IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen Deel 3!!! Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-08-2005 11:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 augustus 2005 11:57 schreef Sporty Voleg het volgende:
edit: yep die Taye kit is cool. Hij staat er al een tijdje op. Gaat kennelijk niet heel hard. Als je nu heeeeeeeeel snel spaart.


Komende week naar de bank i.v.m. overwaarde op mijn huis, dus wie weet


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 13-08-2005 12:01 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg



Touché, pussycat!


Lulfiep
Usericon van Lulfiep
Posted 13-08-2005 19:19 by Lulfiep Profiel van Lulfiep

quote:
Op 11 augustus 2005 18:53 schreef blastmaster het volgende:
check deze poep

http://www.bosticman.com/bostic/behold.wmv
http://www.bosticman.com/bostic/will.wmv



Speelde Derek Roddy ook niet nog andere instrumenten?


Over gebrek aan smaak valt niet te twisten.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-08-2005 21:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 augustus 2005 12:01 schreef Sporty Voleg het volgende:



Als dat gaat zoals ik wil overweeg ik toch sterk deze kit te kopen, lijkt me een buitenkansje.

Ik bedoel, voor dit bedrag koop je geen nieuwe Masters, Designer, Starclassic etc...


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 14-08-2005 12:16 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

quote:
Op 13 augustus 2005 19:19 schreef Lulfiep het volgende:


Speelde Derek Roddy ook niet nog andere instrumenten?


Niet bij Hate eternal voor zover ik weet. In het boekje staat wel dat ie It is our will heeft geschreven. En ik heb op z'n forum wel gelezen dat hij ook gitaar speelt dusss



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-08-2005 12:20 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 13 augustus 2005 12:01 schreef Sporty Voleg het volgende:



mijn drumleraar heeft een taye endorsement... ik speel wekelijks op zo'n hemels kitje


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-08-2005 10:50 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 13 augustus 2005 21:08 schreef Snaack het volgende:
Als dat gaat zoals ik wil overweeg ik toch sterk deze kit te kopen, lijkt me een buitenkansje.

Ik bedoel, voor dit bedrag koop je geen nieuwe Masters, Designer, Starclassic etc...

Nieuw sowieso niet. Tweedehands waarschijnlijk ook niet gauw, en dan zijn ze wel intensiever (ruiger) gebruikt dan deze.

quote:
Op 14 augustus 2005 12:20 schreef jbassist het volgende:
mijn drumleraar heeft een taye endorsement... ik speel wekelijks op zo'n hemels kitje

Les je bij Sietse?


Touché, pussycat!


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-08-2005 14:46 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 15 augustus 2005 10:50 schreef Sporty Voleg het volgende:



Les je bij Sietse?
Huisman? Wat een irritant figuur kan dat wezen...Kan wel goed spelen, maar toch...


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-08-2005 16:29 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2005 10:50 schreef Sporty Voleg het volgende:
Nieuw sowieso niet. Tweedehands waarschijnlijk ook niet gauw, en dan zijn ze wel intensiever (ruiger) gebruikt dan deze.



Nou, hopen dus dat ik a.s.a.p. geld kan regelen, dan koop ik deze kit (als hij dan nog te koop staat natuurlijk)

Nieuwprijzen van Taye vallen me trouwens alleszins mee. Deze setup (22/10/12/14/16+snare+hardware pack) zit op ongeveer 3000 dollar.


Bodyrotdrummer
Usericon van Bodyrotdrummer
Posted 15-08-2005 17:40 by Bodyrotdrummer Profiel van Bodyrotdrummerhttp://www.bodyrot.nl

Weet iemand een link naar drumkrukken met ingebouwde monitor??


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 15-08-2005 17:49 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 15 augustus 2005 17:40 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Weet iemand een link naar drumkrukken met ingebouwde monitor??
Om anaal de mix te kunnen horen ofzo?


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-08-2005 18:35 by BARABAS Profiel van BARABAS



Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-08-2005 22:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2005 17:49 schreef FRNK het volgende:
Om anaal de mix te kunnen horen ofzo?


Je maakt er een (leuk) geintje van, maar volgens mij zijn er echt monitors met een speaker in de zitting zodat je (voornamelijk) de bassdrum goed kunt voelen!

Edit: nou ja, voor ONDER je kruk dus. Good enough.

Tada:

http://www.musiciansfriend.com/srs7/search/detail/base_pid/540919/sourceid=qIq2QwD2eUrqAnYlrGy6/befree_site_id=0041297324

Ik heb zelf in-ears trouwens. Moet alleen nog een simpel mixertje aanschaffen, kan ik me eigen monitormix maken


Ben nu trouwens heftig bezig met polyritmische shizzle, taai maar wel erg gaaf!!

O.a. met triolen accenten over een 8e groove waarbij ik afwissel met open en "normaal" en accenten op de hi-hat en bassdrum.

Ook ben ik wat aan het experimenteren met "gebroken" verdelingen in rolls. Ik ben nu bezig met een 3-om-5 roll in 16en om de feel te pakken te krijgen.

Zoiets dus:

s |XXX-----|--------|
ht|---XXXXX|--------|
lt|--------|XXX-----|
ft|--------|---XXXXX|


Ik oefen hem zowel met als zonder "overpakken". Het kost me de meeste moeite deze roll als single stroke roll (RLRLRLRL) door te spelen, dus dat lijkt me het zinvolst

De andere is logischerwijs RLR-RLRLR-RLR-RLRLR


Drummen HEERSCHT!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-08-2005 22:20]


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-08-2005 22:39 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Hoe vaak per week heb je eigenlijk les? En oefen je thuis elke dag?


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-08-2005 22:47 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2005 22:39 schreef Sporty Voleg het volgende:
Hoe vaak per week heb je eigenlijk les?


Ik heb om de week een uur les, van Ernst van Ee

Krijg genoeg huiswerk mee om 2 weken zoet te zijn, en dan heb ik nog mijn eigen zieke geest natuurlijk

quote:
En oefen je thuis elke dag?


Yeap, tegenwoordig dwing ik mezelf minimaal 2 uur per dag te oefenen.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-08-2005 22:52 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Als je "nu al" met polyritmiek bezig bent, betekent dat dan dat je snel vorderingen maakt of dat je al aardig gevorderd was toen je begon met lessen (of allebei)? Ben je tevreden over het tempo, zowel van het lesmateriaal als het tempo waarop je dingen oppikt?


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-08-2005 23:08 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2005 22:52 schreef Sporty Voleg het volgende:
Als je "nu al" met polyritmiek bezig bent, betekent dat dan dat je snel vorderingen maakt of dat je al aardig gevorderd was toen je begon met lessen (of allebei)?


Nou, ik ben op mijn 10e begonnen met gitaarspelen en pas op mijn 21e serieus met drummen.

Dankzij het gitaarspelen heb ik natuurlijk een behoorlijk ontwikkeld ritmegevoel!

Ik merk dat ik daardoor dingen gewoon erg snel oppik.

Aan de andere kant heb ik les genomen toen ik al een paar jaar drumde omdat ik merkte dat ik qua techniek echt vast kwam te zitten, maar ik wist toen wel precies waar het aan schortte

quote:
Ben je tevreden over het tempo, zowel van het lesmateriaal als het tempo waarop je dingen oppikt?


Les zou nog wel wat heftiger mogen, hou mezelf nu naast lesmateriaal ook wel heel erg bezig met zelf-verzonnen oefeningen namelijk.

Het tempo waarop ik dingen oppik ben ik echter behoorlijk tevreden over.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 15-08-2005 23:35 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Mede dankzij jezelf waar voor je geld, dus. Cool. Ik overweeg al een tijdje te gaan lessen. Ik speel al meer dan 15 jaar en heb nog nooit "echt" les gehad. Ik heb er alleen niet zoveel tijd voor en vraag me af of ik echt dingen ga leren die je terug gaat horen. Ik ben vrij "rock&roll," zeg maar. Nou ja, nog maar even doorpiekeren (en een inkomen regelen ).


Touché, pussycat!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-08-2005 0:45 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 augustus 2005 23:35 schreef Sporty Voleg het volgende:
Mede dankzij jezelf waar voor je geld, dus. Cool. Ik overweeg al een tijdje te gaan lessen. Ik speel al meer dan 15 jaar en heb nog nooit "echt" les gehad. Ik heb er alleen niet zoveel tijd voor en vraag me af of ik echt dingen ga leren die je terug gaat horen. Ik ben vrij "rock&roll," zeg maar. Nou ja, nog maar even doorpiekeren (en een inkomen regelen ).


Sja, pieker lekker door zou ik zeggen

Ik vind les alleen zinvol als je ook echt tijd vrijmaakt/ hebt om echt te oefenen, anders is het echt zonde van je geld.

Met boeken/ video's/ vrienden kan je een heel eind komen, maar een goede drumleraar ziet binnen 1 minuut waar nog aan je techniek geschaafd moet worden.

Dat vind ik dan ook de meerwaarde van les. Iemand die goed kijkt én luistert naar wat je aan het doen bent en die ingrijpt als je iets "verkeerd" doet.

En, uiteraard, iemand die het huiswerk op je niveau afstemt. Je hebt genoeg kneuzen die elke leerling het standaardpakketje mee naar huis geven, dat schiet niet op.

Dus, drumles is cool, maar zoek dan wel iemand die geschoold is en die persoonlijke aandacht hoog in het vaandel heeft staan. Je neemt niet voor niets privéles


Maar, om mijn drumleraar te quoten: "als iemand al 10 jaar prima speelt met 'foute' techniek A, wie ben ik dan om hem te vertellen dat hij het met techniek B moet doen!"

Oftwel, als je al zo lang drumt Sporty, dan zitten bepaalde dingen zo in je systeem, die krijg je er met les toch amper uit.


san miguel
wankspankklankyank
Usericon van san miguel
Posted 16-08-2005 9:54 by san miguel Profiel van san miguelhttp://www.toxocara.com www.prostitutedisfigurement.com

quote:
Op 15 augustus 2005 17:40 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Weet iemand een link naar drumkrukken met ingebouwde monitor??
Tonika in groningen heb zo'n ding.link weet ik niet.



Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 16-08-2005 10:30 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

www.tonika.nl

@ Snaack: het gaat me niet zozeer om het corrigeren van bepaalde dingen, maar om het leggen van een wat bredere basis en het leren van meer techniek(en) en/of "foefjes," andere invlashoeken, blaaablablabla, you get the picture. Niet dat ik altijd al zo'n metal-georiënteerde drummer ben geweest, maar het kan bepaald geen kwaad om eens wat meer om me heen te kijken en daarbij instructies te krijgen van een deskundige, i.p.v. dat ik zelf een beetje probeer iets vergelijkbaars uit m'n kit te timmeren.


Touché, pussycat!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 17-08-2005 19:48 by jbassist Profiel van jbassist

die leraar met taye is Andries van wieren van Luiehond (en sister sledge, kool and the gang en MASSA's studio werk.)

www.luiehond.nl

Master drummer..... echt


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 17-08-2005 19:52 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Net ff de nieuwe fear factory aant luisteren. Op zich wel relatief vette poep alleen de zang is kut. Zelfs met cannibal blasts dus dat is dan wel weer een goede zaak



Skip
Usericon van Skip
Posted 17-08-2005 20:08 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Archetype bedoel je?

Erg goede plaat inderdaad, tis eigenlijk van alles wat, al het voorgaande werk van FF zit er wel in. Vind het nieteens zo erg dat Dino weg is, alleen live mist het oog wat Het drumwerk is ook weer gaaf, vooral de dubbelbasspatronen en vooral die in Slave Labor, heel veel starts en stops! Weer eens wat anders dan RLRLRLRL

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 17-08-2005 20:10]



blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 18-08-2005 12:11 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Nee weer een nieuwe. Komt over 4 dagen uit ofzo, maar ik kwam hem al op torrent spy tegen Volgens mij heet ie transgression



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen