IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : Kraken dus. (deeltje 4 alweer.) Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-02-2010 18:35 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

In Zwolle hebben ze hun tentakels ook weer uitgeslagen, deze keer infesteren ze een winkelpand.


Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-02-2010 10:51 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Tikje gedateert wellicht, maar het gaat wel specifiek over Amsterdam en strookt niet geheel met dat stuk van Zelthor gezien dat stuk toch suggereert dat het om een langere termijn vergelijking gaat.

Cohen noemt krakersgeweld 'onacceptabel'
maandag 26 mei 2008 18:02

Burgemeester Job Cohen (PvdA) van Amsterdam maakt zich 'grote zorgen' over het toenemende krakersgeweld in zijn stad, nadat afgelopen nacht de ruiten van zijn ambtswoning aan de Herengracht zijn ingegooid.

Cohen waarschuwt krakers dat ze ook hun eigen ruiten ingooien

Ook bij het Amsterdamse stadhuis werden ruiten ingegooid. Een groep van 70 tot 80 krakers - van wie velen uit andere Europese landen afkomstig - was zondag bij de vernielingen betrokken.

De ruiten van de woning van Cohen werden ingegooid omdat de krakers woedend zijn over de ontruiming van een aantal kraakpanden in de 1e Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost zaterdag.

Kraakverbod
Burgemeester Cohen had hiervoor vrijdag een spoed-ontruimingsvergunning afgegeven. De krakers vinden dat 'Cohen zich schuldig heeft gemaakt aan eigenrichting'.

In een reactie tegen de NOS zegt Cohen dat de ontruiming volkomen terecht was, gezien de grote hoeveelheid wapens die in de vijf panden werd aangetroffen. Het toenemende krakersgeweld noemt hij 'onacceptabel en onaanvaardbaar'.

Bovendien waarschuwt de PvdA-burgemeester dat ze 'ook hun eigen ruiten ingooien': de vernielingen zijn een extra argument voor politici die pleiten voor een kraakverbod, aldus Cohen.

Door Robbert de Witt


ME ontruimt panden Amsterdam na geweld krakers
zaterdag 24 mei 2008 11:23

In Amsterdam-Oost heeft de Mobiele Eenheid (ME) een serie kraakpanden ontruimd nadat er afgelopen nacht op straat gevechten waren uitgebroken tussen de krakers.

Krakers grijpen steeds vaker naar geweld bij ontruimingen

De krakers van de panden aan de Eerste Oosterparkstraat verzetten zich tegen de ontruiming door de ME met stoelen en paraplu's te bestoken, meldt regionale zender RTV Noord-Holland.

De ME was daardoor gedwongen een waterkanon tegen de krakers in te zetten. Zeker 43 krakers zijn gearresteerd wegens openlijke geweldpleging en huisvredebreuk.

Straatgevechten
De panden stonden al op de lijst om te worden ontruimd. Maar na gewelddadigheden afgelopen nacht besloot burgemeester Job Cohen (PvdA) toestemming te geven voor een spoedontruiming.

Volgens RTV Noord-Holland ontstonden de straatgevechten vannacht nadat er werd geklaagd over geluidsoverlast.

Toenemend geweld
Krakers gebruiken steeds vaker geweld bij hun verzet tegen ontruimingen: eerder werd de politie beschoten met metalen moeren en ontdekte de politie een boobytrap in een kraakpand.

Vanwege het toenemende geweld willen CDA, VVD en de ChristenUnie dat er nog voor het einde van het jaar een verbod op kraken komt.

Lees ook het Elseviercommentaar En nu een keer korte metten met die krakers!

Door Robbert de Witt


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 01-06-2010 14:21 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Kraken definitief verboden

DEN HAAG - De antikraakwet is een feit. Kraken is daarmee 'crimineel'. De wet, die vorig jaar op het nippertje door de Tweede Kamer werd aangenomen, is nu ook door de Eerste Kamer geaccepteerd.

De PVV hielp het kraakverbod vorig jaar in de Tweede Kamer aan een meerderheid, nadat de indieners CDA, CU en VVD met de verhoogde maximale straf van een jaar wegens kraken waren gekomen, in plaats van de voorgenomen vier maanden.

Ze verdubbelden tevens de straf voor huisvredebreuk naar een jaar. De straf voor kraken met intimidatie of geweld werd verdubbeld tot maximaal twee jaar.

Wanneer krakers als groep opereren en geweld gebruiken, kan de celstraf volgens de indieners oplopen tot twee jaar en acht maanden. Ook kunnen krakers worden aangehouden als ze niet op heterdaad zijn betrapt.

Hirsch Ballin

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie zei eerder dat de wet op 1 oktober in werking zal kunnen treden en ''mogelijk eerder'', nadat het wetsvoorstel zou zijn aangenomen.

Als 'enig lichtpuntje' ziet de SP, een van de felste tegestanders van de antikraakwet, dat Hirsch Ballin liet weten dat er niet meteen een jacht zal ontstaan op de 1500 krakers die na ingang van de wet meteen strafbaar zijn, ook al willen de initiatiefnemers geen overgangsperiode.

De aanvaarding van het initiatiefwetsvoorstel in de senaat leidde dinsdag tot enig geschreeuw vanaf de publieke tribune; ''Kraken gaat door!''



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-06-2010 14:26 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Hehe, die foto op nu.nl erbij..


spelfout weggehaald...


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 01-06-2010 14:30 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Dat soort foto's hebben volgens mij prima geholpen bij dat kraakverbod, hehe.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-06-2010 14:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Post m dan ff...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-06-2010 14:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Daar gaat de Rotterdamse economie en de goedkope benzine.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 01-06-2010 18:10 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 1 juni 2010 14:21 schreef Panzerke het volgende:
Kraken definitief verboden

DEN HAAG - De antikraakwet is een feit. Kraken is daarmee 'crimineel'. De wet, die vorig jaar op het nippertje door de Tweede Kamer werd aangenomen, is nu ook door de Eerste Kamer geaccepteerd.

De PVV hielp het kraakverbod vorig jaar in de Tweede Kamer aan een meerderheid, nadat de indieners CDA, CU en VVD met de verhoogde maximale straf van een jaar wegens kraken waren gekomen, in plaats van de voorgenomen vier maanden.

Ze verdubbelden tevens de straf voor huisvredebreuk naar een jaar. De straf voor kraken met intimidatie of geweld werd verdubbeld tot maximaal twee jaar.

Wanneer krakers als groep opereren en geweld gebruiken, kan de celstraf volgens de indieners oplopen tot twee jaar en acht maanden. Ook kunnen krakers worden aangehouden als ze niet op heterdaad zijn betrapt.

Hirsch Ballin

Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie zei eerder dat de wet op 1 oktober in werking zal kunnen treden en ''mogelijk eerder'', nadat het wetsvoorstel zou zijn aangenomen.

Als 'enig lichtpuntje' ziet de SP, een van de felste tegestanders van de antikraakwet, dat Hirsch Ballin liet weten dat er niet meteen een jacht zal ontstaan op de 1500 krakers die na ingang van de wet meteen strafbaar zijn, ook al willen de initiatiefnemers geen overgangsperiode.

De aanvaarding van het initiatiefwetsvoorstel in de senaat leidde dinsdag tot enig geschreeuw vanaf de publieke tribune; ''Kraken gaat door!''


!!


Je moeder.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 01-06-2010 18:41 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Typisch symptoombestrijding

Hiermee verdwijnt ook de anti-kraak. Je zou als student eens een kamer zoeken, dan mag je je lekker laten uitbuiten door huisjesmelkers..



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 01-06-2010 20:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2010 18:41 schreef Mutilator het volgende:
Typisch symptoombestrijding

Hiermee verdwijnt ook de anti-kraak. Je zou als student eens een kamer zoeken, dan mag je je lekker laten uitbuiten door huisjesmelkers..


Och, kwenie... Denk dat ergens een student in laten wonen meer oplevert dan braak laten staan? Maar dat weet ik niet zeker.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-06-2010 20:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

op het moment zijn de antikraakbewegingen wel kut hoor. De huurder betaalt aan de antikraakbeweging en de gemeente/eigenaar betaalt het gas licht en water. Maar volgens mij krijgt de eigenaar niet zoveel of gewoon niets.

Sowieso mag dat wel wat beter geregeld worden een kraker had veel meer rechten dan een antikraker.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 01-06-2010 20:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ah, vanaf heden is mijn broer dus eindelijk erkend crimineel.
Wel jammer dit, al heeft, zoals in een eerder artikel van Kwelgeest blijk, de kraakwereld dit ook wel voor een deel aan zichzelf te wijten. Maar goed, het past prima binnen de afnemende tolerantie voor alles wat afwijkt. Ik ken nog steeds krakers die dit vanuit een te rechtvaardigen activistisch standpunt doen. Toch wel het einde van een tijdperk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 02-06-2010 8:29 by 1i1ith Wijzig reactieProfiel van 1i1ithQuote dit bericht

Ronduit jammer dit verbod. Volgens mij was met bestaande wetgeving eventuele overlast te bestrijden.

Wat deze wet toevoegd? Ik snap het niet helemaal. Was de kraakproblematiek zo gigantisch? Werden vastgoedbezitters zo ontzettend dwars gezeten?

Ben wel benieuwd in hoeverre gemeenten hier aan mee gaan werken. Zij moeten de nieuwe wet uitvoeren. Worden gemeenten nu verplicht politie op gekraakte panden af te sturen?

[cynische modus]In ieder geval een mooie zaak dat er geen nieuwe panden als Baroeg, Grand Theater, ORKZ, de Refter, Tivoli etc. etc. etc. etc. etc. niet meer kunnen ontstaan. De euro regeert. [/cynische modus]




Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-06-2010 8:30 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2010 20:24 schreef Greycloak het volgende:
Och, kwenie... Denk dat ergens een student in laten wonen meer oplevert dan braak laten staan? Maar dat weet ik niet zeker.
Wat is belangrijker? En vooral: waarom?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2010 11:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

het kan mij allemaal niet zo veel schelen.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 02-06-2010 11:44 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 1 juni 2010 18:41 schreef Mutilator het volgende:
Typisch symptoombestrijding
Symptoonbestreijding waarvan, dat er blijkbaar mensen bestaan die te beroerd zijn om te betalen voor hun woning?

quote:
Hiermee verdwijnt ook de anti-kraak. Je zou als student eens een kamer zoeken, dan mag je je lekker laten uitbuiten door huisjesmelkers..


Je kan natuurlijk ook tijdens je studie thuis blijven wonen of niet-particulier kunnen gaan zitten.

Maar goh, wat vind ik hier toch:

"De nieuwe wet werpt ook verplichtingen op voor vastgoedeigenaren. De bedoeling is dat zij zich inspannen om bij leegstand snel een nieuwe huurder te vinden. Lukt dat niet, dan krijgt de gemeente het beheer over het pand. De gemeente kan dan beslissen om bijvoorbeeld tijdelijk studenten in een leeg pand te huisvesten.

Daarbij krijgen vastgoedeigenaren minder tijd. Krakers mochten officieel pas na een jaar leegstand het pand in. In de nieuwe wet mag de gemeente al na een half jaar leegstand zich met het pand bemoeien."
quote:
Op 1 juni 2010 20:59 schreef bastianus het volgende:
Maar goed, het past prima binnen de afnemende tolerantie voor alles wat afwijkt.
Aantasting van gebruik- en vruchtrecht en bezit is niet iets waar ook maar enige tolerantie voor zou moeten bestaan.
quote:
Ik ken nog steeds krakers die dit vanuit een te rechtvaardigen activistisch standpunt doen. Toch wel het einde van een tijdperk.
En voor welke nobele doelen strijden deze ridders?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 02-06-2010 11:51 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 2 juni 2010 11:33 schreef Black Jew het volgende:
het kan mij allemaal niet zo veel schelen.


Precies, kraken gaat toch door, heb ik van horen zeggen.



Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 02-06-2010 18:35 by Psychonaut Wijzig reactieProfiel van PsychonautQuote dit bericht

Yep, de gemiddelde linksmens heeft toch schijt aan zaken als rechtsstaat, wetten en democratie als ze 't niet goed uitkomt.


GrindMaster
Usericon van GrindMaster
Posted 02-06-2010 18:46 by GrindMaster Wijzig reactieProfiel van GrindMasterQuote dit bericht

Goed dat de wet er is. Ik vond het sowieso al scheef dat je niks mocht jatten tot voor kort, behalve gebouwen.


Why doesn't my music get me all the chicks?


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 02-06-2010 18:49 by Panzerke Wijzig reactieProfiel van PanzerkeQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Panzerke

Is het nu eigenlijk ook strafbaar om op visite te gaan bij een kraakpand?



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-06-2010 18:51 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 18:35 schreef Psychonaut het volgende:
Yep, de gemiddelde linksmens heeft toch schijt aan zaken als rechtsstaat, wetten en democratie als ze 't niet goed uitkomt.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2010 18:56 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 2 juni 2010 11:51 schreef Kramy het volgende:
Precies, kraken gaat toch door, heb ik van horen zeggen.


ja man.

quote:
Op 2 juni 2010 18:35 schreef Psychonaut het volgende:
Yep, de gemiddelde linksmens heeft toch schijt aan zaken als rechtsstaat, wetten en democratie als ze 't niet goed uitkomt.


ik hoop niet, voor jou, dat dit een reactie op mijn post is.

SIKED!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 02-06-2010 18:59 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 2 juni 2010 18:35 schreef Psychonaut het volgende:
Yep, de gemiddelde linksmens heeft toch schijt aan zaken als rechtsstaat, wetten en democratie als ze 't niet goed uitkomt.


Vind je het gek de rechtstaat wordt door de rechtse elite geschapen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 02-06-2010 19:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

flikker nou eens op met die spoilers


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 02-06-2010 19:04 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 2 juni 2010 19:02 schreef M. het volgende:
flikker nou eens op met die spoilers




IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen