IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Films die binnenkort te zien zijn (tv/bios/etc Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-02-2002 13:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 23 februari 2002 13:29 schreef Valorian666 het volgende:
[Mulholland Drive]
Aargh... deze wil ik ook in de bios zien.. hehehe.. Lynch rulez idd.. Na films als Lost Highway, Eraserhead, Hotel Room op tv/video gezien heb wordt dit waarschijnlijk de eerste LYNCH die ik in de bios ga kijken... nu al zin in...

En terecht. Het loopt allemaal wel *enorm* door elkaar, maar het is een zeer karakteristieke film. De eerste anderhalf uur is een pilot voor een serie maar ABC heeft die serie afgekeurd (te moeilijk, te vaag). JAMMER!!! toen heeft lynch er ca. een uur aangeplakt hetgeen dus resulteert in een enigszins onafgewerkte/afgeraffelde film (qua verhaallijn) maar het idee wordt wel een *beetje* duidelijk. Maar je moet erg, erg goed opletten!

En in het begin zit een scène nou, die is ZO eng, dat wil ik nooit in m'n eentje bekijken. Met heeeeel weinig kan Lynch zulke enge dingen doen... ontzettend knap.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-02-2002 14:02 by Cadaveria Profiel van Cadaveria

(ben overigens VALORIAN666 (geen zin om uit/in/uit/in te loggen etc)

Dwaallicht... idd... Lynch is geniaal in dat opzicht..

Zeer jammer dat M.D. als tvserie is afgekeurd... Lynch was na de bekendmaking hiervan zo teleurgesteld in die tv-bazen (en terecht!) dat hij heeft besloten NOOIT meer iets voor de televisie te maken...

Een voordeel van de film-conversie is natuurlijk dat we de boel nu in de bios kunnen bezichtigen..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jade
Usericon van Jade
Posted 23-02-2002 14:10 by Jade Profiel van Jade

quote:
Op 23 februari 2002 12:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Moeilijk he, kritisch zijn.


Nee hoor geen moeite mee. Zie min. 150 films per jaar en dan wordt je vanzef wel kritisch als je het al niet bent. Ik vond het alleen weer zo'n typisch Dwaallicht-antwoord.

Ik kijk ook uit naar Mulholland Drive; films van David Lynch zijn ten minste intrigerend. Je moet zelf ook nog een beetje nadenken i.t.t. de meeste films.


Muilkorfje
Usericon van Muilkorfje
Posted 23-02-2002 14:17 by Muilkorfje Profiel van Muilkorfje

Iedereen heeft zijn voorkeur.
Ik haat die pro-amerikaanse.
Waar ze weer tegen de russen vechten...


Jade
Usericon van Jade
Posted 23-02-2002 14:19 by Jade Profiel van Jade

quote:
Op 23 februari 2002 14:17 schreef Muilkorfje het volgende:
Iedereen heeft zijn voorkeur.
Ik haat die pro-amerikaanse.
Waar ze weer tegen de russen vechten...


off-topic: Maak je telefoon nou eens!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-02-2002 16:54 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 23 februari 2002 14:10 schreef Jade het volgende:
Nee hoor geen moeite mee. Zie min. 150 films per jaar en dan wordt je vanzef wel kritisch als je het al niet bent. Ik vond het alleen weer zo'n typisch Dwaallicht-antwoord.


Tja, als je een zeikerd bent moet je het ook in elk topic zijn he Ik heb wel zo'n intense hekel aan Hollywoodfilms. Nou ja... als ik er één moet zien dan, bedoel ik, want dat ga ik natuurlijk niet meer doen. Er zijn interessantere dingen... Mulholland Drive geeft trouwens (zijdelings) een erg leuke visie op Hollywood. De napkin-man is onsterfelijk, maar dat zie je wel (en nee, het is geen spoiler, want van tevoren weet je het niet. Maar let op de napkin-man )


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 23-02-2002 18:38 by Shredhead Profiel van Shredhead

quote:
Op 30 januari 2002 22:40 schreef mörke het volgende:
kheb geen TV.
Wat nu maar weer eens jammer blijkt.

Maar principes zijn principes.


Eindelijk een bondgenoot!!
Ik heb ook geen TV n wordt daar vaak nogal raar op aangekeken. Is dat dan echt zo maf, vraag ik me dan wel eens af??


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-02-2002 19:21 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 23 februari 2002 18:38 schreef Shredhead het volgende:
Eindelijk een bondgenoot!!
Ik heb ook geen TV n wordt daar vaak nogal raar op aangekeken. Is dat dan echt zo maf, vraag ik me dan wel eens af??

Absoluut niet. Het is dat ik er dingen als GUMMO en The Baby of Macon erop gezien heb, anders deed ik hem ook weg. Maar ja, net wel af en toe die toffe obscure film die erop komt he... dat zijn ook de enige momenten dat ik hem aanzet.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-02-2002 23:12 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

---------------------------------------------
NIEUWE FILMTIPS, DEZE WEEK OP TV!
---------------------------------------------

Der Golem, wie er in die Welt kam- Duitsland 1920 - Paul Wegener - Stille film!

Donderdag 28 Februari, ARTE, 23.55 (thema-avond begint om 22.35)

Normaal hekel ik films op Duitse zenders, vanwege het afschuwelijke nagesynchroniseer, maar er zijn uitzonderingen, namelijk de Silent Movies, films die origineel worden uitgezonden en waarvoor je nauwelijks Duits hoeft te kunnen.

Der Golem, Wie er in die Welt kam, is van o.a. Paul Wegener, die ook gezorgt heeft voor de klassieker DER GOLEM uit 1915. Helaas heb ik die film , net als deze overigens, nog niet gezien, maar het is een van de Duitse silent horror klassiekers, net als Nosferatu en Phantom of the Opera, en Das Kabinet des Dr. Caligari.

Dit is dus het vervolg op Der GOlem, en schijnt ook erg goed te zijn.. Sommige mensen vinden de silent films erg saai, en sommige zijn naar mijn mening ook wel saai.. maar deze ga ik toch maar even tapen/kijken.

De film is overigens gerestaureerd en met nieuwe muziek.. Wat betreft die muziek weet ik niet wat dat inhoud, maar dat restaureren is vrij gebruikelijk, er zijn erg veel films verloren gegaan uit die tijd en eerder, omdat ze op die oude films gewoon uit elkaar vallen.. (en restaureren is teringduur).

IMDB info: http://us.imdb.com/Title?0011237

O ja, de ARTE heeft een hele themaavond over DER GOLEM, maar geheel in Duits natuurlijk

---------------------------------------------

The Elephant Man- GB/VS 1980 - David Lynch

Vrijdag 29 Februari, Net , 00.25

Shit.. geen tijd om nog veel neer te zetten..
Anyway.. Dit is weer een LYNCH film, die over het algemeen vrijwel altijd erg gaaf zijn.. Ik heb deze echter een jaar of 10 geleden gezien en weet er vrij weinig meer van (op verhaallijn na, en het gezicht van 'the elephant man' (blijft je bij) niets meer... Maar ik ga hem weer kijken/tapen, eens zien hoeveel van het geniale van Lynch hierin te ontdekken is...

IMDB INFO: http://us.imdb.com/Title?0080678

---------------------------------------------


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 25-02-2002 23:58 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Nogmaals de vraag aan een van de moderators, of de titel van dit topic gewijzigd kan worden..

Nieuwe titel: (bijv) "Films die binnenkort te zien zijn (tv/bios/etc)"

Alvast bedankt (hoop ik) ..


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-02-2002 0:30 by linknl Profiel van linknl

bij deze de titel verandert.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 28-02-2002 0:36 by bazzio Profiel van bazzio


A.s. vrijdag op SBS6 There is something about Mary (de leukste comedy die ik gezien heb).
en Pet sematary (horror) op RTL5 al is het alleen maar om de titelsong van de ramones.


Bazzio Attacks!!!


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-02-2002 0:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

NET 5 zend in maart uit:

- ROMPER STOMPER
- AMERICAN HISTORY X


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 28-02-2002 0:41 by linknl Profiel van linknl

beetje raar zo vlak voor de verkiezingen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 28-02-2002 1:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 28 februari 2002 0:41 schreef linknl het volgende:
beetje raar zo vlak voor de verkiezingen.


Hmm... inderdaad op zijn minst opvallend.. misschien media omgekocht om dit soort films uit te zenden omdat ze overhoop liggen met de enorme pim-fortuin belangstelling...

.. complottheorie...



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 28-02-2002 1:38]


Triple-Dan
Usericon van Triple-Dan
Posted 03-03-2002 13:55 by Triple-Dan Profiel van Triple-Danhttp://www.danielclassen.nl

Gisteren Black Hawk Down gezien.....leuke film


lord abortion
the finishing touch
Usericon van lord abortion
Posted 03-03-2002 15:07 by lord abortion Profiel van lord abortion

quote:
Op 23 februari 2002 18:38 schreef Shredhead het volgende:
Eindelijk een bondgenoot!!
Ik heb ook geen TV n wordt daar vaak nogal raar op aangekeken. Is dat dan echt zo maf, vraag ik me dan wel eens af??


Dit is helemaal niet raar, ik denk dat ik als ik alleen ga wonen zelf ook geen tv ga kopen (of toch geen kabel ofzo), ik zal dus een tv kopen om naar video's te kijken, voor de rest is tv zwaar kut (geen goede programma's en dergelijke), naja, je hebt straks nog een bondgenoot bij


As the light falls and darkness paints the sky in black, a cold Moon shines and the red somber eyes awake, the forest whispers...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 03-03-2002 15:14 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb gisteren Evolution en Jurassic park 3 gezien. Evolution had ik al in de bioscoop gezien maar de grappen komen toch beter over als je gewoon thuis zit te relaxen. Ik geef um een 7.5. Jurassic park viel me tegen. Ik had er goeie verhalen over gehoord maar het is echt meer van hetzelfde. Een 5.5.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 07-03-2002 11:19 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 3 maart 2002 15:14 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb gisteren Evolution en Jurassic park 3 gezien. Evolution had ik al in de bioscoop gezien maar de grappen komen toch beter over als je gewoon thuis zit te relaxen.


Ik vond me op het eind wel aardig bij mijn kloten gegrepen: was dit? 15 piek voor een reclame betalen?


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Jade
Usericon van Jade
Posted 07-03-2002 11:25 by Jade Profiel van Jade

Ke films die ik laatst gezien heb:

16-02-02: Ocean's Eleven; 7,50
21-02-02: Beautiful Mind; 7,25
27-02-02: Training Day ; 7
01-03-02: Spy Game ; 7
01-03-02: Vanilla Sky ; 7,25
02-03-02: From Hell ; 7,25
05-03-02: K-Pax, sneak ; 6,50

[Dit bericht is gewijzigd door Jade op 07-03-2002 11:27]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-03-2002 11:37 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 3 maart 2002 15:14 schreef XnegativeX het volgende:
Ik heb gisteren Evolution en Jurassic park 3 gezien. Evolution had ik al in de bioscoop gezien maar de grappen komen toch beter over als je gewoon thuis zit te relaxen. Ik geef um een 7.5. Jurassic park viel me tegen. Ik had er goeie verhalen over gehoord maar het is echt meer van hetzelfde. Een 5.5.

Dan moet je geen 5.5 geven maar een 2 De bioscoop is vol met KUTfilms en gelukkig hoef ik er dan ook niet heen. Ik kan iedereen aanraden uit de bioscoop weg te blijven, want je gaat toch niets nieuws zien. Als je een tijdlang niet van die kutfilms gezien hebt worden je zintuigen trouwens scherper als je wel weer een keer per ongeluk zo'n ding ziet. Ik wist niet dat die films zo verdovend werkten, maar nu dus wel.

Overigens ben ik dol op film... goede film. Zaterdag 16 maart begeef ik mij weer naar het filmhuis, naar de redux van Apocalypse Now!!!

The horror.... the horror....


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-03-2002 11:43 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 7 maart 2002 11:37 schreef Dwaallicht het volgende:
Dan moet je geen 5.5 geven maar een 2 De bioscoop is vol met KUTfilms en gelukkig hoef ik er dan ook niet heen. Ik kan iedereen aanraden uit de bioscoop weg te blijven, want je gaat toch niets nieuws zien. Als je een tijdlang niet van die kutfilms gezien hebt worden je zintuigen trouwens scherper als je wel weer een keer per ongeluk zo'n ding ziet. Ik wist niet dat die films zo verdovend werkten, maar nu dus wel.

Overigens ben ik dol op film... goede film. Zaterdag 16 maart begeef ik mij weer naar het filmhuis, naar de redux van Apocalypse Now!!!

The horror.... the horror....
Ja, die wil ik nou ook wel zien ja. die nieuwe versie van AN.

Maar verder ben ik het met je eens, bioscoop is doogaans kut. Ik ga dan ook alleen maar als er een film draait die ik ECHT de moeite waard vind. En dat is niet vaak. Resultaat is dat ik gemiddeld zo'n 1 of 2 keer per jaar in de bios zit.

En dan moet iemnad mij trouwens dit nog even uitleggen: Veel mensen vinden het "gezellig" om naar de bioscoop te gaan. Ik kan daar niet bij. Wat is er in godsnaam gezellig aan om naast elkaar op een rij naar een film te kijken?



rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 07-03-2002 11:46 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 3 maart 2002 13:55 schreef Triple-Dan het volgende:
Gisteren Black Hawk Down gezien.....leuke film

Da's toch gewoon weer zo'n tenenkrommend slechte reclame voor de VS?


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-03-2002 11:49 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 7 maart 2002 11:43 schreef Vargen666 het volgende:
Ja, die wil ik nou ook wel zien ja. die nieuwe versie van AN.

Dan moet je ook komen!
quote:
Resultaat is dat ik gemiddeld zo'n 1 of 2 keer per jaar in de bios zit.

Laatste keer was LotR. En daarvoor... hmm dan moeten we alweer een heel eind terug. Ik ben voor de gein één keer meegeweest naar American Pie, daar gaat m'n geloofwaardigheid maar 'serieus' naar de bios, de laatste keer voor LotR naar Gladiator. Dus ja.
Filmhuis bezoek ik wel een stuk vaker.

quote:
Wat is er in godsnaam gezellig aan om naast elkaar op een rij naar een film te kijken?

Ja, en iedereen LULT (de vraag 'waarom houdt niet iedereen zijn BEK' komt ook hier weer van pas), en iedereen VREET en dat kan niet in stilte geloof ik, en iedereen MAAKT ROTZOOI... Bioscoop??


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-03-2002 12:05 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 7 maart 2002 11:49 schreef Dwaallicht het volgende:
Dan moet je ook komen!

Ja, en iedereen LULT (de vraag 'waarom houdt niet iedereen zijn BEK' komt ook hier weer van pas), en iedereen VREET en dat kan niet in stilte geloof ik, en iedereen MAAKT ROTZOOI... Bioscoop??
Hmm, de 16e, da's toch volgende week? Dat zou op zich wel kunnen... ik zal er eens over nadenken.

Maar inderdaad, die redenen die jij noemt zijn waarschijnlijk de redenen waarom iedereen de bioscoop zo "gezellig" vindt. En dat zijn bij mij dus ook de redenen waarom ik NIET naar de bioscoop ga. Ik ga voor de FILM! Als ik wil praten en vreten kan ik ook naar een KROEG!



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen