IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Kraken dus. (deeltje 4 alweer.) Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-11-2009 10:08 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, 19 jaar en geen huis kunnen kopen, het is een schande.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-11-2009 10:10 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 10:08 schreef M. het volgende:
Ja, 19 jaar en geen huis kunnen kopen, het is een schande.


Nee, daar heb ik het niet over. Ik verdien genoeg om een hypotheek te kunnen nemen, maar omdat ze uitgaan van 3 jaar kan dat dus niet. Dat heeft niets met leeftijd te maken verder.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 10:25 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 7:42 schreef Ralph het volgende:
+ oneindig veel.

@ Schaffelaer: En daarnaast maakt het bij op kamers wonen ook nog wel een donders groot verschil of je een twintigjarige student bent of bijna dertig.

En die 'hoge eisen' vallen naar mijn mening nog wel mee ook. Zie eerdere argumenten daarvoor over maandelijkse kosten en zo.

Als ik zeg niet makkelijker, refereer ik naar anderen die het een stuk lastiger hebben. Mensen die willen samenwonen of een gezin hebben bijvoorbeeld, hebben het wel eventjes wat lastiger dan jij als jonge alleenstaande.

Ik hoor je alleen over inschrijving bij woningcorporaties en vervolgens klagen dat je niet op jezelf kunt wonen. Ik ga hier niet beweren dat er niets mis is met het huidige sociale huurwoningenbeleid, maar er zijn zoveel manieren om zelfstandig te wonen. Wat ik net als zei: ik heb ook jaren ingeschreven gestaan bij de woningbouw, maar vooruit gekeken en geduldig gewacht, tevreden met wat ik had: gewoon een klein kamertje in een huis met huisgenoten.

Zoals de Groningers plachten te zeggen: nait soez'n!!


Dear dirty delightful old drunken old days


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 10:56 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 10:25 schreef Schaffelaer het volgende:
Als ik zeg niet makkelijker, refereer ik naar anderen die het een stuk lastiger hebben. Mensen die willen samenwonen of een gezin hebben bijvoorbeeld, hebben het wel eventjes wat lastiger dan jij als jonge alleenstaande.


Ontken ik ook niet.

quote:
Ik hoor je alleen over inschrijving bij woningcorporaties en vervolgens klagen dat je niet op jezelf kunt wonen.


Nee hoor, je hoort me ook over het niet op kamers wonen omdat je als bijna dertigjarige amper toegelaten wordt tussen de veel jongere studenten, en de belachelijk hoge prijzen in de vrije sector die voor iemand met een iets-meer-dan-gemiddeld salaris gewoon niet op te hoesten zijn.

quote:
Ik ga hier niet beweren dat er niets mis is met het huidige sociale huurwoningenbeleid


Mooi. Dat was het hele punt ook en daar zijn we het dan dus gewoon over eens.

quote:
maar er zijn zoveel manieren om zelfstandig te wonen. Wat ik net als zei: ik heb ook jaren ingeschreven gestaan bij de woningbouw, maar vooruit gekeken en geduldig gewacht, tevreden met wat ik had: gewoon een klein kamertje in een huis met huisgenoten.



Wat ik dus momenteel doe bij mijn ouders op mijn oude kamertje en met, als het goed is, zicht op vooruitgang in de nabije toekomst. Wat nog steeds niet wegneemt dat er met dat huidige beleid in Nederland gewoon iets absoluut niet goed zit.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 11:03 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 10:56 schreef Ralph het volgende:
Nee hoor, je hoort me ook over het niet op kamers wonen omdat je als bijna dertigjarige amper toegelaten wordt tussen de veel jongere studenten, en de belachelijk hoge prijzen in de vrije sector die voor iemand met een iets-meer-dan-gemiddeld salaris gewoon niet op te hoesten zijn.



Ik wil niet lullig doen maar hoe denk je dat dat de rest van Nederland dat dan wel lukt?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 11:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 11:03 schreef Argus het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar hoe denk je dat dat de rest van Nederland dat dan wel lukt?


En daar sla je nou precies de spijker op de kop: het lukt een groot gedeelte van Nederland ook niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 11:07 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 21:36 schreef MR. N het volgende:
Voor een alleenstaande met een matige baan is 700 euro kale huur best hoog volgens mij. Kom je op dik 1100 euro uit met verzekering, rioolrecht en stroom / gas volgens mij. Dan ken ik mensen die 200 euro overhouden qua besteding aan voedsel en dergelijke.



Die ken ik ook. Dat noemen we een normale situatie.

Overigens Funda verder niet bekeken maar toevallig pas hier in de buurt ook een funda linkje naar iemand gestuurd die maar niets kon vinden. Binnen 2 weken een verhuizing en dat is echt niet de enige site waar je uit kan kiezen.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 18-11-2009 11:08 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 10:56 schreef Ralph het volgende:
Wat nog steeds niet wegneemt dat er met dat huidige beleid in Nederland gewoon iets absoluut niet goed zit.

Wat dan?
Ik ken de oude Vierde Nota Ruimtelijke Ordening Extra (--> Vinex ) wel ongeveer maar ik weet niks van het huidige beleid.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-11-2009 11:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Geen idee wat er instaat, maar het is tegenwoordig de Nota Ruimte

http://www.vrom.nl/notaruimte


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 11:15 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 17 november 2009 22:05 schreef bastianus het volgende:
Met een eigen woning heb je een appeltje voor dorst, en ook nog eens recht op zoiets absurds als hypotheekrente-aftrek je hele leven. Heb je de pech onder een bepaalde
[quote]

Dat appeltje valt wel mee. Onze generatie kan dat al op zijn buik schuiven. Om te verhuizen moet ik kijken of ik het VERLIES wel kan nemen. Collega van me moet ook ff 15K ophoesten omdat hij van zijn ex af wilde.
Boehoe voor de huurders....

Die aftrek mag van mij ook per direct vervangen worden door een korting in de belastingen. Zou mij zo enkele duizenden per jaar schelen, netto. Het is maar een kleine groep die er nu meer profijt van heeft dan eigenlijk de bedoeling is.

[quote]
hardwerkende mensen die met veertig uur rond de 1200 zitten) dan heb je dus niet de kans iets op te bouwen en daar ook nog eens belastingvoordeel uit te halen.



Koopsubsidie? Dat lukt wel met dat inkomen hoor. Plenty flatjes in zuidholland staan op je te wachten.

quote:
Sowieso belachelijk dat alle burgers voor een eigen huis voor mensen boven een bepaalde inkomensgrens moeten betalen.


Zullen we over alle toeslagen beginnen? Het feit dat mensen met een hoger inkomen procentueel meer afdragen? Sorry maar dat gaat echt niet op.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 11:19 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 11:06 schreef Ralph het volgende:
En daar sla je nou precies de spijker op de kop: het lukt een groot gedeelte van Nederland ook niet.


Ik heb toch een breed uitgevallen vriendkring van onder bijstand tot schandalig maar je bent serieus echt de enige persoon die ik RL gezien en gesproken heb met dit probleem.
Bij entree in huur of koop zit je gewoon een tijdje op een houtje te bijten. Dat weet iedereen, toch?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 11:20 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 11:08 schreef Jelle het volgende:
Wat dan?
Ik ken de oude Vierde Nota Ruimtelijke Ordening Extra (--> Vinex ) wel ongeveer maar ik weet niks van het huidige beleid.


Ik denk dat Ralph het over het beleid van woningcorporaties heeft.
(en op dat vlak deel ik die mening ook)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 18-11-2009 11:25 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

Ja, dat weet ik, maar ik heb geen flauw idee wat het inhoudt, behalve dan dat "de erkenning van water als ordenend principe wordt gedragen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nota_Ruimte


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 18-11-2009 11:46 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 10:56 schreef Ralph het volgende:
Nee hoor, je hoort me ook over het niet op kamers wonen omdat je als bijna dertigjarige amper toegelaten wordt tussen de veel jongere studenten, en de belachelijk hoge prijzen in de vrije sector die voor iemand met een iets-meer-dan-gemiddeld salaris gewoon niet op te hoesten zijn.

En daar zit'm de crux. Als jij een gewoon inkomen hebt en alleenstaand bent kun jij gemakkelijk (en nee het komt niet aanwaaien, je moet er echt wat voor doen) een studio vinden voor 700-800 incl.

Er zijn meer manieren om te wonen dan een studentenkamer of een compleet huurhuis! Echt waar!


Dear dirty delightful old drunken old days


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 18-11-2009 12:28 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ralph wil teveel?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-11-2009 12:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Heeft Ralph al eens gekeken bij:

http://www.nederwoon.nl/

Die hebben vaak wel een (tijdelijke) woonvoorziening.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 18-11-2009 12:52 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:



Nee hoor, je hoort me ook over het niet op kamers wonen omdat je als bijna dertigjarige amper toegelaten wordt tussen de veel jongere studenten, en de belachelijk hoge prijzen in de vrije sector die voor iemand met een iets-meer-dan-gemiddeld salaris gewoon niet op te hoesten zijn.






Ligt eraan hoe hard je je best doet denk ik. Mijn huisgenootje is 42.



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2009 12:55 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 12:52 schreef Ingrimd het volgende:
Ligt eraan hoe hard je je best doet denk ik. Mijn huisgenootje is 42.


En waar je zoekt.. in huizen met veel studenten zitten ze vaak niet te wachten op mensen die jaren ouder zijn en in een ander levensritme zitten (d.w.z. fulltime werk), maar een ouder iemand die een huis of flatje heeft maar dat eigenlijk net niet kan betalen of wat meer wilt overhouden zal misschien juist weer liever geen student erin hebben.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 13:12 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 12:42 schreef XXL het volgende:
Heeft Ralph al eens gekeken bij:

http://www.nederwoon.nl/

Die hebben vaak wel een (tijdelijke) woonvoorziening.




Ja, heb ik. Heb je er zelf ook gekeken? Prijzen die vrijwel zonder uitzondering tussen de 1200 en 1900 euro liggen?

Maar goed, dwaalt nu allemaal wel erg af op mijn persoon, en hoewel ik absoluut opgewonden word van alle aandacht red ik mezelf heus wel. Zelf ben ik van mening dat wat ik wil en zoek niet compleet buitensporig is, maar dat ik alsnog niet mag klagen als ik kijk naar andere mensen in lastiger situaties. Maar dat was het punt ook niet.

Misschien moeten we de naam van dit topic ook maar omdopen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 18-11-2009 13:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 10:10 schreef WhiteRider het volgende:
Nee, daar heb ik het niet over. Ik verdien genoeg om een hypotheek te kunnen nemen, maar omdat ze uitgaan van 3 jaar kan dat dus niet. Dat heeft niets met leeftijd te maken verder.



Ik vind het altijd wel apart om te lezen hoe mensen zich enerzijds ergeren dat het lastig is om een hypotheek te krijgen terwijl ze het anderzijds banken kwalijk nemen dat die dezelfde hypotheken te vaak verstrekken aan mensen die later in de problemen komen.

Gegevens van 3 jaar is toch niet zo raar? Wat nou als het anders had gelopen: je 2 jaar geleden goed gedraaid had, een jaar lang, en op basis daarvan een hypotheek had gekregen. Vervolgens zou je dan misschien enorm 'inzakken' wat bedrijf betreft en je lasten niet meer kunnen betalen. Dan had je huis weg gemoeten tegen executiewaarde met een enorm verlies en hadden zowel jij als de bank een verre van rooskleurige uitkomst gehad.

Volgens mij kunnen banken in NL niet echt iets meer goed doen tegenwoordig. Verstrekken ze te hoge leningen met te weinig eisen aan iemands situatie, dan klaagt heel Nederland. Stellen ze te hoge eisen, nemen ze geen genoegen met freelance-werk en intentieverklaringen van werkgevers, dan is het ook weer niet goed.

Jij kan voor jezelf weten dat het financieel wel goed zit en dat onderbouwen met een jaar goede resultaten, maar je zou niet de eerste zijn die dat niet weet vol te houden en dat weet de bank maar al te goed.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 18-11-2009 13:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 13:12 schreef Ralph het volgende:
Ja, heb ik. Heb je er zelf ook gekeken? Prijzen die vrijwel zonder uitzondering tussen de 1200 en 1900 euro liggen?



Ik weet niet wat je precies zoekt maar voor nood een kamer kan echt wel goedkoper. Of dat wat toevoegt aan een kamer 'huren' bij je ouders laat ik verder in het midden.

quote:

Misschien moeten we de naam van dit topic ook maar omdopen.


+1


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 13:39 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 13:18 schreef XXL het volgende:
Ik weet niet wat je precies zoekt maar voor nood een kamer kan echt wel goedkoper. Of dat wat toevoegt aan een kamer 'huren' bij je ouders laat ik verder in het midden.


Ik heb ook nog ergens zo'n gehuurd opslaghok met complete inboedel waar ik maandelijks voor dok en twee katten. Dat laatste aspect maakt het er ook niet gemakkelijker op als je bijvoorbeeld gaat kijken naar studentenwoningen of studio's (en ja, dat is mijn eigen keuze ja, ik kop 'm zelf wel in ).

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 18-11-2009 13:40]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 18-11-2009 13:56 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Wat voor prijs vind jij normaal voor een huurhuis?
Als ik zo rond amersfoort zoek kom ik zat net boven de 600 tegen. Naar de 700 toe is er een enorm aanbod. Dat lijkt mij voor een 3/4 kamer woning toch een normaal prijsje?

En dat is geen sarcasme mocht iemand dat denken.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-11-2009 13:59 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 18 november 2009 13:56 schreef Argus het volgende:
Wat voor prijs vind jij normaal voor een huurhuis?
Als ik zo rond amersfoort zoek kom ik zat net boven de 600 tegen. Naar de 700 toe is er een enorm aanbod. Dat lijkt mij voor een 3/4 kamer woning toch een normaal prijsje?

En dat is geen sarcasme mocht iemand dat denken.


Dat vind ik inderdaad een meer dan normaal prijsje. Eerder was ik voor mijn flatje wat minder kwijt, maar goed, dat is ook al jaren geleden.

Ben wel even benieuwd waar jij zit te kijken en wat de eventuele restricties aan dat aanbod zijn, want of ik zoek niet goed of er zitten nog adders onder jouw gras.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-11-2009 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2009 13:59 schreef Ralph het volgende:
Dat vind ik inderdaad een meer dan normaal prijsje. Eerder was ik voor mijn flatje wat minder kwijt, maar goed, dat is ook al jaren geleden.

Ben wel even benieuwd waar jij zit te kijken en wat de eventuele restricties aan dat aanbod zijn, want of ik zoek niet goed of er zitten nog adders onder jouw gras.
M'och een keertje zuigen per maand is geen adder toch?


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen