IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Kilometerheffing - Voor of tegen? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 22-11-2009 20:02 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 19:51 schreef Vikingblood het volgende:
Dit was dus anders geweest als de brandstof belasting omhoog ging..

Dus ik vind het best zo..


Aha, ja, t.o.v. hogere accijns is dit plan voor oldtimerbezitters inderdaad beter.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 21:01 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

VVD en SP ageren tegen 'kastje van Camiel'
Uitgegeven: 22 november 2009 19:13

DEN HAAG - De oppositiepartijen VVD en de SP vinden het onzinnig om geld te investeren in een kastje voor auto's om de kosten van autorijden vast te stellen. Dat stelden Tweede Kamerleden Charlie Aptroot (VVD) en Emile Roemer (SP) zondag.

Hun collega Ger Koopmans van regeringspartij CDA verklaarde in het televisieprogramma Buitenhof dat het CDA een dergelijke spitsheffing alleen rondom Amsterdam wil. Maar de christendemocraat heeft geen problemen met het 'kastje van Eurlings', zoals de SP het noemt.

Met dat kastje kan worden bijgehouden hoeveel kilometer een auto aflegt en op basis daarvan kan de automobilist een rekening krijgen.

Privacy

Koopmans vertrouwt er op dat de privacy van automobilisten daarbij gewaarborgd zal worden. De VVD en de SP denken daar anders over. Beide partijen zijn bekende tegenstander van de plannen voor een kilometerheffing van minister Camiel Eurlings (Verkeer).

Ze vinden het te duur en te ingewikkeld. De VVD is inmiddels een stickeractie tegen de kilometerheffing begonnen.

De SP is niet tegen een prijs per kilometer maar vindt dat dit gewoon via de accijns op brandstof kan. ''Dan betalen mensen ook per kilometer en worden niet zuinige auto's extra belast.''
© ANP





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-11-2009 22:02 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

leuke business vanaf 2012: oldtimers prepareren voor dagelijks gebruik en voor grof geld verkopen/ als leasebak aanbieden

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 22-11-2009 22:04]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-11-2009 22:16 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Ik zou nu al beginnen, dan heb je een voorraad.



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 22-11-2009 22:16]


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-11-2009 22:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

http://www.zibb.nl/10260350/Financien/Financien-nieuws/Financien-nieuwsbericht/Koppentaks-bij-invoering-kilometerheffing.htm


quote:

Bij invoering van de kilometerheffing in de periode 2012-2018 verschijnt een nieuw fenomeen: de ingezetenenheffing of 'koppentaks'. Die gaat dienen ter vervanging van de provinciale opcenten op de Motorrijtuigenbelasting.

In het overleg tussen Rijk en provincies wordt aangestuurd op de nieuwe belastingmaatregel. Een definitief besluit zal echter pas door een nieuw kabinet worden genomen, zo meldt Het Financieele Dagblad.

Dezelfde opbrengst
Met de ingezetenenheffing hopen de provincies eenzelfde bedrag binnen te halen als met de opcenten op de Motorrijtuigenbelasting. In 2008 ging het om een bedrag van 1,4 miljard euro. 'We moeten iets vinden dat nominaal dezelfde opbrengst heeft', aldus een woordvoerder van de provincie Noord-Brabant.

De ingezetenenheffing kan volgens hoogleraar openbare financiën Peter Boorsma gemakkelijk worden gestapeld op die van de waterschappen. En huishoudens die het niet kunnen betalen, kan de provinciale heffing worden kwijtgescholden, zoals nu ook bij de waterschappen het geval is.


Als dat geen leuk nieuws is voor mensen die helemaal geen auto hebben.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 22-11-2009 22:29 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 22 november 2009 22:16 schreef Forever After het volgende:
Ik zou nu al beginnen, dan heb je een voorraad.




en een spoedcursus autotechniek kan ook geen kwaad denk ik


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-11-2009 22:31 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 22:24 schreef XXL het volgende:
http://www.zibb.nl/10260350/Financien/Financien-nieuws/Financien-nieuwsbericht/Koppentaks-bij-invoering-kilometerheffing.htm




Als dat geen leuk nieuws is voor mensen die helemaal geen auto hebben.


Kwam hier pas niet een bericht voorbij dat slechts 14% van de geïnde wegenbelasting aan verbetering van de wegen wordt gebruikt? Dan verdwijnt er dus 86% aan andere dingen waar ook niet-automobilisten van profiteren.


 


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-11-2009 10:48 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2009 22:02 schreef flebbie het volgende:
leuke business vanaf 2012: oldtimers prepareren voor dagelijks gebruik en voor grof geld verkopen/ als leasebak aanbieden


Niet geheel nieuw, er zijn al bedrijven die klassiekers als lease-auto's aanbieden. Zo reed mijn directeur een tijdje in een ex-lease jaren zestig Jaguar MKII met een nieuwe Jaguar 4 liter motor onder de kap.

Maar al met al denk ik dat het leasen van klassiekers vooral leuk blijft voor liefhebbers ervan. Voor de grote markt het extra onderhoud en fors hogere brandstofkosten het uiteindelijk alsnog duurder dan gewoon een beetje km-heffing betalen.



renYek
Usericon van renYek
Posted 23-11-2009 11:04 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Wat mij het meeste tegenstaat aan die KM-heffing is het feit dat de overheid precies weet waar ik ben en waar ik mijn auto parkeer en hoe lang ik over mijn rit van A naar B heb gedaan.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-11-2009 12:07 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2009 11:04 schreef renYek het volgende:
Wat mij het meeste tegenstaat aan die KM-heffing is het feit dat de overheid precies weet waar ik ben en waar ik mijn auto parkeer en hoe lang ik over mijn rit van A naar B heb gedaan.


Yep. Daar ben ik ook niet zo blij mee. Nu zeggen ze te beloven dat de gegevens nergens voor gebruikt zullen worden anders dan de km-heffing, maar wie weet wat ze over 10 jaar ineens bedenken en erdoor drukken. Dit soort data wordt ongetwijfeld ook heel lang bewaard.

Zo is er een mooi voorbeeld van een rel in een voetbalstadion, april 2005, waarbij de politie in augustus 17.000 mensen een sms stuurde met een opsporingsberichtje, ofwel naar alle mensen die gebeld of gesms't hadden rond 100m van het stadion op de bewuste dag. Op zich natuurlijk niets kwalijks, maar wel een bewijs dat dit soort data lang bewaard wordt.


renYek
Usericon van renYek
Posted 23-11-2009 12:42 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2009 12:07 schreef Valorian het volgende:
Yep. Daar ben ik ook niet zo blij mee. Nu zeggen ze te beloven dat de gegevens nergens voor gebruikt zullen worden anders dan de km-heffing, maar wie weet wat ze over 10 jaar ineens bedenken en erdoor drukken. Dit soort data wordt ongetwijfeld ook heel lang bewaard.

Zo is er een mooi voorbeeld van een rel in een voetbalstadion, april 2005, waarbij de politie in augustus 17.000 mensen een sms stuurde met een opsporingsberichtje, ofwel naar alle mensen die gebeld of gesms't hadden rond 100m van het stadion op de bewuste dag. Op zich natuurlijk niets kwalijks, maar wel een bewijs dat dit soort data lang bewaard wordt.


En ga er maar van uit dat die data gebruikt gaat worden. Het kan tenslotte. En het is een kwestie van tijd dat snelheidsovertredingen zo gemeten gaan worden en dat men weet wanneer je een stop hebt gemaakt bij de lokale hoerenkast.


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 23-11-2009 18:10 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

quote:
Op 23 november 2009 10:48 schreef Valorian het volgende:
Niet geheel nieuw, er zijn al bedrijven die klassiekers als lease-auto's aanbieden. Zo reed mijn directeur een tijdje in een ex-lease jaren zestig Jaguar MKII met een nieuwe Jaguar 4 liter motor onder de kap.

Maar al met al denk ik dat het leasen van klassiekers vooral leuk blijft voor liefhebbers ervan. Voor de grote markt het extra onderhoud en fors hogere brandstofkosten het uiteindelijk alsnog duurder dan gewoon een beetje km-heffing betalen.




Fors hogere brandstofkosten? gastankje erin dacht ik zo, je rijdt dus juist zuiniger en milieuvriendelijker

Extra onderhoud? als je er een nieuwe motor e.d. in gooit zal dat ook meevallen, dat is gewoon een investering die je er voor over moet hebben. Maarja aan de andere kant, een nieuwe auto is ook niet gratis. Daar komt bij een oldtimer houdt zijn waarde

Het zal iets voor liefhebbers blijven idd maar het is het overwegen wel waard, ook voor jan met de pet. Ik zit er nu al serieus over na te denken.

[Dit bericht is gewijzigd door flebbie op 23-11-2009 18:12]


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-11-2009 18:14 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

[noob]
Volgens mij mag je niet zomaar de motor in een auto vervangen.
Je zult de auto dan moeten laten keuren bij de RDW en ik vraag me af of het dan nog als oldtimer gezien wordt.
[/noob]


 


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 23-11-2009 18:27 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Oldtimers zijn ook vrijgesteld van APK dacht ik, dus geen hond die erachter komt.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2009 18:30 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 23 november 2009 18:14 schreef Forever After het volgende:
[noob]
Volgens mij mag je niet zomaar de motor in een auto vervangen.
Je zult de auto dan moeten laten keuren bij de RDW en ik vraag me af of het dan nog als oldtimer gezien wordt.
[/noob]



En noob dat je ben..hehehehe
zolang er niet op je kenteken papieren staat wat voor een motor in je auto ligt, kan je er zelfs een horde dwergen in stampen.
En dat is bij m`n Trans am het geval.
Maar ik vind de 6.6 ltr voldoende.
Bij meerdere old timers staat de motorvermogen niet omschreven.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2009 18:34 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 23 november 2009 18:27 schreef Dentz het volgende:
Oldtimers zijn ook vrijgesteld van APK dacht ik, dus geen hond die erachter komt.


Das dus niet helemaal waar.. om de 2 jaar moet ik me gewoon melden voor een apk..die dus ook 2 jaar geldig is.

alleen wagens van voor 1960 zijn apk keurings vrij



Voertuigen in gebruik genomen na 31-12-1959 en minimaal 30 jaar oud zijn elke twee jaar keuringsplichtig
Voertuigen in gebruik genomen vóór 01-01-1960 zijn vrijgesteld van de APK plicht.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2009 18:36 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

quote:
Op 23 november 2009 18:10 schreef flebbie het volgende:
Fors hogere brandstofkosten? gastankje erin dacht ik zo, je rijdt dus juist zuiniger en milieuvriendelijker




Niet alle oldtimers zijn geschikt om op Lpg te rijden!!
Dus wees voorzichtig hiermee, anders kan je om het jaar de koppen van je blok vervangen.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-11-2009 18:37 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2009 11:04 schreef renYek het volgende:
Wat mij het meeste tegenstaat aan die KM-heffing is het feit dat de overheid precies weet waar ik ben en waar ik mijn auto parkeer en hoe lang ik over mijn rit van A naar B heb gedaan.


Ja, en?


flebbie
faalhaas
Usericon van flebbie
Posted 23-11-2009 18:37 by flebbie Wijzig reactieProfiel van flebbieQuote dit berichthttp://www.dopedezign.nl

als je er een zwaardere motor in gooit moet je hem wel weer laten keuren bij de RDW ja, maar bij oldtimers valt dat dus wel een beetje mee, weer wat geleerd

en volgens de wet blijft het altijd een oldtimer volgens mij, ook al zet je er een nieuwe motor in


Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend.


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2009 18:40 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Het ligt er puur aan wat er op je kentekenbewijs staat.
Bij mij staat er op de T/A geen motor en vermogen omschreven.
Dus geen keuringsplicht.

Bij nieuwere auto`s wordt er btw niet zo maar toegestaan dat je er een zwaardere motor in knikkert ivm type keuring.


Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-11-2009 18:57 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2009 18:30 schreef Vikingblood het volgende:
En noob dat je ben..hehehehe
zolang er niet op je kenteken papieren staat wat voor een motor in je auto ligt, kan je er zelfs een horde dwergen in stampen.


Dat het met het kenteken te maken had dat wist ik.

Een tijdje terug was er bij Wegmisbruikers eens eentje aan de kant gezet, met een BMW geloof ik, die er een grotere motor in had gepropt. Dat gaf de nodige ellende.
Alleen hangt het er dus blijkbaar vanaf sinds wanneer men vermeldt wat voor motor er in je auto ligt.


 


Vikingblood
Farðu í rassgat andskotans auminginn þinn!
Usericon van Vikingblood
Posted 23-11-2009 19:04 by Vikingblood Wijzig reactieProfiel van VikingbloodQuote dit berichthttp://www.fireburners.nl

Ja.. Dat heeft dus te maken met die typekeuring.
Eeen auto is gemaakt op een type motor.
Verander de motor setting of vermogen en je auto zal anders reageren.
zwaardere motor andere remmen etc
alles is op elkaar ingespeeld.

Een maat van me heeft een firebird met een bmw V12 erin gevrot.
Werdt tijdens de rdw keuring niet op afgekeurd alleen een mooie opmerking... Hey??? een bmw motor in een Amerikaan???



Some people are like clouds! It will be a glorious day when they fuck off.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-12-2009 16:39 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Minister Eurlings van Verkeer ontwikkelt zich tot asfaltkoning. Maar meer asfalt lost de files niet op, zeggen verkeerskundigen.

CDA-bewindsman Camiel Eurlings legt dubbel zoveel asfalt aan als zijn voorgangers. Waar oud-ministers het tussen 1995 en 2006 moesten doen met zo’n honderd kilometer rijbaan per jaar, komt Eurlings uit op ruim tweehonderd kilometer.

Zijn voorgangers Karla Peijs (CDA), Roelf de Boer (LPF), Tineke Netelenbos (PvdA) en Annemarie Jorritsma (VVD) legden in tien jaar tijd zo’n duizend kilometer weg aan. Als alle projecten van deze vierjarige kabinetsperiode bij elkaar worden opgeteld, komt de teller op 830 kilometer, zo blijkt uit nieuwe cijfers van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Alle stukken weg achter elkaar overbruggen een afstand van Den Haag naar het Franse Lyon. Het ministerie investeert, ondanks de economische malaise, tot 2020 zo’n zeven miljard euro in de weg.

Maar de miljardeninvesteringen in asfalt lossen de files helemaal niet op, betogen verkeersdeskundigen. Hoogleraar Transportbeleid aan de TU Delft, Bert van Wee, zegt stellig: ‘Het fileoplossende vermogen van asfalt wordt zwaar overschat.’

Vervoersexpert Bert van Wee stelt dat prijsbeleid de file ‘veel meer kan laten afnemen’. Spitsheffing, extra betalen op drukke wegen in de spits, is daarbij volgens hem ‘heel belangrijk’. Minister Eurlings benadrukt juist ‘héél voorzichtig’ om te gaan met het spitstarief. ‘Als je ooit spitsheffing invoert’, stelde hij donderdagavond tijdens de verdediging van zijn begroting.

Al sinds zijn aantreden begin 2007 is duidelijk dat de CDA-bewindsman niet staat te springen om de invoering van het grootschalige infrastructuur en ICT-project dat een hoog afbreukrisico kent. Eurlings staat weliswaar achter de invoering van de kilometerheffing, maar zwakt af en vertraagt aanzienlijk.

Gele kaplaarzen

Prioriteit van Eurlings ligt bij het aanleggen van asfalt, zo blijkt nu. Hij opende totnogtoe grofweg 350 kilometer weg, bijna 30 procent meer dan zijn voorgangers. Achttien keer stak hij ‘de schop in de grond’, zoals de CDA’er het zelf graag noemt.

In september bijvoorbeeld – met zijn pantalon in een paar gele kaplaarzen – voor een wegverbreding van de A4 bij Leiden. De rijksweg tussen Amsterdam en Den Haag stond vorig jaar nummer twee in de file-toptien van Nederland. In totaal voert Eurlings met zijn spoedaanpak dertig wegprojecten op knelpunten uit. Kosten: zo’n twee miljard euro.

Eurlings hees zich in september ook al eens in een knaloranje veiligheidsjas om met een graafmachine zand te storten voor een Tweede Coentunnel. Kosten: ruim twee miljard. Maar het huzarenstukje van de CDA’eris de A4 Midden-Delfland, over dit zeven kilometer lange stuk weg tussen Delft en Schiedam wordt al sinds de jaren vijftig gediscussieerd. Eurlings is de vijftiende minister die zich erover buigt. Kosten: bijna één miljard euro.

Betonlobby

In het parlement woedt ondertussen een felle discussie over de kilometerheffing. Uit alle hoeken van de Kamer kreeg Eurlings felle kritiek op zijn plannen. De CDA’er wees de kritiek van de hand als ‘indianenverhalen’ en ‘bangmakerij’.

Maar ook verkeersdeskundigen zijn kritisch. Volgens vervoerseconoom Erik Verhoef van de Vrije Universiteit heeft Nederland nu ‘een grotere behoefte aan prijsbeleid dan aan capaciteit op de weg’. Hij vindt dat de kilometerheffing, inclusief de extra heffing in de spits, veel hoger op het verlanglijstje van de minister zou moeten staan.

Roel Pieper, hoogleraar Informatiesystemen aan de Universiteit Twente, die in 2001 in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat onderzoek deed naar de invoering van kilometerheffing, stelt dat ‘ministers al jaren beter luisteren naar de betonlobby’. ‘Eurlings is daar geen uitzondering op’.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-12-2009 16:44 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ook tijd om de fiets wat meer te sponsoren. Waarom steken we zoveel in auto's en daar naast nog een fitness abonnement.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-12-2009 17:05 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Waarom zou ik ruim een uur enkele reis gaan fietsen in weer en wind als ik met de auto in 20 minuten en droog thuis of op mijn werk kan zijn?

Bovendien wordt ik door onze wegbeheerders systematisch afgeremd met die achterlijke inhaalverboden op provinciale wegen.


 


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen