IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Iron Maiden Vorige pagina | Volgende pagina
de laar
Usericon van de laar
Posted 04-10-2005 19:23 by de laar Profiel van de laar

quote:
Op 3 oktober 2005 14:38 schreef Huigsloot het volgende:
Kortom
Hier is over nagedacht

Perry Huigsloot

Ja, en wel door iemand die meer verstand heeft dan jij.

Ik mis alleen nog je verklaring over dat hoertje dat daar ergens in die Acacia avenue zit.
Slordig Huigsloot.


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 04-10-2005 19:32 by just1me Profiel van just1me

hey iron maiden heb ik best of the beats van 1en 2 en some where in time mega goeie band was dat


Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-10-2005 19:34 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 oktober 2005 19:32 schreef just1me het volgende:
hey iron maiden heb ik best of the beats van 1en 2 en some where in time mega goeie band was dat


Beats? WAS??
Wat nou was?


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-10-2005 19:37 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 4 oktober 2005 19:32 schreef just1me het volgende:

hey iron maiden heb ik best of the beats van 1en 2 en some where in time mega goeie band was dat

*geen commentaar*




altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-10-2005 19:44 by altx Profiel van altx

quote:
Op 4 oktober 2005 19:37 schreef Hexegot het volgende:
*geen commentaar*





Haar Engels is niet echt je dat... haar feitenkennis laat ook flink te wensen over... maar haar muzieksmaak had heel wat slechter gekund.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 04-10-2005 19:46 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 4 oktober 2005 19:34 schreef MindlessMayo het volgende:
Beats? WAS??
Wat nou was?
Daar heeft ze toch wel gelijk in, mijns inziens...Ze hadden gewoon moeten stoppen


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-10-2005 19:46 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 oktober 2005 19:46 schreef Doomy het volgende:
Daar heeft ze toch wel gelijk in, mijns inziens...Ze hadden gewoon moeten stoppen




Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 04-10-2005 19:47 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 4 oktober 2005 19:44 schreef altx het volgende:

Haar Engels is niet echt je dat... haar feitenkennis laat ook flink te wensen over... maar haar muzieksmaak had heel wat slechter gekund.

Trui.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 04-10-2005 19:48 by altx Profiel van altx

quote:
Op 4 oktober 2005 19:47 schreef Hexegot het volgende:
Trui.


Het begin is er zullen we maar zeggen...









(Was het iemand al opgevallen dat ik een rasoptimist ben... )


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-10-2005 19:49 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 oktober 2005 19:48 schreef altx het volgende:
Het begin is er zullen we maar zeggen...









(Was het iemand al opgevallen dat ik een rasoptimist ben... )


Ik ben nog aan het bijkomen van je opmerking over dat mens van net.. dus ja nu valt het me op ja


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 04-10-2005 19:49 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 3 oktober 2005 23:21 schreef bazzio het volgende:
Krijg AIDS en sterf gristenhond.
WARLUST!!!


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 04-10-2005 19:49 by Doomy Profiel van Doomy

quote:
Op 4 oktober 2005 19:46 schreef MindlessMayo het volgende:

Pompuh?


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


just1me
"RhOôo !!!"
Usericon van just1me
Posted 04-10-2005 19:55 by just1me Profiel van just1me

lullig zijn we weer hé :::: beast duh ga alsjeblieft iemand anders vervelen ik ben hier namelijk serieus aan het reageren op een topic.






Vrije meningsuiting en zeggen wat je wilt? Da's niet hetzelfde als off-topic blaten!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 04-10-2005 20:50 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 4 oktober 2005 19:55 schreef just1me het volgende:
lullig zijn we weer hé :::: beast duh ga alsjeblieft iemand anders vervelen ik ben hier namelijk serieus aan het reageren op een topic.







Serieus aan het reageren?
Damn dom wicht, verdiep je eerst maar eens wat meer in bands ipv te komen strooien met je 'was'. Ter informatie, Iron Maiden is een bestaande band en treden nog aardig regelmatig op.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 04-10-2005 21:29 by Doomy Profiel van Doomy

Jammer genoeg wel


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 05-10-2005 11:07 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 4 oktober 2005 21:29 schreef Doomy het volgende:
Gelukkig wel
Goed zo Doomy! Je leert het wel
@gewoon1ikke: doe eens rustig wil je? Je maakt gewoon te veel n00b fouten waar mensen je op wijzen en jij ziet het als aanval op jouw persoontje... Gewoon rustig dingen overdenken VOORDAT je ze post werkt vaak prima

OT: MAIDEN MAIDEN MAIDEN!!!


FREEZE


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 05-10-2005 11:22 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 5 oktober 2005 11:07 schreef Phantom Lord het volgende:
Goed zo Doomy! Je leert het wel
@gewoon1ikke: doe eens rustig wil je? Je maakt gewoon te veel n00b fouten waar mensen je op wijzen en jij ziet het als aanval op jouw persoontje... Gewoon rustig dingen overdenken VOORDAT je ze post werkt vaak prima

OT: MAIDEN MAIDEN MAIDEN!!!



MAIDEN! YEAH!


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 05-10-2005 23:24 by Phantom Lord Profiel van Phantom Lord

quote:
Op 5 oktober 2005 11:22 schreef MindlessMayo het volgende:


MAIDEN! YEAH!
Volgens Burce volgend jaar nieuw album! Ik kijk nu al uit naar 2006


FREEZE


AndreV
pffffffffff
Usericon van AndreV
Posted 06-10-2005 10:08 by AndreV Profiel van AndreV

quote:
Op 5 oktober 2005 23:24 schreef Phantom Lord het volgende:
Volgens Burce volgend jaar nieuw album! Ik kijk nu al uit naar 2006

Ben idd benieuw.


Huigsloot
Usericon van Huigsloot
Posted 06-10-2005 14:10 by Huigsloot Profiel van Huigsloot

Ik ben eigenlijk eigenlijk wel geschrokken van de haat die door enkelen gespuid werd op mijn stukje over de tekening van het boekje bij de CD ‘somewhere in time’. Volgens deze lui moet je God buiten je gezichtsveld houden.
Ik wil daarom een stukje citeren uit het Belgische blad ‘Rocktribune’ van de maand augustus, pagina 6.
Binnenkort komt er een metalen bijbel uit. Nee, ‘Meathead’ niet eentje in staal of ijzer, maar een versie van de Bijbel voor metalheads. Auteur is Johannes Jonsson van ‘Metal For Jezus’
Deze Bijbel bevat bijdragen van musici die het licht hebben gezien en/of gewend zijn de Heer te bewieroken.
Enkele namen zijn: Nicko McBrain (Iron Maiden), Brain “Head” Welch (Korn), Tommy Aldridge (Whitesnake), Rob Rock en Matt Smith (Theocracy), Luke Renno (Crimson Thorn), Carl Johan Grimmark (Narnia), Torbjörn Weinesjö (Veni Domine) en Steve Rowe ( Mortification)
Deze Bijbel komt eerst uit in het Zweeds, maar een Duitse, Engelse en Portugese vertaling zijn al in voorbereiding.
Blijkbaar zijn de bandleden meer in God geïnteresseerd dan sommige fans.
Deze mensen wil ik ook aanraden de Latijnse stukken die sommige bands ( After Forever, Epica en het stukje daarover te lezen van Hans van dan Heuvel, journalist van het blad ‘Oor’, op de CD ‘Aina’) door hun teksten mengen eens te vertalen, je zult verbaasd staan.

Perry Huigsloot


aerodis
Usericon van aerodis
Posted 06-10-2005 14:19 by aerodis Profiel van aerodis

well hallefuckingluja to you, dude.


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-10-2005 14:23 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 5 oktober 2005 23:24 schreef Phantom Lord het volgende:
Volgens Burce volgend jaar nieuw album! Ik kijk nu al uit naar 2006
wie is burce?

maar goed... als de iron maiden cd net zo zal wezen als die solo van bruce... dan is het heerschend


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-10-2005 14:43 by DaVinz Profiel van DaVinz

OMG wat een dom gelul... ok ff wat dingen die al op de vorige pagina besproken werden.
quote:
Ook rechts een engel die brandend neerstort.
De engel die brandend neerstort komt rechtstreeks uit de bijbel, dat is namelijk Lucifer die satan werd. Voor dat hij op de aarde gevallen is,...
misschien gedacht aan Icarus?
quote:
de phantom of the opera, een veelgebruikte beschrijving in de pop muziek voor de menselijke vertegenwoordiger van satan op aarde.
ik raad je aan om de musical het phantom of the opera te kijken/luisteren/lezen
quote:
En daarachter kom je dus in Egypte terecht. De omgekeerde weg van de Israëlieten onder Mozes...

Misschien refereerd dit naar de cd Poweslave? van IM
quote:
dit natuurlijk in samenhang met de klok die op het aanbreken van een nieuwe dag staat
2 ,minutes to midnight, ja alweer een nummer van iron maiden...


Valt me trouwens tegen dat je niet meer dingen hebt kunnen vinden !
dream on ...


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 06-10-2005 15:33 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

quote:
Op 6 oktober 2005 14:10 schreef Huigsloot het volgende:
Ik ben eigenlijk eigenlijk wel geschrokken van de haat die door enkelen gespuid werd op mijn stukje over de tekening van het boekje bij de CD "somewhere in time".

Zo ben ik ook wel eens "geschrokken" van de hel en verdoemenis die mij in het vooruitzicht zijn gesteld, maar ik lig er niet wakker van. Het zijn immers maar meningen (misschien hard geformuleerd, maar toch) en die mogen geuit worden.

quote:
Volgens deze lui moet je God buiten je gezichtsveld houden.


Dat zou kunnen, maar ik denk dat het voor veel mensen die negatief op je stukje reageren niet zozeer een kwestie van haat is (ook al zal het voor sommigen wel gelden), maar van ergernis over de manier waarop je je profileert:

1 Onderzoeksmethode en conclusies:
Je trekt een conclusie over een band op basis van de hoes van één plaat. Dat is een vrij beperkte "bronnenlijst." Dat blijkt temeer uit het feit dat je de dingen die je uit de afbeelding pikt totaal verkeerd interpreteert. Logisch, je kent immers de bredere context niet. Er is al (vrij kernachtig) gewezen op een deel van de dingen die je gemist hebt, dus die ga ik niet herhalen. Maiden had voor "Somewhere in Time" al behoorlijk wat platen uitgebracht. Het doet de band en haar repetoire geen recht om je mening te baseren op slechts één albumhoes. Ik zou je daarom aanraden om je daar eerst eens wat meer in te verdiepen en daarbij niet alleen naar de hoezen te kijken, maar bijvoorbeeld ook eens de teksten te lezen. Je mening over de band en waar ze voor staat zou wel eens drastisch kunnen veranderen.

2 Ik weet het beter:
Je lijkt over te willen komen als iemand die grondig onderzoek heeft gedaan en komt (als Christen?) je mening ventileren naar een groep mensen die vrij "deskundig" zijn op het gebied van Iron Maiden. Dat wordt over het algemeen als betuttelend ervaren. Door mij in ieder geval wel (en ik denk dat ik voor veel zwaremetalengebruikers kan spreken), en niet alleen hier maar vooral ook in het dagelijkse leven. Je komt over als iemand die 'ons ongelovigen' wil laten inzien hoe de vork eigenlijk in de steel zit. Er komt nog net geen "Jezus is het antwoord" achteraan, maar voor de rest kan ik me voorstellen dat veel mensen het gevoel hebben met een vervelende evangeliserende moraalridder te maken te hebben (no offense). Als je dan je feitenkennis ook nog eens niet op orde hebt, is het niet vreemd je nogal wat ergernis oproept.

Begrijp me niet verkeerd: het staat je vrij je mening te verkondigen (net als het anderen vrijstaat er een andere mening op na te houden), maar je moet niet vreemd opkijken als blijkt dat mensen er geen boodschap aan hebben. Hoe denk je dat er gereageerd zou worden als ik bijvoorbeeld bij een kerkdienst zou binnenwandelen en daar aan de gemeente zou gaan verkondigen dat hun geloof niet goed is en waarom ik dat denk. Ik betwijfel of dat in goede aarde zou vallen, sterker nog, ik weet eigenlijk wel vrij zeker dat ik mezelf bijzonder impopulair zou maken. Hetzelfde gebeurt hier.

quote:
Ik wil daarom een stukje citeren uit het Belgische blad ‘Rocktribune’ van de maand augustus, pagina 6.
Binnenkort komt er een metalen bijbel uit. Nee, ‘Meathead’ niet eentje in staal of ijzer, maar een versie van de Bijbel voor metalheads. Auteur is Johannes Jonsson van ‘Metal For Jezus’
Deze Bijbel bevat bijdragen van musici die het licht hebben gezien en/of gewend zijn de Heer te bewieroken.
Enkele namen zijn: Nicko McBrain (Iron Maiden) [<- edit: Sporty] , Brain &#8220;Head&#8221; Welch (Korn), Tommy Aldridge (Whitesnake), Rob Rock en Matt Smith (Theocracy), Luke Renno (Crimson Thorn), Carl Johan Grimmark (Narnia), Torbjörn Weinesjö (Veni Domine) en Steve Rowe ( Mortification)
Deze Bijbel komt eerst uit in het Zweeds, maar een Duitse, Engelse en Portugese vertaling zijn al in voorbereiding.

Blijkbaar zijn de bandleden meer in God geïnteresseerd dan sommige fans.
Deze mensen wil ik ook aanraden de Latijnse stukken die sommige bands [...] door hun teksten mengen eens te vertalen, je zult verbaasd staan.


Dit is allemaal geen nieuws, maar je presenteert het wel als zodanig. White metal en gelovige metalmuzikanten wordt in de metalwereld niet van opgekeken (ook al verschillen de meningen er over). Er zijn tal van topics op dit forum waarin daarover gediscussieerd wordt. Ik denk dat jij degene bent die versteld staat, maar voor de doorsnee zm-er (of metalliefhebber die hier niet rondhangt) is het gesneden koek.

Tot slot zou ik willen voorstellen we het hier weer over Iron Maiden gaan hebben en eventuele discussies over geloof, white metal en/of specifieke (andere) bands in de daarvoor bestemde topics voeren.


Touché, pussycat!


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 06-10-2005 15:59 by DaVinz Profiel van DaVinz

ik wil ook nog aan toe voegen dat iron maiden, misschien wel het meest geloofig is van de hele metal scene. Ze hebben totaal geen haat tegen "god" en verwijzen erg vaak naar de bijbel in hun nummers, en dan niet alleen de "satanische" gedeeltes...

(ik geloof zelfs dat bruce dat ook een keer zei tijdens een concert)

dat is het laatste wat ik hierover wil zeggen.



edit:///
**kuch http://forum.credible.nl/topic.php?id=4764 kuch**

[Dit bericht is gewijzigd door DaVinz op 06-10-2005 16:12]


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen