IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen Deel 3!!! Vorige pagina | Volgende pagina
blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 25-04-2005 15:59 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Dat van mij is allemaal eerst met mic's opgenomen en daarna getriggerd wat ik persoonlijk toch wel een goede manier vind.
En ja gaat het weer alleen over triggers kan het niet eens ergens anders over gaan???

Nou nog wat over mijn drummen, reacties?????







Skip
Usericon van Skip
Posted 25-04-2005 16:39 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

Hehe tjah, heel triggerverhaal inderdaad, en om nog een schepje er bovenop te doen :

quote:
ik wist dat van die aanslag gevoeligheid niet.. geef eens een voorbeeld als je wilt.. ben wel benieuwt.

Dude, zelfs de ddrum3 werkte al met dynamiek, dat ding is van de jaren 80 ofzo. Je had dan bijvoorbeeld 6 samples voor de snare, bij heel zachte slagen werd sample 1 gebruikt, bij middelmatige sample 3, bij harde bijv. 6. Daartussenin de rest. Per sample worden ook nog volume verschillen waargenomen.

Dus geen dynamiek met triggers is echt onzin. Wat geen onzin is dat het geluid direct uit de triggermodule duidelijk van echt de onderscheiden is (vooral als je de drumtrack apart hoort). Gelukkig zit er vaak een midi uitgang op de triggermodule waardoor je je met je triggermodule software op de pc aan kunt sturen wat bijna altijd in een veel realistischer drumgeluid resulteerd door allerlei extra opties + samples zonder compressie etc.
quote:
de kick op de nieuwe nile schijnt uit 3 "natuurlijke" kicks te zijn gemaakt.
en naar mijn weten ook nog maar voor 30/50 % in de kick gemengd.
maarja, dan heb het ook over neil kernon, die gast is geniaal!!

Ja, vaak worden de kicks ook gewoon akoestisch opgenomen en getriggerd tegelijk. Voor de attack/click wordt dan een sample gebruikt, en de rest van het bassdrumgeluid wordt dan aangevuld met akoestische opname. De nieuwe Fear Factory is zo ook opgenomen, de snare is ook op die manier ge-edit.

Er kan zoveel productioneel gezien tegenwoordig

De grootste triggerHOER is toch wel Andy Sneap Die kan elke band ultra gelikt kunststof-plastic-plastisch laten klinken, zegmaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-04-2005 16:43]



MystuS
Usericon van MystuS
Posted 25-04-2005 17:14 by MystuS Profiel van MystuS

quote:
Op 25 april 2005 14:03 schreef BARABAS het volgende:
Toch vind ik acoustisch klinkende dingen mooier dan zo'n 'gelickt' geluid


Ligt aan degene die achter de knoppen staat.
Met triggers kan je ook gewoon een sample plakken van een acoustische drum.
En ook acoustische drums kan je vreselijk plat en klinisch afmixen.


Drummer nodig?


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-04-2005 17:26 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 25 april 2005 15:59 schreef blastmaster het volgende:
Dat van mij is allemaal eerst met mic's opgenomen en daarna getriggerd wat ik persoonlijk toch wel een goede manier vind.
En ja gaat het weer alleen over triggers kan het niet eens ergens anders over gaan???

Nou nog wat over mijn drummen, reacties?????






ik vind hem goed!



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-04-2005 17:30 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 25 april 2005 17:14 schreef MystuS het volgende:
Ligt aan degene die achter de knoppen staat.
Met triggers kan je ook gewoon een sample plakken van een acoustische drum.
En ook acoustische drums kan je vreselijk plat en klinisch afmixen.
Weet ik wel, ik wou alleen even melden wat ik mooi vind.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 17:37 by Joep 777 Profiel van Joep 777

even een vraagje, elke keer als ik een thrash ritme (polka ritme) speel krijg ik kramp in de spier die van de wijsvinger naar de duim loopt (alleen mijn rechterhand heb ik dit probleem, dus waar ik de hi-hat en ride mee speel). Dan heb ik totaal geen grip meer op de stok en valt die bijna uit mijn hand. Pas op het einde van de repetitie of optreden is deze kramp enigzins verdwenen. Heeft iemand een oplossing om dit te voorkomen? Zijn er goede voorbeelden om op te warmen voor optredens?



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-04-2005 17:38 by BARABAS Profiel van BARABAS

Langzaam beginnen
Elke dag oefenen om sneller te worden

[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 25-04-2005 17:39]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2005 17:39 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmm, klinkt alsof je stokhouding niet goed is/ je de snelheid heel erg forceert?


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 17:43 by Joep 777 Profiel van Joep 777

ik probeer zo relaxt mogelijk te spelen en met de snelheid heb ik nooit echt problemen, het gebeurt vrij plots dus van de ene op de andere maat verlies ik de controle. ik weet wel dat ik hard de stok vasthoudt met mijn duim en wijsvinger omdat dat het enige punt is waarmee ik de stok vastheb tijdens het spelen van dat ritme. Dus de stok stuitert tussen de rest van de vingers en mijn handpalm

[Dit bericht is gewijzigd door Joep 777 op 25-04-2005 17:48]



BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 25-04-2005 17:49 by BARABAS Profiel van BARABAS

Dan zal het wel aan het uithoudingsvermogen liggen....


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 17:52 by Joep 777 Profiel van Joep 777

dat valt denk ik wel mee want als ik bv 1.5 uur heb gedrumd gaat het moeiteloos, dus ik moet op een of andere manier die spier warm zien te krijgen voor optredens.



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 25-04-2005 17:54 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 25 april 2005 17:43 schreef Joep 777 het volgende:
ik probeer zo relaxt mogelijk te spelen en met de snelheid heb ik nooit echt problemen, het gebeurt vrij plots dus van de ene op de andere maat verlies ik de controle. ik weet wel dat ik hard de stok vasthoudt met mijn duim en wijsvinger omdat dat het enige punt is waarmee ik de stok vastheb tijdens het spelen van dat ritme. Dus de stok stuitert tussen de rest van de vingers en mijn handpalm


hard vasthouden = no-go dude, losjes spelen. oefen meer op lage snelheid met LOSSE grip


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 17:55 by Joep 777 Profiel van Joep 777

nou ja hard, irritant dat ik niet kan laten zien wat ik bedoel.



SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 25-04-2005 17:56 by SiQDiZ Profiel van SiQDiZ

quote:
Op 25 april 2005 17:55 schreef Joep 777 het volgende:
nou ja hard, irritant dat ik niet kan laten zien wat ik bedoel.


finger control?


Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 18:07 by Joep 777 Profiel van Joep 777

zijn er nergens voorbeeld filmpjes te vinden van hoe je het beste zo'n ritme speelt?



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2005 18:08 by Snaack Profiel van Snaack

Kan je niet ff een paar foto's maken, of een filmpje?


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 25-04-2005 18:40 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Ik had op drumforum.nl wat vragen gepost over e-drums en erbij vermeld dat ik eigenlijk alleen extreme metal wil spelen, dus double bassen en blasten, maar daar werd mij verteld dat je dat echt niet goed kan leren zonder les te gaan volgen en de juiste technieken eerst heel goed onder de knie te krijgen. Het was ook wel niet echt een metaldrummer die me dat vertelde, maar ik vroeg me toch ff af in hoeverre hij gelijk heeft?
Want ik ken andere mensen die wel gewoon uit zichzelf snel en goed black/death hebben leren drummen zonder blessures of andere klachten te hebben.



Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 19:01 by Joep 777 Profiel van Joep 777

ik heb een filmpje gemaakt maar ik heb wat problemen met de upload. ik zal het over een paar uur nog eens proberen want ik heb nu even geen tijd.



Wendy
Usericon van Wendy
Posted 25-04-2005 19:03 by Wendy Profiel van Wendyhttp://www.frozenimages.nl

hey Snaack ik wil ook wel drummen
*grin*



Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 25-04-2005 19:57 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 25 april 2005 15:33 schreef SiQDiZ het volgende:
hmm welke moet ik hebben voor Ddrum -> module, de ongebalanceerde microfoonkabel of de luidspreker kabel ?

http://www.shop.licht-geluid.nl/help_connectoren.aspx


ddrum pro triggers zijn gebalanceerd.. dus dan zou je ook gebalanceerde kabels moeten hebben!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Skip
Usericon van Skip
Posted 25-04-2005 21:27 by Skip Profiel van Skiphttp://members.home.nl/yoko

quote:
Op 25 april 2005 18:40 schreef Kramy het volgende:
Ik had op drumforum.nl wat vragen gepost over e-drums en erbij vermeld dat ik eigenlijk alleen extreme metal wil spelen, dus double bassen en blasten, maar daar werd mij verteld dat je dat echt niet goed kan leren zonder les te gaan volgen en de juiste technieken eerst heel goed onder de knie te krijgen. Het was ook wel niet echt een metaldrummer die me dat vertelde, maar ik vroeg me toch ff af in hoeverre hij gelijk heeft?
Want ik ken andere mensen die wel gewoon uit zichzelf snel en goed black/death hebben leren drummen zonder blessures of andere klachten te hebben.

Als je goed single stroke rolls kunt spelen met je handen en je voeten heb je de rest ook zo geleerd.

Met een paar maanden lessen m.b.t. slagtechniek kun je al voldoen voor metal, metal komt neer op de goede techniek leren en daarmee oefenen oefenen oefenen. Veel leraren kunnen je nieteens bijbrengen hoe je goed single stroke rolls op de bassdrum kunt spelen omdat ze het zelf niet kunnen. Metal is ook geen richting op het conservatorium of andere hogere muziekscholen.

Bij drumles leer je waarschijnlijk wel een goede slagtechniek voor je handen (en uiteindelijk dus ook vingerspel), maar drumles neem je niet ten eerste om snel te worden, maar om inspiratie op te doen, met meer dynamiek te leren spelen, muzikaler te worden, noten te leren lezen, met andere drumstijlen kennis te maken etc.

quote:
ddrum pro triggers zijn gebalanceerd.. dus dan zou je ook gebalanceerde kabels moeten hebben!

Oke! Hoe zit het dan met de snare trigger?

[Dit bericht is gewijzigd door Skip op 25-04-2005 21:31]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2005 21:39 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 april 2005 21:27 schreef Skip het volgende:
Metal is ook geen richting op het conservatorium of andere hogere muziekscholen.


Stom eigenlijk, want er zijn toch een aantal metaldrummers die ontzettend technisch en creatief spelen op hoge snelheden, metaldrummers op dat niveau zijn topsporters!

quote:
Bij drumles leer je waarschijnlijk wel een goede slagtechniek voor je handen (en uiteindelijk dus ook vingerspel), maar drumles neem je niet ten eerste om snel te worden, maar om inspiratie op te doen, met meer dynamiek te leren spelen, muzikaler te worden, noten te leren lezen, met andere drumstijlen kennis te maken etc.


En toch ook, bovenal, blessurevrij leren drummen


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 25-04-2005 21:42 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

maar volgens mij zitten er toch aardig wat metaldrummers op conservatoria toch? waarom krijgt metal geen erkennning? Jazz is ook niet alles...



Joep 777
Usericon van Joep 777
Posted 25-04-2005 22:43 by Joep 777 Profiel van Joep 777

quote:
Op 25 april 2005 18:08 schreef Snaack het volgende:
Kan je niet ff een paar foto's maken, of een filmpje?

het filmpje kun je hier vinden http://www.leucker.nl/jeep/control.mov
ik moest het staande doen dus het is niet echt alles maar het gaat om de greep van de stok.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-04-2005 22:55 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 25 april 2005 22:43 schreef Joep 777 het volgende:
het filmpje kun je hier vinden http://www.leucker.nl/jeep/control.mov
ik moest het staande doen dus het is niet echt alles maar het gaat om de greep van de stok.


Hmmm, jammer dat ik je pols/ onderarm niet kan zien. Verder ziet het er eigenlijk wel ok uit.

Krijg je kramp ofzo? Zo ja, waar?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen