IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Auteur:
Topic : Waarom metal ? Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 23-09-2005 23:17 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2005 23:06 schreef White Night het volgende:
omdat het een stijl is waarin je gerespecteerd wordt zoals je bent en niet zoals anderen willen dat je bent...


Al eens kennis gemaakt met de echte wereld?


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 23-09-2005 23:23 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2005 0:25 schreef Killing Zoe het volgende:
Waarom metal? Het gitaargeluid denk ik, wat me het meest aansprak, 14 jaar geleden.


Same here! Iets langer geleden dan...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 24-09-2005 1:07 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2005 23:06 schreef White Night het volgende:
omdat het een stijl is waarin je gerespecteerd wordt zoals je bent en niet zoals anderen willen dat je bent

wel moet de zanger nog een beetje kunnen zingen want ander tja dan verpest de stem gewoon de muziek en dat is niet de bedoeling...



euhm op dat eerste : respect dwing je volgens mij niet af door de muziek die je luistert maar wel door je persoonlijkheid en gedrag tov anderen


en op dat tweede : bwaaa moet je kunnen zingen? voor Black Metal moet je niet echt kunnen zingen he . Of Quorthon van Bathory bv. ... was altijd zwaar op t randje van het valse maar verpestte dat de muziek?




Faustian Spirit of the Earth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2005 15:34 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2005 20:10 schreef Andre666 het volgende:
Waha ... kijk ik weer en meteen een hele lijst ... nou ja ... ff voor de duidelijkheid... ik ben GEEN HOMO .. ok?




quote:
en waarom metal ?

ik heb gemerkt dat ik goed kan opschieten met mensen die dat ook luisteren ... daardoor ben ik er ook naar gaan luisteren...



pwn3d!!!


quote:
Op 23 september 2005 23:06 schreef White Night het volgende:
omdat het een stijl is waarin je gerespecteerd wordt zoals je bent en niet zoals anderen willen dat je bent... en natuurlijk omdat als je de gitaarsolos hoort en de drum dan ben ik temminste meteen verkocht... wel moet de zanger nog een beetje kunnen zingen want ander tja dan verpest de stem gewoon de muziek en dat is niet de bedoeling...




altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 24-09-2005 15:37 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ehm...... ik luister metal, omdat ik het mooie muziek vind.....

Mag dat ook?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 24-09-2005 15:49 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 15:37 schreef altx het volgende:
Ehm...... ik luister metal, omdat ik het mooie muziek vind.....

Mag dat ook?


Nee! Ten strengste verboden! Tsss, mensen die naar muziek luisteren, omdat ze het mooi vinden.


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 24-09-2005 16:11 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

het lijkt me tijd voor een tegenvraag:

Waarom luistert 99,9% van de mensheid naar muziek die alleen maar over liefde/relaties gaat? Wat kan mij het fucking schelen dat iemand zijn relatie naar de tering is gegaan, of dat hij/zij zo veel van iemand houdt? Dat ze die dingen voor zich houden, of zich ophangen of zo, ofdat toevallig hun relatie bijzonderder is dan die van andere mensen.... James Blunt met zijn achterlijke gezeik dat hij ergens een wijf heeft gezien in de metro dat hij niet eens kende en dat hij er smoorverliefd op werd, what the fuck, geef mij maar metal, dat gaat tenminste nog ergens over...


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 24-09-2005 16:12 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Ja! Over draken, drank en zwaarden!

METOOOOOOOOOOL!!!


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 24-09-2005 16:30 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

In life - I have no religion
besides the heavy metal gods
wear nothing but black skin tight leather
My skin's clad with Metal studs
Am I a wannabe? - have I no dignity.
I give up all my life to be..
In the book of heavy metal.. metal!
In the book of heavy metal


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 24-09-2005 16:36 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Ik heb het me zelf ook wel eens afgevraagd, waarom metal? Het heeft iig totaal niets te maken met een slechte jeugd ofzo, wat een onzin.
Het heeft denk ik wel een beetje te maken met je willen onderscheiden van de massa, op een of andere manier. Soms heeft het ook te maken met hoe je als mens in elkaar steekt. Ik ben bijv. vrij rustig en positief van mezelf, dus schept mijn muziek een mooi contrast. Ook zijn veel metalheads vaak een beetje eenlingen. Daar bedoel ik niet mee dat het losers zonder vrienden zijn, maar gewoon mensen die veel op zichzelf zijn en veel nadenken over dingen. Bijna alle metallievenden staan ook sceptisch tegenover politiek en samenleving, wat weer dat idee heeft van niet mee willen gaan met de massa. Tot slot is metal eigelijk de enige muzieksoort die zowel tekstueel als qua muzikaliteit erg diep op dingen ingaat. Het is in verhouding tot andere muziekstijlen erg bombastisch en heeft veel lagen, en teksten snijden onderwerpen aan die de top40-zanger weert. En tja, het cultuurtje eromheen heeft natuurlijk ook z'n charme.
Maar je zal nooit via DNA of karakter kunnen bepalen of iemand van metal gaat houden natuurlijk, het is en blijft voor 70% (ik noem maar een cijfer) toeval wat voor muziek je luistert.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 24-09-2005 16:45 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

het belangrijkste van heavy metal is eigenlijk dat er gebruik wordt gemaakt van distortion/overdrive op de gitaren, eigenlijk raar dat 1 bepaald geluidje een hele muziekstroming met subgenres en de bijbehorende subculturen in het leven heeft geroepen


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2005 16:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Ja man. Het gebruik van vervorming is exclusief voorbehouden aan metalbands!







Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2005 16:58 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 16:11 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
het lijkt me tijd voor een tegenvraag:

Waarom luistert 99,9% van de mensheid naar muziek die alleen maar over liefde/relaties gaat?


Wat is dat nou voor lamme generalisatie zeg.. Sjonge jonge jonge..

quote:
geef mij maar metal, dat gaat tenminste nog ergens over...


Wat is dat nou voor lamme generalisatie zeg.. Sjonge jonge jonge..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 24-09-2005 16:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 16:11 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
geef mij maar metal, dat gaat tenminste nog ergens over...



WAHAHAHA



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2005 17:02 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 16:59 schreef Chelman het volgende:
WAHAHAHA




WAT LACH JE NOU???!11

JE BEGRIJPT METAL GEWOON NIET LUL! DAT VOORRECHT IS VOORBEHOUDEN AAN DE ELITE VAN ONZE MAATSCHAPPIJ, HAHA!

ROT OP!1


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-09-2005 17:05 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 16:11 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
het lijkt me tijd voor een tegenvraag:

Waarom luistert 99,9% van de mensheid naar muziek die alleen maar over liefde/relaties gaat? Wat kan mij het fucking schelen dat iemand zijn relatie naar de tering is gegaan, of dat hij/zij zo veel van iemand houdt? Dat ze die dingen voor zich houden, of zich ophangen of zo, ofdat toevallig hun relatie bijzonderder is dan die van andere mensen.... James Blunt met zijn achterlijke gezeik dat hij ergens een wijf heeft gezien in de metro dat hij niet eens kende en dat hij er smoorverliefd op werd, what the fuck, geef mij maar metal, dat gaat tenminste nog ergens over...
Waarom heet jij Mr. Cuntreaper, omdat het ergens over gaat?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-09-2005 17:05 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 16:11 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
het lijkt me tijd voor een tegenvraag:

Waarom luistert 99,9% van de mensheid naar muziek die alleen maar over liefde/relaties gaat? Wat kan mij het fucking schelen dat iemand zijn relatie naar de tering is gegaan, of dat hij/zij zo veel van iemand houdt? Dat ze die dingen voor zich houden, of zich ophangen of zo, ofdat toevallig hun relatie bijzonderder is dan die van andere mensen.... James Blunt met zijn achterlijke gezeik dat hij ergens een wijf heeft gezien in de metro dat hij niet eens kende en dat hij er smoorverliefd op werd, what the fuck, geef mij maar metal, dat gaat tenminste nog ergens over...

Damn.. wees maar blij dat we geen rating-knoppen gebruiken, dan had je net een ongelooflijke lading 'smurf'-punten gescoord..

Waarom metal ? Ik hou van het geluid van overstuurde gitaren, het dreunen van een dubbele bass.. twinsolos vind ik gaaf..

Eigenlijk vind ik dit maar een domme vraag.. 'Waarom metal?'.. Ik vind het gewoon lekker! En ik vind klassiek, jazz, blues, rock en trance ook lekker. Deze vraag suggesteert dat metal m'n hoofdkeuze is..

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 24-09-2005 17:06]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 24-09-2005 17:06 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Hahahaha, nu komt de metalpolitie je in je reet neuken!


pwn3d!!!!






Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-09-2005 17:07 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Maar de stelling ' extreme metal for extreme poeple' klopt volgens mij ook niet helemaal.



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 24-09-2005 17:07 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 17:07 schreef Audiophile het volgende:
Maar de stelling ' extreme metal for extreme poeple' klopt volgens mij ook niet helemaal.


Waarschijnlijk ook omdat het 'extreme music for extreme people' is.. ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 24-09-2005 17:08 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Droog zonder condoom, en daarna wil ik gepijpt worden


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 24-09-2005 17:09 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 24 september 2005 17:07 schreef Illusione het volgende:
Waarschijnlijk ook omdat het 'extreme music for extreme people' is.. ?

Misschien toch maar eens een kopje koffie nemen.



Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 25-09-2005 7:59 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

quote:
Op 24 september 2005 16:58 schreef Snaack het volgende:
Wat is dat nou voor lamme generalisatie zeg.. Sjonge jonge jonge..



Wat is dat nou voor lamme generalisatie zeg.. Sjonge jonge jonge..



Toevallig ooit van ironie gehoord?

[Dit bericht is gewijzigd door Mr. Cuntreaper op 25-09-2005 8:00]


Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!


Stefan
Usericon van Stefan
Posted 25-09-2005 10:17 by Stefan Wijzig reactieProfiel van StefanQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2005 17:09 schreef Audiophile het volgende:
Misschien toch maar eens een kopje koffie nemen.


Na de eerste koffie 's morgens kan het bij mij nog wel eens 'extreme poeple' zijn...


Oh, sorry... Ik dacht dat je wél leuk was...


Rock4Life
Snotkop
Usericon van Rock4Life
Posted 05-10-2005 23:43 by Rock4Life Wijzig reactieProfiel van Rock4LifeQuote dit bericht

Waarom ik naar metal luister:
Kwam vanzelf, luisterde eerst naar de stones enzo door me pa, en toen ging het vanzelf van rammstein naar harder.

Tja


en TOCH vind ik het smerig..


Dit topic is 30 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen