. 2 track sequencer weet ik niet.

Bekkenpads:
Ja het kan ook voor minder, als je alleen death+black neemt is 1 pad voor de hihat, 1 voor de ride en 1 of 2 voor de crashes genoeg. Je moet er alleen nog een hihat controller pedaal (open/dicht en ertussenin), bijkopen, kost je iets van 80 euro. Dus 4 pads, 1 controller, das minder dan 400 euro inderdaad.
quote:
check de kit-toys voor el-cheapo ecymbals

Ja, alleen hoe kun je die dingen nou es op een fatsoenlijke manier bestellen? En wanneer komt er nou eens een dual zone ride/hihat.

En heb je nou al kabels?

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 21-04-2005 20:51]



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 22-04-2005 10:04 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 21 april 2005 20:50 schreef Skip het volgende:
Verschilt per bassdrum pad en je tempo, gewoon zelf even testen. 2 track sequencer weet ik niet.

Bekkenpads:
Ja het kan ook voor minder, als je alleen death+black neemt is 1 pad voor de hihat, 1 voor de ride en 1 of 2 voor de crashes genoeg. Je moet er alleen nog een hihat controller pedaal (open/dicht en ertussenin), bijkopen, kost je iets van 80 euro. Dus 4 pads, 1 controller, das minder dan 400 euro inderdaad.

Ja, alleen hoe kun je die dingen nou es op een fatsoenlijke manier bestellen? En wanneer komt er nou eens een dual zone ride/hihat.

En heb je nou al kabels?


hey skip ik zal die Mike van Kit-Toys volgende week even bellen. Nee ik heb nog geen kabels, het projectje ligt even stil, afgelopen weken behoorlijk wat overgewerkt en nog wat real-life (tm) zaken die ik moest regelen. Ik hoop in het weekend kabels te bestellen bij de kabel boer


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-04-2005 11:42 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Zit er nu bij die Pearl Rythm Traveler van de feedback van 480 euro al 2 bekkens inbegrepen? Een hi hat en nog 1?
Want bij musik-produktiv is dit wel het geval, maar daar kost hij ook aanzienelijk meer namelijk: 585 euro.
Is de terugslag van zo'n hihat pad trouwens veel anders dan die van een echte hi-hat? Daar krijg je toch geen last mee van je polsen ofzo he? Want de hi-hat en de ride zijn toch wel dingen waar je vaak op slaat.

En hoe kan het dat die yamaha mono cymbals maar 39 euro incl kabel kosten en dat die roland V-drum cymbals makkelijk de 200 euro halen? Ook de yamaha stereo cymbals zijn maar 70 euro ofzo...

Verder zoek ik dus nog naar een module. De enige echte eis die ik eraan stel is dat het ding geen vertraging heeft of een trigger niet laat horen wanneer je op 3 vellen tegelijk slaat! Ik wil vooral gaan dubbelbassen en blasten, en dan lijkt het me echt niet handig om vertraging te hebben.
Ik ben echter nog totaal niet goed in drummen, pas een keer of 10 ofzo gedaan. Dus vroeg ik me af hoe ik in een winkel dan kan checken of er vertraging in de module zit? Bij een enkele klap zal het niet zo opvallen lijkt me?
Of kan iemand me vertellen of die Roland TD3 module vertraging heeft? Ik heb wel al gelezen dat de Roland TD6 totaal geen vertraging heeft, en dat de Yamaha DTXpress III weleens een trigger wil vergeten bij 3 aanslagen.



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 22-04-2005 12:08 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 22 april 2005 11:42 schreef Kramy het volgende:
Zit er nu bij die Pearl Rythm Traveler van de feedback van 480 euro al 2 bekkens inbegrepen? Een hi hat en nog 1?
Want bij musik-produktiv is dit wel het geval, maar daar kost hij ook aanzienelijk meer namelijk: 585 euro.
Is de terugslag van zo'n hihat pad trouwens veel anders dan die van een echte hi-hat? Daar krijg je toch geen last mee van je polsen ofzo he? Want de hi-hat en de ride zijn toch wel dingen waar je vaak op slaat.

En hoe kan het dat die yamaha mono cymbals maar 39 euro incl kabel kosten en dat die roland V-drum cymbals makkelijk de 200 euro halen? Ook de yamaha stereo cymbals zijn maar 70 euro ofzo...

Verder zoek ik dus nog naar een module. De enige echte eis die ik eraan stel is dat het ding geen vertraging heeft of een trigger niet laat horen wanneer je op 3 vellen tegelijk slaat! Ik wil vooral gaan dubbelbassen en blasten, en dan lijkt het me echt niet handig om vertraging te hebben.
Ik ben echter nog totaal niet goed in drummen, pas een keer of 10 ofzo gedaan. Dus vroeg ik me af hoe ik in een winkel dan kan checken of er vertraging in de module zit? Bij een enkele klap zal het niet zo opvallen lijkt me?
Of kan iemand me vertellen of die Roland TD3 module vertraging heeft? Ik heb wel al gelezen dat de Roland TD6 totaal geen vertraging heeft, en dat de Yamaha DTXpress III weleens een trigger wil vergeten bij 3 aanslagen.


acoustische bekkens staan synoniem voor geluidsniveau op gehoorbeschadegings niveau, dus als je een stille kit wilt

bekken pads voelen totaal niet aan als normale cymbals, maar je kan mooi techniek op oefenen, er is natuurlijk wel verschil - maar als je gewoon de techniek goed leert is er geen probleem hoor

Qua modules, veel reviews lezen, en gebruikerservaringen vragen. Voor thuis oefenen hoeft het allemaal niet zo bijzonder te zijn Volgens mij hebben moderne drumbrains geen last van vertraging ( ja , 10ms ofzo )

Als je ECHT el-cheapo wilt gaan drummen: scoor een aantal remo oefen padjes, koop losse piezo elementjes en soldeer jack aansluiting er aan, doorlussen naar een drumbrain, als basdrums kan je die roland bd-5's gebruiken (http://www.ppc-music.de/0/0/0/2/9/9/7/1118636ca80b8bd7cbff7e93b2475695.0200x0159.jpg), kost geen fuk 2e hands. Je kunt het zo duur maken als je wilt

[Dit bericht is gewijzigd door SiQDiZ op 22-04-2005 12:12]


Katablaster
Toxobasher
Usericon van Katablaster
Posted 22-04-2005 16:43 by Katablaster Profiel van Katablasterhttp://www.toxocara.com

TERING!die posts worden steeds langer!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-04-2005 16:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 22 april 2005 16:43 schreef Katablaster het volgende:
TERING!die posts worden steeds langer!


Haha, ja, stelletje drumnerds hier


Iron Jack Rackham
Usericon van Iron Jack Rackham
Posted 22-04-2005 18:12 by Iron Jack Rackham Profiel van Iron Jack Rackhamhttp://www.caedere.com

Drummen? Verspilde moeite.



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 22-04-2005 18:39 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 22 april 2005 18:12 schreef Iron Jack Rackham het volgende:
Drummen? Verspilde moeite.


houd toch je kanker bek, aidsn00b


Skip
Usericon van Skip
Posted 22-04-2005 19:02 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Drummen is voor mietjes.
quote:
Volgens mij hebben moderne drumbrains geen last van vertraging ( ja , 10ms ofzo

Volgens een kerel die Drumkit From Hell Superior + computer live gebruikt (ddrums.com) tegenwoordig verwaarloosbaar, net als bij de ddrum4, die toendertijd het minste midi-latency had.

quote:
En hoe kan het dat die yamaha mono cymbals maar 39 euro incl kabel kosten en dat die roland V-drum cymbals makkelijk de 200 euro halen? Ook de yamaha stereo cymbals zijn maar 70 euro ofzo...

Yamaha heeft ook duurdere series gelijkwaardig kwa design aan de Roland cymbals, die Yamaha serie bekkens kosten volgens mij rond de 140-150 euro per stuk. Nog altijd een stuk goedkoper dan Roland, maar Roland staat ook niet bekend als merk met een goede prijs/prestatie verhouding, Yamaha wel (geldt ook voor hun budget/middenklasse drumkits, Stage Custom, OAK Custom etc.)
quote:
houd toch je kanker bek, aidsn00b

hap
quote:
TERING!die posts worden steeds langer!

Die van jou niet zo te lezen Anders leg jij even uit hoe je de rebound van gaasvellen kunt verminderen, want daar had je een mooi verhaaltje over 2 weken terug.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 22-04-2005 19:06]



Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-04-2005 14:20 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 22 april 2005 18:12 schreef Iron Jack Rackham het volgende:
Drummen? Verspilde moeite.

af en toe wel ja, ik voel me af en toe de enige muzikant die echt zweet als ie speelt.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen